بیوگرافی کامل جرمی رنر (Jeremy Renner) از کودکی تا به امروز

نام: جرمی رنر

متولد: 7 ژانویه 1971 (17 دی 1349)

سن: 48 سال

محل تولد: مودستو، آمریکا

قد: 1.75 سانتی متر

حرفه: بازیگر آمریکایی

وضعیت تأهل: مطلقه

بیوگرافی جرمی رنر

“جرمی رنر” بازیگر هالیوود است که نقش‌های مختلف بسیاری در کارنامه دارد؛ او در فیلم و سریال‌هایی مانند “سوات” (S.W.A.T.)، “خانه” (House)، “مأموریت غیرممکن: پروتکل شبح” (Mission: Impossible – Ghost Protocol)، “اخاذی آمریکایی” (American Hustle)، “هانسل و گرتل: شکارچیان شب” (Hansel & Gretel: Witch Hunters) حضور داشته و به ایفای نقش پرداخته است.

اما بازی‌های درخشان “جرمی رنر” در نقش‌های “کلینت بارتون”/ “هاوکی” و “ابر جاسوس”، عضوی از انتقامجویان، یکی از فیلم‌های دنباله دار اکشن کمپانی مارول که شخصیت محور است، می‌باشد. جرمی رنر این شخصیت را در “ثور” (Thor)، “انتقامجویان” (The Avengers)، “انتقامجویان: عصر اولترون” (Avengers: Age of Ultron) و “کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی” (Captain America: Civil War) به تصویر کشید و همچنین در دو قسمت آخر فیلم انتقامجویان یعنی “انتقامجویان: جنگ ابدیت” و “انقام جویان: پایان بازی” (Avengers: Endgame) نیز این نقش را بازی کرده است.

“جرمی لی رنر” در ژانویه سال 1971 در خانواده‌ای بزرگ در مودستو، کالیفرنیا زاده شد. جرمی در بین شش فرزند خانواده، بزرگ‌ترین است. مادر او “والری سیرلی” اهل ایرلند و پدرش “لی رنر” آلمانی است. آن‌ها در سن بسیار کم ازدواج کردند. اما زمانی که فرزند اولشان ده ساله شد، تصمیم به جدایی گرفتند.

“جرمی رنر” پس از فارغ التحصیل شدن از دبیرستان فرد سی بئر، در کالج مودستو به تحصیل ادامه داد. دلیل ورود او به این کالج، حضور در کلاس بازیگری بود. جرمی برای مدت زیادی شیفته دنیای تئاتر و سینما بود. در کالج، توانایی‌های بازیگری خود را بهبود بخشید و برای اولین بار به استیج رفت. بازیگر آینده و دوست او “دیوید بورناز” نیز به همراه او در مودستو مشغول به تحصیل بود.

فیلم های او

حرفه بازیگری “جرمی رنر” با نقش‌های ضد قهرمانی آغاز شد. او در نقش خون آشام، الکلی‌های مسلح، و قاتلان سریالی بازی کرده است.

در سال 2000، به او پیشنهاد شد تا در فیلم جنایی-اکشن “سوات” بازی کند. جرمی در نقش “برایان گمبل” عضوی از گروه ضربت ایفای نقش کرد. رنر در نقش قهرمانیش دستور را به درستی اجرا نکرد و گروگان را زخمی کرد و به همین دلیل مجازات شد. اما گمبل این مجازات را ناعادلانه تلقی کرد و از پلیس بودن استعفا داد و به مجرمان پیوست.

او پس از بازی در فیلم “دامر” (Dahmer) بیشتر مورد توجه بینندگان قرار گرفت. این فیلم در ژانر بیوگرافی-جنایی و ترسناک، درباره یک قاتل سریالی به نام “جفری دامر” است. دامر فقط یک قاتل نیست، او سادیستی است که روی قربانیانش آزمایشاتی انجام می‌دهد. کودکی او و خاطراتش از طلاق پدر و مادرش باعث ایجاد این بیماری روانی شده است. جرمی در این فیلم نقش یک قاتل خاص را بازی کرد و این فیلم بود که برایش شهرت به ارمغان آورد.

جرمی در پروژه “مهلکه” (The Hurt Locker) نقشی به دست آورد. فیلم جنگی جنایی “کاترین بیگلو” نامزد شش جایزه اسکار شد. یکی از آنها به رنر 37 ساله تعلق داشت، که به عنوان “گروهبان ویلیام جیمز” ایفای نقش کرد. فیلم درباره زندگی روزمره یک متخصص آمریکایی خنثی کننده بمب در عراق است. منتقدان معتقدند که رنر به خوبی توانست شخصیت این قهرمان را به تصویر بکشد. بنابراین، این نقش باعث شد که او نامزد جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد شود.

پس از اولین بازی درخشان او، نوبت به دومین نقش او شد. رنر از “بن افلک” پیشنهادی دریافت کرد تا در فیلم “شهر” (The Town) او بازی کند. این فیلم، درامی جنایی بر اساس رمان “چاک هوگان” به نام “شاهزاده دزدان” (Prince of Thieves) است. داستان فیلم درباره چهار دوست است که سعی دارند از بانک‌ها و ماشین حمل پول نقد دزدی کنند. این فیلم در سال 2010 منتشر شد و در جشنواره فیلم ونیز به نمایش در آمد.

جرمی رنر در ماموریت غیرممکن

پس از انتشار فیلم در آمریکا و در اولین هفته اکرانش، این فیلم حدود 32 میلیون دلار و در سطح جهانی حدود 154 میلیون دلار فروش داشت که تقریباً پنج برابر بودجه آن می‌باشد. این فیلم رتبه بالایی کسب کرد و همچنین صاحب جوایز متعددی نیز شد. “جرمی رنر” در این فیلم موفق شد نامزد جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل مرد شود. لازم به ذکر است که جرمی از بازیگران شخصیت‌های اصلی عملکردی بسیار بهتر داشته است.

پس از “شهر” حرفه رنر به سرعت پیشرفت کرد. او به بازی در “مأموریت غیرممکن: پروتکل روح” و “انتقامجویان” دعوت شد که باعث شدند شهرت زیادی کسب کند و مورد تحسین بینندگان و منتقدان قرار گیرد. رنر قد کوتاه (قد او 175 سانتی متر می‌باشد) نقش یک تیرانداز و ابر جاسوس را به خوبی ایفا کرد.

این بازیگر بار دیگر بازی درخشان دیگری را در پروژه “میراث بورن” (The Bourne Legacy) از خود به تصویر کشید که در آن نقش شخصیت اصلی مأمور “کراس” را برعهده دارد. این فیلم در سال 2012 منتشر شد. در ابتدای همان سال، طرفداران رنر او را در فیلم “هانسل و گرتل: شکارچیان جادوگر” در نقش هانسل مشاهده کردند. داستان این فیلم درباره دنباله شومی از داستانی درباره جادوگری در خانه گرینبرد است. یک برادر و خواهر نه می‌توانستند از دست جادوگر فرار کنند و نه او را بکشند. پس از مدتی، هانسل و گرتل زندگی خود را وقف جنگ با ارواح خبیث و جادوگر سیاه می‌کنند.

در سال 2013، این بازیگر در فیلم “مهاجر” نقش شخصیت اصلی را ایفا کرد. فیلم درباره مثلث عشقی رو به مرگی است که یک تردست و برادرش عاشق مهاجری غیرقانونی از لهستان می‌شوند. این فیلم در جشنواره فیلم کن به نمایش در آمد.

جرمی رنر در انتقام جویان

در سال 2014، جرمی رنر در فیلم جنایی “پیغام رسان را بکش” (Kill the Messenger)، که بر اساس کتابی با همین نام ساخته شده، در نقش اصلی ظاهر شد. داستان بر روی پرونده گزارشگر “گری وب” برنده جایزه پولیتزر، تمرکز دارد. در سال 1990، وب متوجه مدارکی شد که اقدامات مجرمانه دولت آمریکا علیه شهروندان را تأیید می‌کردند. علیرغم فشارهای موجود، گری وب برخی از آنها را منتشر کرد. “جرمی رنر” نقش این گزارشگر جوان را ایفا می‌کند.

تا رسیدن سال 2015، این بازیگر در مجموعه فیلم‌های پرفروش هالیوود بازی کرده بود. در آن سال رنر، در سری فیلم مشهور “مأموریت غیرممکن: ملت یاغی” و “انتقامجویان: عصر اولتران” ایفای نقش کرد.

در سال 2016، او به نقش “هاوکی” خود در فیلم ابرقهرمانی “کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی” بازگشت. داستان فیلم دنباله‌ای از انتقامجویان بود، با اینکه فیلم در اصل جزء سری کاپیتان آمریکا بوده است (داستان‌هایی درباره شخصیت مشهور دنیای مارول کاپیتان آمریکا/استیو راجرز (کریس ایوانز). بنابراین، شخصیت‌های اصلی پروژه ابرقهرمانی انتقامجویان در آن حضور حضور داشتند. “رابرت داونی جونیور“، “اسکارلت جوهانسون“، و “جرمی رنر” از بازیگران بودند.

داستان بر اساس کتاب کمیک “جنگ داخلی” ساخته شد. دو رهبر انتقامجویان یعنی مرد آهنی و کاپیتان آمریکا به دلیل قانون سازمان ملل مبنی بر تشکیل هیاتی برای نظارت به عملکرد ابرقهرمان‌ها، در مقابل هم قرار می‌گیرند. این امر منجر به تقسیم گروه می شود و انتقامجویان هر کدام یک طرف را انتخاب می‌کنند.

داستان رویارویی را نشان می‌دهد که در آن نمی‌توان کسی را خوب یا بد دانست که همین باعث شد بینندگان تحت تأثیر قرار بگیرند. کمپین تبلیغاتی هم طرفداران را تشویق کرد تا یکی از گروه‌ها را انتخاب کنند که این امر موجب اختلافات و بحث‌های زیادی در اینترنت شد. منتقدان نیز اظهار داشتند که رویارویی آزادی و امنیت موضوعی عمیق‌تر و پیچیده‌تر از مشکل خوب یا بد بودن است که فیلم‌های زیادی با این موضوع در دهه گذشته در گیشه سینما وجود داشته‌اند.

در نتیجه، فروش گیشه حدود 1 میلیارد دلار بوده است. بنابراین، “کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی” یکی از پرفروش‌ترین فیلم‌های سال 2016 و تا به امروز چهاردهمین فیلم پرفروش بوده است.

“جرمی رنر” برای عملکردش در این فیلم، دوبار نامزد جایزه اسکار و همینطور جایزه بفتا و گلدن گلوب شد.

زندگی شخصی

“جرمی رنر” دوست ندارد درمورد زندگی شخصیش صحبت کند. او در هنگام مصاحبه با گزارشگران یا طرفداران با جدیت تمام از صحبت در این باره خودداری می‌کند. اما در عین حال، از طرفدارانش پنهان نمی‌شود و مدام در صفحه رسمی اینستاگرامش که 4.7 میلیون دنبال کننده دارد، از خود عکس منتشر می‌کند.

جرمی رنر و اسکارلت جوهانسون

رنر با یک مدل کاندایی به نام “سونی پاچکو” رابطه داشت و در سال 2013 دخترشان “اوا برلین رنر” به دنیا آمد. در ماه سپتامبر همان سال رنر اعلام کرد که با سونی ازدواجی مخفیانه داشته است. اما در دسامبر 2014، پاچکو اعلام کرد که برگه‌های طلاق را امضا کرده است. گزارشگران کنجکاو نتوانستند دلیل آن را پیدا کنند. این زوج تفاوت زیادی با یکدیگر داشتند. اما درباره جزئیات آن توضیحی ندادند. در بهار سال 2019 اطلاعاتی به دست آمد که جرمی با خواننده 32 ساله “لیدی گاگا” در رابطه است. با توجه به اینکه رنر در کودکی و نوجوانی بسیار به موسیقی علاقمند بود، آن دو در رابطه با موسیقی اشتیاقی مشترک داشتند. در حال حاضر، جرمی و همسر سابقش در حال مذاکره برای مسئله حضانت دخترشان هستند.

جرمی رنر در حال حاضر

در سال 2017، جرمی رنر با همکار خود “الیزابت اولسن” که در “انتقامجویان” حضور داشت در فیلم “رودخانه ویند” (Wind River) بازی کرد. این فیلم قلمرو محاصره شده هندیان را نشان می‌دهد و روی قتل‌ها، انتقام‌ها و گناهان اسرارآمیز نیروهای طبیعی تمرکز دارد.

در همان سال، جرمی رنر در فیلم پرفروش دیگری ایفای نقش کرد و او نقش “ایان دانلی” متخصص فیزیک فضایی را در فیلم علمی تخیلی “ورود” (Arrival) بازی کرد، که متعاقباً نامزد هشت جایزه اسکار و برنده جایزه بهترین تدوین صدا شد.

جرمی رنر و الیرابت اولسن در فیلم رودخانه ویند

داستان فیلم بر اساس داستانی کوتاه به نام “داستان زندگی تو” (Story of Your Life) نوشته نویسنده آمریکایی “تد چیانگ” ساخته شده است. موجودات فضایی مرموزی به زمین می‌آیند. آن‌ها با زمینیان رفتاری دوستانه دارند و با افرادی که به سفینه فضاییشان که شبیه به صدف است می‌آیند، ارتباط برقرار کنند. گروهی از دانشمندان که شخصیت رنر هم شامل آنهاست، موفق می‌شوند زبان این فضاییان را رمزگشایی کنند، آن هم در حالی که نیروی ارتش در سراسر جهان بر درگیری بین سیاره‌ای پا فشاری می‌کند و سعی دارد سفینه‌ها را نابود کند.

این بازیگر همچنین در سریال‌های تلویزیونی نیز ایفای نقش کرده است. در سال 2017، سریال “سقوط شوالیه” (Knightfall) محصول مشترک کشور چک و آمریکا پخش شد و “جرمی رنر” بازیگر مهمان و تهیه کننده اجرایی آن بود. داستان این سریال درباره اتفاقات واقعی 13 اکتبر سال 1307 میلادی است، زمانی که “پاپ کلمنت پنجم” و “شوالیه فیلیپ چهارم” از فرانسه شکنجه‌ها و اعدام‌هایی را برای شوالیه‌های معبد ترتیب دادند. قهرمان اصلی داستان، سر لاندری رهبر معبدی‌ها، باید با شکست در سرزمین مقدس، اعدام‌ها و شکنجه‌ها کنار بیاید و همزمان هدف اصلی معبدیان یعنی به جستجو برای سرزمین گریل نیز بپردازد.

در سال 2018، فیلم اکشن-تخیلی دیگر از استودیوی مارول یعنی “انتقامجویان: جنگ ابدیت” اکران شد. این فیلم سری انتقامجویان را پوشش می‌داد، یعنی فیلم‌های مرد آهنی، کاپیتان آمریکا و چند سری کتاب کمیک دیگر با نگهبانان کهکشان را شامل شده و داستان فیلم دوم درباره ابرقهرمانان فضایی را ادامه می‌دهد.

“انتقامجویان: جنگ ابدیت” وقایع اتقاف افتاده در چهار سال بعد از نگهبانان کهکشان را به تصویر می‌کشد. انتقامجویان که به دو گروه تقسیم شدند، دوباره با هم متحد می‌شوند و به نگهبانان می‌پیوندند تا با شروری فضایی به نام “توناس” بجنگند که سنگ‌های ابدیت را به‌دست می‌آورد تا واقعیت را تغییر دهد.

در سال 2018، انیمیشن “عدالت شمالی: گروه تندر” (Arctic Justice: Thunder Squad) منتشر خواهد شد که رنر در آن صداپیشه شخصیت “سوئیفتی” است.

اما چالش واقعی برای این بازیگر، ایفای نقش در فیلم کمدی جدید به نام “تگ” (Tag) بوده است که در سال 2018 پخش شد. در طول این فیلم هر دو دست رنر شکست. در جشنواره بین المللی کارلوی وری، او با بانداژ ظاهر شد. رنر به این آسیب‌ها با خونسردی تمام واکنش داد و به گزارشگرها اظهار داشت که گمان می‌کنم این خطرات جزیی از شغلم هستند.

این بازیگر پس از بهبودی در چهارمین فیلم انتقامجویان یعنی “انقام جویان: پایان بازی” (Avengers: Endgame) حاضر شد و همچنین در پروژه بعدی “جیسون بورن” نیز ایفای نقش خواهد کرد، که البته هنوز بدون عنوان است.

فیلم شناسی

  • خانه ‒ House
  • مهلکه ‒ The Hurt Locker
  • شهر ‒ The Town
  • مأموریت غیرممکن: پروتکل شبح ‒ Mission: Impossible – Ghost Protocol
  • انتقامجویان ‒ The Avengers
  • میراث بورن ‒ The Bourne Legacy
  • مهاجر ‒ The Immigrant
  • پیغام رسان را بکش ‒ Kill the Messenger
  • هانسل و گرتل: شکارچیان جادوگر ‒ Hansel & Gretel: Witch Hunters
  • مأموریت غیرممکن: ملت یاغی ‒ Mission: Impossible – Rogue Nation
  • انتقامجویان: عصر اولتران ‒ Avengers: Age of Ultron
  • رودخانه ویند ‒ Wind River
  • کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی ‒ Captain America: Civil War
  • ورود ‒ Arrival
  • سقوط شوالیه ‒ Knightfall

تصاویری از جرمی رنر


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید؛ منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم