24 انیمه ترسناک کل تاریخ سینما که هر انیمه بازی باید ببیند

با گذشت زمان ژانر وحشت به یکی از ژانرهای محبوب طرفداران انیمه تبدیل شده است. انیمه ترسناک آدرنالین تان را افزایش داده و هیجان انگیز است. انیمه وحشت با عناصر ترس و هیجان بر شما غلبه می کنند. با این حال صادقانه بگوییم، این ژانر در دنیای انیمه تازه کار بوده و مسیر طولانی در پیش دارد. هنوز هم ژانر اکشن ژانر محبوب انیمه بازان است. در سال های اخیر انیمه های سینمایی و تلویزیونی مختلف تولید شدند. بسیاری از آن ها خون آشام ها و جادوگران را به نمایش می گذاشتند. بنابراین تهیه لیستی از انیمه های ترسناک نمی تواند دشوار باشد. انیمه های ترسناک روان شناسانه و انیمه های ترسناک عاشقانه نیز جز این انیمه ها هستند. با پروشات همراه باشید.


24. ناکجاآباد موعود – Yakusoku no Neverland – 2019

یک انیمه جدید که در ژانویه امسال اکران شد و هنوز در حال پخش است. این انیمه در مجموع 12 قسمت دارد و ژانر رازآلود آن شما را تا پایان همراه می کند. داستان درباره نوانخانه ای به نام خانه گریس فیلد است که سرپرست آن به خوبی از کودکان مراقبت کرده و آن ها را شاد می کند. تا 12 سالگی تمام آن ها به سرپرستی گرفته می شوند. بنابراین مکان جالبی به نظر می رسد. اما اینگونه نیست زیرا دو یتیم تصمیم می گیرند از آنجا خارج شده و دنیای جدید را کشف کنند. اکنون باید برای مواجه شدن با سرنوشت خود آماده شوند.

همچنین بخوانید: بهترین انیمه های خاطره انگیز دهه 1990 که نباید از دست بدهید


23. خاطرات – Memories – 1995

خاطرات یک انیمه سینمایی دیگری است که می خواهیم درباره آن صحبت کنیم. این انیمه در سه قسمت 37 دقیقه ای پخش شده و گرچه در ابتدا فلش بک هستند اما رفته رفته به هم مرتبط می باشند. قسمت اول “Magnetic Rose” در یک سفینه رخ داده که دو مهندس پس از دریافت یک تماس تصمیم می گیرند یک ایستگاه فضایی متروک را منفجر کنند. در این شرایط تفکر دشوار شده و به مرز جنون می رسند. قسمت دوم به نام “Stink Bomb” درباره یک تکنسین به نام نوبو است که قرص های آزمایشگاه را مصرف کرده و تصور می کند که داروی درمان هستند اما این قرص ها سمی بوده و با گازی که از بدنش خارج می شود مردم را می کشد. قسمت سوم Cannon Fodder نام داشته و در شهری که پر از توپ جنگی است رخ می دهد. درحالی که هیچ جنگی در این شهر وجود دارد این توپ ها تنها به منظور آموزش استفاده می شوند. یک پسر می خواهد افسر جنگی شود و  دوست دارد این توپ ها را منفجر کند. او در کلاس های بمب گذاری شرکت کرده و روزی مجبور است برای محافظت از سرزمین اش از آن ها استفاده کند.


22. هیولا – Monster – 2004

یک انیمه ترسناک روانشناسانه در 74 قسمت 24 دقیقه ای که با وجود زمان کوتاه بسیار هیجان انگیز است. قهرمان این انیمه دکتر کنزو تنما یک جراح مغز معروف است که با وجود محبوبیت اش در بیمارستان و نامزدی با دختر رئیس زندگی شخصی خوبی دارد. اما باید بیماران فقیر را به بیماران ثروتمند و مقامات ترجیح دهد که به مرگ یک مهاجر فقیر منجر می شود. بنابراین دفعه  بعد که چنین مشکلی رخ می دهد تصمیم می گیرد جان یک کودک فقیر را نجات دهد. اما جایگاه اجتماعی و حرفه اش را از دست می دهد. سال ها بعد این کودک بزرگ شده، هیولا شده و جان بسیاری را می گیرد. اکنون کنزو باید اشتباهی را که با زنده نگه داشتن یک هیولا کرده، جبران نماید.

همچنین بخوانید: اگر به انیمه آکادمی قهرمان من علاقه دارید این 14 انیمه را ببینید


21. دبیرستان مردگان – Highschool of The Dead – 2010

برخی برهنگی موجود در این انیمه را دوست نداشته و به همین دلیل آن را نقد می کنند، اما این برهنگی در راستای موضوع است. اگر می خواهید یک انیمه زامبی و آخرالزمانی ببینید، این انیمه را تماشا کنید. ژاپن آشوب شده و بی نظمی سراسر کشور را گرفته است. تاکاشی کیمیرو قهرمان این انیمه است. او مجبور شد بهترین دوستش که زامبی شده بود را به قتل برساند. اما به خود قول می دهد از دوست دختر دوستش محافظت کند. آن دو به زودی به بازماندگان مدرسه ملحق شده و تصمیم می گیرند در گروه بمانند. در این مسیر با آن ها همراه باشید تا تلاش آن ها برای بقا در یک جامعه سقوط کرده را ببینید. این انیمه در 12 قسمت 24 دقیقه ای ارائه می شود.


20. برسک – Kenpuu Denki Berserk – 1997

اگر از تماشای خشونت خوشتان نمی آید این انیمه را تماشا نکنید. اما زمانی که به سراغ این لیست آمده اید احتمالا تماشای این مضامین را دوست دارید. پس شاهد یک انیمه دیدنی با طراحی شخصیت و انیمیشن زیبا هستید. داستان تا مدت ها سرگرم تان کرده و شخصیت های جالب هم آن را تکمیل می کند. گاتس قهرمان این انیمه است. یک مزدور که مدت هاست مبارزه می کند و پس از باخت در مقابل گریفیث، رهبر گروه هاکز، به آن گروه می پیوندد. او مدت ها مزدور گروه بوده و با کمک مهارت خود در قتل به جایگاه بالا می رسد. به زودی متوجه می شود جهان آنگونه که او تصور می کرد نیست و هیچ چیز همیشه ثابت نمی ماند.

همچنین بخوانید: اگر به انیمه انیمه شهر اشباح (Spirited away) علاقه دارید این 10 فیلم را از دست ندهید


19. مرد اهریمنی: کرای بیبی – Devilman: Crybaby – 2018

یک انیمه ترسناک ماورایی که در ژانویه سال گذشته از نتفلکیس پخش شد. افرادی که از خونریزی، خشونت، وحشت و رابطه جنسی خوششان می آید می توانند این انیمه را تماشا کنند. شیطان تنها با تسخیر انسان می تواند به روی زمین بیاید. اگر یک انسان اراده قوی داشته باشد می تواند شیطان را کنترل کرده و از قدرت شیطان برای خود استفاده کند، بنابراین به یک انسان اهریمنی تبدیل می شود. آکیرا فودو یک انسان خوش قلب است که از کمک به دیگران لذت می برد. بنابراین زمانی که دوستش از او می خواهد به یک مهمانی بروند که شیطان را دستگیر کنند او را همراهی می کند. اما مهمانی به هم ریخته، شیاطین انسان ها را تسخیر کرده و آن ها را به قتل می رسانند. آکیرا برای نجات دوستش به شیطان اجازه می دهد بدنش را تسخیر کند اما می تواند او را کنترل کند. بنابراین به یک مرد اهریمنی تبدیل شده و دوست خود را نجات می دهد. بنابراین اکنون یک ماجراجویی را آغاز می کند که انسان ها را از چنگال این موجودات اهریمنی نجات دهد.


18. سرزمین عجایب مرد مرده – Deadman Wonderland – 2011

یک انیمه ترسناک و پیچیده در 12 قسمت 24 دقیقه ای درباره گانتا ایگاراشی، قهرمان داستان. او زندگی معمولی دارد و قرار بود سفر او با دوستانش هم معمولی باشد. آن ها به سرزمین عجایب مرد مرده می روند. یک زندان که زندانی باید به کارهای خطرناک دست بزند. تا اینکه یک روز یک مرد سرخ پوش که گویا به دنبال گانتا است کل کلاس را به قتل میرساند. گانتا محکوم شده و در همان زندانی که از آن دیدن می کرد زندانی می شود. اکنون برای زنده ماندن باید در نبردهای خطرناک شرکت کند. اگر بخواهد قاتل واقعی را پیدا کند باید با زندگی در زندان خو بگیرد.

همچنین بخوانید: 12 انیمه خون آشامی برتر در تاریخ انیمه به انتخاب پروشات


17. پاپریکا – Paprika – 2006

از آنجاییکه رویاها بخش مهمی از زندگی افراد هستند یک آزمایشگاه می خواهد دستگاهی بسازد که با آن می توان به رویای دیگران دسترسی یافت. در این صورت می توان با بررسی رویای یک فرد به روان او پی برده و مشکلات روانی او را حل کرد. اما این دستگاه دزیده شده و برای مقاصد شومی مانند فروپاشی روانی دیگران استفاده می شود. با دیوانه شدن مردم دو محقق این دستگاه تصمیم می گیرند با کمک پلیسی که به وسیله این دستگاه تحت درمان بود، سارق را بیابند. مدت زمان این فیلم حدودا 1 ساعت و نیم است.


16. آجین – Ajin – 2016

یک انیمه اکشن و ترسناک درباره انسان های جاودانه. این انیمه در 13 قسمت 24 دقیقه ای ساخته شده است. آجین ها انسان های جاودانه ای هستند که احتمالا اولین بار در آفریقا دیده شده اند. به زودی برچسب اهریمن به آن ها داده می شود  زیرا گویا مقاصد شوم دارند. بنابراین هربار که یک آجین دیده می شود دستگیر خواهد شد. کی ناگی قهرمان این انیمه می خواهد پزشک شود. او به این موضوع اهمیتی نداده و برایش مهم نیست. اما یک روز متوجه می شود خودش آجین است و باید از دست انسان ها فرار کند.

همچنین بخوانید: اگر به انیمه نوراگامی (Noragami) علاقه دارید این 15 انیمه را از دست ندهید


15. ترا فورمارس – Terra Formars – 2014

انسان ها در هر کاری گند میزنند و این انیمه مصداق کامل همین جمله است. انسان ها برای استثمار مریخ سوسک و جلبک هایی را به آنجا می فرستند تا در شرایط دشوار زنده بمانند. اما تکامل را دست کم گرفته اند زیرا در نهایت با سوسک های غول پیکر بیگانه مانند مواجه می شوند. خوشبختانه این اتفاق در سیاره دیگری رخ داده اما اگر این را به فال نیک بگیریم باید بدانیم که در زمین طاعونی شیوع یافته که درمان آن تنها در سیاره سرخ یافت می شود. بنابراین گروهی از افراد بامهارت به انجا فرستاده می شوند تا درمان را به زمین بیاورند. آیا موفق خواهند شد؟


14. وقتی آنها میگریند – Higurashi no Nako Kuro ni – 2006

یک انیمه ترسناک جالب درباره کیچی مابارا که به تازگی زندگی در یک روستا را انتخاب کرده و از آن لذت می برد. او به زودی با ریکا فاراد، میون سونوزاکی، ساتوکو هوجو و رنا ریوگو دوست می شود. روستا در ابتدا آرام به نظر می رسد اما گویا رازی مخوف در دل آن قرار دارد. هرساله مردم روستا فستیوال خدای اویاشیرو را جشن می گیرند. کیچی متوجه می شود در طی فستیوال بسیاری ناپدید می شوند. اما هیچکس به او کمک نمی کند، حتی دوستانش. این روستا چه رازی را پنهان می کند؟

همچنین بخوانید: لیست بهترین انیمه های 2018 که حتما باید ببینید


13. ترانه پریان – Elfen Lied – 2004

این داستان نشان می دهد انسان می تواند از هرچیز هیولا بسازد. لوسی یک دختر خاص بوده و به نژاد دیکلونیوس تعلق دارد. بر روی سرش شاخ هایی وجود داشته و دست های مخصوص مخفی دارد. دولت با کشف او شکنجه اش داده و به عنوان موش آزمایشگاهی از او استفاده می کند. یک روز لوسی از آزمایشگاه فرار می کند اما شکنجه ها او رابه یک هیولا تبدیل کرده است. در همین حین یک آسیب به سرش باعث شده aخصیت دوگانه داشته باشد که یکی یک کودک و دیگری یک قاتل است.


12. مهمانی جنازه ها: ارواح عذاب دیده – Corpse Party: Tortured Souls – 2013

آیا تا به حال به این فکر کرده اید که در یک بعد دیگر با ارواح خشن به دام بیفتید؟ داستان این انیمه درباره چنین موضوعی است. آکادمی کیساراگی در زمین آکادمی هونلی هاست ساخته شد. آکادمی قبلی پس از چندین قتل هولناک که در آن انجام شده بود بسته شد. پنج دوست تصمیم می گیرند طی مراسمی با دوست خود خداحافظی کنند. اما نمی دانند این مراسم در آکادمی قبلی هم برگزار شده بود. با این حال به زودی متوجه می شوند در بعدی گیر کرده اند که راه گریزی از آن وجود ندارد.

همچنین بخوانید: 12 انیمه برتر سامورایی که باید تماشا کنید


11. شکار ارواح – Ghost Hunt – 2006

داستان های شکار ارواح در این انیمه تا پایان شما را با خود همراه می کند. تانیاما مای قهرمان این انیمه است که دوست دارد داستان ارواح شنیده و آن را برای دوستانش تعریف کند. یک روز یک شکارچی ارواح به نام کازایوا به مدرسه آن ها آمده و باید یکی از ساختمان های متروک را بررسی کند. یک روز تانیاما دوربین مدرسه را کشف کرده، اشتباها آن را شکسته و به دستیار کازایوا آسیب میزند. اکنون برای جبران برای کازایوا کار کرده و درباره ارواح اطلاعات بیشتری کسب می کند.


10. توکیو غول – Tokyo Ghoul – 2014

در این انیمه دنیای انسان ها و غول ها یکی است و در کنار هم زندگی می کنند. آن ها وحشی بوده و از انسان تغذیه می کنند. کن کانکی یک دبیرستانی معمولی است که یک روز با یک دختر به کتابخانه می رود. اما دختر یک غول بوده و به او حمل می کند تا از او تغذیه کند. خوشبختانه کن زنده می ماند اما برخی از اندام های غول در بدنش زنده مانده و به یک موجود غول- انسان تبدیل شده. درنتیجه به دنیای تاریک غول ها و شکارچیان غول نزدیک می شود.

همچنین بخوانید: 12 انیمه برتر استودیو جیبلی که حتما باید ببینید


9. نمایش تاریکی – Theater of Darkness – 2013

آیا از شنیدن داستان های ترسناک خوشتان می آید؟ آیا در کنار دوستان تان به تعریف کردن داستان های ترسناک مشغول می شوید تا هیجان تان افزایش یابد؟ بنابراین این انیمه می تواند برایتان جالب باشد. این انیمه در 13 قسمت به داستان های ترسناک مختلف می پردازد. یک راوی در کنار چندین کودک جمع شده و داستان های ترسناک افسانه های شهری ژاپن را تعریف می کند.  او حتی کاغذ و قلم مخصوصی دارد که می تواند داستان ها را به تصویر بکشد.


8. هلسینگ – Hellsing – 2001

اکنون زمان انیمه اکشن جالب اما خون آشامی رسیده است. اینتگرا فیربروک وینگیتس هلسینگ رهبر سازمانی به نام هلسینگ است که با تهدیدهای ماورایی مبارزه می کنند. زمانی که خون آشام ها به روستایی به نام چدار حمله می کنند، هلسینگ به خون آشامی به نام آلوکار دستور می داد با آن ها مبارزه نماید. در این شرایط یک پلیس زخمی می شود. آلوکارد از او می خواهد میان مرگ و تبدیل شدن به یک خون آشام یکی را انتخاب نماید. او زندگی را انتخاب کرده و به هلسینگ ملحق می شود.

همچنین بخوانید: معرفی 12 انیمه ورزشی برتر تمام زمان ها


7. کیسیجو – Parasyte – 2014

یک انیمه زیبا که در اغلب لیست های ما دیده شده و در این لیست ترسناک هم جای دارد. بیگانه ها به زمین حمله کرده اند و تصمیم گرفته اند با حمله به جسم آن ها و کنترل ذهن شان زنده بمانند. شینیچو ایزومی یکی از اهداف آن ها بوده که خوشبختانه بیگانه به دستش حمله کرده و نتوانسته از گوشش به مغز او برود، زیرا در گوش هایش هدفون بود. اکنون دست راست او توسط این بیگانه کنترل شده و هردو باید در زنده ماندن به هم کمک کنند.


6. دیگری – Another – 2012

یک داستان ترسناک جالب که با مرگ یک دانش آموز محبوب به نام میساکی در سال 1972 آغاز می شود. همکلاسی ها و معلمینش او را دوست داشته و تظاهر می کنند هنوز زنده است. اما به تدریج فضا عجیب شده و همه چیز تاریک می شود. دو دهه بعد کویچی ساکاکیبارا خود را در این مکان طلسم شده میبیند. او به دختری به نام می میساکی که یک چشمش بسته است نزدیک می شود. به زودی دانش آموزان و خانواده هایشان می میرند. کویچی و میساکی باید این راز را فهمیده و این طلسم را متوقف کنند.

همچنین بخوانید: 14 انیمه اکشن رمانتیک برتر همه زمان ها


5. داستان ارواح – Ghost Stories – 2000

آیا تا به حال پیش آمده به این فکر کنید که مدرسه تان تسخیر شده است؟ ساتسوکی و کیچیرو میانوشیتا این تصور را دارند که گویا حقیقت دارد. سال ها پیش دانش آموزی ارواح را از مدرسه رانده و آن ها دوباره بازگشته اند. ساتسوکی و کیچیرو هدف این ارواح هستند. اگر بخواهند از شر ارواح زنده بمانند باید خود و دوستان شان را فراری دهند.


4. شیکی – Shiki – 2010

یک انیمه ترسناک درباره خون آشام ها. زندگی عادی مردم روستای سوتوبا به هم ریخته زیرا گویا همه در حال مرگ و میرند. اما دکتر توشیو متوجه می شود این یک بیماری واگیردار نیست بلکه کار یک خون آشام به نام شیکی است. او با ناتسونو همراه می شود تا حقیقت این مرگ و میرها را کشف کرده و به بدبختی مردم روستا پایان دهد.

همچنین بخوانید: لیست 30 شخصیت برتر در تاریخ انیمه ها


3. فروشگاه حیوانات خانگی وحشت – Pet Shop of Horror – 1999

داستان درباره فروشگاه حیوانات خانگی کنت دی در مکانی به نام محله چینی ها که کنت دی حیوانات خاص و نایاب را می فروشد. مردمی که در جستجوی حیوانات نایاب هستند به فروشگاه او می آیند. در ابتدا همه چیز آسان به نظر میرسد زیرا باید حیوان را خرید، قرار داد را امضا کرد و رفت. اما درصورت زیرپا گذاشتن قرارداد بدترین اتفاق ها رخ می دهد. لئون ارکات یک کارآگاه است که توانسته چندین سوژه عجیب دیگر دسترسی داشته باشد. آیا آن ها به فروشگاه ربط دارند؟


2. خون + – Blood + – 2005

سایا اوتوناشی بیمار است. او به کم خونی و فراموشی دچار بوده و توسط خانواده ای که او را به سرپرستی گرفته اند نگهداری می شود. یک روز یک موجود عجیب به او حمله می کند و مشخص می شود او یکی از چیروپترون هاست که از خون انسان تغذیه می کند. مردی به نام هاجی او را نجات داده و از او می خواهد خون خودش را بنوشد. اما سایا متوجه می شود خون خودش با منجمد کردن این موجودات آن ها را از بین می برد. سایا با دانستن این اطلاعات تصمیم می گیرد به کمک هاجی این هیولاها را نابود کند.

همچنین بخوانید: بهترین انیمه هایی که در سال 2019 و 2020 منتظر اکران شان هستیم


1. آکیرا – Akira – 1988

یک انیمه کلاسیک که داستان در سال 2019 و شهر نئو-توکیو رخ می دهد. افنجاری که چندین سال قبل توسط یک روانی رخ داد به آغاز جنگ جهانی سوم منجر شد. دولت به سرعت این روانی را دستگیر و زندانی کرد. اکنون روانی دیگری فرار کرده و به کارهایی دست زده که باعث شده فردی به نام تتسو قدرت های مرگبار به دست آورد. این حادثه باعث شد دولت تتسو را دستگیر کند. اما زمانی که دوستان شاتارو زندانی هستند او ساکت نمی ماند. آیا او می تواند جان دوستش را نجات دهد.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (137)

بستن فرم

  1. همشون رو دیدم هیچکدومشون ترسناک نیستن نمیفهمم چرا چند تا کارتون باید ترسناک باشه 🗿 🗿 🗿
    بین انیمه هایی که دیدم فقط junji ito collection, Yamishibai, Corpse Party و pupa یکم ترسناک بودن

    پاسخ

  2. امیرحسین

    بهمن 2, 1401

    انیمه هلسینگ ترسناک نیست من کامل هر ۱۰ قسمتش را دیده ام

    پاسخ

  3. ستایش

    دی 17, 1400

    ناکجاآباد موعود خیلی جالبه من که دیدمش فقط داشتم میخنندیدم

    پاسخ