خدایان باهوش دنیای انیمه که طرفداران باید آن‌ها را بشناسند

خدایان دنیای انیمه نیازی به باهوش بودن ندارند. هوش و عقل سلیم ممکن است برای زندگی بر روی زمین ضروری باشد، اما برای خدایان پرقدرت در بسیاری از موارد، جاودانگی می‌تواند باعث خستگی و رفتار بد شود.با این ‌حال، خدایان انیمه در برخی موارد، هوشی مافوق بشری و دانش وسیع را در کنار نقاط قوت هولناک خود دارند. آن‌ها به ندرت با این خرد به مردم کمک می‌کنند. در اینجا خدایان باهوش دنیای انیمه را معرفی می‌کنیم. با پروشات همراه باشید.


10. هوش “ریوک” در زمینه تباه کردن انسان‌ها است (“دفتر مرگ” (Death Note))

وقتی صحبت از “شینیگامی” به میان می‌آید، افراد باهوش واقعاً سودمند و مفید نیستند. هر چند با داشتن قدرت خدای مرگ، حداقل در مورد “ریوک”، حتی چنین چیزی پس از مدتی خسته کننده است. نبوغ واقعی‌ او بداهه‌نوازی است و درنتیجه او روشی تقریباً علمی برای ازبین بردن این خستگی دارد و این کار را از طریق آزمایش و مشاهده انجام می‌دهد.

او تصمیم می‌گیرد با گذاشتن دفتر مرگ خود در دنیای انسان‌ها آزمایشی انجام دهد. او همیشه به “لایت” کمک می‌کند و مانع او می‌شود. او این‌کار را گاها برای منافع خود، و اغلب به خاطر کنجکاوی‌اش انجام می‌دهد. اما در تمام این مدت، او کنترل اوضاع را در دست دارد.

همچنین بخوانید: بهترین انیمه‌ها درباره گربه سیاه که برای هالووین عالی هستند و حتماً باید تماشا کنید


9. “مومو” یک “شینیگامی” است که سعی می‌کند به مهارت‌های شهودی افراد کمک کند (“مومو، دختر خدای مرگ” (Momo, Girl God Of Death))

“مومو” یک “شینیگامی” و دختر خدای مرگ است و داس سنتی خدایان مرگ را در دست دارد. او یکی از خدایان باهوش دنیای انیمه است که تماماً لباس سفید می‌پوشد. اما او به جای اینکه فقط روح‌ها را درو کند، سعی می‌کند به افرادی که با آن‌ها برخورد می‌کند کمک کند و دربرخی مواقع، اصلاً آن‌ها را درو نمی‌کند.

او می‌داند که چگونه به آنها کمک کند زیرا نبوغ او در درک ماهیت انسان نهفته است. ازهمین ‌رو، او می‌تواند فوراً آنچه را که نیاز دارند ببیند، و آنها را در جهت درست هل می‌دهد. گرچه گاهی اوقات این “هل دادن” او می‌تواند کمی در نزدیکی ارتفاعات خطرناک باشد.


8. “بنزایتن” الهه دانش، هنر و زیبایی است (“نوراگامی” (Nuragami))

“بنزایتن” به‌عنوان یکی از هفت خدای بخت و اقبال در “نوراگامی” معروف است. از نظر شخصیتی، او با “شینکی” مهربان است و با کشتی‌هایی که برای کشتن مورد استفاده قرار می‌گیرند همدردی می‌کند. او همچنین برای حفظ شهرتی قابل احترام کمی سختگیر است.

اعمال او نشان‌دهنده خردش نیستند. اما با این‌ وجود، او الهه دانش، هنر و زیبایی است و به‌خصوص به موسیقی تمایل دارد. فقط می‌توان فرض کرد که او منابع عظیمی از خرد دارد که در صورت نیاز می‌تواند از آنها استفاده کند.


7. “زندگی ساز” نبوغ خلق جهان را در اختیار دارد (“نگیما معلم جادویی” (Magical Teacher Negima))

نگی یک دانش آموز است که حین پیدا کردن پدرش با دشمن‌های مختلف مواجه می‌شود، از جمله یک دانش آموز خون آشام. در این مسیر با والدین جادویی‌اش آشنا میشود. گرچه نقش زندگی ساز کوتاه است، اما او خالق جهان است. بیشتر از 2،000 سال عمر دارد و دانایی و دانش کافی برای خلق جهان هم در اختیار اوست.


6. “کینگ کای” بعد از چند قرن به دانایی رسید (“دراگون بال” (Dragon Ball))

“کینگ کای” پادشاه جهان هفتم است. او ایزد جهان “دراگون بال” است. یک شخصیت شوخ طبع که هوش سرشاری دارد. او نه تنها باهوش است، بلکه در نتیجه قرن‌ها زندگی به مهارت‌های زیادی دست یافته است. با این وجود رفتار نابالغانه‌ای دارد و به همین دلیل شناخته می‌شود.

همچنین بخوانید: بهترین انیمه‌های ترسناک خونین که بیشتر درباره خون و خونریزی است


5. “آتنا” چیزی بیشتر از ایزدبانوی خرد است (“کمپیون” (Campione))

“گودو” یک دانش آموز راهنمایی است که خدای جنگ را کشته و ادعای تاج و تخت او را دارد. بعد از این که به خدایی میرسد “آتنا” را به مبارزه می‌طلبد. آتنا زمانی ایزدبانوی زمین، آسمان، حیات، مرگ و خرد بود. او دختر “زئوس” و “مدوسا” است و روشن بینی او از خردش سرچشمه می‌گیرد.


4. نبوغ “ساسکه آیزن” تحت تاثیر غرورش است (“بلیچ” (Bleach))

“آیزن” یک شینیگامی است که زمانی کاپیتان منطقه پنجم بود. او هم نابغه است و هم خیلی ظالم و بلندپرواز. “آیزن” طرفداران زیادی به دست می‌آورد و با خیانت به سول سوسایتی نقشه‌اش را عملی کرد، با این وجود در نهایت غرور و نخوتش موجب سقوط او شد. جالب اینجاست که بعد از زندانی شدن خودش متوجه حقیقت شد.


3. “هومونکولوس” بوسیله قانون ممنوعه کیمیاگری ایجاد شد (“کیمیاگر تمام‌فلزی: برادری” (Fullmetal Alchemist: Brotherhood))

پدر، “هومونکولوس” اصلی در دنیای “کیمیاگر تمام‌فلزی: برادری” است. او با استفاده ازخون کیمیاگر برجسته‌ای به نام “فون هوهنهایم” در امت دیرینه “خشایارشا” خلق شد. پدر از روح مردم “خشایارشا” استفاده کرد تا به نوعی سنگ فیلسوف زنده تبدیل شود و توانایی ایجاد “هومونکولی”های دیگر را به دست آورد. او پس از خلاص شدن از شر هفت گناه مرگبار، با عقل ناب وصبر خود تنها ماند تا نقشه‌اش برای تسلط بر جهان در طی قرن‌ها را اجرا کند.


2. “دی یس اکس ماکینا” یک نیروی شکست ناپذیر از طبیعت است که به تمام دانش جهان دسترسی دارد (“میرای نیکی” (Future Diary))

“دی یس اکس ماکینا” به عنوان خدای زمان و مکان، بازی بقا را ساخت که شخصیت‌ها را در دنیای “میرای نیکی” به دام می‌اندازد. او یک خدای باستانی است و بر قوانین علت و معلولی حکومت می‌کند و حتی ممکن است بتواند مسیر زمان را باز کند.

او اطلاعات “آکاشیک” را کنترل می‌کند که انبار دانش جهانی و همچنین تاریخ است. او در کنار اینکه می‌تواند اشکالی از زندگی مصنوعی ایجاد کند و زندگی هرکسی که می‌خواهد را به هم بریزد، بسیار باهوش است و همه چیز را می‌داند.

همچنین بخوانید: بهترین انیمه‌ها درباره فستیوال مدرسه که باید تماشا کنید و لذت ببرید


1. “تت”، خدای یگانه، شبیه پسری کوچک به نظر می‌رسد اما قدرتمند است (“نو گیم نو لایف” (No Game No Life))

“تت”، خدای یگانه، درون یک مهره شاه شطرنج در دنیای “نو گیم نو لایف” زندگی می‌کند. او ظاهر یک کودک و همان روحیه شاد و انرژی بازیگوش را دارد، اما قدرتمند است. “تت” در کنار توانایی‌های فیزیکی فوق بشری، دورجنبی، شناور بودن و تغییر شکل، دارای هوش و حواسی در سطح یک نابغه است.

او تجسم فیزیکی مفهوم مرکزی بازی است که از تخیل و جادوی “ریکو” متولد شده است و می‌تواند زندگی، انرژی و خود واقعیت را دستکاری کند. به همین دلیل او را یکی از خدایان باهوش دنیای انیمه می‌دانیم.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (2)

بستن فرم

  1. Yasmin

    دی 27, 1400

    من ازینا فقط دراگون بال رو دیدم که خییلیی خوبهه نمی دونم اتاکو هستم یا نه ولی من انیمه رو خیییییلی دوست دارم

    عالی بود:)

    پاسخ

  2. ممد

    دی 10, 1400

    شماره چهار اسمش ساسکه نیست ایزن هست لطفاً درست کنید

    پاسخ