معرفی پرفروش‌ترین فیلم‌های انیمیشن تاریخ پیکسار

پیکسار، استودیوی دیزنی به دلیل ساخت فیلم‌های کامپیوتری شهرت دارد و تاکنون بیش از 21 فیلم ساخته است. فیلم‌های پیکسار با داستان‌های تاثیرگذار، شخصیت‌های اصلی و جلوه‌های بصری دیدنی، توانسته در هر اکران تماشگران را به سینماها بکشاند و ورود هر تماشاگر به سینما به معنای فیلم‌های بیشتر است.

در اینجا می‌خواهیم بدانیم کدام فیلم‌های پیکسار فروش بیشتری داشتند. با استفاده از اطلاعات باکس آفیس موجود، به میزان فروش داخلی و فروش بین المللی یک فیلم توجه می‌کنیم. فیلمی که در صدر قرار بگیرد باید از لحاظ فروش داخلی و بین المللی در صدر باشد.

عینک‌های سه بعدی خود را به چشم بزنید. زمان آن رسیده تا در دنیای بزرگ پیکسار ماجراجویی کنیم. با پروشات همراه باشید.


10. شگفت انگیزان – The Incredibles

“شگفت انگیزان داستان خانواده‌ای از ابرقهرمان‌هاست که در دنیای آنها دیگر هیچکس پذیرای ابرقهرمان‌ها نیست. با این حال، آقای شگفت انگیز پیشنهادی مبنی بر رفتن به یک جزیره مرموز دریافت می‌کند تا پروژه‌ای قهرمانی را انجام دهد. بنابراین خانواده پار را پشت سر می‌گذارد تا بفهمد قضیه از چه قرار است، و باید چکار کند.

اولین فیلم “شگفت انگیزان” در سال 2004 در خانه 261 میلیون دلار، و در سراسر جهان 633 میلیون دلار فروش داشت.

همچنین بخوانید: بدترین انیمیشن‌های ساخته شده توسط دیزنی در دهه اخیر بر اساس امتیاز راتن تومیتوز


9. دانشگاه هیولاها – Monsters University

این فیلم پریکوئل فیلم “شرکت هیولاها” (Monsters, Inc) است که در آن مایک و سالی روزهای کالج خود را می‌گذرانند. گرچه ابتدا باهم خوب نبودند، به زودی باهم همکاری می‌کنند تا بهترین هیولاها باشند.

“دانشگاه هیولاها” نه تنها مایک و سالی را به مدرسه فرستاد، بلکه باعث شد دیزنی در گیشه داخلی 268 میلیون دلار فروش، و در گیشه جهانی 744 میلیون دلار فروش داشته باشد.


8. شرکت هیولاها – Monsters, Inc

“شرکت هیولاها” داستان اصلی مایک و سالی را روایت می‌کند که هردویشان با جمع آوری فریاد فرزندان انسان قدرت شهر مانستروپولیس را افزایش می‌دهند. متاسفانه هنگامی که یک کودک به دنیای هیولاها فرار می‌کنند، مایک و سالی باید بدون باخبر شدن سایر هیولاها او را به خانه خود بازگردانند.

این فیلم در سال 2001 در گیشه داخلی 289 میلیون دلار و در سراسر جهان 577 میلیون دلار فروش داشت. اگر فکر می‌کنید همین کافی است، باید بدانید تماشاگران هنوز منتظر سری دیگر آن هستند. اسپین آف تلویزیونی آن به نام Monsters at Work قرار است از دیزنی اکران شود.

همچنین بخوانید: 25 انیمیشن کوتاه برتر کمپانی پیکسار


7. بالا – Up

“بالا” داستان یک مرد بازنشسته است که دوست دارد آبشار پارادایس در آمریکای جنوبی را ببیند، جایی که او و همسرش قرار بود پیش از مرگ همسرش از آن دیدن کنند. پس از اینکه از او خواستند به خانه سالمندان برود، تصمیم گرفت به رویای خود برسد، و تعداد زیادی بادکنک هلیوم را به خانه خود بست. داستان زمانی پیچیده‌تر می‌شود که یک کودک، یک پرنده توپ تنیس خوار و گروهی سگ سخنگو تصادفاً با او همراه می‌شوند. ماجراجویی آنها آغاز شده است.

این فیلم در گیشه موفق بود. زیرا در گیشه داخلی 293 میلیون دلار و در گیشه جهانی 735 میلیون دلار فروش داشت.


6. درون و بیرون – Inside Out

“درون و بیرون” داستان یک دختر عاشق هاکی است که با حقیقت زندگی مشکل دارد، داستان در دنیای حقیقی روایت نمی‌شود؛ بلکه توسط احساسات درون او روایت می‌شود. ستارگان کمدی مانند “ایمی پولر”، “بیل هیدر” و “میندی کالینگ” در این فیلم صداپیشگی کردند، و در این کار موفق بودند.

این فیلم سال 2015 پیکسار درباره ریلی و احساساتش، در گیشه داخلی 356 میلیون دلار و در سراسر جهان 857 میلیون دلار فروش داشت.

همچنین بخوانید: 12 فیلم انیمیشن پیکسار که تأثیر روان‌شناسانه عمیق داشتند


5. در جستجوی نمو – Finding Nemo

دلقک ماهی‌ها به طور طبیعی خجالتی هستند، بنابراین پیکسار تصمیم گرفت داستان چنین ماهی را نشان دهد که در اقیانوس به دنبال یافتن پسر گمشده‌اش است. فیلم پایانی یک اثر تاثیرگذار، دیدنی و موزیکال بود، که پس از آن یک سیکوئل هم ساخته شد.

“در جستجوی نمو” در گیشه داخلی 380 میلیون دلار، و در گیشه خارجی 559 میلیون دلار فروش داشت، که باعث شد به فروش کلی 940 میلیون دلار دست یابد.


4. داستان اسباب بازی 4 – Toy Story 4

آخرین فیلم از چندگانه “داستان اسباب بازی” که در گیشه داخلی 381 میلیون دلار و در گیشه جهانی 866 میلیون دلار فروش داشت (تا 23 جولای 2019).

ماجراجویی جدید نشان می‌دهد که فرزند وودی، بونی، با قاشق و چشم‌های براق اسباب بازی خود را می‌سازد. داستان زمانی تشدید می‌شود که فورکی فرار کرده، و وودی به بوپیپ در خارج از یک عتیقه فروشی قدیمی می‌رود. آخرین فیلم “داستان اسباب بازی” هم مثل اولین سری‌های این چندگانه طنز و دیدنی است.

همچنین بخوانید: 10 فیلم جذاب و دیدنی شبیه داستان اسباب بازی (Toy Story)


3. داستان اسباب بازی 3 – Toy Story 3

در “داستان اسباب بازی 3” وودی و دارودسته اش پس از بخشیده شدن به خیریه پس از عزیمت اندی به کالج تصمیم می‌گیرند به خانه بازگردند. داستان زمانی آغاز می‌شود که خرس عروسکی اسباب بازی‌ها را به دنبال خود می‌کشد.

سومین سری “داستان اسباب بازی”در گیشه 415 میلیون دلار فروش داشت. این فیلم در خارج هم 651 میلیون دلار فروش داشت، که در مجموع به بیش از 1 میلیارد دلار در سراسر جهان رسید.


2. در جستجوی دوری – Finding Dory

“در جستجوی دوری” داستان ماهی آبی محبوب پیکسار است. زمانی که دوری به یاد گذشته می افتد، تصمیم می‌گیرد برای یافتن والدینش ماجراجویی را آغاز کند.

سیکوئل محبوب “در جستجوی نمو” در گیشه 486 میلیون دلار و در سراسر جهان 1 میلیارد فروش داشت. این فیلم به خاطر پرداختن به این شخصیت و دنبال کردن اصول سری پیشین واکنش‌های مثبت دریافت کرد.

همچنین بخوانید: رده بندی بهترین سریال‌های کمدی انیمیشن دهه اخیر


1. شگفت انگیزان 2 – Incredibles 2

سیکوئل ابرقهرمانی “شگفت انگیزان” با فروش داخلی 608 میلیون دلار و فروش جهانی 1 میلیون دلار به پرفروش‌ترین فیلم تاریخ استودیو پیکسار تبدیل شد.

فیلم جدید که داستان آن ادامه فیلم اول است، به مأموریت‌های سری جدید خانم شگفت انگیز می‌پردازد که دوباره ابرقهرمان‌ها را به مرکز توجه می‌آورد. در این بین، آقای شگفت انگیز باید در خانه با بچه‌ها باشد، و با مشکلات پسرش ویولت، تکالیف دش و قدرت‌های جدید جک کنار بیاید.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید؛ منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (2)

بستن فرم

  1. علی

    اسفند 27, 1398

    همه عالین چه خاطراتی باهاشون دارم

    پاسخ

  2. محمدرضا

    اسفند 13, 1398

    کاش یه مقاله که درمورد بهترین فیلم های پیکسارم بود ترجمه کنید ممنون.

    پاسخ