معرفی 10 فیلم جذاب و دیدنی شبیه “لئون حرفه ای” (Léon: The Professional)

این تریلر اکشن جنایی یکی از بهترین آثار لوک بسون است. این فیلم او درباره مزدوری به نام لئون است که از یک دختر 12 ساله به نام ماتیلدا حمایت میکند, زیرا خانواده او توسط یک مامور فاسد کشته شده اند. این فیلم اولین اثر بازیگر آمریکایی ناتالی پورتمن است که در آن میدرخشد. او یک شخصیت معمولی نیست بلکه باهوش و زیرک است. بازی زیبای ژان رنو و گری اولدمن هم درخشش او را دو چندان می سازد. دیدگاه بسون نسبت به ماتیلدا و ارائه عناصری از زندگی خانوادگی و احساسی تاثیر این فیلم اکشن را دو چندان میکند. در اینجا فهرستی از فیلم های اکشن-تریلر مشابه لئون حرفه ای را به شما معرفی می کنیم. با پروشات همراه باشید.


10. ایر فورس وان – Air Force One

هالیوود در ساخت فیلم های مربوط به دزدیده شدن ریاست جمهوری بسیار موفق عمل می کند. زیرا هیچ چیز از زندگی دولتمرد این کشور مهم تر نیست. شاید این فیلم بهترین فیلم هالیوودی در باب این موضوع باشد. در این فیلم گروهی از ارتش قزاقستان هواپیمای ایر فورس وان ریاست جمهوری ایالات متحده را می ربایند، خدمه را گروگان می گیرند و خود رئیس جمهور هم علیه آن ها مبارزه می کند. هریسون فورد نقش رئیس جمهور، جیمز مارشال، را ایفا می کند. فورد با پوشیدن کت شلوار ریاست جمهوری چهره تکراری ایندیانا جونز را کنار می گذارد.اجرای زیبا و چهره متناسب ریاست جمهوری او باعث می شود در این نقش بدرخشد.

گری اولدمن هم در نقش سارق به زیبایی می درخشد. اولدمن که در دهه 90 در ایفای نقش های منفی شهرت یافته بود در این نقش هم درخشید. گلن کلوز هم نقش معاون ریاست جمهوری را ایفا کرد. گرچه او در صحنه های مهم نیست اما حضورش در کاخ سفید در جذابیت داستان بی تاثیر نیست.

همچنین بخوانید: 10 فیلم شبیه تبدیل شوندگان که باید تماشا کنید


9. جان‌سخت ۳ – Die Hard:With A Vengeance

در سری سوم این فیلم پای جان مک کلین به امینت کشور باز می شود، زیرا عده ای می خواهند در شهر بمب گذاری کرده و با مک کلین بازی کنند. این فیلم در سبک فیلم های “جان سخت” پیشین و به کارگردانی جان مک تیرنام ساخته شده اما فیلمنامه اش ضعیف بوده و ویلن انتقام جوی فیلم به هوشمندی الن ریکمن در سری اول نیست. با این حال ایده در کنار هم قرار دادن بروس ویلیس و ساموئل ال.جکسون در موفقیت فیلم تاثیر گذاشته است.

گرچه فیلمنامه تکراری بوده و تاثیر چندانی ایجاد نکرد اما طراحی صحنه های اکشن با الهام از فیلم های پیشین توانسته بر موفقیت و زیبایی اثر تاثیر بگذارد.

همچنین بخوانید: 25 فیلم زیبای تاریخ که تماشای آن ها حس خوبی به شما می دهد


8. ایکوالایزر – The Equalizer

رابرت مک کال با بازی دنزل واشنگتن، با ورود مجدد خشونت، اسلحه و مبارزه به زندگی اش، قول خود به همسرش را می شکند. او که سابق بر این کارمند سازمان سیا بوده، پس از اینکه دوست فاحشه نوجوانش کتک می خورد، به آسانی می توانی اتاقی مملو از 19 مافیای روسی را پاکسازی نماید. اما چنین اتفاقاتی شواهدی بر جای گذاشته و بر آینده رابرت تاثیر خواهد داشت. با این حال در تریلرهای اکشن همه چیز به این سادگی نیست.


7. الدبوی – Oldboy

شاهکار کره جنوبی و یکی از بهترین تریلرهای نئو-نوآر تاریخ سینما ساخته پارک چان ووک که در فستیوال کن نخل طلا را از آن خود نمود و با تحسین منتقدین مواجه  شد. در این داستان انتقام، خشونت و صحنه های اکشن نه برای زیبایی و سرگمی فیلم بلکه برای نشان دادن یک مفهوم عمیق گنجانده شدند. در این فیلم دائه سو به مدت 15 سال در یک اتاق هتل زندانی شده بدون اینکه دلیل آن را بفهمد.


6. ربوده شده – Taken

امروزه لیام نیسون به دلیل بازی در فیلم های اکشن شهرت یافته است. این تریلر زیبا هم یکی از بهترین آثار اوست. این فیلم زیبا و ساده که در گیشه بسیار پرفروش بود، باعث شد دو نسخه بعدی آن هم روانه بازار شود. این فیلم جالب و سرگرم کننده است و صحنه های تعقیب و گریز فراوانی دارد. این فیلم نوشته لوک بسون، داستان یک مامور سابق سیا را نشان می دهد که باید برای یافتن دخترش که در تعطیلات در فرانسه دزدیده شده، از مهارت های پیشین استفاده کند.


5. جایی برای پیرمردها نیست – No Country For Old Men

کلانتر اد بل که در آستانه بازنشستگی است باید آخرین پرونده خود را حل کند. لولین ماس (با بازی جاش برولین) یک جوشکار و نجار است که چمدانی پر از پول که از یک مبادله مواد به جا مانده را پیدا می کند و آن را می دزدد. سپس یک قاتل سریالی به نام آنتون شیگور (با بازی خاویر باردم) در جست و جوی اوست.

دیگر ویژگی هایی که باعث درخشش فیلم شده هنر برادران کوئن است، زیرا فیلم دیالوگ و موسیقی متن کمی دارد، اما برادران کوئن توانسته اند در همین حالت هم تنش بسیاری ایجاد کند، در حالی که بسیاری از فیلمسازان با دیالوگ و موسیقی فراوان هم نمی توانند چنین تنشی را خلق کنند. بنابراین این فیلم هنری و زیبا از برادران کوئن یک اثر سینمایی کمیاب است که تا سال ها می تواند لقب شاهکار سینما را با خود به یدک بکشد.


4. بیبی راننده – Baby Driver

بیبی یک راننده با مهارت است که در کودکی براثر تصادف یتیم شده و گوش هایش هم همیشه نویز می شنود، بنابراین باید به موسیقی گوش دهد تا این نویز آزارش ندهد. او برای یک گروه خلاف کار می کند و در آخرین ماموریت اش با دختر رویاهایش به نام دبرا آشنا می شود.

این فیلم از ادگار رایت که باعث بازگشت او به سینما شد در سه قسمت نامزد اسکار شد و متاسفانه جایزه ای به خانه نبرد. این فیلم به کمک موسیقی نقطه اوج داستان را نشان می دهد. ویرایش زیبای فیلم هم باعث شده صحنه های زاید در آن دیده نشوند.


3. سرعت – Speed

کیانو ریوز پیش از حضور در ماتریکس در این فیلم تریلر به کارگردانی جان دبونت، کارگردان فیلم “غریزه اصلی” (‘Basic Instinct – 1992) حضور یافت و در آن نقش فردی را ایفا کرد که باید گروهی از مسافران یک اتوبوس را نجات می داد.

کیانو نقش آف.جک تراون را ایفا می کند که توسط یک روان پریش پیر به نام هاوارد پاین با بازی دنیس هاپر، به چالش کشیده شده است. گفتگوی میان جک و پاین است که مخاطب را جذب فیلم می کند. همانطور که از نام فیلم پیداست سرعت در پیشبرد فیلم نقش مهمی دارد.


2. مخمصه – Heat

زمانی که نام رابرت دنیرو، آل پاچینو، وال کیلمر و جان ویت در یک فیلم در کنار هم قرار بگیرد و مایکل من هم کارگردانی آن را برعهده داشته باشد، بدون شک آن فیلم یک فیلم بی نظیر خواهد یود. در این اثر از مایکل من، رابرت دنیرو نقش منفی را برعهده داشته و آل پاچینو هم مدافع قانون است. ویلیام فیچنر، تام سیزمور، اشلی جاد، تد لوین و ناتالی پورتمن، از بازیگران این اثر هستند.

حضور چنین ستاره هایی باعث می شود حتی یک لحظه هم از صحنه چشم برندارید. حتی با وجود اینکه طول فیلم سه ساعت است. ادغام صحنه های اکشن، درام و دیالوگ های جذاب، باعث درخشش این فیلم شده است. بنابراین حتما از این تریلر جنایی دیدن کنید.


1. محله چینی ها – Chinatown

شاهکار رومن پولانسکی یک اثر هنری زیباست که یکی از بهترین آثار سال های 1970 می باشد و حتی می تواند در صدر فهرست بهترین ها باشد. بنابراین این اثر را یک اثر بدون نقص می دانند. “محله چینی ها” نمایانگر یک اثر اروپایی سینمای هالیوود است و هنوز هم مانند روز اول دیدنی و لذت بخش است. بهتر است دیگر چیزی نگوییم تا خودتان فیلم را تماشا کنید.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (2)

بستن فرم

  1. یاور

    اسفند 15, 1398

    اگر فیلم لئون رو بخوایم با فیلمهای استیو مک کویین مانند بولیت،پاپیون گریز و‌…مقایسه کنیم صددرصد فیلمهایی که استیو مک کویین بازی کرده خیلی مشهور تر هستند.

    پاسخ

    • محمدرضا در پاسخ به یاور

      دی 24, 1399

      بنظر میاد هر فیلم در محدوده زمان خودش جذابیت داره،پاپیون رو اگه نسل امروز ببینن اصلا قابل مقایسه با لئون نمیدونن،انصافا هم لئون فیلم زیبایی هست

      پاسخ