بیوگرافی کامل اکتاویا اسپنسر (Octavia Spencer) از کودکی تا به امروز

نام: اکتاویا اسپنسر

تاریخ تولد: 25 می 1972 (4 خرداد 1351)

سن: 47 سال

محل تولد: مونتگومری، ایالات متحده آمریکا

قد: 158 سانتی متری

شغل: بازیگر

وضعیت تاهل: مجرد

بیوگرافی اکتاویا اسپنسر

اکتاویا لنورا اسپنسر یک بازیگر آمریکایی است که به دلیل بازی در نقش مکمل فیلم “خدمتکاران” (The Help) برنده جایزه اسکار، گلدن گلوب و بفتا شد.

اکتاویا در 25 مه 1972 در مونتگومری آلاباما، در یک خانواده هفت نفره به دنیا آمد. او فرزند ششم خانواده بود که مادرش دلسنا اسپنسر در خانواده ثروتمندان خدمتکاری می کرد. مادرش در سن 43 سالگی از دنیا رفت. در همان سال اکتاویا از کالج جفرسون دیویس فارغ التحصیل شد و به یاد مادرش به دانشکده هنر دانشگاه آبورن وارد شد.

این دختر در رشته درام و هنرهای زیبا تحصیل کرد. سپس به عنوان انترن در استودیوها و سپس به عنوان دستیار کارگردان بازیگری کار کرد. در 19 سالگی آنقدر خوش شانس بود که در کنار ووپی گلدبرگ در کمدی The Long Walk Homeحضور یابد.

در ابتدای دهه 90 لیسانس هنر را دریافت کرد و به حرفه سینما وارد شد. او آرزو داشت بازیگر شود. در سن 25 سالگی به لس آنجلس رفت، جایی که بازیگران تازه کار با فرصت های تازه روبرو شدند.

فیلم های او

اکتاویا در ابتدا در انتخاب بازیگران برای فیلم های جدید فعالیت می کرد. در سال 1996 در تریلر “زمانی برای کشتن” (A Time to Kill) از جوئل شوماخر تصمیم گرفت از کارگردان بخواهد نقش کوتاهی را به او واگذار کند. کارگردان موافقت کرد و از او خواست نقش یک پرستار را بازی کند. نقش های دیگر او هم کوتاه بودند. اکتاویا در فیلم های “فشفشه” (Sparkler)، مرد ششم (The Sixth Man)، سریال کمدی “دارما و گریگ” (Dharma & Greg)، Just shoot me و ER، حضور یافت.

در سال 1999 اکتاویا در فیلم اکشن “برق آسا” (Blue Streak) در کنار مارتین لارنس و لوک ویلسون هنرنمایی کرد. سپس در کمدی “جان مالکوویچ بودن” (Being John Malkovich) در کنار جان کیوسک و کامرون دیاز حضور یافت. در کمدی “باکره آمریکایی” (American Virgin) نقش آگنس و در فیلم “خانه مامان بزرگ” (Big Momma’s House) از راجا گازنل نقش یکی از اقوام شخصیت اصلی، توویلا را اجرا کرد.

اکتاویا اسپنسر در فیلم Flypaper

در اوایل سال های 2000 در 25 فیلم کمدی و کارآگاهی حضور یافت از جمله: چهار سگ قمار بازی می کنند (Four Dogs Playing Poker)، Sol Goode، مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه (Spider-Man: Homecoming)، قانونا بلوند 2 (Legally Blonde 2)، سانتای بد (Bad Santa)، Win a Date with Tad Hamilton. در کمدی Miss Congeniality 2: Armed and Fabulous در نقش کوتاه اکتاویا حضور یافت و در فیلم Beauty Shop نقش یک مشتری عصبی را ایفا کرد.

اکتاویا اسپنسر در ارقام پنهان

این بازیگر در سریال های “بتی زشت” (Ugly Betty) و “جادوگران محلهٔ لرزان” (Wizards of Waverly Place) حضور یافت. در درام Seven Lives در سال 2008 در کنار ویل اسمیت نقش سرپرستار کیت را ایفا کرد. در فیلم ترسناک “مرا به دوزخ بکشان” (مرا به دوزخ بکشان) از سم ریمی نقش یک کارمند بانک و در درام “تکنواز” (The Soloist) از جو رایت نقش یک زن پردردسر را ایفا کرد. در سال 2009 براساس گزارش اینترتیمنت ویکلی در لیست “25 بازیگر زن جالب هالیوود” قرار گرفت. در همان سال به فیلم ترسناک “هالووین 2” (Halloween 2) از راب زامبی و برای نقش پرستار دنیلا دعوت شد. در سریال علمی تخلیلی Dollhouse در سال 2010 نقش پروفسور جکی را ایفا کرد.

در درام “خدمتکاران” در سال 2011 به کارگردانی تیت تیلور نقش خدمتکار مینی جکسون را ایفا کرد که نقطه عطف حرفه او بود زیرا سه جایزه اسکار، گلدن گلوب و بفتا را برای او به ارمغان آورد.

اکتاویا در مراسم اسکار به یاد مادرش که خدمتکار بود اشک ریخت. در این حین تماشاگران او را تشویق می کردند. تصاویر او بر جلد مجلات آمریکایی قرار گرفت. ویولا دیویس، اما استون، بریس دالاس هاوارد، جسیکا چستین هم در این فیلم حضور داشتند.

از تابستان 2012 اکتاویا به عضویت آکادمی سینما درآمد و در پروژه های مستقل حضور یافت، از جمله: سیاه مست (Smashed)، Call me crazy، ایستگاه فروتویل (Fruitvale station)، Baggage claim، برف شکن (Snowpiercer)، Paradise و Red Band Society.

در سال 2014 در فیلم علمی تخیلی Insurgent در کنار شایلین وودیل، تئو جیمز، کیت وینسلت و نائومی واتس بازی کرد. اکتاویا نقش جوانا ریز را ایفا کرد. این فیلم در گیشه 300 میلیون دلار فروش داشت.

زندگی شخصی

اکتاویا اسپنسر مجرد است و فرزند ندارد. او زندگی اش برای فرزندان و نوه های شش برادر و خواهرش وقف کرده است.

اکتاویا اسپنسر در امروز

در سال 2016 سه فیلم با حضور او اکران شد: درام بااستعداد (Gifted) در نقش رابرت تیلور، سری جدید مجموعه سنت‌شکن: هم‌پیمان (The Divergent Series: Allegiant) و کارتون “زوتوپیا” (Zootopia) که در نقش خانم اوترتون صداپیشگی کرد. این کارتون جوایز مختلف دریافت کرد از جمله اسکار و با فروش 1 میلیارد دلار در گیشه رکورد شکن بود.

اکتاویا اسپنسر در فیلم بااستعداد

در سال 2017 اکتاویا در سری دیگر “سنت شکن”، درام “کلبه” (The Shack) در نقش اصلی و درام علمی تخیلی “ارقام پنهان” (Hidden Figures). او برای نقش دوروتی واگان در فیلم آخر که به پیشرفت سری تحقیقات ناسا توسط یک زن آفریقایی آمریکایی می پردازد، مجددا نامزد اسکار شد.

اکتاویا اسپنسر در فیلم سنت شکن

دو بازیگر سیاهپوست دیگر به نام های جنل مونی و ویولا دیویس هم رقیب او در اسکار بودند. اسپنسر در فرش قرمز پیراهن مارچسا را به تن کرد. جایزه اسکار به ویولا دیویس رسید. اثر دیگر اکتاویا درام فانتزی “شکل آب” (The Shape of Water) بود که به رابطه یک زن با یک مرد عجیب می پردازد.

فیلم شناسی

  • زمانی برای کشتن – A Time to Kill – 1996
  • جان مالکوویچ بودن – Being John Malkovich – 1999
  • خانه مادربزرگ – Big Momma’s House – 2000
  • مرد عنکبوتی – Spider-Man – 2002
  • قانونا بلوند 2 – Legally Blonde 2 – 2003
  • سانتای بد – Bad Santa – 2003
  • Miss Congeniality 2– 2005
  • بتی زشت – Ugly Betty – 2007
  • هفت پوند – Seven Pounds – 2008
  • جادوگران محلهٔ لرزان- Wizards of Waverly Place – 2008
  • هالووین 2 – Halloween 2 – 2009
  • خدمتکاران – The help – 2011
  • سیاه مست – Smashed – 2012
  • سنت‌شکن: شورشی – Insurgent – 2015
  • با استعداد – Gifted – 2016
  • ارقام پنهان – Hidden Figures – 2017
  • کلبه – The Shack – 2017

تصاویری از اکتاویا اسپنسر


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم