20 مستند برتر سینما با موضوع جنایت های واقعی

هیچ چیز مانند باز کردن گره یک پرونده جنایی هیجان انگیز نیست. به همین دلیل سریال هایی مانند “نظم و قانون” ساخته می شوند. اما هنگامی از داستان های جنایی صحبت می شود، باید از حقیقت صحبت کرد، به همین دلیل سریال ها و فیلم هایی جنایی ساخته شده از واقعیت بسیار هیجان انگیز هستند.

گرچه می توانید سریال های موجود را تماشا کنید، اما هیچ چیز از تماشای مستندهای واقعی جذاب تر نیست. اگر می توانید با حقیقت مواجه شوید و شجاع هستید، این فیلم ها و مستندهای جنایی واقعی نتفلیکس را به لیست خود اضافه کنید. اگر آماده هستید با پروشات همراه باشید.


1. پلکان – The Staircase

پس از مرگ همسر مایکل پترسون در سال 2011 این رمان نویس ادعا کرد همسرش از پلکان پرت شده اما دادگاه آن را نپذیرفت. در این داستان ترسناک متخصصین قانونی، دوستان و حتی فرزندانش او را زیرسوال می برند.

همچنین بخوانید: 10 مستند برتر سال 2018 که شما را میخکوب میکند


2. ربوده شده در روز روشن – Abducted In Plain Sight

بدترین کابوس والدین برای خانواده بروبرگ رخ داده است. دوست صمیمی شان رابرت برچتولد دختر 12 ساله شان جین را ربوده و شستشوی مغزی داده. این داستان از دیدگاه والدین جین گفته شده و این سوال را ایجاد می کند: به چه کسی می توان اعتماد کرد؟


3. محافظین – The Keepers

آنچه که به عنوان داستان قتل رازآلود یک راهبه آغاز شد، به داستان مخوف فساد کلیسای کاتولیک و سیستم عدالت تبدیل می شود. یک داستان ترسناک و غم انگیز که تا مدت ها از ذهن تان نمی رود. پس حتما آن را تماشا کنید.

همچنین بخوانید: 10 مستند علمی فوق‌العاده زیبا درباره جهانی که در آن زندگی می‌کنیم


4. اسیر – Captive

بهترین مستندهای جنایی لازم نیست همیشه به قتل بپردازند. مانند مستند اسیر که به قربانیان گروگان گیری در مذاکرات بزرگ می پردازد. بدترین قسمتش این است که این قربانی ها مثل ما افراد معمولی هستند.


5. ناپدید شدن مادلین مک کین – The Disappearance of Madeleine McCann

در اینجا تعطیلات در کنار ساحل به یک کابوس تبدیل می شود. هنگامی که مادلین 3 ساله از اتاق والدین در پرتقال ناپدید می شود، پلیس نمی داند والدین متهم هستند یا اینکه کودک به سازمان های قاچاق انسان فروخته شده. هردو نظریه ترسناک است.

همچنین بخوانید: 20 مستندی که زندگی‌تان را دگرگون می‌سازد


6. لانگ شات – Long Shot

فرض کنید به جرم قتل مرتکب نشده بازداشت شوید. می توانید بگویید در جای دیگر بودید. در پرونده جوان کاتالان این اثبات به معنای حضور در میان 56،000 نفر از تشویق کنندگان تیم داجرز در مسابقات بیسبال، بود.


7. بارگذاری مجدد: دو قتل سم کوک – Remastered: The Two Killings of Sam Cooke

سم کوک، خالق آثاری چون What a Wonderful World و A Change Is Gonna Come در سن 33 سالگی از دنیا رفت. ابتدا مرگ او را دفاع از خود می دانستند اما سپس طرفداران آن را شرکت در جنبش حقوق مدنی دانستند.

همچنین بخوانید: لیست بهترین فیلم های جنایی که در سال 2018 اکران شدند


8. نوار اعترافات – The Confession Tapes

دستگیری یک قاتل به پایان پرونده ختم نمی شود. در این سریال هشت قسمتی، قاتلین متهم شده فاش می کنند که اعترافات اولیه شان از روی فشار بوده است.


9. خارج از هوای آزاد – Out of Thin Air

این مستند بریتانیایی رفته رفته نفسگیرتر می شود. داستانی درباره اعترافات ریکجاویک، پرونده ای که شش نفر به جرم ناپدید شدن گوموندور اینارسون و گیرفینور ایرنارسون در ایسلند متهم شدند. این مستند نشان می دهد که اعترافات همه چیز نیستند.

همچنین بخوانید: 24 انیمه ترسناک کل تاریخ سینما که هر انیمه بازی باید ببیند


10. اجرای جون بنت – Casting JonBenét

هنگامی که جون بنت رمزی، ملکه زیبایی شش ساله، در خانه خودش به قتل رسید، همه والدینش را متهم کردند. سپس پلیس از یافتن DNA جدید خبر داد. دو دهه پس از این اتفاق هنوز این پرونده به نتیجه نرسیده است.


11. آماندا ناکس – Amanda Knox

حتی تحصیلات در خارج از کشور نیز بی خطر نیست. آماندا ناکس برای یک ترم تحصیل در ایتالیا به چهار سال زندان در آن کشور به جرم قتل متهم شد و در رسانه ها سروصدا بپا شد. این مستند با کمک مصاحبه ها و فیلم ها درباره این داستان اطلاعات جدید ارائه می دهد.

همچنین بخوانید: معرفی 20 فیلم ترسناک مورد انتظار که در آینده نزدیک اکران خواهند شد


12. اعترافات یک قاتل: نوارهای تد باندی – Confessions with a Killer: The Ted Bundy Tapes

پیش از تماشای اجرای زک افران در نقش قاتل سریالی معروف در فیلم “فوق‌العاده شرور، به طرز وحشتناکی شیطانی و پست” (Extremely Wicked, Shockingly Evil, and Vile)، با 30 قتل تد باندی به زبان قربانیانش آشنا شوید. این سریال چهار قسمتی فیلم های ندیده از زنانی که از چنگال او گریخته اند را نشان می دهد.


13. جزیره استرانگ – Strong Island

در این مستند نامزد جایزه اسکار یانس فورد فیلمساز نشان می دهد که چگونه قتل برادرش به نمونه ای از تبعیض نژادی تبدیل شد. این داستان غم انگیز تبعیض و نابرابری موجود در سیستم عدالت را نشان می دهد.

همچنین بخوانید: لیست بهترین فیلم های ترسناک سال 2018


14. قاتل شدن – Making a Murderer

می گویند حقیقت باعث آزادی می شود، البته مگر اینکه نام تان استیون آوری باشد. او برای جرم مرتکب نشده 18 سال در زندان ماند. دو سال پس از تبرئه شدن به جرم قتل یک عکاس 25 ساله متهم شد. او اکنون کجاست؟


15. مرد بیگناه – The Innocent Man

داستانی براساس رمان جان گریشان به همین نام درباره پرونده قتلی که در سطح ملی دیده شد. دو فرد محلی به جرم قتل دبرا سو گارتر متهم شدند و پس از تحقیق و بررسی که پنج روز پیش از اعدام یکی از آنها، پلیس آنها را مبرا کرد.

همچنین بخوانید: لیست بهترین فیلم‌های ترسناک قرن 21 به همراه تریلر و خلاصه داستان


16. زمان: داستان خلیف برودر – Time: The Kalief Browder Story

زمانی که خلیف 16 ساله از مهمانی برمی گشت پلیس او را به جرم سرقت کوله پشتی متهم نمود. او حین انتظار برای محکومیت به مدت 800 روز و بدون هیچ گناهی در جزیره ریکر بازداشت شد. بیگناهی که دستگیر شد تا گناه او ثابت شود.


17. کشور وحشی وحشی – Wild Wild Country

فرقه ها معمولا جذاب، روان شناسانه و ماورایی و البته پیچیده هستند. راجنیشپورام، یک فرقه بحث برانگیز در قلب این سریال شش قسمتی، یک فرقه آمریکایی است که شاید از آن چیزی نمی دانستید. با گذشت زمان این شهر آرمان شهری به بمب و آشوب عادت کرد.

همچنین بخوانید: 15 فیلم ترسناک برتر درباره بیگانگان که باید تماشا کنید


18. نابغه شرور – Evil Genius

یک مرد پیتزافروش با بمبی آویزان از گردن می خواهد از بانک سرقت کند. این اتفاق در سال 2003 در اری، پنسیلوانیا رخ داد. این ماجرا به طرز شوکه کننده ای به یکی از عجیب ترین سرقت های رخ داده شده تبدیل شد.


19. من یک قاتل هستم – I Am a Killer

بهترین راه شنیدن جرایم گوش داده به حرف های خود مجرمین است. در این مستند نتفلیکس قاتلین داستان خود را بازگو می کنند. یک حقیقت ترسناک بدون وجود قاضی، وکیل و نوار قرمز.

همچنین بخوانید: بهترین فیلم‌های ترسناک سال 2010 به بعد


20 .محقق: داستان جنایی بریتانیایی – The Investigator: A British Crime Story

مارک ویلیامز-توماس، یکی از برترین روزنامه نگارهای تحقیقاتی انگلستان، درباره قتل کارول پکمن، مادر 40 ساله، تحقیق می کند. گرچه همسر او برای ناپدید شدن او در سال 1985 دستگیر شد، توماس می خواهد به پاسخ این سوال برسد: جسد آن زن کجاست؟


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم