10 فیلم شبیه تبدیل شوندگان که باید تماشا کنید

فیلم “تبدیل شوندگان” (Transformers) تجربه تماشای فیلم را برای میلیون ها طرفدار تغییر داد. این فیلم یک اکشن علمی تخیلی است که برپایه نوعی بازی خلق شده و انیمیشن کامیپوتری را با فیلم سازی لایو اکشن ادغام  می کند. مایکل بی کارگردان و استیون اسپیلبرگ تولیدکننده آن بود. این فیلم با 709 میلیون دلار فروش جهانی، به پنجمین فیلم پرفروش سال 2007 تبدیل شد. فیلم جایزه انجمن جلوه های ویژه را از آن خود کرد و در سه قسمت بهترین تنظیم صدا، بهترین میکس صدا و بهترین جلوه های ویژه نامزد اسکار شد. تاکنون 5 قسمت از این فیلم اکران شده و قسمت ششم که در واقع اسپین آف این مجموعه است و Bumblebee نام دارد، به زودی اکران خواهد شد. اکنون که به دلیل برتری فیلم پی بردیم می خواهیم 10 فیلم مشابه را به شما معرفی نماییم. با پروشات همراه باشید.


10. روز استقلال – Independence Day – 1996

تقلای ویل اسمیت در ژانر علمی تخیلی نشان دهنده استعدادهای اوست. در این فیلم شاهد مهمانان فضایی هستیم که می خواهند به تخریب زمین پایان دهند. این فیلم از جهت برتری قدرت فرازمینی ها نسبت به  انسان و غیرقابل انکار بودن نیرویشان، مشابه فیلم “تبدیل شوندگان” است. در این اثر فضایی ها ترسناک و چندش آورند اما به خوبی نمایش داده شده اند، که نشان دهنده قدرت ژانر علمی تخیلی است. احتمالا به این فکر می کنید که چرا ویل اسمیت در نسخه بعدی ظاهر نشد، شاید او تصور می کند موفقیت تکرارناپذیر است.

همچنین بخوانید: لیست کامل بهترین فیلم های سال 2019 به همراه تریلر و خلاصه داستان


9. پولاد ناب – Real Steel – 2011

با اینکه هیو جکمن همیشه قدرت اصلی را دارد اما در این فیلم به ربات های ساخته شده از پولاد آموزش می دهد. این فیلم با خط داستانی زیبا ما را به دنیای ربات ها می برد و پر از عناصر ژانر علمی تخیلی است. شاید در این فیلم از قهرمان های نیرومند یا صحنه های مبارزه مدرن خبری نباشد اما خط داستانی بسیار زیبایی دارد. حتی اگر داستان فیلم هم چندان پیچیده نباشد اما آنقدر زیبا ساخته شده که دوست داشتید نسخه بعدی آن هم ارائه شود.

همچنین بخوانید: لیست بهترین فیلم های سال 2018 به تفکیک ماه اکران


8. حاشیه اقیانوس آرام – Pacific Rim – 2013

این فیلم گی‌یِرمو دل تورو پر از ربات های غول پیکر است که در وسط دریا باهم مبارزه می کنند. سربازهای انسانی که این ربات ها را کنترل می کنند در حقیقت دروازه ای به روی روش های جدید استفاده از فناوری محسوب می شوند. حتی با وجود اینکه فیلم درمقایسه با فیلم های رباتیک و علمی تخیلی دیگر با استقبال چندانی مواجه نشد اما در گیشه فروش بالایی داشت. این فیلم خط داستانی تاثیرگذار و احساسی دارد و زبان آن به گونه ای است که بینندگانی را که به دنبال صحنه هایی فراتر از صحنه های عادی مبارزه هستند، راضی می کند. قسمت دوم این فیلم با نام Pacific Rim Uprising نیز در مارس 2018 اکران شد که پیشنهاد می‌کنیم آن را هم از دست ندهید.

همچنین بخوانید: 50 فیلم برتر سال 2017 براساس انتخاب 200 منتقد فیلم و سینما


7. لبه فردا – Edge of Tomorrow – 2014

یک فیلم زیبا برگرفته از یک رمان ژاپنی که در دنیای آینده تام کروز را در نقش یک سرباز نظامی نشان می دهد که با وجود نداشتن تجربه جنگ به وسط میدان نبرد فرستاده خواهد شد. هرصحنه این فیلم شوکه کننده است و در پایان با بیگانه هایی مواجه می شوید که تنها نابودی انسان سیراب شان می کند. تام کروز و امیلی بلانت شما را به یک حلقه زمانی می برند که روایت داستان گیج کننده خواهد بود.

همچنین بخوانید: 50 فیلم برتر اکشن در قرن 21


6. وال ای – Wall – E – 2008

شاید برایتان عجیب باشد که وال ای در ژانر تبدیل شوندگان قرار بگیرد. زیرا نه ربات های غول پیکر دارد و نه صحنه های مبارزه. اما نقطه مشترک آن این است که یک ربات می خواهد دنیا را نجات دهد. وال ای رباتی است که در سراسر سرزمین های متروک جهان سفر می کند تا روزی را ببیند که خورشید طلوع کرده و اولین گیاه می روید. شاید در این فیلم اثری از انسان نباشد اما وال ای احساسات ما را برمی انگیزد.

همچنین بخوانید: 100 فیلم عاشقانه تاریخ سینما


5. ورود – Arrival – 2016

این فیلم احتمالا یکی از خاص ترین فیلم ها درباره بیگانگان است. با این فیلم در یک سفر عجیب و رازآلود همراه می شویم که انسان تلاش می کند بیگانه ها را بشناسد. در این فیلم برخلاف فیلم های علمی تخیلی دیگر، صحنه ها به کندی آغاز شده و بیگانه ها به شکلی نمایش داده می شوند که از ما داناترند نه قدرتمندتر. ایمی آدامز نماد هر کدام از انسان هاست که دوست دارند درباره سیاره های ناشناخته بدانند. بنابراین این فیلم یکی از خاص ترین فیلم های علمی تخیلی است و از این جهت می تواند در تاریخ این ژانر منحصر به فرد باشد.

همچنین بخوانید: لیست بهترین فیلم های جن گیری در تاریخ سینما


4. بلید رانر 2049 – Blade Runner 2049 – 2017

نسخه اصلی و بعدی این فیلم در ژانر علمی تخیلی برترین بوده اند. ریدلی اسکات با کارگردانی این اثر یک فیلم سورئال ساخت که شخصیت ها و فضا جادویی و عجیب هستند. فیلم یک اثر بصری بوده که با حفظ کلیشه های ژانر شخصیت ها را به خودشناسی وادار می کند. شاید برخی اثر دنی ویلنوو را برتر بدانند اما به طور کلی بلید رانر همیشه امضای ریدلی اسکات را به همراه خواهد داشت. بازی خوب رایان گاسلینگ و هریسون فورد هم در زیباتر شدن این فیلم بی تاثیر نبوده است.

همچنین بخوانید: 10 فیلم زیبا که با پیروز شدن شخصیت منفی به پایان می‌رسد


3. نابودگر – The Terminator – 1984

به سال تولید این فیلم کاری نداشته باشید، قطعا از تماشای آن پشیمان نمی شوید! پیش از اینکه عصر تکنولوژی و کامپیوتر آغاز شود، تخیل جیمز کامرون ما را به آینده ای برد که در آن یک ربات هم آرام بود هم سرسخت. این ماشین کشتار با بازی آرنولد شوارتزنگر در بین طرفداران ژانر علمی تخیلی محبوب شد و هنوز هم فراموش نشده است. با این فیلم می بینیم که چطور می توان ربات ها را به گونه ای برنامه نویی کرد که داستان خود را خلق کنند. صحنه اوج داستان هم فراموش نشدنی است. سری ترمیناتور دارای 5 فیلم است که پیشنهاد میکنیم هر 5 فیلم را به ترتیب اکران تماشا کنید. آخرین فیلم اکران شده در این سری Terminator Genisys نام دارد و فیلم ششم این سری نیز برای اکران در سال 2019 برنامه ریزی شده است.

همچنین بخوانید: 8 فیلم برتر تاریخ درباره اساطیر یونان به همراه تریلر


2. انتقام‌جویان: عصر اولتران – Avengers: Age of Ultron – 2015

یکی از نقاط قوت این فیلم شخصیت های آن است که با جذابیت و کاریزمای خود در دل مخاطب نشستند. یکی از برترین شخصیت ها همان شخصیت منفی یا اولتران است که می خواهد تمام نجات دهندگان زمین را نابود کند. جسم فلزی و مغز رباتیک هوشمند او باعث می شود هر قدمی که برمی دارد هوشمندانه باشد و به خشن ترین و شرورترین ویلن انتقام جویان بدل شود. اگر اولتران شخصیت مثبت بود آنقدر محبوب می شد که فیلم خودش را داشت. البته اگر علاقه دارید که دداستان فیلم و شخصیت های آن را درک کنید پیشنهاد می‌کنیم که تمام فیلم های مارول را از ابتدا به ترتیب نگاه کنید، یعنی چیزی حدود 20 فیلم!

همچنین بخوانید: فیلم‌های ابرقهرمانی مارول را با چه ترتیبی ببینیم؟


1. نبردناو – Battleship – 2012

یک فیلم زیبا از پیتر برگ (کارگردان آثاری چون دیپ‌واتر هورایزِن، روز میهن‌پرستان، مایل 22 و همچنین تنها بازمانده) با بازی خواننده معروف، ریحانا، که دارای صحنه های اکشن خوبی است. البته این فیلم نمرات نسبتا ضعیفی دریافت کرد، اما این دلیل نمی شود که فیلم خوبی برای طرفداران تبدیل شوندگان نباشد. داستان این فیلم مربوط به حمله موجودات فضایی به زمین و جنگ دریایی ناوها در اقیانوس آرام با آن‌ها است. با تماشای این فیلم قطعا 2 ساعت سرگرم خواهید شد.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم