بهترین انیمه‌های اسطوره ساز که داستان‌هایشان سر زبان‌ها افتاده است

بیشتر انیمه‌ها از فاکتورهای مختلف الهام می‌گیرند. افسانه‌ها، داستان‌های مذهبی، تاریخ و فرهنگ برای انیمه‌ها منبع الهام بخش خوبی هستند. بعضی از انیمه ها هم اساطیر تخیلی و افسانه‌های خود را به وجود آورده‌اند. البته خلق یک داستان تخیلی آنقدرها هم آسان نیست چون همه چیز باید طبیعی و اصل به نظر برسد. بعضی از انیمه ها در این کار موفق بودند. بعضی‌ها هم پا را فراتر گذاشته‌اند و تاریخ ساز شده‌اند. ما در اینجا بهترین انیمه‌های اسطوره ساز که داستان‌هایشان سر زبان‌ها افتاده است را معرفی می‌کنیم. با پروشات همره باشید.


10. ناروتو – Naruto – 2002-2007

این انیمه با خلق جهانی متنوع، قوانین جهان شمول و افسانه‌های قدیمی بیننده را با انوع مختلف نینجوتسو، شهرت و خانواده‌های نینجا آشنا می‌کند. ناروتو یک نینجای جوان است که قدرت مرگبار روباه نه دم را به دست آورده است. همچنان که به یک نینجای قوی و الهام بخش تبدیل می‌شود، به حقیقت این جهان پی می‌برد. اشاره به نینجاها و نینجوتسو یک داستان اکشن جذاب خلق کرده است.

همچنین بخوانید: بهترین انیمه های اساطیری که باید آنها را تماشا کنید و لذت ببرید


9. سول ایتر – Soul Eater – 2008-2009

خدایان مرگ و خوردن روح در دنیای انیمه تازه نیست، اما “روح خوار” توانسته به دنیای این افسانه‌های مرگبار اصالت ببخشد. در این انیمه دانش آموزان در آکادمی یاد می‌گیرند که جهان را از شر شرارت پاک کنند. اما به جای این که از سلاح استفاده کنند بدن خودشان به سلاح تبدیل می‌شود. بنابراین آن‌ها آموزش دیده‌اند که هم صلح را برقرار کنند و هم در شرایط لزوم یک سلاح مرگبار باشند. راز پنهان دانش آموزان، به خصوص با تهدید خدای اهریمن بعدی، این انیمه را جذاب کرده است.


8. موشی‌شی – Mushishi – 2005-2006

دیدن موجوداتی اورجینال در دنیای انیمه لذتبخش است، اما “موشیشی” این موضوع را به مرحله تازه‌ای می‌رساند. با وجود موجودات نامرئی به نام موشی مردم نمی‌دانند وقتی زندگی‌شان به خطر می‌افتد چکار کنند. بنابراین مردی که می‌تواند این موجودات را ببیند طی ماموریتی به سراغشان می‌رود تا رفتارشان را بخواند. اما چیزی را کشف می‌کند که کسی برایش آماده نشده است. دنیای این انیمه مبهم و پیچیده است و به همین دلیل داستانش جذاب به نظر می‌رسد. بهترین توصیفی که می‌توان از موشی داشت این است: زندگی به ناب‌ترین شکل ممکن. همین موضوع آن‌ها را به موجوداتی جذاب تبدیل کرده و انیمه آن هم یکی از بهترین انیمه‌های اسطوره ساز است.


7. جوجوتسو کایسن – Jujutsu Kaisen – 2020

این انیمه داستان خود را از طلسم و جادوهایی الهام گرفته که نتیجه آن‌ها هیولاهای مرگبار است. تنها نیرویی که می‌تواند هر بدی را از بین ببرد جادوگران جوجوتسو هستند. آن‌ها برای پاک کردن طلسم از جهان تصمیم می‌گیرند بقایای سوکونا را از بین ببرند. خوشبختانه یک نوجوان قدرتمند به نام یوجی یکی از بقایای سوکونا را از جذب کرده و به معبر اهریمن باستانی تبدیل شده است. گرچه داستان شکار هیولاها آشنا به نظر می‌رسد، اما اساطیر اصلی آن و قوانین جهان شمول آن را از انیمه‌های دیگر جدا می‌کند. داستان راز سوکونا هم از دیگر دلایل جذابیت این انیمه است.


6. یونا دختر سپیده دم – Yona Of The Dawn – 2014-2015

این انیمه در ظاهر از تاریخ و اساطیر کره الهام گرفته و در اصل همینطور است، اما با افسانه اژدها خودش را از اساطیر دیگر جدا می‌کند. گفته می‌شود یکی از پنج خدای اژدها از بهشت آمده‌اند تا بر انسان حکمرانی کنند. شخصیت اصلی، یونا، قرار است تجلی آن خدا باشد. در کل چهار چهار تجلی دیگر از خدایان اژدها وجود دارند. هر کدام از آن‌ها قدرتمند هستند و قسم خورده پادشاه. وقتی زندگی یونا بهم می‌ریزد همه سفری را شروع می‌کنند تا صلح را در زمین برقرار کنند.

همچنین بخوانید: بهترین انیمه‌های ساخته شده که به بقیه انیمه‌ها شباهت ندارند


5. کد گیاس – Code Geass – 2006-2012

انیمه‌ای پر از رازهای فراطبیعی درباره یک قدرت اساطیری به نام گیاس. قهرمان داستان للوش است که علیه امپراتوری بریتانیا قیام می‌کند. فصل اول به گیاس می‌پردازد. اما فصل دوم به پیشینه گیاس و شخصیت‌های دیگری که از آن استفاده کردند اشاره می‌کند. این قدرت قوانینی به همراه دارد، اما هرکس به روش متفاوتی از گیاس استفاده می‌کند و باید طور دیگری آن را به کار ببرد. بعضی‌ها از آن نهایت استفاده را برده‌اند و به درجه خدایی رسیده‌اند و بعضی هم نه.


4. نمایش مرگ – Death Parade – 2015

انیمه ای فراتر از شکنجه و بازی‌ها که برای قضاوت یک ملعون روش تازه‌ای به کار می‌گیرد. درحالی که درباره موجودات فراطبیعی که در ورودی بهشت از مرده استقبال کرده یا او را اذیت می‌کنند اساطیر مختلف وجود دارد، اما در این انیمه با یک کارمند بار فروتن روبرو هستیم. داستان درباره دو روح است که در یک زمان از دنیا رفته‌اند. داستان‌های بعدی یکی از بهترین انیمه‌های اسطوره ساز را خلق می‌کند.


3. توکیو غول – Tokyo Ghoul – 2014

یک داستان خیره کننده و البته مأیوس کننده درباره زندگی تراژیک انسان‌های فراطبیعی به نام غول. داستان از جایی آغاز می‌شود که کن کانکی نزدیک است توسط یک غول کشته شود. وقتی در بیمارستان به هوش می‌آید متوجه می‌شود نیمه غول است. یعنی با خوردن گوشت انسان‌ها زنده می‌ماند. سپس گروهی از غول‌ها او را به جمع خودشان دعوت می‌کنند. در حالی که سعی می‌کند انسانیتش را حفظ کند اما کم کم متوجه می‌شود هیولای واقعی کیست. داستان این غول‌ها به دوره پیش از اسلام اعراب برمی‌گردد، اما “توکیو غول” موجودات فراطبیعی را با عناصر مدرن و ترسناک ترکیب می‌کند.


2. ارگو پراکسی – Ergo Proxy – 2006

انیمه‌ای پر از عناصر رازآلود و فراطبیعی که با سؤالات گیج کننده خود بیننده را ساکت می‌کند. انسان‌ها باید در یک منطقه محافظت شده زندگی کنند. تنها افرادی که می‌توانند آنجا را ترک کنند اندرویدها هستند. این اندرویدها تنها راه نجات انسان هستند، بنابراین وقتی یک تغییر فراطبیعی رخ دهد، مرگ و نابودی به همراه دارد.

همچنین بخوانید: قهرمان‌های انیمه ایسکای و اشتباهات رایج آن‌ها که همیشه تکرار می‌شود


1. مادوکا مجیکا – Madoka Magica – 2011

انیمه ای با شخصیت پردازی جذاب و داستانی پر پیچ و خم که بیننده را غافلگیر می‌کند. در این انیمه موجودی گربه مانند به دخترهای جوان نزدیک می‌شود. بعد به آنها پیشنهاد می‌کند که برای محافظت از انسان‌ها می‌توانند به دختر جادویی تبدیل شوند و با جادوگران مبارزه کنند. در نتیجه هر آرزویی داشته باشند برآورده می‌شود. این انیمه نه تنها توانسته داستانی جذاب خلق کند بلکه دنیای تازه‌ای را به ما نشان می‌دهد. نکته جالب درباره داستان چندلایه بودن آن است. پس حتماً این انیمه را تماشا کنید چون یکی از بهترین انیمه‌های اسطوره ساز است.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (1)

بستن فرم

  1. ایران

    آبان 29, 1400

    لیست جالبی بود ممنون از پروشات 👍👍

    پاسخ