بهترین سیتکام‌های سال‌های 2000 به ترتیب رتبه بندی که باید تماشا کنید

کمدی با کمک تلویزیون خوب تکامل یافته است. این ژانر با ژانرهای دیگری ترکیب شد، اما سیتکام سبکی از کمدی است که برای چند دهه محبوبیت خود را حفظ کرد. این ژانر همیشه محتوای جذابی داشت، اما در سال‌های 2000 تلویزیون به جایگاه بالاتری دست یافته بود. این سال‌ها برای سیتکام ها زمان مهمی بود و بیشتر کمدی‌های این دهه قوانین مدرن را خلق کردند. سیتکام‌های سال‌های 2000 هم گذشته این ژانر خوب نشان می‌دهند و هم حیات تازه‌ای به آن بخشینده اند. در اینجا بهترین سیتکام‌های سال‌های 2000 را به ترتیب رتبه بندی معرفی می‌کنیم. با پروشات همراه باشید.


10. آشنایی با مادر – How I Met Your Mother – 2005-2014

شبیه‌ترین سریال به “دوستان” (Friends) که نامه عاشقانه به سریال‌های کمدی رمانتیک است و به علاوه داستان غیرخطی و روایت چالش برانگیز دارد. این سریال در نه فصل ادامه یافت و از لحاظ اپیزودسازی و شخصیت پردازی ریسک‌هایی داشت. متاسفانه این موضوع نوعی شمشمیر دولبه هم بود، چون پایان بحث برانگیز آن تأثیر سریال را کمرنگ کرد.

همچنین بخوانید: شخصیت‌های سریال دوستان (Friends) در ابتدای سریال چند سال داشتند؟


9. بهتر از تد – Better Off Ted – 2009-2010

“ویکتور فرسکو” (Victor Fresco) نابغه کشف نشده تلویزیون بود که سرانجام با کمدی “رژیم غذایی سانتا کلاریتا” (The Santa Clarita Diet) به شهرت رسید. “بهتر از تد” کمدی قبلی اوست که با طنز اغراق آمیز خود دیدنی شده است. عناصر طنز سریال را متفاوت کرده اما جالب اینجاست که در عین طنز بودن ابزورد است. سریال با لنزهای کنایی خود به موضوعات مهم اشاره می‌کند. حتی از بهترین اثر “پورشا دی راسی” (Portia De Rossi) یعنی “پرورش شکست خورده” (Arrested Development) هم استفاده می‌شود. از آنجاییکه این سریال برای تلویزیون بیش از حد غیرعادی بود فقط در دو فصل پخش شد.


8. پرورش شکست خورده – Arrested Development – 2003-2019

دو فصل جدیدتر این سریال چندان چنگی به دل نمی‌زند، اما سه فصل اولیه آن در شروع سال‌های 2000 آن را به یکی از بهترین سیتکام‌های سال‌های 2000 تبدیل کرد. لازم به ذکر نیست که این سریال در زمان خود چقدر متحول کننده بود و سطح کمدی‌های تلویزیونی را بالا برد. میزان شوخی‌ها و موضوعات جدید آن را دیدنی کرد. دیالوگ و جزئیات داستان در جایگاه دوم قرار دارند، اما اجرای بازیگران خیره کننده است.


7. حزب داون – Party Down – 2009-2010

بعضی از سیتکام ها بازیگران چنان قدرتمندی دارند که هر داستانی را جذاب می‌کنند. با این حال “حزب داون” اصلاً نقطه ضعف ندارد و همه چیزش موفقیت آمیز است. اجرای درخشان “آدام اسکات” (Adam Scott) و “جین لینچ” (Jane Lynch) در کنار نگاه کنایی آن به صنعت سرگرمی چندلایه است. خوشبختانه این سریال قرار است دوباره برگردد و حتماً سری جدیدان هم دیدنی است. بنابراین سریالی درباره اتفاق‌های محل کار می‌تواند جذاب و دیدنی باشد.


6. 30 راک – 30 Rock

“تینا فی” یکی از نویسندگان ارشد Saturday Night Live بود که برنامه Weekend Update را هم میزبانی کرد. او تجربه این سال‌ها را به یک کمدی زیبا تبدیل کرد که فقط با یک دوربین ضبط شد. ریتم تند فیلم و طنز آن الهام بخش سیتکام‌های دهه پیش بود. این سریال استعدادهای “تینا فی” به عنوان یک بازیگر و را نشان می‌دهد، اما نمی‌توان استعداد “الک بالدوین” (Alec Baldwin) را هم انکار کرد.

همچنین بخوانید: بهترین سریال‌های مشابه کیو فورس (Q-Force) که باید تماشا کنید و لذت ببرید


5. پیپ شو – Peep Show – 2003-2015

از آنجاییکه کمدی‌های بریتانیایی فصل‌های کمی دارند کمتر پیش می‌آید که طولانی شوند. با این حال “پیپ شو” بیش از یک دهه طول کشید و یک استثنا محسوب می‌شود. این سریال به دو شخصیت به نام های مارک و جز می‌پردازد و از نگاه اول شخص روایت می‌شود تا افکار درونی هر شخصیت را نشان دهد. هر فصل مارک را بیشتر به انزوا کشانده و زندگی‌اش را پیچیده‌تر می‌کند. این سریال که یکی از بهترین سیتکام‌های سال‌های 2000 است بخش مهمی از طنز بریتانیا در آن دهه را نمایش می‌دهد.


4. زیاد ذوق‌زده نشو – Curb Your Enthusiasm – 2000

“لری دیوید” (Larry David) یکی از چهره‌های اصلی سریال “ساینفلد” (Seinfeld) در دهه 90 بود، اما تصمیم او مبنی بر قرار گرفتن جلوی دوربین در یک کمدی مستندگونه یکی از بهترین سیتکام‌های سال‌های 2000 را خلق کرد. این سریال فصل جدیدی از سریال‌های کمدی را آغاز کرد. یک سریال هوشمندانه که در آن “لری دیوید” با هیچ محدودیتی مواجه نیست. از آنجایی که محتوای این سریال تازه‌تر است، بنابراین نسبت به “ساینفلد” ماندگاری بیشتری خواهد داشت.


3. فیلادلفیا همیشه آفتابی است – Sunny In Philadelphia – 2005

این سریال که اول به عنوان نسخه ضعیف “ساینفلد” شناخته شد کم کم به پرچم دار سریال‌های کمدی تبدیل شد که در فصل توانست تازگی و طراوت خود را حفظ کند. بازیگران بی اندازه با هم راحت هستند و همین موضوع به آنها اجازه می‌دهد تا محتوا را به خوبی انتقال دهند. جالب اینجاست که این جذابیت احتمالاً تا 20 فصل ادامه خواهد یافت.


2. پارک‌ها و تفریحات – Parks & Recreation – 2009-2015

“اداره” (The Office) را اوج سیتکام‌های سال‌های 2000 می‌دانند، اما “پارک‌ها و تفریحات” که زمانی به عنوان اسپین آف “اداره” کارش را شروع کند، انسجام بیشتری داشت و بیشتر تماشاگران را مجذوب کرد. یک فصل طول کشید تا سریال خودش را پیدا کند، اما بعد از آن هرروز بهتر و بهتر شد. این سریال اهمیت خوشبینی را نشان می‌دهد و ثابت می‌کند یک سریال طنز برای بامزه بودن حتماً نباید شکاک باشد. شخصیت “لسلی کنوپه” سال‌هاست که یک شخصیت الهام بخش است و از دیدن او سیر نمی‌شوید.

همچنین بخوانید: بهترین سریال‌های مشابه صندلی (The Chair) که باید تماشا کنید و لذت ببرید


1. اجتماع – Community – 2009-2015

بیشتر سیتکام ها محدودیت‌ها را کنار می‌زنند، اما  “اجتماع” را می‌توان نامه عاشقانه‌ای به ژانر طنز دانست. این سریال با کمک تلویزیون و قسمت‌های مفهومی خود روان زخم درونی را نشان می‌دهد. موضوعی که شاید پرداختن به آن در سریال‌های دیگر امکان پذیر نباشد، اما این سریال توانسته در قالب طنز و در تلویزیون به آن برسد. محبوبیت سریال و توانایی برقراری ارتباط با مخاطب باعث می‌شود که بتوانید آن را بارها تماشا کنید. اگر “اجتماع” نبود هرگز سریالی مثل “ریک و مورتی” (Rick and Morty) ساخته نمی‌شد.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم