بیوگرافی کامل کریس ایوانز (Chris Evans) از کودکی تا به امروز

نام: کریس ایوانز (کریستوفر رابرت ایوانز)

تاریخ تولد: 13 ژوئن 1981 (24 فروردین 1360)

سن: 37 سال

محل تولد: بوستون، ایالات متحده آمریکا

قد: 1.82 سانتی متر

شغل: بازیگر

وضعیت تاهل: مجرد

بیوگرافی کریس ایوانز

کریستوفر رابرت (کریس) ایوانز در سیزدهم ژوئن 1981 در بوستون، ایالت ماساچوست به دنیا آمد. والدین او از طبقه متوسط آمریکا بوده، پدرش جی.رابرت ایوانز دندان پزشک کلینیک محلی و مادرش لیسا کاپوانو رقصنده و کارگردان تئاتر جوانان کانکورد بود. هنگامی که کریس کوچک بود، خانواده اش به سادبری رفته و ایوانز کودکی اش را در آنجا گذراند. کریس به عنوان یک کودک هنرمند و صمیمی رشد کرد. مادرش رقص های مختلف از جمله رقص تپ را به او آموخت.

گرچه او شخصیت آرام و ساکتی داشت اما در مدت زمان کوتاهی به پسر شر مدرسه لینکولن تبدیل شد. او تا آخر عمر به عنوان شخصیت منفی محسوب می شود. این ستاره هالیوودی آینده درس های علوم انسانی را که به ارتباط او با مردم کمک می کرد ترجیح می داد. با این حال در یادگیری علوم به مشکل دچار بود. او کتاب های مربوط به بقا در طبیعت را جمع می کرد و نکات را به یاد می سپارد. او یک بار آرزو داشت در جنگل زندگی کند.

کریس ایوانز در کودکی و امروز

از آنجاییکه خواهر بزرگترش کارلی در تئاتر محلی بازیگری می کرد این ستاره نیز دوست داشت در مدرسه بازیگری کند. پس از بازی در چندین اجرای تئاتر ماساچوست، تصمیم گرفت عمر خود را به این حرفه اختصاص دهد. در سال 1999 به نیویورک رفت و در آپارتمان کوچکی در بروکلین ساکن شد. او به تئاتر و مرکز فیلمسازی لی استارسبرگ وارد شد و بازیگری در فیلم ها را آغاز کرد.

فیلم های او

کریس ایوانز در زمان دانش آموزی برای اولین بار برای آموزش به نیویورک رفت و در فیلمبرداری ها شرکت کرد. او خوش شانس بود زیرا با یک آژانس قرارداد بست. درنتیجه مدیر برنامه اش می توانست برای او نقش پیدا کند.

کریس ایوانز در نوجوانی

در سال 2000 این بازیگر در سریال تلویزیونی “جنس مخالف” (Opposite Sex) حضور یافت و کارنامه اش را آغاز کرد. این سریال برخلاف انتظار چندان محبوب نشد و امتیاز پایینی داشت. بنابراین پس از قسمت هشتم متوقف شد. گرچه ایوانز بازیگر اصلی بود اما چندان مشهور نشد. کمی بعد در اولین فیلم سینمایی خود حضور یافت. او در فیلم درام خانوادگی “تازه واردان” (The Newcomers) به کارگردانی جیمز الن بردلی ظاهر شد. او در این فیلم با ستاره محبوب هالیوود، کیت باسورث همبازی شد.

کریس ایوانز اولین بار برای حضور در کمدی جوانانه “نه یه فیلم نوجوانی دیگه” (Not Another Teen Movie) در نقش اصلی، مشهور شد. این فیلم در دسامبر 2001 اکران شد و با امتیاز پایین منتقدین رو به رو گشت. با این حال تماشاگران از آن لذت برده و این بازیگر جدید هم به فیلم ها و پروژه های گرانقیمت تر دعوت شد.

کریس ایوانز در فیلم نه به یک فیلم نوجوانی دیگه

در سال 2004 فیلم “نمره عالی” (The Perfect Score) اکران شد. این فیلم درباره شش نوجوان است که امتحان می دهند. در این فیلم کریس برای اولین بار با اسکارلت جوهانسون همبازی شد. در همان سال فیلم “موبایل” (Cellular) اکران شد و کیم بسینگر و جیسون استاتهام نقش های اصلی را برعهده داشتند. بازی در این فیلم ها برای او یک موفقیت بزرگ بود. گرچه این آثار در نزد مخاطبین و منتقدین چندان موفق نبودند. مردم و تهیه کنندگان بازی او را تحسین کردند. رفته رفته پروژه های بیشتری به او پیشنهاد می شد.

پروژه های مرتبط با آثار اقتباسی دنیای کامیک باعث شهرت و محبوبیت کریس شدند. فیلم “چهار شگفت انگیز” (The picture Fantastic Four) از کامیک مارول به همین نام اولین فیلم ابرقهرمانی او بود. ایوانز تست ها را با موفقیت قبول شد و نقش مشعل انسانی را به دست آورد. او در سه سری این فیلم حضور یافت. این اثر در جولای 2005 اکران شد.

کیم بسینگر

این اثر با وجود واکنش متوسط منتقدین در گیشه موفق بود. در سال 2007 سری بعدی آن با نام چهار شگفت‌انگیز: قیام موج ‌سوار نقره ‌ای (Fantastic Four: Rise of the Silver Surfer) اکران و شدیدا مورد انتقاد قرار گرفت. کمپانی فیلمسازی مربوطه ساخت سری بعدی آن را لغو نمود.

در سال 2006 ایوانز به دلیل جراحت پا از بازی در پروژه ها خودداری کرده بود. بنابراین در سال 2007 در چند فیلم حضور یافت.، از جمله فیلم علمی تخیلی فضایی “طلوع آفتاب” (Sunshine) و کمدی “خاطرات پرستار بچه” (The Nanny Diaries). در فیلم آخر مجددا با اسکارلت جوهانسون همبازی شد. در همان سال در انیمیشن های “لاک پشت های نینجا” (Ninja Turtles) در نقش کیسی جونز و فیلم “نبرد” (Battle) در نقش ترا، صداپیشگی کرد.

کریس ایوانز در چهار شگفت انگیز

در سال 2008 در فیلم “سلاطین خیابان” (Street Kings) در کنار کیانو ریوز، فارست ویتاکر برنده اسکار و هیو لوری ستاره سریال های خانه (House) و ام.دی (M.D)، قرار گرفت. با این حال این فیلم واکنش های مثبت دریافت نکرد، اما دو برابر بودجه خود در گیشه فروش داشت.

در سال 2010 ایوانز در دو فیلم اقتباسی از کامیکز حضور یافت: فیلم “بازنده ها” (The Losers) براساس کامیک دی سی و فیلم “اسکات پیلگریم در برابر دنیا” (Scott Pilgrim vs. the World) که در فیلم آخر نقش منفی داشت. او در سال 2013 در فیلم “ثور: دنیای تاریک” (Thor: The Dark World) حضور یافت.

انتقام جویان

در سال 2010 کریس ایوانز به فیلم اقتباسی ز کامیک کاپیتان آمریکا دعوت شد. این بازیگر سه بار پیشنهاد را رد کرد و سپس قرارداد بست. در ابتدا با مدت زمان قرارداد مشکل داشت، زیرا طبق آن باید در ساخت نه فیلم شرکت می کرد (که بعدها به شش فیلم تقلیل یافت).

کریس ایوانز در نقش کاپیتان آمریکا

فیلم پیشین “مرد آهنی” (Iron Man) بسیار مشهور شده بود و بازیگر نقش اصلی، رابرت داونی جونیور بسیار موردتوجه قرار گرفته بود. در ابتدا ایوانز از علاقه اش به این همه شهرت مطمئن نبود اما دوستانش او را به امضای قرارداد راضی کردند. فیلم برداری در پایان ژوئن آن سال آغاز شد. او باید به مدت چهار ماه روزی دو ساعت تمرین می کرد تا شبیه قهرمان کامیک های آمریکا به نظر برسد.

فیلم “کاپیتان آمریکا: اولین انتقام جو” (Captain America: The First Avenger) در جولای 2011 اکران شد و واکنش مثبت منقدین باعث شد در قسمت های مختلف اسکار نامزد شود. این بازیگر جایزه بهترین ابرقهرمان فستیوال اسکریم را دریافت کرد و سه بار هم نامزد جایزه بهترین بازیگر مرد شد. در حقیقت این فیلم برای او شهرت و محبوبیت زیادی به همراه داشت.

این فیلم آنقدر موفق بود که کارگردان ها تصمیم گرفتند به ساخت سری های دیگر درباره ابرقهرمان ها فکر کنند. همه اجرای الیزابت اولسن در نقش اسکارلت را دوست داشتند. همچنین شخصیت باکی بارنز که بازیگری آمریکایی رومانیایی الاصل، سباستین استان در فیلم های “کاپیتان آمریکا: اولین انتقام جو” (Captain America: The First Avenger) و “کاپیتان آمریکا: سرباز زمستانی” (Captain America: The Winter Soldier) نیز در این فیلم حضور داشت.

کریس ایوانز در انتقام جویان

ایوانز به قرارداد خود با کمپانی مارول ادامه داد و در فیلم های ابرقهرمانی کامیکز حضور یافت. در سال 2012 در فیلم “انتقام جویان” (The Avengers) و در سال 2014 در فیلم “کپیتان آمریکا: سرباز زمستانی” (Captain America: The Winter Soldier) حضور یافت. در سال 2015 فیلم پنجم “انتقام جویان: عصر اولتران” (Avengers: Age of Ultron) با حضور او اکران شد. ضبط این فیلم های معروف ایوانز را به یکی از محبوب ترین و گرانقیمت ترین ستاره های هالیوودی تبدیل نمود. با این حال به خاطر بازی در فیلم ها و سریال ها چندان وقت نداشت.

کریس ایوانز در امروز

این بازیگر به حضور در فیلم های مختلف ادامه داد و فیلم “با استعداد” (Gifted) او در ژوئن 2017 اکران شد. در آوریل 2016 فیلم دیگر انتقام جویان با عنوان “کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی” (Captain America: Civil War) اکران شد. به نظر می رسید این فیلم آخرین سری باشد اما گویا فیلم های بعدی با تصاویر حضور او در دست ساخت است.

کریس ایوانز و لوک ایوانز

در سال 2016 کاربران سرویس میکروبلاگینگ توییتر او را در بدترین زمان دستگیر کردند. مخاطبین کریس ایوانز، مجری برنامه معروف “تخت گاز” (Top Gear) را برای این برنامه مناسب نمی دیدند. از آنجاییکه مخاطبین راضی نبودند برای حساب aChrisEvans او پیام های تهدیدآمیز می فرستادند. با این حال از آنجاییکه به حرف اول عنوان این حساب توجه نمی کردند، پیام ها به صفحه این بازیگر سرازیر می شد. یکی از کاربران فعال به این موضوع پی برد و برنامه نویسان آن را تصحیح کردند.

بسیاری با شنیدن نام کریس ایوانز او را با بازیگر ولزی نه چندان معروف، لوک ایوانز، اشتباه می گیرند. باوجود فرضیات رسانه های مختلف آمریکایی و ارتباط دادن آنها به هم، این دو فامیل نیستند.

زندگی شخصی

کریس ایوانز هم مانند بسیاری از ستاره های هالیوودی دوست ندارد درباره زندگی شخصی اش صحبت کند. او در سال 2001 با جسیکا بیل آشنا شد. آن ها در فیلم های “موبایل” و “لندن” (London) همبازی بودند. رابطه آنها تا سال 2006 ادامه یافت و با این حال هنوز باهم دوست هستند.

کریس ایوانز و جسیکا بیل

در سال 2007 با مینکا کلی دوست داشت اما رابطه شان پایدار نبود. آن ها در سال 2012 هم دوباره باهم دیده شدند اما پس از یک سال بازهم جدا شدند.

کریس ایوانز و مینکا کلی

طبق گزارش رسانه ها این بازیگر در آغاز سال 2016 با جنی اسلیت بازیگر آشنا شد و به زودی رابطه شان را آغاز کردند. آن ها یک سال باهم بودند اما در سال 2017 از هم جدا شدند.

کریس ایوانز و جنی اسلیت

کاربران اینستاگرام و شبکه های دیگر درباره زندگی شخصی این بازیگر صحبت کرده و دوست دارند جزئیات بیشتری از زندگی او را بدانند.

فیلم شناسی

  • تازه واردها – The Newcomers
  • نه یه فیلم نوجوانی دیگه – Not Another Teen Movie
  • نمره عالی – The Perfect Score
  • چهار شگفت انگیز – Fantastic Four
  • لندن – London
  • سلاطین خیابان – Street Kings
  • بازنده ها – The Losers
  • اسکات پیلگریم در برابر دنیا – Scott Pilgrim vs. the World
  • کاپیتان آمریکا: اولین انتقام جو – Captain America: The First Avenger
  • شماره ات چنده؟ – What’s Your Number؟
  • اولین انتقام جو – The Avengers
  • کاپیتان آمریکا: سرباز زمستانی – Captain America: The Winter Soldier
  • انتقام جویان: عصر اولتران – Avengers: Age of Ultron
  • کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی – Captain America: Civil War

تصاویری از کریس ایوانز


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم