لیست بهترین فیلم‌های تاریخ سینما با محوریت حیوانات (بر اساس امتیاز IMDb)

درست است که هر کدام از طرفداران سینما ژانری را دوست دارند، اما مسلماً اغلب آنها از فیلم‌ها و انیمیشن‌های مربوط به دنیای حیوانات لذت می‌برند. با وجود شخصیت‌های نمادینی مانند میکی ماوس و باگز بانی واضح است که دنیای سرگرمی همیشه به شخصیت‌های حیوان توجه داشته است.

اما فیلم‌های مربوط به حیوانات نیز مانند فیلم‌های دیگر همه با هم یکسان نیستند. برخی از آنها از بقیه محبوب‌ترند. از فیلم “لسی” (Lassie) گرفته تا  فیلم “بالا” (Up) با سگ سخنگویش انتخاب‌های بسیاری پیش روی ماست. در اینجا می‌خواهیم 10 فیلم برتر مربوط به حیوانات براساس امتیاز IMDb را به شما معرفی کنیم. با پروشات همراه باشید.


10. رژه پنگوئن‌ها – March Of The Penguins – 2005 – 7.5

گاهی اوقات یک داستان واقعی بهترین است. درست مثل این مستند سال 2005 با روایت “مورگان فریمن” (Morgan Freeman) درباره زندگی گروهی از پنگوئن‌ها که در پایان تابستان جنوبگان باید به زندگی ادامه دهند. پنگوئن‌ها به سرزمین خود رفته و در این مستند شاهد مراسم جفتگیری آن‌ها و خارج شدن جوجه‌ها از تخم هستیم. پنگوئن‌های پدر باید از تخم‌ها نگهداری کرده و پنگوئن‌های ماده به دریا بروند و غذا پیدا کنند.

همچنین بخوانید: معرفی پرفروش‌ترین فیلم‌های انیمیشن تاریخ پیکسار


9. ظهور سیاره میمون‌ها – Rise Of The Planet Of The Apes – 2011 – 7.6

یک فیلم علمی تخیلی محصول سال 2011 و پریکوئل نسخه اصلی سال 1968. در این فیلم متوجه می‌شویم میمون‌ها چگونه به گونه مسلط بر جهان تبدیل شدند. داستان با سزار، شامپانزه نوزاد آغاز می‌شود که از پیش از تولد داروی مبارزه با آلزایمر بر او امتحان شده است.

این دارو هوش سزار را به هوش انسانی ارتقا داده است. ویل رادمن دانشمند (جیمز فرانکو “James Franco”) با رشد سزار به آزمایشات خود ادامه می‌دهد. “اندی سرکیس” (Andy Serkis) پدر تکنولوژی موشن کپچر سزار را طراحی کرده است. معدود دانشمندانی به اندازه ویل رادمن با سزار مهربان هستند.


8. پرندگان – The Birds – 1962 – 7.7

شاید هیچ کدام از فیلم‌های مرتبط با پرندگان به اندازه شاهکار “آلفرد هیچکاک” (Alfred Hitchcock) یعنی “پرندگان” مبهوت کننده و خوفناک نیست. تمام جنبه‌های داستان عناصر وحشت آن را شکل می‌دهند. پرندگان در زندگی روزمره ما دیده می‌شوند و اینکه روزی به موجوداتی ترسناک و انتقامجو بدل شوند، می‌تواند هولناک باشد. به هیچ شکل نمی‌توان مانع حمله آنها شد، مخصوصاً زمانی که در دسته‌های بزرگ باشند.


7. پدینگتون 2 – Paddington 2 – 2014 – 7.8

درست مانند فیلم “امپراتوری ضربه می‌زند” (The Empire Strikes Back) گاهی اوقات سیکوئل فیلم‌ها از نسخه اصلی سبقت می‌گیرند و تماشاگران آن را ترجیح می‌دهند. در فیلم “پدینگتون 2″، داستان خانوادگی پدینگتون خرسه و زندگی‌اش با خانواده براون نیز همین اتفاق می افتد.

در این سیکول پدینگتون عضو پذیرفته خانواده و شهر محل زندگی‌اش است. با گم شدن کتابی که قرار بود برای تولد عمه‌اش خریداری کند، برای پیدا کردن آن هرکاری می‌کند تا پیش از روز موعود آن را به دست آورد.


6. زندگی پی – Life Of Pi – 2012 – 7.9

فیلمی اقتباسی از رمان برنده جایزه “یان مارتل” به کارگردانی “انگ لی” (Ang Lee) که در سال 2012 اکران شد. داستان درباره نوجوانی به نام پی است که قایق حامل خانواده او و حیوانات باغ وحششان در هند به مسیر کانادا غرق می‌شود.

تنها پی زنده می‌ماند و با یک ببر بنگال، اورانگوتان، گورخر و کفتار در قایق نجات پیش می‌رود. به تدریج ببر همه حیوانات را یکی یکی خورده و او و پی یاد می‌گیرند که باید باهم زنده بمانند و به خشکی برسند.

همچنین بخوانید: 10 صحنه فیلم‌های سینمایی که لحظات تراژیک زندگی بازیگران را پیش بینی نمودند


5. زوتوپیا – Zootopia – 2016 – 8

فیلم انیمیشنی از دیزنی در سال 2016 که به زندگی شخصیت‌های حیوان شهر زوتوپیا می‌پردازد. جودی هاپز یک خرگوش پلیس است که به همراه روباهی به نام نیک وایلد می‌خواهد ثابت کند که می‌تواند پلیس شهر باشد.

صداپیشگان فیلم عبارتند از: “جنیفر گودوین” (Ginnifer Goodwin)، “جیسون بیتمن” (Jason Bateman)، “ادریس البا” (Idris Elba)، “بانی هانت” (Bonnie Hunt)، “جی.کی.سیمونز” (J.K. Simmons)، “اکتاویا اسپنسر” (Octavia Spencer)، “آلن تودیک” (Alan Tudyk) و “شکیرا” (Shakira).


4. آرواره‌ها – Jaws – 1975 – 8

فیلمی متفاوت از “زوتوپیا” که البته هردو به امتیاز 8 دست یافتند. درحالی که در “زوتوپیا” شخصیت‌های مختلف می‌بینیم در “آرواره‌ها” شخصیت اصلی حیوان تا بخش زیادی از فیلم دیده نمی‌شود.

در این فیلم پرفروش از “استیون اسپیلبرگ” (Steven Spielberg) موسیقی متن زیبای “جان ویلیامز” (John Williams) ما را با خود همراه می‌کند تا اینکه در صحنه‌های پایانی نهنگ بزرگ را می‌بینیم. چرا نهنگ در پایان فیلم دیده شد؟ چون انیماترونیک صحنه کار نمی‌کرد. اگر همه چیز طبق نقشه پیش می‌رفت چه فیلم خوبی تولید می‌شد.


3. هاچی: داستان یک سگ – Hachi: A Dog’s Tale – 2009 – 8.1

فیلم‌های مربوط به حیوانات می‌توانند تماشاگران را بخندانند، سرگرم کنند، بترسانند یا اشکشان را دربیاورند. “هاچی” اشک آدم را درمی آورد. فیلمی محصول سال 2009 با حضور “ریچارد گی یر” (Richard Gere) درباره داستان پروفسوری به نام پارکر ویلسون که یک سگ آکیتای رها شده را به خانه می‌برد.

این سگ آکیتا به نام هاچی بسیار وفادار است و هرروز در ایستگاه قطار منتظر پارکر می‌ماند. تا اینکه یک روز پارکر برنمی گردد و وفاداری هاچی نیز به اوج می‌رسد.


2. در جستجوی نمو – Finding Nemo – 2003 – 8.1

فیلمی از پیکسار درباره یک ماهی که تماشاگران را شیفته خود کرده است. از جستجوی نومیدانه مارلین برای پسرش تا وفاداری دوری و دوستی‌های مابین شخصیت‌ها، همه چیز فیلم دیدنی بوده و بیننده را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

همچنین بخوانید: 25 فیلم که آینده را پیش‌بینی نمودند


1. شیرشاه – ۸.۵ – ۱۹۹۴ – The Lion King

پیکسار با وجود انیمیشن‌ها و آثار موفقش نمی‌تواند با این اثر کلاسیک محبوب دیزنی رقابت کند. “شیرشاه” داستان سیمبا و موفاسا و زندگی در سرزمین‌های این موجودات را به زیبایی نشان می‌دهد. در سال 2019 لایو اکشن بازسازی شده آن نیز ساخته شد. عناصر طنز، موسیقی و انیمیشن این فیلم جذاب و دیدنی است.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید؛ منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (3)

بستن فرم

  1. احسان

    خرداد 30, 1399

    بادرود فیلم های مسیربرگشت یک سگ وآوای وحش وسپیددندان وهدف یک سگ وفراترازمسابقه وچندین فیلم دیگر که اسمشان راحظورذهن ندارم درج نشده ولااقل آوای وحش وسپیددندان ومسیربرگشت یک سگ ،فیلمهای تکرارنشدنی است دکتردولیتل هم که باحیوانات سخن میگفت وچهارقسمت بود جالب بود.

    پاسخ

  2. A.L.85

    خرداد 29, 1399

    زوتوپیا برای من از در جستجوی نمو بهتر بود.

    پاسخ

  3. محمدرضا

    خرداد 29, 1399

    به نظر من فیلم ها باید از انیمیشن ها جدا باشند به لیست که نگاه میکنم لیستی از فیلم های بی ربط به هم میبینم برای مثال فیلم اره ها چه ربطی به در جستجوی نمو داره؟ هروقت فیلمی اومد که حیوانات تونستن توش حرف بزنن { البته به غیر از سیاره میمون ها چون حرف زدن توش یه چیز خیلی خاصه} اونموقع تو لیست بذارنش سپاس از ترجمه

    پاسخ