رتبه بندی بهترین قسمت های “سورت آرت آنلاین” (Sword Art Online)

“سورت آرت آنلاین” (Sword Art Online) یکی از معروف ترین ژانرهای انیمه ایزکی است. یک بازی چندلایه که به جای شخصیت بازی قرار می گیرید. بازی های MMORPG این روزها بسیار معروف است و “سورت آرت آنلاین” یکی از نام های آشنای این ژانر می باشد. تا به امروز سه فصل اصلی این انیمه و داستان های جانبی آن پخش شده است. در این انیمه تصمیم گرفتیم تنها سه فصل اصلی را انتخاب کنیم. بنابراین در اینجا برترین قسمت های “سورت آرت آنلاین” را به شما معرفی می کنیم. نظرات و پیشنهادات خود را با ما درمیان بگذارید. با پروشات همراه باشید.


7. فصل 1، قسمت 14، پایان جهان (The End of The World)

قسمت 14 با نام “پایان جهان” بهترین قسمت کل سریال است که بسیار جذاب، بصری و از نظر احساسی دیدنی می باشد. در این قسمت متوجه می شویم که کیریتو به هویت شخصیت منفی پی برده و بازی را مشخص می کند. در ابتدا کیریتو و دیگران در مقابل اسکال ریپر مبارزه می کنند. هثکلیف نخستین فردی است که متوجه می شود دشمن شرایط خوبی نداشته و اکنون برای حمله بهترین زمان است. آنها سرانجام اسکال ریپر را شکست می دهند. از طریق کیریتو متوجه می شویم که 14 بازیکن طی مسابقه جان خود را از دست داده اند. بنابراین همه اعتماد به نفس خود را از دست می دهند زیرا 15 مرحله دیگر باقی مانده است. کیریتو به هثکیف مشکوک است زیرا متوجه شده که او طی مبارزات خسته نمی شود. او نکته ای از مبارزه قبلی را به یاد آورده، سپس نتیجه گیری کرده و به هثکلیف حمله می کند. اما یک شی جاوادنه حمله او را متوقف خواهد کرد.

حمله کیریتو همه را متعجب می کند اما این تعجب دیرپا نیست زیرا جایگاه هثکلیف به عنوان یک شی جاودانه همه را حتی بیشتر متعجب می کند. او حتی متوجه می شود هویت واقعی هثکلیف کابایا آکیهیکو است. هثکلیف این موضوع را قبول کرده و از کیریتو می پرسد که چگونه به این موضوع پی برده است و سپس کیریتو درباره مبارزه ای می گوید که در آن هثکلیف محدودیت های سیستم را کنار زد. سپس کابایا به همه می گوید که می خواهد در مبارزه نهایی رئیس شود. او تصور می کرد خیانت می تواند به داستان پایان دهد و به کیریتو می گوید می دانست در مرحله نهایی با او مبارزه می کند اما از اینکه کیریتو از حد انتظار او فراتر متعجب است.

سپس کابایا به همه می گوید که در مبارزه پایانی آنها را میبیند اما به عنوان پاداش خواهان یک مبارزه تن به تن با کیریتو است که پس از پیروزی همه آزاد می شوند. گرچه همه کیریتو را از این کار منع می کنند اما او این پیشنهاد را پذیرفته و در مقابل کابایا قرار می گیرد. شاید این مبارزه آسان به نظر برسد اما زمانی که کابایا می خواهد ضربه آخر را وارد کند، آسونا وارد میدان شده و حمله را آغاز می کند. درنتیجه کیریتو تعادل خود را از دست داده و توسط کابایا به هلاکت می رسد. اما با آخرین توان خود با شمشیر آسونا به هثکلیف حمله کرده و جانش را می گیرد. بازی تمام شده و بازیکن ها آزاد می شوند. با ویران شدن دنیای آینکارد، کیریتو آسونا را میبیند. آنها یکدیگر را بوسیده و نام واقعی خود را به هم می گویند. سپس آسونا در تختخواب بیمارستان بیدار شده و با گفتن نام آسونا از اتاق بیرون می رود.

همچنین بخوانید: معرفی تمام ژانرهای انیمه و مانگا به همراه انیمه لیست و توضیحات کامل


6. فصل 3، قسمت 4، عزیمت (Departure)

در قسمت پیشین کیریتو و یوگو در کوهستان با جن ها ملاقات کردند. یوگوی بی تجربه با دیدن هیولاهایی که نزدیک می شدند از ترس فلج شده بود. کیریتو سعی دارد به بهترین شکل ممکن او را آرام کرده و نقشه اش را به او بگوید. او درباره حمله به نزدیک ترین جن ها و شعله ور کردن آتش شان به یوگو خبر می دهد. بنابراین می توانند به سلاح آنها دست پیدا کنند. همه چیز طبق نقشه پیش رفته و کیریتو برای خودش و یوگو سلاح مهیا می کند. یوگو جن های دیگر را مشغول کرده و کیریتو به رهبرشان اوگاچی، قاتل مارمولک ها، نزدیک می شود. سپس سلاح سه شاخه را تیز کرده و دست اوگاچی را می برد. با این حال این کار اوگاچی را شکست نداده و کیریتو متوجه این موضوع می شود.

هنگامی که کیریتو از بریدن دست های او خوشحال است و شادی می کند، اوگاچی هم دست او را می برد. کیریتو بازهم برای حمله به اوگاچی تلاش می کند و شکست می خورد. اوگاچی در حین وارد کردن ضربه پایانی است که یوگو بر ترس خود غلبه کرده و به اوگاچی حمله می کند، اما خودش هم زخمی می شود. خاطرات او با کیریتو از گذشته با خاطرات خود کیریتو ادغام می شود. کیریتو درد و رنج خاطرات یوگو را درک می کند. درنتیجه درد زخم های خود را تحمل کرده و سرانجام با حمله به اوگاچی سر او را می زند. جن های دیگر نیز با دیدن مرگ رهبرشان متواری می شوند.

کیریتو نزد سلکا رفته و از او می خواهد مراقب یوگو باشد. سلکا با استفاده از مقاومت کیریتو یوگو را نجات می دهد. زمانی که کیریتو به دلیل کاهش مقاومت بدنش در حال بیهوشی است، آلیس را میبیند که به کیریتو می گوید هنوز منتظر اوست. پس از چند روز حال یوگو خوب شده و به همراه کیریتو به پیش میرود تا سدر بزرگ را ببرد. سپس از برش بزرگ کیریتو روی درخت متعجب می شود. از کیریتو می خواهد این کار و شمشیربازی را به او بیاموزد و کیریتو هم قبول می کند. یوگو پس از تمرین با موفقیت درخت را می برد. سپس در فستیوال، به مناسب بریدن سدر بزرگ، یوگوی سدر تصمیم می گیرد شمشیرباز شود. او به کیریتو ملحق شده و به دنبال آلیس است که در کلیسای جامع منتظر اوست.

همچنین بخوانید: 11 انیمه برتر تاریخ با موضوع فرشتگان که باید ببینید


5. فصل 3، قسمت 10، ایندکس ممنوعه (Taboo Index)

ایندکس ممنوعه یکی از خشن ترین قسمت های کل انیمه است که میزان خونریزی و خشونت آن از “گابلین کش” (The Goblin Slayer) که به دلیل گرافیک خشن خود شهرت دارد بیشتر است. تایز و رونی وظایف شان را به موقع انجام نداده اند. یوگو و کیریتو به این موضوع پی برده و تصمیم می گیرند آنها را تعقیب کنند. کیریتو به دنبال شان رفته و یوگو منتظرشان است. زمانی که یوگو در انتظار است، فرنیکا وارد شده و به یوگو می گوید قصد مقابله با هامبرت را دارد زیرا هامبرت از او سواستفاده می کند.

یوگو به اتاق رایوس و هامبرت رفته و در کمال تعجب میبیند تایز و رونی به تخت بسته شده اند. رایوس و هامبرت هم در مقابل یوگو به آن دو تجاوز می کنند و البته یوگو به دلیل ایندکس ممنوعه نمی تواند دخالت کند. اما از آنجاییکه دیگر نمی تواند خشونت را تحمل کند قانون را زیرپا گذاشته و با حمله به آنها دست هامبرت را می برد. رایوس هم می خواهد به یوگو حمله کند اما کیریتو سر رسیده و از او دفاع می کند. کیریتو و رایوس مبارزه کرده و کیریتو با قطع کردن هردو دست رایوس او را به هلاکت می رساند. پس از این حادثه کیریتو و یوگو به دست یک شوالیه سپرده شده و در کمال تعجب متوجه می شوند این شوالیه آلیس است.

همچنین بخوانید: معرفی 13 انیمه زیبا که هر کودکی باید ببیند


4. فصل 2، قسمت 24، مادرز رزاریو (Mother’s Rosario)

قسمت های پایانی سریال های تلویزیونی بسیار سرنوشت ساز هستند. حتی اگر کل فصل موفق باشد و قسمت پایانی ناموفق بازهم تماشاگران ناراضی خواهند بود. اخرین قسمت فصل دو حقیقتا عالی است و فصل را به زیبایی به سرانجام می رساند. صحنه های مبارزه شدید یا چیزهای مشابه وجود ندارد بلکه شخصیت ها جالب بوده و به زیبایی به سرانجام می رسند. این قسمت به دلیل نمایش پایان بسیار غم انگیز است. کونو یوکی که برای مدت طولانی بیمار بود بیمارتر شده و به پایان خود نزدیک است. پیش از آن در دنیای انلاین و بین بازمانده ها شاد بود و در یک نبرد کیریتو را شکست داد. اما بعدها از دکتر کوراهاشی می شنود که شرایط یوکی بدتر شده و زمان زیادی برایش باقی نمانده است. یوکی به آسونا می گوید که می خواهد زمان باقی مانده را در بازی باشد. آسونا هم به او کمک می کند.

در دنیای مجازی، یوکی در مبارزه مهارت شمشیر به آسونا می بازد. شوالیه های خفته، پریان، کیریتو، کلاین، آسونا و بسیاری از دوستان یوکی به دیدار او می آیند تا به او بدرود بگویند. یوکی خوشحال است و در آرامش، در آغوش آسونا و در کنار افرادی که دوستش دارند و او هم آنها را دوست دارد از دنیا می رود. یک صحنه بسیار عاطفی که اگر طرفدار این انیمه و بخصوص یوکی باشید حتما اشک میریزید.

سپس در یادبود یوکی، آسونا سوین را که روزبه روز بهتر می شود، ملاقات می کند. کازوتو و دکتر کوراهاشی به آسونا و سوین می پیوندند. کوراشی توضیح می دهد که سفینه کازوتو را برای تکنولوژی پزشکی فول دایو به کار می برند. همچنین می گوید که به خاطر یوکی اطلاعات زیادی دارند. همچنین به آنها می گوید که پروفسور کوجیرو رینکو طراح این تجهیزات است. کازوتو به شنیدن این اخبار شوکه می شود. رینکو فردی بود که در سورت آرت آنلاین از کابایا آکیهیکو مراقبت کرد. بنابراین مشخص شد که طراحی تکنولوژی پزشکی از آکیهیکو به دست آمد. سپس کازوتو آسونا، یوی و دوستانشان که به پیک نیک می روند را میبیند. یویی می تواند با سفینه کازوتو دنیای واقعی را ببیند. آنها باهم به پیک نیک رفته و کازوتو بهآسونا می گوید که می خواهد تا ابد در کنار او باشد.

همچنین بخوانید: انیمه‌هایی که باید در بهار ۲۰۱۹ نگاه کنیم


3. فصل 3، قسمت 3، کوه های پایانی (The End Mountains)

داستان با سلکا زوبرگ و کیریتو آغاز می شود. سپس صبحانه صرف کرده و یوگو را در کنار سدر بزرگ میبیند. آنها درباره راه های بریدن سدر بزرگ صحبت می کنند. کیریتو متوجه می شود سلکا خواهر واقعی آلیس است. همچنین متوجه می شود که جن ها بر این منطقه نظارت دارند. کیریتو در این فکر است که آیا برای بریدن درخت راه های دیگری هم وجود دارد یا نه. یوگو سپس به کیریتو می گوید که تبر استخوان اژدها بهترین ابزار برای بریدن تبر است و برای این کار سلاح دیگری هم وجود دارد. سپس شمشیر رز آبی را آورده و آن را به کیریتو می دهد تا آن را امتحان کند. او با این شمشیر درخت سدر را می برد. وزن این تبر سنگین بوده و کار را راحت می کند، به همین دلیل کیریتو که تا به حال نتوانسته درخت را راحت ببرد آن را به راحتی انجام می دهد. سپس آن را به یوگو می دهد اما یوگو، پس از نگه داشتن سلاح، متوجه می شود که از طبقه او بالاتر است.

سپس کیریتو تصمیم می گیرد با سلکا صحبت کند. هنگامی که به خانه بازمیگردد سلکا را در آنجا میبیند. تصمیم می گیرد درباره آلیس از او سوال کند. آلیس قوانین کلیسا را کنار زده، به قلمروی تاریک وارد شده و دستگیر می شود. سپس سلکا به کیریتو می گوید یوگو از زمان دستگیری آلیس هرگز نخندیده است. او می گوید خواهر آلیس بودن دشوار است زیرا مردم از او انتظارات زیادی دارند. سپس کیریتو او را آرام کرده و با به صدا درآمدن ناقوس کلیسا سلکا آنجا را ترک می کند. صبح روز بعد کیریتو از خواب بیدار شده و متوجه می شود سلکا کل صبح را از دست داده است. او در این باره از یوگو سوال کرده و یوگو می گوید دراین باره چیزی نمی داند. کیریتو به یاد می آورد که سلکا ممکن است به نزدیکی کوه رفته باشد. آنها به سمت غار شمالی می روند. آنها ناگهان فریادی شنیده و در حین جستجو متوجه می شوند جن های قلمروی تاریک سلکا را دزدیده اند. هنگامی که یوگو در نهایت متوجه سلکا می شود نام او را فریاد زده و درنتیجه جن هایی که به آنها نزدیک می شود بیدار می شوند.

همچنین بخوانید: بهترین انیمه های سه بعدی (3D) تاریخ سینما را بشناسید


2. فصل 1، قسمت 10، نیت کشتن کریمسون (Crimson Killing Intent)

در قسمت دهم فصل اول کیریتو و هثکلیف را میبینیم که رودرروی هم قرار می گیرند، این رودررویی بسیار مهم است زیرا بعدها هویت واقعی هثکلیف را برملا می کند. همچنین شاهد خیانت کورادیل به کیریتو و تلاش برای قتل او هستیم. کیریتو چالش هثکلیف را می پذیرد. آنها باید در طبقه 75 کولوسئوم دوئل کنند. آسونا از دست کیریتو عصبانی بوده و و به دلیل این تصمیم از او انتقاد می کند. او می گوید هثکلیف قویترین بازیکن بازی است و هرگز کسی شکست او را ندیده است. سپس کیریتو آسونا را مطمئن می کند که نمی خواهد به زودی از هثکلیف شکست بخورد. درحالی که آسونا مراقب است او به کوسولئوم می رسد. هثکلیف در انتظار کیریتو است. هردوی بازیکن ها گزینه های مبارزه را انتخاب کرده و سپس آن را آغاز می کنند.

کیریتو به سرعت با شمشیر دولبه حمله به هثکلیف را آغاز کرده و در مقابل هر حمله مقاومت می کند. کیریتو به حملات ادامه داده و سعی می کند برای این کار راهی پیدا کند و هربار که ضربه ای وارد می کند، هثکلیف با سرعت زیاد مانع او شده و با ضربه برنده دوئل می شود. سپس گادفری کیریتو را برای تمرین دادن به طبقه 55 می برد. کورادیل نیز او را همراهی می کند. کورادیل و کیریتو کریستال ها را به گادفری می رسانند تا مهارت خود را ثابت کنند. با رسیدن به آنجا به جای استراحت خوردن را آغاز می کنند. کیریتو یک قرص نان دریافت کرده و از آنجاییکه دلش برای آشپزی آسونا تنگ شده ناراحت می شود. سپس مقداری آب نوشیده و سپس به نگاه کورادیل مشکوک می شود اما دیگر دیر شده زیرا گادفری و کیریتو فلج شده اند.

کیریتو از گادفری می خواهد برای درمان از کریستال استفاده کند اما کورادیل آن را از دست او می اندازد و سپس می خواهد او را بکشد. پس از کشتن او کورادیل به کیریتو می گوید که می خواهد با کشتن او از او انتقام بگیرد. سرانجام شانس آن را به دست آورده است و پس از آن به دیگران می گوید بازیکنان نارنجی به آنها حمله کرده اند. درحالی که کورادیل به کشتن کیریتو نزدیک است، آسونا ظاهر شده و به کورادیل حمله می کند و به او ضربه میزند. یک لحظه که سپرش را پایین می آورد کورادیل به او حمله کرده، کیریتو مانع او شده و با هنرهای رزمی خود کورادیل را می کشد. سپس کیریتو از آسونا می خواهد شب را با او بگذراند. صبح روز بعد از آسونا خاستگاری کرده و آسونا هم با خوشحالی به او پاسخ مثبت می دهد.

همچنین بخوانید: 12 انیمه برتر تاریخ درباره غذا و آشپزی


1. فصل 1، قسمت 9، اهریمن چشم آبی (The Blue-Eyed Demon)

در این قسمت کیریتو مهارت سری خود را فاش می کند. هثکلیف او را به دوئلی دعوت می کند که در صورت پیروزی آسونا می تواند آزاد شود و درصورت شکست کیریتو به زندان می افتد. کیریتو و آسونا در طبقه 74 بوده و حین جستجو به اتاق رئیس می رسد. رئیس هیولایی با چشم های درخشان است و او را به مبارزه می طلبد. آسونا و کیریتو با دیدن این صحنه فرار می کنند. پس از رسیدن به یک مکان آرام استراحت می کنند.

سپس کیریتو با استراتژی نبرد بازگشته و به آسونا می گوید که آنها به ده بازیکن محافظ نیاز دارند. آسونا درباره اینکه کیریتو سپر ندارد کنجکاو است اما زمانی که کیریتو درباره این موضوع صحبت نمی کند، او حرف خود را متوقف کرده و غذای خانگی خود را به کیریتو می دهد. کیریتو از خوردن غذا لذت برده و پس از خوردن آن کلاین، محافظش فورینکازان ظاهر می شوند. محافظ دیگری به نام ارتش ظاهر شده و از کیریتو نقشه طبقات را می خواند. درحالی که آسونا بی میل است، کیریتو آن را می دهد اما به ارتش و کوباتز هشدار می دهد که به رئیس حمله نکند.

با این حال کوباتز به هشدار کیریتو توجه نکرده و سربازان خود را به رژه دادن دستور می دهند. کلاین، آسونا و فورینکازن طبقات را گشته و هیولاها را شکست می دهند. آنها متوجه می شوند با وججود هشدار کیریتو، ارتش به رئیس حمله کرده و شکست می خورد. آنها با رسیدن به آنها متوجه می شوند بسیاری از بازیکن ها مرده اند. آسونا، کلاین و کیریتو به رئیس حمله می کنند اما کیریتو در عین کمک به آنها از آنها می خواهد لحظه ای رئیس را کنترل کنند تا خود را آماده کند. کیریتو مهارت شمشیر دولبه را انتخاب کرده و پس از ضربات شمشیر رئیس را شکست می دهد. سپس از حال رفته و پس از به هوش آمدن آسونا را مبیند که مشغول گریستن است. کلاین به او می گوید کوباتز و سه بازیکن دیگر در نبرد کشته شده اند. سپس کیریتو رهبر معرف شوالیه های خونین را دیده و آنها کیریتو را به دوئل دعوت می کنند. اگر او برنده شود آسونا آزاد خواهد شد اما در صورت شکست خودش هم زندانی می شود.

همچنین بخوانید: 24 انیمه ترسناک کل تاریخ سینما که هر انیمه بازی باید ببیند


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (7)

بستن فرم

  1. کوروش

    آبان 25, 1400

    بهترین انیمس که دیدم.فصل1و3عالی بود.زکن هم خیلی غمگین بود

    پاسخ

  2. کیریتو

    آبان 25, 1400

    فصل1قسمت2.فصل1قسمت14.فصل1قسمت12.فصل2قسمت23و24.فصل3قسمت21و22و23.عالی بودن

    پاسخ

  3. m-ch

    دی 14, 1399

    اسم های بعضی شخصیت ها رو غلط نوشتین

    پاسخ

    • ملیکا در پاسخ به m-ch

      بهمن 13, 1399

      اره والا
      یوجیو در اصل بوده نه یوگو😑

      پاسخ

    • ملیکا در پاسخ به m-ch

      بهمن 13, 1399

      باید قسمت آخر فصل سه رو هم میذاشتی

      پاسخ

  4. M.R

    شهریور 5, 1399

    قسمت دو فصل یک هم مهمه چون با آسونا آشنا میشه و اولین طبقه رو فتح میکنن

    پاسخ

  5. تانیا

    تیر 11, 1398

    درست بود ولی یه چیزی
    من از اول من هی فکر میکردم یوگو کیه بعدش فهمیدم منظورتون یوجیو هستش .خواهشا اصلاح بشه ۰_۰

    پاسخ