بهترین سریال‌های مشابه “بنیاد” (Foundation) که باید تماشا کنید

این سریال درباره گروهی است که می‌خواهند قبل از فروپاشی تمدن انسانی دانش جمعی انسان را نجات دهند. این سریال علمی-تخیلی براساس رمان‌های “آیزاک آسیموف” به همین نام ساخته شده و داستانی را نشان می‌دهد که چندین جهان را شامل شده است. این سریال از طریق شخصیت‌های خود به سؤالات فلسفی می‌پردازد. اگر داستان پیچیده این سریال را دوست داشتید در اینجا بهترین سریال‌های مشابه “بنیاد” را به شما معرفی می‌کنیم. با پروشات همراه باشید.


7. فاراسکپ – Farscape – 1999-2003

داستان در یک کهکشان از آینده می‌پردازد که شخصیت‌های آن فضانوردان امروزی هستند. بعد از این که سفینه آن‌ها تصادفاً در یک سیاهچاله گرفتار می‌شود، آن‌ها باید برای نجات خود کاری کنند. این سریال با چندین فصل و یک فیلم که در سال 2004 ساخته شد، مضامین اگزیستانسیال و مأموریت‌های فضایی را به تصویر می‌کشد. “فارسکپ” یکی از بهترین سریال‌های مشابه “بنیاد” است که با شخصیت پردازی و داستان خود جذابیت دارد.

همچنین بخوانید: بهترین فیلم‌های علمی تخیلی سال‌های 2010 که باید تماشا کنید و لذت ببرید


6. مندلورین – The Mandalorian – 2019

سریالی درباره یک شکارچی که در یکی از جذاب‌ترین جهان های سینمایی حضور دارد. بنابراین داستان به خوبی از آن بهره برده است. تنوع جهان های مختلف و تمدن‌هایی که در این سریال نمایش داده می‌شود آن را دیدنی کرده است.


5. 100 – 2014-2020

سریالی اقتباسی از رمان‌هایی به همین نام نوشته “کس مورگان” که 100 سال بعد از نابودی زمین بر اثر انفجار هسته‌ای را نشان می‌دهد. گروهی از مجرمین به زمین فرستاده می‌شوند تا ببینند شرایط زمین برای حیات مناسب است یا نه. این سریال هم مثل “بنیاد” به ایده‌های فلسفی و سؤالات اخلاقی می‌پردازد و به همین دلیل یک اثر علمی-تخیلی درباره فروپاشی تمدن است.


4. ایان فلاکس – Aeon Flux – 1991-1995

یک تجربه علمی-تخیلی خیره کننده که داستان در یک دنیای سورئال در آینده رخ می‌دهد. این انیمیشن فراموش شده پر از موجودات رنگارنگ است. مأمور مخفی یکی از دو شهر باقی مانده روی زمین می‌خواهد شهر دیگر را به زانو دربیاورد. صحنه‌های اکشن سریع و جلوه‌های بصری این سریال را دیدنی می‌کنند، در عین حال شخصیت‌ها و داستان الهام گرفته از اساطیر هم بر جذابیت داستان می‌افزایند. حتماً این سریال را تماشا کنید چون جلوه‌های بصری آن شما را راضی می‌کند.

همچنین بخوانید: بهترین سریال‌های علمی تخیلی مشابه سولوس (Solos) که باید تماشا کنید


3. سفینهٔ جنگی گالاکتیکا – Battlestar Galactica – 2004

یک سریال تلویزیونی علمی-تخیلی که طرفداران این ژانر از آن لذت می‌برند. این اثر بازسازی شده مدرن از سریالی به همین نام در سال 1978 درباره آخرین سفینه نظامی انسان است که زمین را بررسی می‌کند و انسان‌های باقی مانده هم در خرابه‌های زمین به سر می‌برند. این داستان درباره بقای انسان و نبرد همیشگی جنگ و صلح یک سریال دیدنی است. شخصیت‌ها در اینجا هم با دوراهی‌های اخلاقی روبرو می‌شوند.


2. گستره – The Expanse – 2015

یک شاهکار علمی تخیلی دیگر که داستان آن در جریان جنگ سرد رخ  می‌دهد. کلنی‌های زمین و مریخ همدیگر را تهدید می‌کنند و تمدن در خطر است. این سریال براساس رمان هایی به همین نام نوشته “جیمز.اس.کوری” ساخته شد و داستان پیچیده را با سیستم چندسیاره ای ترکیب می‌کند. در اینجا هم دنیای داستان پر از آشوب است.


1. پیشتازان فضا: اکتشاف – Star Trek Discovery – 2017

هیچ لیستی از سریال‌های علمی-تخیلی بدون چندگانه “پیشتازان فضا” تکمیل نمی‌شود. چون تا چند دهه بر فرهنگ و جامعه تاثیرگذار بود. این سریال یک دهه قبل از اتفاقات نسخه اصلی 1966 ساخته شد و درباره اعضای تیم یک گروه علمی است. داستان این سریال از تکنولوژی‌های علمی تخیلی پیچیده استفاده می‌کند. در اینجا هم سرنوشت امپراتوری‌های مختلف کهکشان به شخصیت‌های “پیشتازان فضا” بستگی دارد، پس یکی از بهترین سریال‌های مشابه “بنیاد” محسوب می‌شود.

همچنین بخوانید: بهترین سریال‌های فانتزی و علمی-تخیلی براساس امتیاز IMDb


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم