معرفی 12 فیلم جذاب و دیدنی شبیه “ترمینال” (Terminal)

هر کدام از فیلم های استیون اسپیلبرگ، “فهرست شیندلر” (Schindler’s List)، “ماجراهای تن تن” (The Adventures of Tintin) یا فیلم اخیر “پست” (The Post) جنبه های خاصی دارند. طی 40 سال اسپیلبرگ توانسته انتظارات طرفداران سینما را براورده کرده و فیلم های خوبی بسازد. “ترمینال” یکی دیگر از شاهکارهای اسپیلبرگ و همچنین تام هنکس است. این فیلم علاوه بر ارائه یک داستان زیبا از نظر کارگردانی و اجرا نیز دیدنی است. فیلم درونمایه طنز و تراژدی را درهم آمیخته و زمانی که آملیا می گوید، “گفتی دیر میشه اما نگفتی نه ماه!” دوست داریم جزئی از فیلم باشیم و با او صحبت کنیم.

داستان فیلم درباره ویکتور ناوروسکی است که در فرودگاه جان اف کندی گیر می افتد، زیرا کشورش کراکوزیا (جایی که به آن افتخار می کند) به آشوب دچار شده و دیگر وجود ندارد. ناوروسکی با لهجه انگلیسی نه چندان خوب، یک چمدان کوچک و چیزهای کمی برای خوردن باید در فرودگاه بماند تا پاسپورت معتبر دریافت کند. درحالی که او اجازه ندارد حتی یک قدم در خاک آمریکا بگذارد، دیکسون، مامور فرودگاه می خواهد مطمئن شود او برای همیشه در فروگاه نخواهد ماند. اما او نه تنها با حوله از فرودگاه خارج می شود بلکه با افرادی چون گوپتا، انریکه، بابی، دولورس دوست شده و آملیا را به شام دعوت می کند. این فیلم که در یک صحنه ضبط شده داستان مردی را نشان می دهد که نیمه پر لیوان را دیده و بنابرین اهمیت مینیمالیسم و سادگی به نمایش درمی آید. بنابراین اگر این فیلم را دوست داشته و به دنبال یک فیلم خوشبینانه و امیدوارکننده هستید، در اینجا می خواهیم فیلم های مشابه را به شما معرفی کنیم. با پروشات همراه باشید.


12. اگه میتونی منو بگیر – Catch Me If You Can – 2002

اگر همکاری استیون اسپیلبرگ و تام هنکس در فیلم ترمینال را دیدید پس حتما باید این فیلم را تماشا کنید. فیلمی براساس داستان واقعی فرانک آباگنل که پیش از تولد 19 سالگی میلیونر می شود. او آنقدر کلاهبردار خوبی است که اف بی آی برای دستگیری کلاهبرداران دیگر از او کمک می گیرد. اجرای زیبای لئوناردو دی کاپریو، تام هنکس، مارتین شین، ناتالی بی و کریستوفر واکن و فیلمنامه تاثیرگذار جف ناتانسون این فیلم را به فیل پرفروش سال تبدیل کرد.

همچنین بخوانید: 12 فیلم برتر تام هنکس که باید تماشا کنید


11. فارست گامپ – Forrest Gump – 1994

در هالیوود چندین حماسی طنز وجود دارد که هیچکدام به اندازه فارست گامپ موفق نبود. اگر می خواهید پس از ترمینال یک کمدی جالب تماشا کنید این فیلم را انتخاب نمایید. یک فیلم براساس رمان 1986 به همین نام درباره مردی با هوش پایین که معتقد است “یک احمق باید به کارهای احمقانه دست بزند.” داستان زیبا و اجرای بی نظیر تام هنکس از این فیلم یک کمدی کلاسیک می سازد. گرچه این فیلم داستان زندگی فارست در رویارویی با تلاش، عشق، غرور و تاریخ را نشان می دهد، پیام فیلم ترمینال را نشان خواهد داد که باید در هر شرایطی به زندگی ادامه داد.

همچنین بخوانید: اگر فیلم کتاب سبز (Green Book) را دوست دارید این 10 فیلم را از دست ندهید


10. گمشده در ترانزیت – Lost In Transit – 1993

داستان مردی که پاسپورت خود را گم کرده و چند روز در فرودگاه پاریس است، آشنا به نظر می رسد نه؟ زیرا زندگی در فرودگاه در ترمینال هم رخ داد. یک درام کمدی فرانسوی به کارگردانی فیلیپ لورت درباره زندگی یک پناهنده ایرانی به نام مهران کریمی ناصری که در فرودگاه شارل پاریس زندگی می کرد. آرتورو کونتی پاسپورت خود را گم کرده و درنتیجه مجبور است در فرودگاه پاریس زندگی کند و در آنجا با چهار نفر دیگر زندگی می کند که چنین مشکلی دارند.

همچنین بخوانید: اگر فیلم تایتانیک (Titanic) را دوست دارید این 6 فیلم را تماشا کنید


9. رستگاری در شاوشنک – The Shawshank Redemption – 1994

موضوع مشترک رستگاری در شاوشنک و ترمینال امید و خوشبینی است. یک فیلم به کارگردانی فرانک دارابونت که نه تنها یک فیلم محبوب بلکه الهام بخش است. جالب است که روابط انسانی به زبان؛ ملیت، فلسفه زندگی و پیشینه خانوادگی محدود نیست. دوستی میان ویکتور و کارمندان فرودگاه مانند دوستی اندی و الیس است. اجرای زیبا تا تمام جنبه های فیلم از دلایل موفقیت این اثر هستند.

همچنین بخوانید: اگر فیلم گلادیاتور (Gladiator) را دوست دارید این 11 فیلم تاریخی را تماشا کنید


8. لیست باکت – The Bucket List – 2007

یکی دیگر از فیلم هایی که به فرصت های زندگی و استفاده کردن از دقیقه به دقیقه آن می پردازد. دو مرد که تنها شش ماه با مرگ فاصله دارند و از سرطان رنج میبرند تصمیم می گیرند از زندگی نهایت استفاده را برده و یک سفر جاده ای را آغاز می کنند که دیدگاه هردو را تغییر می دهد. یک فیلم از راب رینر درباره دو پیرمرد که امید به زندگی و استفاده از دقایق آن را به بهترین شکل ممکن نشان می دهند. علاوه بر این، اجری مورگان فریمن و جک نیکلسون دیدنی است.

همچنین بخوانید: اگر فیلم شجاع دل (Braveheart) را دوست دارید این 18 فیلم را تماشا کنید


7. زندگی زیباست – Life Is Beautiful – 1997

“هیچ چیز از چیزهای غیرضروری ضروری تر نیست.” زندگی زیباست برپایه این شعار به یک شاهکار تبدیل شده که نسل های مختلف از آن لذت خواهند برد. یک درام کمدی ایتالیایی درباره زندگی یک خانواده یهودی در دوران جنگ جهانی دوم که البته با شکنجه یهودیان توسط نازی هم همه چیز غم انگیز می شود. گایدو مردی است که در همه جا شادی را پیدا می کند. او می خواهد پسرش را از وقایع جنگ دور کند و برای این کار از حس شوخ طبعی اش استفاده می کند. این فیلم احساسات مختلف خنده، گریه، غم و تحسین را بیدار می کند.

همچنین بخوانید: اگر فیلم جنون سرعت(Need For Speed) را دوست دارید این 10 فیلم را تماشا کنید


6. بخور عبادت کن عشق بورز – Eat Pray Love – 2010

داستان ماجراجویی یک زن برای شناخت خود، براساس رمان معروف الیزابت گیلبرت، به کارگردانی رایان مورفی و اجرای جولیا رابرتز که به یک درام رمانتیک عاشقانه تبدیل شد. یک نویسنده پس از طلاق تصمیم می گیرد یک ماجراجویی به سراسر جهان را آغاز کند. این فیلم و ترمینال به روابط، انتظارات و ادامه زندگی می پردازند. این ماجراجویی به الیزابت اجازه می دهد تا با مردم مختلف با باورها، فلسفه ها و سبک زندگی مختلف آشنا شوند. این نویسنده سفر خود را از ایتالیا آغاز کرده و با کشف مناظر زیبای اندونزی و هند را کشف کرده و به اهمیت زندگی پی میبرد.

همچنین بخوانید: اگر فیلم عشقم برای همیشه& (Forever My Girl) را دوست دارید این 15 فیلم را تماشا کنید


5. پیش از طلوع خورشید – Before Sunrise – 1995

“در زندگی هیچ چیز ماندنی نیست”، بنابراین از زندگی انتظار زیادی نداشته باشید و به زندگی ادامه دهید. این چیزی است که ترمینال به ما می آموزد و جسی و سلین در این فیلم آن را نشان می دهند. جسی و سلین، یک مرد آمریکایی و زن فرانسوی، باهم با قطار سفر می کنند. آن ها باهم آشنا شده، حرف زده، عاشق هم شده و از چند ساعت بودن در کنار هم لذت می برند. ریچارد لینکلاتر کارگردان به خاطر ساخت فیلم های رئال شهرت داشته و به همین دلیل این فیلم به ترمینال شباهت دارد. پیام فلسفی فیلم در مکالمات میان جسی و سلین نمایش داده می شود.

همچنین بخوانید: اگر فیلم من افسانه ام (I Am Legend) را دوست دارید این 15 فیلم را تماشا کنید


4. زندگی دوباره تکرار نمی‌شود – Zindagi Na Milegi Dobara – 2011

یک داستان از زویا اختر و ریما کاگتی و اجرای هریتیک روشن، ابی دوئل و فرهان اختر (در نقش سه دوست با سه فلسه مختلف) که یک فیلم احساسی است. کبیر، آرجون و عمران برای جشن ازدواج کبیر به اسپانیا می روند و با رو به رو شدن با بزرگ ترین ترس شان به زندگی خوشبین می شوند. این فیلم جایزه بهترین فیلم فر را کسب کرد و باید آن را تماشا کنید تا به مضامین عشق، دوستی، خانواده و شغل پی ببرید.

همچنین بخوانید: اگر فیلم اکنون مرا میبینی را دوست دارید این 12 فیلم را تماشا کنید


3. تنها در خانه – Home Alone – 1990

درحالی که ویکتور در فرودگاه گیر افتاده، کوین هشت ساله در خانه خودش گیر افتاده است. در تعطیلات کریسمس خانوده او به فرانسه رفته و تصادفا او را در خانه تنها می گذارند. گرچه کوین با این فرصت رئیس خانه می شود اما با ورود دزدها باید از آن محافظت کند. یک فیلم به کارگردانی کریس کلمبس و تهیه کنندگی جان هیوز که امیزه ای از طنز، معما و ماجراجویی محسوب می شود.

همچنین بخوانید: اگر فیلم دفترچه خاطرات (The Notebook) را دوست دارید این فیلم ها را تماشا کنید


2. بالا در آسمان – Up In The Air – 2009

هر ثانیه این فیلم 109 دقیقه ای شما را به خنده انداخته، احساسی شده و باعث می شود هنر فیلمسازی را تحسین کنید. گرچه این فیلم یک فیلم دبیرستانی است اما فلسفه زندگی را به ساده ترین شکل ممکن نشان می دهد. یک فیلم درباره رایان بینگام که تحت شرایط خاصی باید برای حرفه اش بجنگد. او باید برای حفظ شغلش پروازی را آغاز کند که طی آن زندگی اش دگرگون می شود.

همچنین بخوانید: اگر فیلم من پیش از تو (Me Before You) را دوست دارید این 12 فیلم را تماشا کنید


1. گرانش – Gravity – 2013

گیر افتادن در فرودگاه، گیر افتادن در یک اتاق، گیر افتادن در ایستگاه، اما نظرتان درباره گیر افتادن در فضا چیست؟ این چیزی است که گرانش به بهترین شکل ممکن نشان می دهد. یک تریلر علمی تخیلی درباره دکتر رایان استون که در اولین ماموریت به فضا است و مت کولاسکی که حین پیاده روی در فضا با ذرات برخورد می کند. حتی یک لحظه هم نمی توان از این فیلم چشم برداشت. فضای رازآلود، معماگونه و پیچیده این فیلم نشان دهنده کارگردانی آلفونسو کوارون است.

همچنین بخوانید: لیست بهترین فیلم های فضایی کل تاریخ سینما:از ادیسه فضایی تا میان ستاره ای


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (1)

بستن فرم

  1. امید

    فروردین 1, 1398

    چجوری میتونم دانلود کنم

    پاسخ