انیمه “فری تیل” (Fairy Tail) و درس‌های مهمی که از آن یاد می‌گیریم

انیمه “فری تیل” درس‌های مختلف و ارزشمندی به ما یاد داد. طرفدارانی که داستان‌های “لوسی” و ماجراجویی‌های بیشمارش را دنبال می‌کنند، می‌توانند چیزهایی که این شخصیت در جریان این ماجراها ها یاد گرفت را هم ببیند. انیمه”فری تیل” با سختی‌ها آشنا هستند و شخصیت‌های آن هر کدام مشکلات خودشان را دارند. در مواجهه با این مشکلات است که چیزهای بسیاری می‌آموزند و شخصیت خودشان را شکل می‌دهند و این آموزه‌ها آنها را به جادوگران قدرتمندی که طرفداران عاشق کارشان هستند تبدیل می‌کند. در اینجا درس‌های مهمی که از انیمه “فری تیل” یاد می‌گیریم به شما می‌گوییم. با پروشات همراه باشید.


10. دوستی چیز قدرتمندی است

یکی از موضوعات رایج در انیمه “فری تیل” “قدرت دوستی” است بعضی‌ها ممکن است فکر کنند این موضوع دیگر قدیمی و آزار دهنده شده اما “فری تیل” اینطور نیست و غالباً دوستی برای شخصیت‌هایش مثل مفهوم خانواده است. آن‌ها مانند اعضای یک خانواده در کنار یکدیگر می‌جنگند و از همدیگر محافظت می‌کند. حتی “ماکاروف” (Makarov) معتقد است که انسان‌ها به تنهایی ضعیف هستند و همین دلیل است که برای ایجاد روابط به دنبال پیدا کردن گروه‌ها و دوستان هستند و در کنار جمع است که هر فرد به آدمی قدرتمندتر تبدیل می‌شود. داشتن دوست واقعاً چیز قدرتمندی است.

همچنین بخوانید: بهترین انیمه‌ها درباره گربه سیاه که برای هالووین عالی هستند و حتماً باید تماشا کنید


9. ترسیدن بد نیست

وقتی “ناتسو” در جریان امتحان جادوگران با “گیلدارتس” (Guildarts)  مبارزه می‌کرد، با ترسی روبرو شد که اصلاً نمی‌توانست کنارش بگذارد. او که می‌خواست قهرمان و الگوی خودش را شکست بدهد در این جنگ متوجه تفاوت قدرت‌هایشان می‌شود و در مواجهه با این واقعیت که نمی‌تواند جادوگر ارشد را شکست دهد، با ترسی واقعی روبرو می‌شود. اما گیلدارتس به او می‌گوید که اشکالی ندارد که بترسیم. ترس باعث می‌شود که به نقاط ضعف خودمان آگاه شویم و با فهمیدن آن‌ها می‌توانیم جادوگران قوی‌تری بشویم این درسی است که هواداران در زندگی خودشان هم می‌توانند پیاده کنند.


8. تو هیچ وقت تنها نیستی

در انیمه ها شخصیت‌های زیادی هستند که تلاش می‌کنند همه کار را خودشان انجام دهد. از “گری” (Gray) و مواجهه‌اش با “لئون” گرفته تا “ارزا” و بازگشتش به ساختمان بهشت. این شخصیت‌ها می‌خواهند خودشان خرابکاری‌هایشان را درست کنند ولی یاد می‌گیرند که هیچ وقت نباید به تنهایی با مشکلات بزرگ روبرو شوند حتی اگر شرایط خیلی بد به نظر برسد، دوستان آنها همواره کنارشان هستند. شاید عجیب باشد ولی هواداران انیمه “فری تیل” غالباً سرسخت هستند و اگر شما مشکلی داشته باشید دوستانتان هوای شما را خواهند داشت.


7. حتی دشمنان هم ممکن است در آینده به دوست تبدیل شوند

“گاجیل” (Gajeel) اولین بار که معرفی شد یک شخصیت منفی بود. جادوگری که فری تیل را خراب می‌کرد و هم به لوسی و هم به لوی آسیب زده بود اما الان شخصیتی قابل اعتماد و ارزشمند است. در “فری تیل” شخصیت‌های بد همواره می‌توانند به شخصیت خوب تبدیل شوند. هرکسی لایق شانسی دوباره است و با برقراری دوباره ارتباط با دیگران ممکن است بتوانند یک دوستی فوق‌العاده بسازد. “فری تیل” به طرفداران آموخته که هر کس می‌تواند به دوستی ارزشمند تبدیل شود فقط باید به آنها کمک کنید و فرصت بدهید. همان کاری که ناتسو برای گاجیل انجام داد.


6. از اشتباهاتتان درس بگیرید

همه اشتباه می‌کنند حتی “لاکسوس”(Laxus). وقتی او تلاش کرد به زور فری تیل را به دست بیاورد، به ناچار اخراج شد. سپس در طی ماجراهایش به اشتباهاتش پی برد و از آنها درس گرفت و حالا یاد گرفته که چطور به جای حمله به دوستانش، از آنها محافظت کند. با وجود آنکه لاکسوس دیگر جادوگر نبود از جادوگرانی که زمانی مصمم به اخراج کردن او بودند، محافظت کرد. این رشد او را نشان می‌دهد که توانسته از تجربیات درس بگیرد و در این فرآیند به فردی قوی‌تر تبدیل شود. درسی که برای زندگی هواداران هم مناسب است.

همچنین بخوانید: مهربان‌ترین شخصیت‌های شرور انیمه که قلبی از طلا دارند و باید آنها را بشناسید


5. برای باورهایت بجنگ

شخصیت‌های انیمه “فری تیل” اصلاً از جنگیدن نمی‌ترسند و می‌توانند آنها را همواره در حال جنگ برای باورهایشان یافت. فرقی ندارد محافظت از یک دوست باشد و یا محافظت از آینده و یا نجات کشور. شخصیت‌های “فری تیل” همواره برای باورهایشان می‌جنگند. تا زمانی که به چیزی باور دارید، باید ترسی از جنگیدن نداشته باشید و کوتاه نیاید.


4. همه قدرت و ضعف خودشان را دارند

همه شخصیت‌ها در فری تیل جادوگر حرفه‌ای نیستند ولی در همین راستا هر جادوگری هم دانش کامل جادو را ندارد. هرکس نقاط قوت و ضعف خودش را دارد و این موضوع اشکالی ندارد. درست مثل ناتسو که که قدرت و توانایی شلیک دارد و لوسی که جزئیات مهمی را کشف می‌کند که ناتسو متوجه آنها نشده. هیچ کس از اشتباهات مبرا نیست. به همین دلیل شخصیت‌ها برای جبران کمبودهای خود به دوستان و مهارت‌های آنها اعتماد می‌کنند. طرفداران باید بدانند که اعتراف به نقطه ضعف داشتن اشکالی ندارد و مشکلی نیست اگر کامل نباشید.


3. مهربانی یک ضعف نیست

در حالی که لاکسوس در حال جنگیدن با بقیه شخصیت‌هاست، “میراجین” (Mirajane) خودش را با”فرید” (Freed) رودررو می‌بیند. این دو درگیر یک نبرد شدید می‌شوند و میرا که می‌تواند ضربه نهایی را بزند و کمی صبر می‌کند و از کشتن فرید خودداری می‌کند. مهربانی او نه تنها نشان دهنده ضعف نیست بلکه قدرت فوق‌العاده او را نشان می‌دهد. این صحنه به هواداران آموخت که گاهی بهترین اقدام در مواجهه با دشمنان این است که فقط با آنها فرصتی دوباره بدهید و مهربان باشید.


2. هیچ کس نمی‌تواند همه چیز را داشته باشد. پس به خاطر داشته‌هایتان شکرگزاری کنید

در فصل آخر انیمه “فری تیل” هواداران فهمیدند که “آکنولوگیا” می‌خواهد همه چیز را داشته باشد یا دقیق‌تر بگویم، هر چیز دیگری را از بین ببرد. تمایل او به خراب کردن و مال خود کردن جهان به عنوان پادشاه اژدها هوس سیری ناپذیر او را نشان می‌دهد و همین حرص و طمع باعث سقوطش می‌شود. او می‌خواهد همه چیز را داشته باشد ولی در نهایت هیچ چیز نخواهد داشت. ناتسو می‌گوید که هیچ کس نمی‌تواند همه چیز را داشته باشد و به همین دلیل است که باید به خاطر داشته‌هایمان قدردان باشیم. ین حرف ناتسو درسی است که هواداران همواره آن را در قلبشان نگه می‌دارند.

همچنین بخوانید: رتبه بندی برترین قسمت های انیمه فری تیل (Fairy Tail)


1. زندگی یک ماجراجویی است

داستان “فری تیل” راجع به رفتن به ماجراجویی‌های جادویی مختلف است. حتی اسم “گیلد” هم بر اساس یک رمز و راز ماجراجویی انتخاب شده. پس شاید تعجب‌آور نباشد که چه طرفداران مانگا و چه طرفداران انیمه “فری تیل” زندگی را یک ماجراجویی بزرگ بدانند. آن‌ها در مواجهه با تجربیات مختلف هستند، چه در حال پیدا کردن دوستان جدید باشند چه در حال غلبه بر مشکلات، برای آنها زندگی یک سفر بزرگ است و به هواداران می‌آموزد که آنها هم باید از ماجراجویی‌های زندگی در کنار دوستانشان لذت ببرند.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم