بهترین سریال‌های فانتزی و علمی-تخیلی براساس امتیاز IMDb

اگر به بهترین سریال‌های فانتزی و علمی-تخیلی علاقه دارید، پس باید برخی از این سریال‌ها را تماشا کنید. بعضی از آن‌ها در آی ام دی بی امتیاز خوبی کسب کرده‌اند.

سریال‌های جنایی اعتیاد آور و جالب بوده و لایق آن هستند که هر بار اپیزودهای زیادی از آن‌ها را تماشا کنید. سریال‌های جنایی انواع مختلفی دارند. سریال‌های آنتولوژی، ماورالطبیعی، سریال‌های کره‌ای، مهیج و حتی علمی-تخیلی فانتزی. برخی بینندگان به ترکیب ژانر جنایی با موجودات بیگانه، زامبی‌ها، موجودات آسمانی و حتی عجیب علاقه دارند.

این ژانر در تلویزیون حد و مرزی ندارد. از آن جایی که معمولاً داستان با واقعیت مغایرت دارد، ایجاد شگفتی برای بیننده آسان‌تر می‌باشد، خصوصاً زمانی که با رخدادهای ترسناک و ناشناخته رو به رو می‌شوند. در طی سال‌ها، برخی حتی در آثار کلاسیک آثار خود را بهترین کار تاریخ دانسته‌اند. اما همیشه هر چه به لیست فیلم‌هایی که باید دید اضافه کنید، باز هم کم است. در اینجا بهترین سریال‌های فانتزی و علمی-تخیلی براساس امتیاز IMDb را به شما معرفی می‌کنیم. با پروشات همراه باشید.


10. روگال – Rugal (امتیاز 6.4 – 2020)

این سریال کره‌ای در اصل بر اساس یک وبتون ساخته شده که طرفدارن قابل توجهی به دست آورد. سریالی 16 قسمتی از روی این وبتون ساخته شد. داستان درباره یک افسر پلیس ارشد می‌باشد که تصمیم می‌گیرد بزرگترین سازمان جنایت شهر را از بین ببرد.

این سریال به فیلم “بیونیک من” (Bionic Man) شباهت‌هایی دارد. پس از این که همسر شخصیت اصلی کشته می‌شود و او بینایی یکی از چشمانش را از دست می‌دهد، موقعیتی پیدا می‌کند که به نیرویی ویژه بپیوندد. پس از مجهز شدن به بیوتکنولوژی توانایی‌های مافوق بشری به دست می‌آورد و سعی می‌کند عدالت را برقرار کرده و نامش را پاک کند. بنابراین سریال تا حدی خوب است که جز بهترین سریال‌های فانتزی و علمی-تخیلی باشد.

همچنین بخوانید: معرفی بهترین فیلم های ژانر فانتزی تاریخ سینما که باید تماشا کنید


9. استیچرز– Stitchers (امتیاز 6.9 – 2015)

حل و فصل پرونده قتل کار آسانی نیست. سریال “استیچرز” برای بررسی ذهن جنایتکاران از تکنیک متفاوتی استفاده کرده است. یکی از دانش آموزان آموزشگاه فناوری کالیفرنیا برای تبدیل شدن به یک “استیچر” استخدام می‌شود. او به خاطرات افراد مرده پیوند زده می‌شود تا از قتل آن‌ها حقایق جدیدی کشف شود.

این سریال بلند نبود، اما موفق شد بینندگان را به هیجان بیاورد. “استیچرز” در خط داستانی خود لحظات باشکوهی داشت و البته برخی قسمت‌ها برای داستان اصلی، بخشی فرعی محسوب می‌شدند.


8. زندگی در مریخ – Life On Mars (امتیاز 7.4 – 2008)

دو نسخه از سریال “زندگی در مارس” وجود دارد. یکی از آن‌ها نسخه اصلی بریتانیایی است که در سال 2006 منتشر شده و امتیاز 8.4 را کسب کرد. نسخه آمریکایی آن در سال 2008 اقتباس شد. داستان علمی-تخیلی و پلیسی است. همه چیز از جایی شروع شد که “سم تایلر” (“جیسون اومارا” (Jason O ‘ Mara) ) در هنگام تعقیب یک آدم ربا، با ماشینی تصادف می‌کند.

پس از این موضوع او به عنوان یک پلیس در سال 1970 ازخواب بیدار می‌شود. حال باید بدون هر گونه تکنولوژی مدرن جرم‌های این دوره زمانی را حل کند. اما بزرگترین سوالی که مطرح می‌شود این است؛ آیا “سم” در کماست و همه این اتفاقات یک رویاست، یا خیر؟ آیا دست نیروی دیگر در کار است؟


7. شهر نامرئی –  Invisible City (امتیاز 7.4 – 2021)

“شهر نامرئی” سریالی فانتزی است که با قتل و موجودات افسانه‌ای آمیخته شده. یک کارآگاه در هنگام انجام تحقیقات روی یک قتل، متوجه می‌شود موجوداتی خیالی در بین آن‌ها زندگی می‌کنند. با جلو رفتن داستان، این قتل به طرز وحشتناکی به قتل همسر او شباهت پیدا می‌کند.

او در میان تحقیقاتش، دنیایی جدید و واقعیتی جدید را کشف می‌کند. کارآگاه به کمک همکارانش متوجه می‌شود یک روح خبیث فراری باعث رخ دادن تمام این مرگ‌های وحشتناک شده است. طرفدارن این سریال را برای داستان جذاب و جدید آن، مورد تحسین قرار دادند و به همین دلیل جز بهترین سریال‌های فانتزی و علمی-تخیلی است.


6. پناهگاه – Haven (امتیاز 7.5 – 2010)

“پناهگاه” یک سریال علمی-تخیلی پرطرفدار است که در سال 2010 منتشر شده و پس از پخش 5 فصل به پایان رسید. این سریال ترکیب ژانرهای مهیج، جنایی، ماوراءطبیعی، فانتزی و علمی-تخیلی می‌باشد. بینندگان در هر قسمت جنایتی متفاوت را شاهد خواهند بود. از آن جایی که این اتفاقات مدام در حال رخ دادن هستند، یک مأمور ویژه اف بی آی برای تحقیقات به شهر فرستاده می‌شود.

او در طول راه متوجه می‌شود، موضوع با آنچه انتظار داشت تفاوت دارد و وقایع اتفاق افتاده با دنیای ماورالطبیعی ارتباط دارند. با گذشت زمان شهر با جرائم بیشتر و بیشتری رو به رو می‌شود. باید به طرفداران جدید سریال بگویم  که تا ساعت‌ها به تماشای این اثر مشغول خواهید شد.

همچنین بخوانید: بهترین فیلم های فانتزی که در سال 2019-2020 اکران خواهند شد


5. آی زامبی – iZombie (امتیاز 7.8 – 2015)

“آی زامبی” سریالی بسیار زیبا بود که خیلی زود به پایان رسید. پس از تنها چند فصل، ماجراهای جنایی و زامبی محور “لئو مور” (“رز مک ایور” (Rose Mciver) ) به پایان رسید. طرفدارن به خط داستانی سریال و ترکیب داستان‌های مربوط به زامبی‌ها و جنایت علاقه داشتند. همچنین این سریال به توانایی‌های یک زامبی نگاهی تازه داشته است.

“لئو” یک دکتر است، تا این که اتفاقاتی که در یک جشن قایقی رخ می‌دهند باعث می‌شود او به زامبی تبدیل شود. او برای مخفی نگه داشتن وضعیتش، در یک سردخانه مشغول به کار می‌شود.، چرا که در آنجا می‌تواند هر چقدر می‌خواهد مغز بخورد اما با خوردن هر مغز به اندازه یک روز خاطرات و رفتارهای صاحب مغز را به دست می‌آورد. او با تواناییش در حل قتل‌های وحشتناک به یک کارآگاه محلی کمک می‌کند. پس میبینید که عناصر لازم برای قرار گرفتن در لیست بهترین سریال‌های فانتزی و علمی-تخیلی را داراست.


4. آلموست هیومن – Almost Human (امتیاز 8 – 2013)

“آلموست هیومن” بینندگان را به سال 2048 می‌برد. با پیشرفت غیرقابل کنترل تکنولوژی در آینده میزان جرم و جنایت نیز سر به فلک کشیده است، به همین دلیل قانونی جدید وضع می‌شود و آن این است باید هر افسر پلیس، یک ربات جنگی همراه خود داشته باشد.

بسیاری گفته‌اند که این سریال به فیلم “من ربات” (I, Robot) از “ویل اسمیت” (Will Smith) شباهت دارد. در این داستان کارآگاهی را می‌بینیم که پس از کشته شدن همکارش بخاطر محاسبه نادرست یک اندروید، از آن‌ها نفرت پیدا می‌کند. وقتی با یک اندروید انسان نما همکار می‌شود، باید تلاش کند بر این احساس غلبه کند. با این که هنوز این کار برایش راحت نیست، اما آن‌ها به کمک هم جرائم مختلفی را حل می‌کنند.


3. لوسیفر – Lucifer (امتیاز 8.1 – 2016)

“لوسیفر” سریالی پر طرفدار بوده که طرفداران آن سعی داشتند تعداد قسمت‌های آن را افزایش دهند. با این که در تلویزیون حکمران جهنم را به شکل‌های مختلفی نشان داده‌اند، هیچ کدام به “لوسیفر مورنینگ استار” این سریال شباهت نداشته‌اند.

“لوسیفر” (“تام آلیس” (Tom Ellis) ) از تصویر کلیشه‌ای که به عنوان حاکم جهنم به او داده شده بود، خسته می‌شود، به همین دلیل تصمیم می‌گیرد در زمین به ماجراجویی بپردازد. او یک کلوب شبانه راه اندازی می‌کند و هر کاری که دلش می‌خواهد را انجام می‌دهد. اما خیلی زود با یک کارآگاه زن به نام “کلویی دکر” (“لورن جرمن” (Lauren Germain) ) درگیر می‌شود و مرزهایی را زیر پا می‌گذارد. آن‌ها با هم پرونده‌های قتل زیادی را حل می‌کنند و در بین داستان عاشقانه‌شان، با خانواده متفاوت لوسیفر دست و پنجه نرم می‌کنند.

همچنین بخوانید: لیست بهترین فیلم های فانتزی خارجی که در سال 2018 اکران شدند


2. برای همیشه – Forever (امتیاز 8.3 – 2014)

این سریال در سال 2014 منتشر شد و امتیاز زیادی کسب کرد اما فقط یک فصل از آن پخش شد. علیرغم لغو شدن این سریال، بینندگان از تماشای آن لذت برند. این سریال جنایی- فانتزی درباره جزئیات زندگی دکتر “هنری مورگان” (“یوان گریفید” (Ioan Gruffudd) ) است که بازرس پزشکی نامیراست و از دانشش برای کمک به پلیس نیویورک استفاده می‌کند. حال او که از نامیرا بودنش خسته شده در عین حل پرونده‌های قتل، سعی می‌کند از این مخمصه خارج شود. این سریال جز بهترین سریال‌های فانتزی و علمی-تخیلی است.


1. بیگانه مقیم – Resident Alien (امتیاز 8.3 – 2021)

این سریال علمی-تخیلی بیشتر به دلیل اینکه شخصیت اصلیش یک فضایی است، علمی-تخیلی می‌باشد. وقتی “کاپیتان هاره” (“آلن تودیک” (Alan Tudy) ) در حال انجام مأموریت بود،سفینه‌اش با زمین برخورد کرده و گم می‌شود. او برای این که همرنگ جماعت شود تصادفاً فردی محلی را به قتل رسانده و هویت او را از آن خود می‌کند. از آن جایی که همتای انسانی او یک پزشک بود، از او درخواست می‌شود رو یک پرونده قتل تحقیق کند. “کاپیتان‌ هاره” در حین انجام تحقیقات مخفیانه به دنبال سفینه خود می‌گردد. طرفدارن عاشق این فیلم 18+ شده و از تماشای شوخی‌های آن لذت خواهند برد.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (1)

بستن فرم

  1. مجید

    مرداد 28, 1401

    یک سریال ازبین این لیست که پایانی خوب ومعقولتره معرفی کنید تانگاه کنم ممنون بغیراز لوسیفر

    پاسخ

  2. ایران

    اسفند 3, 1399

    لوسیفر از همه شون جالبتره البته از لوسیفر کمیک خیلی ضعیفتره لوسیفر کمیک میتونست هرکاری دل خواست بکنه ولی اینم خیلی قویه

    پاسخ