بهترین فیلم های سال 2019 که با درجه سنی بزرگسال (R-Rated) اکران شدند

سال 2019 تبدیل به سالی پربار برای ما فیلمبازان شده است. در حالی که امسال شاهد بیش‌ ترین فیلمهای پرفروش در تاریخ بوده ایم، فیلم‌های ویژه‌ ای نیز دیده شده‌ است که برای همیشه در خاطره‌ ها باقی می‌مانند. و با توجه به این واقعیت که هنوز فیلم ‌های مورد انتظار زیادی هستند که منتشر نشده اند، میتوانیم بگوییم که تازه اولش است و این تنها دست گرمی بوده. بهترین چیز درمورد امسال این است که کارگردانان افسانه ‌ای بسیاری از هالیوود و سینمای جهان آخرین پروژه‌ های خود را منتشر خواهند کرد. کارگردانانی مانند کوئینتن تارانتینو، ریچارد لینکلاتر، بانگ جون هو، مارتین اسکورسیزی، گاسپار نوئه و پدرو آلمودووار.

چند سال است که فیلم های دارای حق امتیاز در حال تسلط بر تجربه سینمایی ما هستند. اکنون این وظیفه طرفداران سینماست که به دنبال فیلمسازان و فیلم هایی باشند که از رسانه برای حذف مرزها و به تصویر کشیدن داستان هایی که انسان را عمیقا به فکر می برد استفاده می کنند. این فیلمسازان از موضوعات بزرگسالان مانند خشونت، رابطه جنسی، مصرف مواد مخدر و توهین به مقدسات برای نشان دادن واقعیات جامعه بدون هرگونه حذف و سانسور استفاده می کنند. با توجه به همه اینها، در اینجا لیستی از بهترین فیلمهای رده بزرگسال را به شما معرفی می کنیم. با پروشات همراه باشید.


10. نهر زنگ زده ‒ Rust Creek

فیلم هیجان انگیز “جین مک گوان”  “نهر زنگ زده” ضمیمه ای باشکوه از ژانر هیجان انگیز بقا است. در این فیلم “هرمیون کورفیلد” در نقش سویر اسکات است، دانش آموزی جوان  که در جنگل های یخ زده کنتاکی گم می شود. وقتی سویر توسط گروهی ارازل بی قانون که مشکلی با کشتن او هم ندارند، تعقیب می شود، وضعیت او به طرز وحشتناکی تغییر می کند. سویر در تقلای زنده ماندن است که با یک غریبه تنها که در جنگل زندگی می کند آشنا می شود. او تنها امید سویر است؛ اما دختر درمانده مطمئن نیست که میتواند به این بیخانمان اعتماد کند یا نه.

نهر زنگ زده علاوه بر ژانر بقا و هیجان انگیز آن، فیلمی است که باعث می شود بخش ها و طبقات اجتماعی مختلف آمریکا و وجود عدم اعتماد در بین طبقات اجتماعی مختلف را به خوبی نشان می دهد. کارگردان برای برجسته کردن بخش جنایی فیلم از افکت های بسیار عالی استفاده کرده است.

همچنین بخوانید: لیست بهترین فیلم های جنایی در تاریخ سینما


9. جان ویک: بخش 3 – پارابلوم ‒ John Wick: Chapter 3 – Parabellum

کیانو ریوز بازیگر دو فیلم اکشن زیبای سه گانه ماتریکس و جان ویک بوده است. پس از موفقیت بزرگ دو قسمت قبلی جان ویک، قسمت سوم آن هم مورد ستایش سازندگان ان قرار گرفت. جان ویک 3 تنها چند سال بعد از جان ویک 2 منتشر شد و بلافاصله علاقه مردم را به خود جذب کرد. رویداد های این فیلم تنها یک ساعت پس از پایان قسمت دوم آن آغاز می شود. جان ویک در حال حاضر خود را به عنوان هدف بهترین قاتلان جهان می بیند آن هم پس از اینکه جایزه ‌ای بالغ بر 14 میلیون دلار توسط  حلقه بین المللی قتل به نام های تیبل برای سر او در نظر گرفته می شود. صحنه‌های اکشن طراحی‌شده در این فیلم واقعا عالی هستند.

همچنین بخوانید: معرفی 14 فیلم جذاب و دیدنی شبیه جان ویک (John Wick)


8. لوس ‒ Luce

اوکتیویا اسپنسر سرانجام در هالیوود به رسمیت شناخته می شود، چیزی که سزاوار آن است. با فیلم هایی مثل “اعداد پنهان 2016” (Hidden Figures)، “شکل آب 2017” (The Shape Of Water) و حالا لوس در کارنامه اش، نشان داده است که چه بازیگر فوق العاده ای است. کارگردان جولی اونا اسپنسر را با نائومی واتس و تیم راث همبازی کرده است تا به داستانی تفکرانگیز و وابسته به زمان آن بپردازد. شخصیت مرکزی فیلم لوس (کلوین هریسون) فرزندخوانده امی و پیتر ادگار است، زوجی که به سوابق تحصیلی و دانشجویی پسرشان افتخار می کنند. با اینحال، تصویری که از پسرشان دارند زمانی خدشه دار می شود که یکی از آموزگارانش یک مقاله تقریبا نگران کننده که توسط او نوشته شده را به پدر مادرش نشان می دهد. فیلم لوس تنش های نژادی موجود در شهر آمریکا را مورد خطاب قرار می دهد. روایت لایه ای آن به عنوان یک درام اجتماعی و یک درام روانی مهیج به خوبی عمل می کند.

همچنین بخوانید: ۱۷ فیلم برتر سینما درباره فوتبال آمریکایی


7. اسب وحشی ‒ The Mustang

یکی از محبوب ‌ترین فیلم‌ های سینمایی که امسال اکران شد، “اسب وحشی” نوشته کلرمونت تونر و با کارگردانی لور د کلرمونت تونر است. داستان درباره یک زندانی به نام رومن کولمن است که به مدت 12 سال در زندان بوده است. پلیس روشی جدید برای بازگرداندن مجرمان به جامعه در نظر گرفته و آن این است که از مجرمان میخواهند که یک اسب وحشی را تعلیم دهند و کولمن برای اینکار نام نویسی کرده است. تمرکز فیلم روی ارتباط او با اسب وحشی است.  فیلم اسب وحشی در مورد معانی اجتماعی و روانی آزادی و حبس صحبت می ‌کند.

همچنین بخوانید: ۱۱ فیلم برتر سینما با موضوع دزدان دریایی


6. آخرین مرد سیاه پوست در سانفرانسیسکو ‒ The Last Black Man in San Francisco

آغاز به کار قوی معمولا به ندرت اتفاق می افتد؛ اما زمانی که فردی از انتظارات خود فراتر می‌رود و فیلمی ارائه می کند که واقعا  خوش ساخت است، این وظیفه ما طرفداران فیلم است که  تلاشهای آن را جشن بگیریم. یکی از این فیلم های قوی “آخرین مرد سیاه ‌پوست در سانفرانسیسکو” ساخته جو تالبوت است. داستان حول دو دوست است که یکی از آن‌ ها سعی دارد خانه ‌ای را که پدربزرگش در آن زندگی می کرده، پس بگیرد.  این فیلم داستان زندگی مردان آمریکایی آفریقایی ‌تبار در منطقه خلیج سانفرانسیسکو را به تصویر می‌کشد. این فیلم درباره خانواده، دوستی و عشق است. هنر فیلمبرداری زیبایی را در دنیایی ترین حقیقت های زندگی ضبط می کند.

همچنین بخوانید: 8 فیلم برتر سینما با موضوع اسکیت‌بردینگ


5. جنگل کوچک ‒ Little Woods

یکی دیگر از آغاز کارهای شگفت انگیز دیگر “جنگل کوچک” است که پایه های کاری کارگردان نیا داکوستا را بنا گذاشت. ستاره های این فیلم اما تامپسون، لیلی جیمز و لوک کریبی هستند. مرکز اصلی داستان اولی هیل (تامپسون) است که به طور غیزقانونی به افراد فقیر بین مرز داکوتی شمالی و کانادا کمک می کند تا از امکانات پزشکی استفاده کنند. با این حال، عملیات او زمانی شکست خورد که مقامات اطلاعاتی در مورد اقدامان او باخبر شدند و اقدامات محکمی انجام دادند تا مطمئن شوند او دیگر به مهجرت غیرقانونی خود ادامه نمی دهد. وقتی اولی از این کار دست می کشد، در حالی که به نیازهای خواهرش رسیدگی می‌کند، دچار مشکل دیگری می شود. اجرا، کارگردانی و فیلمنامه این فیلم واقعا فوق العاده است. جنگل کوچک کمی ناامید کننده است اما شخصیت ها در شرایطی قرار می گیرند که به راحتی میتوان با آن ارتباط برقرار کرد.

همچنین بخوانید: 13 فیلم جذاب و دیدنی شبیه فیلم فارست گامپ (Forrest Gump)


4. قبرستان حیوانات خانگی ‒ Pet Sematary

تقریبا هر سال، کسی فیلمی بر اساس کارهای استیون کینگ می سازد، و 2019 هم استثنا نیست. “غبرستان حیوانات” به کارگردانی کوین کلوش و دنیس وایدمی یک فیلم ترسناک درباره خانواده ای است که به تازگی به شهر لودلو نقل مکان کرده اند. یکی از جنبه ‌های جالب این شهر این است که یک قبرستان اختصاصی برای به حیوانات خانگی دارد. وقتی  گربه این خانواده به نام پنجشنبه میمیرد، خانواده تصمیم می ‌گیرد آن را در یک قبرستان قدیمی دفن کنند که میگویند در آنجا هر چه دفن شود زنده می شود. زمانی که یکی از دختران خانواده میمیرد و پدر خانواده تصمیم می گیرد او را در قبرستان متروکه دفن کند، این خانواده با مسئله ای جدی روبرو می شوند. داستان های کینگ همیشه المان های زیادی از ترس را به همراه دارند و این دلیلی است که این فیلم را به عنوان یکی از بهترین فیلم ‌های سال تبدیل کرده. فیلم های ترسناک زیادی وجود دارند که صحنه های مختلف ترسناک زیادی دارند ان هم در حالی که داستان اصلی آنها پربار نیست، اما در اینجا شخصیت ها و خواسته های انها تمرکز اصلی فیلم است.

همچنین بخوانید: معرفی 20 فیلم ترسناک مورد انتظار که در آینده نزدیک اکران خواهند شد


3. ما ‒  Us

جردن پیل پس از آغاز کار فوق العاده اش با فیلم “برو بیرون 2017” (Get Out) سبک و تکنیک فیلمسازی خود را در دومین فیلمش “ما” بهتر کرد. ستاره های این فیلم لوپیتا نیونگ در نقش ادلاید ویلسون که با شوهر، پس و دخترش به خانه ساحلی شان جایی که در آن بزرگ شده اند می روند. اما چیزی که باید چند روز استراحت و سرگرمی باشد، زمانی که با همزادهای خود ملاقات می کنند، به یک وضعیت تکان دهنده تبدیل می شود. داستان منحصر به فرد پیل در ژانر ترسناک دقیقا همان چیزی است که برای احیای این ژانر مورد نیاز بود و به ان یک تغییر کاملا تازه می دهد. “ما” چیزی را نشان می دهد که هیچ فیلم ترسناک دیگری تا به حال نشان نداده است.

همچنین بخوانید: لیست بهترین فیلم های ترسناک که در سال 2018 اکران شدند


2.  خزنده ‒ Crawl

فیلم های درباره کروکودیل همیشه وجود داشته اند اما بیشتر آنها هیولاهایی اغراق آمیز و فوق تخیلی و خون و خونریزی را به ما نشان می دهند. با اینحال، فیلم های هیولایی اگر از شکل درستش ساخته شوند، میتوانند فوق العاده باشند. “خزنده” در سبکی مشابه، فیلمی است که از المان های فیلم های فاجعه بار و فیلم های هیولایی استفاده می کند تا تاثیرگذاری بیشتری داشته باشد. داستان فیلم حول یک دختر و پدرش است که در طی طوفان شدید و سیل احتمالی در خانه شان گرفتار شده اند. خانه آن‌ها پر از سیل می‌شود و تعداد زیادی تمساح کشنده هم به خانه شان دعوت می شود. وقتی سطح آب بالا می‌رود و آنها برای زنده ماندن تلاش می کنند، اوضاع بدترهم می‌ شود. در هنگام تماشای این فیلم حتی یک لحظه هم چشم از آن بر نخواهید داشت. خزنده پر از لحظات ترسناک و خوش ساخت است که توسط کارگردان آن الکساندر آجا ساخته شده است. و به همراه ایفای نقش فوق العاده کایا اسکودلاریو و بری پپر.

همچنین بخوانید: لیست بهترین فیلم های ترسناک سال 2018


1. روزی روزگاری در هالیوود ‒ Once Upon a Time In Hollywood

فیلم های کوئنتن تارانتینو از سوی دوستداران فیلم در سراسر دنیا مورد انتظار هستند. و با بازیگران فوق العاده “روزی روزگاری در هالیوود” ، طرفداران نمیتوانستند صبر کنند تا ببینند این فیلمساز چیره دست چه کرده است. این فیلم حول سه شخصیت میچرخد و زندگی آنها در طول سه روز را به تصویر می کشد. تنها در سه روز، تارانتینو تصویری روشن از هالیوود سال 1960 ، زمانی که سیستم استودیو به آرامی در حال فروپاشی بود و در حال جایگزین شدن با کارگردانان و بازیگرانی بود که فرار تر از محدودیت های هالیوود فکر می کردند، را به زیبایی ترسیم کرده است. شخصیت اصلی ریک دولتون (برد پیت)، یک قهرمان جنگ است که شایعه شده زن خود را به قتل رسانده و از آن قسر رفته است. کنار خانه دولتون در بورلی هیل، رومن پولانسکی به همراه همسر باردار خود شارون تیت (مارگو رابی) نقل مکان کرده است.

زندگی تمام شخصیت ‌های داستان پر از فیلمبرداری های فوق العاده، موسیقی بسیار زیبا و طنز مخصوص تارانتینو است. تارانتینو این فیلم را به عنوان احترام خود به لس آنجلس، شهری که در آن بزرگ شده، می داند. او این شهر را با قلبش می شناسد و برداشت رمانتیک او از هالیوود در دوران کودکی است که در آن را با خلوص تمام نشان می دهد. بسیاری این فیلم را یکی از بهترین فیلم‌های تا به امروز خوانده ‌اند.

همچنین بخوانید: 9 فیلم برتر کوئنتین تارانتینو (Quentin Tarantino) به انتخاب مخاطبین


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید، منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (4)

بستن فرم

  1. Tin

    اردیبهشت 4, 1400

    Badla حتتتتتتتتتتتتتتتتتتما ببینید

    پاسخ

  2. حسین

    شهریور 19, 1398

    بچه ها این عکس اولیه که زنه با مو بلوند نشسته ماله چه فیلمی هست خیلی اشناست مخم پوکید اینقدر فکر کردم میشه راهنمای کنید

    پاسخ

    • زهرا اکیما در پاسخ به حسین

      شهریور 19, 1398

      سلام حسین جان،
      فیلم “روزی روزگاری در هالیوود” (Once Upon a Time In Hollywood) فیلم جدید تارانتینو 🙂

      پاسخ

      • فومنی در پاسخ به زهرا اکیما

        شهریور 19, 1398

        سپاسگزارم بابت مطلب عالیتون…متاسفانه طی یکی دوسال اخیرفیلمسازان صاحب سبک مانند دیویدفنیچر کاری تولیدنکردن وبیشترکارهای آورده شده درمطلب بالا کارهای متوسط وبعضاضعیفی هستندمانند Us،Luce،… به نظرم هالیووددرسالهای اخیر به دورتسلسل مبتلاشده وبرخی آثارسینمای کره وکشورهای اسپانیش به مراتب ازهالیوود سرتر بوده اند.

        پاسخ