معرفی 14 فیلم جذاب و دیدنی شبیه “به‌ سوی طبیعت وحشی” (Into the Wild)

“به سوی طبیعت وحشی” یکی از آن فیلم هایی است که اگر یک بار آن را تماشا کنید دیگر زندگی تان همانند گذشته نخواهد بود. داستان پسری به نام کریستوفر مک کندلس که خانواده و همه چیز را رها می کند تا در دنیا گشته و درباره جهان و زندگی چیزهای زیادی بیاموزد. در این مسیر با افراد مختلفی آشنا می شود که هیچ کدام نمی دانند از زندگی چه می خواهند و جاده زندگی آن ها را به هرکجا که دوست دارد می برد. کریس مسیر زندگی را به چالش کشیده و برخلاف جریان آب شنا می کند. در اینجا لیستی از برترین فیلم های مشابه “به سوی طبیعت وحشی” را به شما معرفی می کنیم تا قلب و روح تان تحت تاثیر قرار بگیرد. با پروشات همراه باشید.


14. در جاده – On the Road – 2012

یک فیلم براساس رمان “در جاده” جک کروک در سال 1957، با بازی کریستین استوارت و سم ریلی در نقش های اصلی.سال نویسنده پس از شکست شغلی و مرگ پدر به دل جاده می زند تا حقیقت زندگی اش را کشف کند. در راه با موریارتی و همسر خوش گذران او، ماریلو برمی خورد. ماجراجویی این جوانان و به چالش کشیدن جوانی شان هیجان انگیز است.

همچنین بخوانید: معرفی 22 فیلم برتر درباره سفر در زمان که باید ببینید


13. ماد – Mud – 2012

ماد (متیو مک کانهی) یک فراری است که پس از قتل همسر زنی که عاشق اش است، در جنگل نزدیکی زادگاهش پنهان می شود تا دست پلیس به او نرسد. در آنجا با دو نوجوان ماجراجو، الیس (تای شرایدن) و نکبون (جیکوب لافلند)، آشنا می شود. یک فیلم جالب برای نوجوانان و جوانانی که مسیر زندگی شان را گم کرده اند. این فیلم به ما کمک می کند تا مسیر خود را یافته و به عشق برسیم. ما تصور می کنیم دنیا را تغییر می دهیم اما این دنیاست که ما را تغییر می دهد.

همچنین بخوانید: 23 فیلم برتر درباره جاده و سفر که می‌توانید در تابستان تماشا کنید


12. راه بازگشت – The Way Back – 2010

داستان بقا در بدترین شرایط آب و هوایی ممکن. گروهی از نجات یافتگان پس از فرار از روسیه کمونیست از دولت گولاگ در سال 1941 و در اوج جنگ جهانی دوم، باید برای زنده ماندن خود تلاش کنند. آن ها باید در حین رو به رو شدن با معماهای اخلاقی با بدترین شرایط طبیعت کنار بیایند. این فیلم در صدر فیلم های مربوط به بازماندگان است. قرار گرفتن در این مسیر و رسیدن به مقصد صبر و استقامت آنان را آزمایش می کند.

همچنین بخوانید: 25 فیلم برتر تاریخ سینما با مضمون سفر


11. زندگی پنهان والتر میتی – The Secret Life of Walter Mitty – 2013

والتر میتی یک فرد درونگراست که همیشه در افکار خود غرق شده و جسارت صحبت کردن با مردم را ندارد. تخیل عمیق او والتر را به سرزمین رویاها برده و همیشه به خانه اول بازمی گردد. زمانی که یک تصویر مهم روی ساعتش گم می شود، والتر باید در سراسر کره زمین، از گرینلند، انگلستان تا خاورمیانه سفر کند و به خواسته قلبی اش برسد. افراد تنها و خلاق باید این فیلم را تماشا کنند، این فیلم نشان می دهد که قدرت تخیل نشانه خاص بودن شماست نه ضعف شما.

همچنین بخوانید: معرفی 10 فیلم و سریال برتر با حضور متیو مک کانهی (Matthew McConaughey)


10. 127 ساعت – Hours – 2010

داستان بقا و زندگی در 127 ساعت. داستان واقعی تجربه های آرون رالستون که به شما نشان می دهد در لحظات دشوار و مرگبار، زندگی چقدر سخت می شود. رایان درحالی که یک دستش شکسته میان دو صخره گیر افتاده و باید یا مرگ آرام و تدریجی و جدایی از عزیزان را انتخاب کند، یا خودش را نجات داده و داستان باورنکردنی اش را تعریف نماید. یک فیلم مشابه “به سوی طبیعت وحشی” درباره شخصیت انسان و انزوای او.

همچنین بخوانید: 13 فیلم زیبای تاریخ سینما با موضوع ریاضیات که از داستان های واقعی الهام گرفته اند


9. مسیر – The Way – 2010

اگر رمان پرفروش پائولو کوئیلو به نام “خاطرات یک مغ” را خوانده باشید، می توانید تا حدی درک کنید که کامینو سانتیاگو بر زندگی تان چه جادویی خواهد داشت. در غیر این صورت با این ماجراجویی همراه شوید. این فیلم براساس آن رمان ساخته نشده بلکه یک اثر کمدی و درام درباره مسیر خودشناسی و تاثیر آن بر زندگی یک پزشک آمریکایی است. خسته از زندگی روزمره و تکراری باید به اسپانیا برود و بقایای پسرش که به راه سنت جیمز رفته را بازگرداند. او برای برآورده کردن آخرین آرزوی پسرش خودش این مسیر را طی می کند. اما نمی داند این سفر به نقطه عطف زندگی اش تبدیل شده و افراد زیادی را میبیند که مانند او در این سفر قدم گذاشته اند.

همچنین بخوانید: لیست 50تایی از فیلم هایی که میتوانید بارها و بارها تماشا کنید و دوباره لذت ببرید


8. گرانش – Gravity – 2013

گیر افتادن در فرودگاه، گیر افتادن در یک اتاق، گیر افتادن در ایستگاه، اما نظرتان درباره گیر افتادن در فضا چیست؟ این چیزی است که گرانش به بهترین شکل ممکن نشان می دهد. یک تریلر علمی تخیلی درباره دکتر رایان استون آمریکایی که در اولین ماموریت به فضا است و در سفینه از کار افتاده خود بین فضا و زمین معلق است. تنها همراه او مت کولاسکی (جرج کلونی) مرده. اکنون تصمیم برعهده اوست که برای زنده ماندن مبارزه کند یا بین آسمان و زمین بمیرد، جایی که خانواده اش نمی توانند جسد او را نیز پیدا کنند.

همچنین بخوانید: معرفی 10 فیلم و سریال برتر جان کرازینسکی (John Krasinski)


7. زندگی پی – Life of Pi – 2012

یک فیلم زیبا و حیات بخش با بازی عرفان خان، که واقعی یا غیرواقعی بودن آن به این بستگی دارد که آن را باور می کنید یا نه. پی پاتل که کشتی اش از سفر هند به کانادا ویران شده و خانواده را از دست داده، اکنون با یک کفتار، اورانگوتان و شر بنگال، روی دریا تنهاست. او که باید برای زنده ماندن تلاش کند و شیر گرسنه هم هرلحظه جانش را تهدید می کند، نشان می دهد بقا نه به مهارت های بقا، بلکه به اراده نیاز دارد.

همچنین بخوانید: 15 فیلم زیبا که بیانگر لطافت و زیبایی زنان هستند


6.لباس غواصی و پروانه – The Diving Bell and the Butterfly – 2007

ژان دو ویراستار یک روزنامه است که پس از سکته به نشانگان قفل ‌شدگی دچار شده است. درحالی که نمی تواند حرف بزند یا حتی ماهیچه های بدنش را تکان دهد، گویی زندگی برای او به پایان رسیده است. از آنجایی که ژان می تواند بشنود و حس کند، تصمیم می گیرد از صفر زندگی اش را بسازد. داستانی درباره بقا و یافتن روح خود که به یک داستان واقعی تبدیل شده و نشان می دهد که در زندگی هرگز نباید تسلیم شد.

همچنین بخوانید: اگر فیلم ترمینال (Terminal) را دوست دارید این 12 فیلم را از دست ندهید


5. وحشی – Wild – 2014

شریل پس از رها شدن توسط همسر سابقش تصمیم می گیرد بین درد تنهایی، مرگ مادر براثر مواد مخدر، رابطه جنسی و رفتار بی پروایانه یا تغییر، یکی را انتخاب کند. او برای تغییر زندگی خود یک ماجراجویی تنها را آغاز کی کند. پس از پیاده روی 1700 کیلومتری و آشنا شدن با افراد مختلف، روح گمشده خویش را بازیافته و می تواند برای تغییر روح و جسم به زندگی خود ادامه دهد.

همچنین بخوانید: اگر فیلم رما (Roma) را دوست دارید این 15 فیلم را از دست ندهید


4. اتاق – Room – 2015

یک فیلم زیبا درباره جک پنج ساله و کنجکاو که از زمان تولد با مادر خود جوی (بری لارسون) در یک اتاق زندگی می کند. جوی که فرزندش را سه سال در آن اتاق بزرگ کرده فقط می خواهد یک زندگی عادی به او ببخشد. جوی با تخیل قوی خود به تمام سوالات و کنجکاوی های جک با آرامش پاسخ می دهد. اما زمانی که جک بی قرار شده هردویشان یک تصمیم خطرناک می گیرند تا از اسارت رها شوند.

همچنین بخوانید: اگر فیلم من افسانه ام (I Am Legend) را دوست دارید این 15 فیلم را تماشا کنید


3. بازگشته – The Revenant – 2015

جان فیتجرالد، دشمن هیو گلس او را رها می کند تا بمیرد. گلس که یک شیر به او حمله کرده و در تنهایی در شرف مرگ است، یک بار دیگر بلند می شود تا انتقام خود و مرگ پسرش را از دشمن بگیرد. این داستن مردی است که از گور برخاسته و با آخرین رمش برای انگیزه خود مبارزه می کند. لئوناردو دی کاپریو پس از سال ها نقش آفرینی موفق، برای این اجرا جایزه اسکار را به خانه برد.

همچنین بخوانید: اگر فیلم کتاب سبز (Green Book) را دوست دارید این 10 فیلم را از دست ندهید


2. دور افتاده – Cast Away – 2000

چاک نولند (تام هنکس) مدیر اجرایی فدکس پس از سقوط هواپیما در یک جزیره باید با مرگ مبارزه کند. این مرد تنها که توان جسمی و فیزیکی خود را نیز از دست داده باید ذهنش را قوی کرده و با هیولای درون خود مبارزه نماید. یک فیلم زیبا و تاثیرگذار که اهمیت ارتباط انسانی و جنون انسان درصورت نداشتن همدم را نشان می دهد. مبارزه با نیروهای طبیعت و اقیانوس، این مرد را تحریک می کند تا به عنوان آخرین چالش نزد خانه و خانواده بازگردد.

همچنین بخوانید: 12 فیلم برتر تام هنکس که باید تماشا کنید


1. خاطرات موتورسیلکت – The Motorcycle Diaries – 2004

ارنستو چه گِوارا یا همان چه گوارا مردی است که همه ادعا می کنند او را می شناسند، مخصوصا جوان های هیپی با تیشرت های بزرگی که تصویر چه گوارا روی آن حک شده. این انقلابی اهل بولیوی از رژیم فیدل کاسترو حمایت کرده و برای آزادی سرزمین مادری خود می میرد. اما او پیش از تبدیل شدن به یک مبارزه که بود؟ این فیلم چه گوارای جوان را نشان می دهد که به عنوان دانشجوی جوان پزشکی به کشورهای آمریکای جنوبی می رود. به جای خوشگذرانی در آنجا به مشکلات مردم آمریکای جنوبی پی برده و به خاطر منافع آن ها مبارزه می کند. همه جوانانی که به دنبال معنای زندگی هستند باید داستان این مبارزه انقلابی را ببینند.

همچنین بخوانید: اگر فیلم تایتانیک (Titanic) را دوست دارید این 6 فیلم را تماشا کنید


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم