15 فیلم زیبا که بیانگر لطافت و زیبایی زنان هستند

زیبایی زنان را چگونه می توان توصیف نمود؟ این دیالوگ آل پاچینو در فیلم “بوی خوش یک زن” (Scent of a Woman) را در نظر بگیرید: «زنان…درباره آنان چه می توان گفت؟ چه کسی آن ها را خلق کرد؟ خدا باید نابغه باشد.» چگونه می توان زیبایی این مخلوقات جذاب را توصیف کرد؟ از آنجاییکه این زیبایی با کلمات قابل توصیف نیست در اینجا می خواهیم به فیلمسازانی رجوع کنیم که زیبایی زنان را به تصویر کشیده اند. پس در اینجا یک لیست از فیلم های که زیبایی زنان را به تصویر کشیده اند معرفی می کنیم. با پروشات همراه باشید.


15. اقلیم – Climates – 2006

یک درام تجربی از نوری بیگله جیلان درباره یک زوج جوان که گویا از هم خسته شده اند. خود جیلان نقش اصلی وهمسرش ابرو، نقش مقابل را ایفا می کند. صحنه هایی وجود دارد که جیلان باید زنش را بسیار زیبا نشان دهد. در یک صحنه ابرو روی ساحل دراز کشیده و چشم هایش را بسته. جیلان به او نزدیک شده، او را بوسیده و زمزمه می کند: “دوستت دارم.” یک صحنه زیبا که نزدیکی آن دو و البته زیبایی ابرو جیلان را نمایش می دهد.

همچنین بخوانید: لیست برترین فیلم های اکشن تاریخ سینما با محوریت شخصیت زن


14. زندگی ادل – Blue is the Warmest Color – 2013

یک فیلم زیبا و صادقانه درباره روابط که سبک خاص عبداللطیف کشیش زیبایی لئا سیدو و ادل اگزارکوپولوس را از ابتدا، تا ملاقات یکدیگر و گفتگو تا آخرین صحنه که ادل لباس آبی  پوشیده و به گالری هنری اما می رود. دوربین کشیش رابطه نزدیک آن ها را نشان داده و تمام حرکات چهره شان را به نمایش می گذارد.

همچنین بخوانید: بهترین فیلم های تاریخ سینما درباره زندگی موسیقی دان ها


13. در حال و هوای عشق –  In the Mood for Love – 2000

ونگ کار-وای ارباب سینمای عاشقانه در خلق صحنه های احساسی نابغه است و به هیمن دلیل برخی فیلم های او را سبک محور می دانند. اما همین سبک است که فیلم های او را متمایز می کند. این فیلم یکی از متمایزترین و برترین فیلم های اوست و مگی چیونگ بدون شک یکی از زیباترین بازیگران اوست. کار-وای او را در نقش یک زیبای بی همتا نشان می دهد که ذره ذره درد و رنج او پیداست. درد و غم چهره او بیش از زیبایی اش به چشم می آید.

همچنین بخوانید: بهترین فیلم های تاریخ سینما درباره خودکشی و مرگ


12. لانوت – La Notte – 1961

زنان سینمای میکل‌آنجلو آنتونیونی همیشه زیبا بوده اند. چه با مونیکا ویتی در “ماجرا” (L’Avventura) رو به رو باشیم یا ردگریو در “آگراندیسمان” (Blowup)، درباره سبک زیبای فیلم همیشه نکته ای وجود دارد. در این فیلم ژن مورو  و مونیکا ویتی درخشیده و شما را تحت تاثیر قرار می دهند. داستان فیلم برپایه سه شخصیت و رابطه آن ها در یک شب است. آنتونیونی به زنان زیبای اثر خود توجهه کرده و در هر فرصت آن ها را به نمایش می گذارد.

همچنین بخوانید: برترین فیلم های ساخته شده درباره اعتیاد به الکل


11. چانگ‌ کینگ اکسپرس – Chungking Express – 1994

ونگ کار-وای بازهم در یک اثر دیگری زیبایی شخصیت زن خود را نشان می دهد. راوی دوم این فیلم درباره یک پلیس و کارگر بار است که جذابیت فی ونگ را نشان می دهد. او در ابتدا با یک ظاهر پسرانه در یک بار کار می کند. او عاشق پلیس است و نمی تواند احساسات خود را بیان کند. سپس به کالیفرنیا رفته و به عنوان مهماندار بازمی گردد. کار وای او را در نقش یک زن جذاب و مستقل نشان می دهد. فی ونگ پر از جذابیت و زیبایی است و چهره درخشان او بیننده را تحت تاثیر قرار می دهد.

همچنین بخوانید: معرفی 22 فیلم برتر درباره سفر در زمان که باید ببینید


10. تحقیر – Contempt – 1963

فیلم های ژان لوک-گدار بسیار خاص هستند. یک اثر یگانه که می تواند در یک شات احساسات مختلف را در شما برانگیزد. در صحنه آغازین فیلم بریژیت باردوی برهنه را میبینیم. در حقیقت گدار می خواست با نمایش بدن برهنه باردو به فروش فیلم کمک کند. این صحنه برهنگی کامل نیست زیرا تسلط کامل گدار به رنگ ها و بدن زیبای باردو این صحنه را به یکی از اروتیک ترین صحنه ها تبدیل کرده است.

همچنین بخوانید: 25 فیلم برتر سینما درباره اختلال چند شخصیتی


9. ماجرا – L’Avventura – 1960

مونیکا ویتی چهره اصلی این فیلم است که زیبایی اش بیننده را در فیلم غرق می کند. صحنه هایی که باد در لا به لای بدن او پیچیده و موهای طلایی اش به پرواز درمی آید دیدنی است. از ابتدای ظاهر شدن و بر صحنه عاشق او می شوید. چهره عاری از احساس او دیدنی است. شیوه راه رفتن و قدم برداشتن او و درآغوش گرفتن ساندرو مجذوب تان می کند.

همچنین بخوانید: 8 فیلم برتر تاریخ درباره خدایان و اساطیر یونان به همراه تریلر


8. آغوش‌های گسسته – Broken Embraces – 2009

فکر نمی کردید فیلمی از پدرو آلمودوار با بازی پنه لوپه کروز در این لیست قرار بگیرد؟ اما فیلم او احساسات ناب و عشق بی قید و شرط به زن را به تصویر می کشد و این احساسات را به خوبی با مخاطب شریک می کند. این فیلم احساسی یکی از فیلم های دست کم گرفته شده اوست. آلمودوار از زیبایی مسحورکننده پنه لوپه کروز نهایت استفاده را برده و رنگ  قرمز زیبایی اش را دوچندان می کند.

همچنین بخوانید: معرفی 16 فیلم زیبا درباره ازدواج و مراسم عروسی


7. جاده مالهالند – Mulholland Drive – 2001

یک فیلم زیبا که در هر لیست فیلم های برتر به آسانی جای می گیرد. درباره این فیلم حرف هایی زیادی برای گفتن وجود دارد اما لینچ بیش از هرچیز بر زیبایی نائومی واتس و لورا هرینگ تمرکز می کند. این دو در نقش دو زیبای آسیب پذیر ظاهر می شوند. صحنه عاشقانه بتی و ریتا دیدنی است و تصور عشق و نزدیکی میان آن دو تاثیرگذار و درعین حال دردناک است.

همچنین بخوانید: 10 فیلم برتر درباره جنگ جهانی دوم در تاریخ سینما


6. آینه – The Mirror – 1975

شیوه نمایش زنانگی توسط آندری تارکوفسکی در این فیلم بسیار جهان شمول است. مارگاریتا ترخووا یک زن زیباست که کارگردان در صحنه های مختلف از زیبایی او استفاده می کند. صحنه ای که روی نیمکت نشسته و سیگار می کشد یکی از زیباترین صحنه هاست. مارگریتا روح فیلم است و آخرین صحنه ای که اشکش درمی آید زیباترین صحنه اجرای یک بازیگر در تاریخ سینماست.

همچنین بخوانید: 23 فیلم برتر درباره جاده و سفر که می‌توانید در تابستان تماشا کنید


5. یک فیلم کوتاه درباره عشق – A Short Film About Love – 1988

کریشتوف کیشلوفسکی شخصیت خود را به عنوان یک زن اشرافی نشان نمی دهد بلکه شخصیت او یک زن معمولی است. ماگدا یک زن معمولی است که پسر نوجوان همسایه عاشق او شده است و با تلسکوپ او را زیرنظر گرفته و از طریق تلسکوپ زیبای او بدن خوش تراش زن را میبینیم. کریشتوف کیشلوفسکی از زیبایی گراژینا شاپوووفسکا و کاریزمای او استفاده کرده و یکی از بزرگ ترین فیلم هاش عاشقانه را می سازد. او زیبا، تحسین برانگیز و جذاب و البته شکننده است.

همچنین بخوانید: 10 فیلم برتر تاریخ درباره سوسیالیسم


4. گذران زندگی – Vivre Sa Vie – 1962

برخی معتقدند فیلم های ژان لوک-گدار عاری از احساسات هستند. درحالی که این فیلم اینگونه نیست و صحنه آخر ظلم انسانی را بهتر از هر فیلم دیگر نشان می دهد. حتی صحنه ای که آنا کارینا به شانه مشتری تکیه زده و سیگار می کشد نیز می تواند برای قرار گرفتن این فیلم در این لیست کافی باشد. سبک این صحنه بسیار زیباست: موهای کارینا، فیلمبرداری صحنه، دود خارج شده از دهان. گدار با خلق این صحنه بیننده را تحت تاثیر قرار می دهد.

همچنین بخوانید: 10 فیلم برتر انگلیسی درباره دوستی و مهربانی


3. سه رنگ: آبی – Three Colours: Blue – 1993

“آّبی” اولین سری از سه گانه “سه رنگ” کریشتوف کیشلوفسکی و بدون شک تراژدی ترین آن است. جولی از تصادفی جان سالم به در می برد که همسر و دخترش در آن کشته شده اند. او تصمیم می گیرد تمام روابط خود را قطع کرده و با فروش خانه به جایی در پاریس برود. قسمت های دیگر فیلم به نحوه کنار آمدن با این قضیه و نقش روابط انسانی در التیام دردها می پردازد. ژولیت بینوش نقش جولی را ایفا کرده و توانایی اجرا و زیبایی او فضای فیلم را غم انگیز می کند.

همچنین بخوانید: 50 فیلم کلاسیک که هر زن باید تماشا کند


2. سه رنگ: قرمز – Three Colours: Red – 1994

ایرن جیکوب می تواند زیباترین زن تاریخ سینما باشد و اگر این فیلم را دیده باشید در این باره شکی وجود ندارد. این فیلم درباره زن جوانی است که با یک مرد مسن رابطه عاشقانه دارد. تراژدی سرنوشت انسان و زیبایی صحنه ها و ارتباط زندگی افراد از دلایل برجستگی این فیلم است. ایرن جیکوب نقش اصلی والنتین را برعهده گرفت و درخشان ظاهر می شود. کیشلوفسکی با رنگ قرمز زیبایی خود را نشان داده و چهره غم آلودش هرلحظه نگاه تان را به خود خیره می کند.

همچنین بخوانید: 30 فیلم کمدی رمانتیک که زنان باید تماشا کنند


1. زندگی دوگانه ورونیکا – The Double Life of Veronique – 1991

آیا می توان از زیبایی ایرن جیکوب خسته شد؟ مطمئنا کیشلوفسکی نمی تواند. هرگز هیچ فیلمی به اندازه این اثر کیشلوفسکی نتوانسته غم و آسیب پذیری زن را نشان دهد. فیلم درباره زنی است که متوجه می شود یک فرد شبیه او در این جهان وجود دارد و در خودآگاه رویایی او غرق می شود. ایرن جیکوب نقش ورنیکا و ورونیک را ایفا کرده و کیشلوفسکی با نمایش زیبایی او شما را در داستان غرق می کند. ایرن جیکوب برای این فیلم کافی بوده و تماشای جنبه های انسانی و احساسات او جذاب است.

همچنین بخوانید: معرفی 10 فیلم که به ما درس زندگی می‌دهند


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (6)

بستن فرم

  1. ساحل

    شهریور 24, 1398

    متاسفانه تیتر و مطلب تون تناقض داره، این لیست فیلمهای مستهجنی است که سازندگان غربی از زیبایی و لطافت زنها سواستفاده کرده و با استفاده ابزاری از برهنگی آنها به فروش بالای فیلمشان و ثروت در سینمای فاسد غرب دست میابند

    پاسخ

    • رویا567 در پاسخ به ساحل

      فروردین 28, 1399

      دوست عزیز گمان کنم که به این درک از مسئله نرسیده باشید که منظور از لطافت و زیبایی زنان یعنی اینکه زنان در این جامعه گرگ امروز بسیار ساده لوحانه برخورد میکنن با تماشای دقیق هر یک از این فیلم ها به این مسئله پی خواهید برد

      پاسخ

    • مارال در پاسخ به ساحل

      فروردین 28, 1400

      متاسفانه در این نوع فیلمها، کارگردان ها در زیبایی جسمانی زوال پذیر و نسبی جنس زن باقی موندن و نتونستن ازون عبور کنند.

      پاسخ

      • آرمان در پاسخ به مارال

        اردیبهشت 29, 1401

        تو نیگا نکن، مگه مجبورت کردن؟!!

        پاسخ

    • آرمان در پاسخ به ساحل

      اردیبهشت 29, 1401

      دیگه با این کامنتت کل سینمای غرب رو بردی زیر سوال، نابودم کردی کلا…!!!

      پاسخ

    • Mina در پاسخ به ساحل

      بهمن 16, 1401

      تو هنوز در این مسئله که با کدوم پا باید وارد دستشویی شد گیر کردی. رائفی پور کی بودی😁😁

      پاسخ