بهترین انیمه های اساطیری که باید آنها را تماشا کنید و لذت ببرید

شاید داستان انیمه ها غیرواقعی به نظر برسد اما بیشترشان از اساطیر ژاپن الهام گرفته‌اند. از خدایان گرفته تا اهریمن‌های اساطیر قدیمی، همه و همه در این انیمه ها دیده می‌شوند. به همین دلیل در اینجا می‌خواهیم بهترین انیمه های اساطیری را به شما معرفی کنیم. این لیست فیلم و سریال‌های انیمه را شامل می‌شود. با پروشات همراه باشید.


10. اینویاشا – Inuyasha – 2000-2010

کاگومه 15 ساله دانش آموز دبیرستانی در توکیو توسط اهریمنی به گذشته برده می‌شود. در آنجا با انسانی نیمه سگ به نام اینویاشا آشنا می‌شود. کاگومه جواهری دارد که آرزوها را براورده می‌کند. وقتی اهریمن دیگری می‌خواهد این جواهر را به چنگ بیاورد، او با کمانی او را چند تکه کرده و در سراسر ژاپن پراکنده می‌کند.

کاگومه و اینویاشا برای جمع آوری جواهر ماجراجویی را آغاز می‌کنند تا پیش از دستیابی اهریمن‌ها به آن، آن‌ها را پیدا کنند. سریال اسپین آف آن در اکتبر 2020 اکران شد.

همچنین بخوانید: 10 هیولا در فیلم های ترسناک که براساس اساطیر واقعی خلق شدند


9. ناروتو – Naruto – 2002-2017

ناروتو نینجای جوانی است که دوست دارد قوی‌ترین شینوبی در روستای هیدن لیف باشد. اما او نمی‌داند که خودش میزبان انسانی روبای نه دم است که روستا را ویران کرد. به همین دلیل مردم روستا از او نفرت دارند. با این وجود شخصیت راحت، و عزم و اراده ناروتو بر دوستان و دشمنان را به یک اندازه تحت تأثیر قرار می‌دهد. در اساطیر ژاپن روبای نه دوم یا کیوبی روحی شرور است که می‌تواند خود را به شکل زنان زیبا دربیاورد. برخی از تماشاگران بین ناروتو و روبای نه دم  اساطیری شباهت‌هایی یافته‌اند.

همچنین با باروهای شینتو هم اشاراتی می‌شود. توانایی‌های فرقه اوچیها براساس باورهای شینتو نام گذاری شده است. حتی سلاح‌ها و تکنیک‌های استفاده شده توسط شخصیت‌ها مثل شمشیر تتسوکا و چیدوری هم براساس اساطیر ژاپن انتخاب شده‌اند. برخی از قسمت‌های سریال از “داستان جیرایا” اقتبا شده است. یک نینجای افسانه‌ای که خودش را به وزغ تبدیل می‌کند. او دشمنش را که جادوگر بزرگی است شکست می‌دهد. همچنین عاشق دختری جادوگر می‌شود. این داستان جیرایا توسط رمان‌ها و درام‌های مختلف اقتباس شده است. در این انیمه هم جیرایای ناروتو از الگوی گفتمان مشابه افسانه اصلی استفاده می‌کند.


8. شاهزاده مونونوکه – Princess Mononoke – 1997

یکی از بهترین انیمه های اساطیری که داستان آن در قرن 14 رخ می‌دهد. شاهزاده جوانی به نام آشیتاکا که توسط ایزد خرس طلسم شده برای شکستن آن ماجراجویی را آغاز می‌کند. بین راه با انسان‌هایی که جنگل را ویران می‌کنند روبرو می‌شود. همچنین دختری را می‌بیند که برای محافظت از جنگل مبارزه کرده و ارواح هم دیده می‌شوند. او برای ایجاد صلح بین این دو مذاکره می‌کند، اما بین انسان و طبیعت جنگ آغاز می‌شود.

فیلم زمانی را نشان می‌دهد که انسان و طبیعت همزیستی داشتند. براساس باورهای شینتو، همه موجودات روحی به نام کامی دارند و جنگل هم همینطور است. روح بزرگ حنگل، در روز خدای گوزن مانند و شب‌ها موجودی یوکای مانند است. همچنین جنگل هم پر است از ارواح کوچک. این حیوانات و خدای یوکای مانند مجازات انسان توسط طبیعت را نشان می‌دهند، چون انسان تمام ذخایر را استفاده می‌کند.


7. نوراگامی – Noragami – 2014

در توکیوی مدرن یاتو ایزدی است که معبدی ندارد. بنابراین برای جمع آوری پول و ساخت معبد برای خودش در ازای 5 ین آرزوها را برآورده می‌کند. هیوری دخترمدرسه‌ای است که حین نجات غریبه‌ای تصادف می‌کند. جسم او درمان شده اما روح او دائم آزار می‌بیند. سپس با یاتو آشنا می‌شود که در به دست آوردن سلامتی کمکش می‌کند. آن‌ها به کمک پسری که می‌تواند توسط یاتو سلاح شود یک ماجراجویی را آغاز می‌کنند که گذشته یاتو را نشان می‌دهد. “نوراگامی” به معنای “خدای ولگرد” است که به گذشته یاتو اشاره دارد. این سریال انیمه آمیزه‌ای از صحنه‌های اکشن، عاشقانه و طنز است.


6. افسانه شاهدخت کاگویا – The Tale of The Princess Kaguya – 2013

هیزم شکنی که کارش قطع بامبوهاست روزی توی بامبوها به دخترکی برمی خورد. او و همسرش تصور می‌کنند دخترک موجودی الهی است و تصمیم می‌گیرند بزرگش کنند. دخترک به زودی به زنی زیبا تبدیل می‌شود که دل همه مردها را می‌برد. با این حال به زودی شرایط آرامش را از دست می‌دهد و بار زندگی بر دوشش سنگینی می‌کند. او باید هویتش را پذیرفته و به جایی که به آن تعلق دارد برگردد. این فیلم براساس داستان اساطیری ژاپن ساخته شد که “داستان بامبوشکن” نام دارد. حتی می گویند اسم کوه فوجی هم از این انیمه اقتباس شده است.

همچنین بخوانید: 8 فیلم برتر تاریخ درباره خدایان و اساطیر یونان به همراه تریلر


5. پوم پوکو – Pom Poko – 1994

در آغاز سال‌های 1990 و با تغییرات محیطی خانواده‌ای از راکون ها در توکیو مجبور می‌شوند خانه‌شان را ترک کنند. آن‌ها موجوداتی دوست داشتنی و بامزه هستند. حالا با کم شدن منابع باید متحد شوند و در مقابل آدم‌ها ایستادگی کنند. آن‌ها می‌توانند تغییر چهره بدهند و خودشان را به شکل انسان‌ها دربیاورند. آیا می‌توانند از تخریب و ویرانی انسانها جلوگیری کنند؟ در اساطیر ژاپن هم موجوادتی وجود دارند که خود را به شکل انسان‌ها درآورده و آنها را به تمسخر می‌گیرند. همچنین روی شکم‌هایشان طبل می‌زنند. این انیمه یکی از بهترین انیمه های اساطیری است که باید تماشا کنید.


4. محبت ایزدی – Kamisama Kiss – 2012

نانامی دختری مهربان است که بعد از ورشکست شدن پدرش به مشکل برمی خورد. روزی توی پارک مشغول فکر کردن است که مردی را می‌بیند. آن مرد از ترس سگ از درخت آویزان شده. او مرد را نجات داد و به او کمک می‌کند. مرد که میکاگه نام دارد برای جبران لطفش او را به خانه‌اش دعوت می‌کند. میکاگه توی یک معبد زندگی می‌کند. ظاهراً او ایزدی است که نانامی را به خاطر مهربانی‌اش به عنوان جانشین انتخاب می‌کند.نانامی هم این عنوان را پذیرفته و برای اینکه جانشین خوبی باشد سخت تلاش می‌کند. اما عاشق روح توموئه شده که یک روباه است و عشق میان یوکای و انسان عشق ممنوعه است.


3. شهر اشباح – Spirited Away – 2001

چیهیروی ده ساله در دنیای ارواح گیر افتاده. والدینش به خوک تبدیل شده‌اند و برای نجات آنها و بازگشت به خانه باید ماجراجویی کند. این انیمه یکی از بهترین انیمه های اساطیری است که از باورهای بودا الهام گرفته. فیلم در دنیای ارواح جریان دارد که کامی و ارواح حمام می‌کنند. “هایائو میازاکی” (Hayao Miyazaki) کارگردان این انیمه اعتراف کرد که والدینش به ارواح و کامی باور دارند و مردم باید به همه چیز احترام بگذارند چون هرچیزی دارای روح است. باروهای شینتو هم در صحنه روح بدبو منعکس می‌شود. او روح رودخانه است که به خاطر زباله‌ها آلوده شده است. دوست او هاکو روح اژدهای رودخانه است که بازهم به طبیعت بازمی گردد.


2. کیتارو – GeGeGe no Kitaro – 2018-2020

کیتارو پسری جوان است که آخرین بازمانده قبیله روح محسوب می‌شود. او به همراه ارواح دیگر برای صلح بین انسان‌ها و یوکای مبارزه می‌کند. پدرش که دیگر پیر شده و به شکل مردمک چشم درآمده، مردی موش مانند و دختر گربه‌ای، او را همراهی می‌کنند. در ماجراجویی‌های کیتارو او باید از انسان‌ها در برابر یوکای بدجنس مراقبت کند. هیولاها و موجوداتی مثل خون آشام های چینی و غربی هم دشمنان او هستند. کیتارو می‌تواند با قدرت خود همه این هیولاها را به زانو دربیاورد.

یکی از بهترین انیمه های اساطیری که بسیار طولانی بود. اولین مانگای آن در سال 1960 منتشر شد و اولین انیمه آن هم در سال 1968 پخش شد. آخرین فصل آن به افتخار 50 مین سالگرد این انیمه پخش شد.

همچنین بخوانید: لیست بهترین فیلم‌های اروپایی در تاریخ سینما که باید تماشا کنید


1. کامیچو – Kamichu – 2005

یوری یک بچه مدرسه‌ای اهل هیروشیماست که از خواب بیدار شده و متوجه می‌شود یک شبه به کامی تبدیل شده است. در این باره توضیحی وجود ندارد و اصلاً نمی‌داند چه ایزدبانویی است و چه قدرت‌هایی دارد. دوستش ماتسوری به محض بو بردن از قضیه تصمیم دارد با این موضوع معبد ورشکسته خانواده‌اش را نجات دهد. یوری با اسم جدی کامیچو (جمع کامی و چوگاکوسی به معنای بچه مدرسه‌ای) باید به عنوان یک ایزدبانو به وظایفش عمل کند. این انیمه یکی از بهترین انیمه های اساطیری است که به باورهای شینتو اشاره دارد. بسیاری از معابد و عناصر سریال به مکان‌های واقعی اشاره دارند.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید؛ منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (1)

بستن فرم

  1. پیشولی

    تیر 28, 1400

    وای خدا
    الان نگاه کردم من همه‌ی انیمه های این لیست رو دیدم 🙂💔❤
    من فقط سه ماهه یه اوتاکو شدم :))))))
    با این حال همشون عالین ولی من بین همشون نوراگامی با اینکه قدیمیه خیلی دوست دارم عالیه ❤

    پاسخ