بهترین انیمه‌های مشابه انیمه “بدل نیئا” (Nier Replicant) که باید تماشا کنید

معمولاً همیشه بین طرفداران بازی‌های ویدیویی و انیمه ها بحث وجود دارد. مخصوصاً اگر بر سر انیمه “بدل نیئا” باشد که از بازی ویدیویی اقتباس شد. این انیمه درباره یک نوجوان است که باید با ربات‌های بیگانه و هیولاها مبارزه کند. مأموریت این قهرمان نجات مردم از ویروسی مرگبار است. این انیمه با مضامین علمی تخیلی خود یکی از انیمه‌های دیدنی و پرطرفدار است. به همین دلیل امروز می‌خواهیم بهترین انیمه‌های مشابه انیمه “بدل نیئا” را به شما معرفی کنیم. با پروشات همراه باشید.


10. شیطان‌کش: فیلم کیمتسو نو یائیبا: قطار موگن – Demon Slayer: Kimetsu No Yaiba – 2019

یکی از بزرگ‌ترین انیمه‌های چند سال اخیر که فیلمش از خود سریال هم محبوب‌تر شده. داستان در یک دنیای فانتزی رخ می‌دهد که شمشیرهای جادویی شیاطین را شکست می‌دهند. تلاش تانجیرو برای محافظت از خواهرش و درمان او بیشتر از هرچیز به انیمه “بدل نیئا” شباهت دارد.

همچنین بخوانید: 10 انیمه با شروع طوفانی و پایان ناامیدکننده که باید تماشا کنید


9. کلیمور – Claymore – 2007

این انیمه در نگاه اول شبیه سریال‌های انیمه اکشن است که شمشیرها شیاطین خونخوار را تکه پاره می‌کنند، اما این انیمه حرف‌های بیشتری برای گفتن دارد. کلر یک مبارز ماهر است که برای مبارزه علیه یوما خلق شد. توانایی “کلیمور” برای تاثیرگذاری بر یک نسل و تبدیل آدم‌های بی گناه به مبارز در “بدل نیئا” هم دیده می‌شود.


8. گریدمن – SSSS.GRIDMAN – 2018

انیمه‌های بسیاری در ژانر مکا ساخته شده‌اند، با این حال تعداد کمی از آنها آنچنان که باید تاثیرگذار بوده‌اند. انیمه “گریدمن” هم کامل نیست، اما نبردها را به شکلی خاص و خیره کننده نشان می‌دهد. به طوری که بعد از هر نبرد حافظه مردم شهر پاک شده و فقط خلبان ربات‌ها همه چیز را به یاد دارند. این انیمه به خاطر عناصر اکشن و مبارزه‌هایش یکی از بهترین انیمه‌های مشابه انیمه “بدل نیئا” است.


7. شبح در پوسته: استند الون کامپلکس – Ghost in the Shell: Stand Alone Complex – 2006

نمی‌شود درباره انیمه‌های سایبرپانک صحبت کرد و از “شبح در پوسته” چیزی نگفت. ماجراجویی‌های این انیمه و موتوکو در مانگا، فیلم‌ها و سریال‌ها نمایش داده شد و با این حال دیدنی است، چون در برابر جرائم سایبری، هویت و تکامل خطرناک تکنولوژی سؤال‌های جالبی می‌پرسد. دنیای این انیمه هم دولتی را نشان می‌دهد که مقاصد شوم داشته و دیگر نمی‌دانیم باید به چه کسی اعتماد کنیم.


6. ارگو پراکسی – Ergo Proxy – 2007

اغلب انیمه ها و بازی‌های ویدیویی جنگ در آینده را نشان می‌دهند تا از حادثه‌ای شوم جلوگیری کنند، اما “ارگو پراکسی” هزاران سال بعد از یک فاجعه آخرالزمانی رخ می‌دهد. در این دوران مدینه فاضله‌ای شکل گرفته، با این حال شخصیت‌ها درباره گذشته تحقیق می‌کنند تا از شرایط فعلی خود محافظت کنند. این اثر یکی از بهترین انیمه‌های مشابه انیمه “بدل نیئا” است که علاوه بر شباهت‌هایش خوبی‌های هوش مصنوعی و سایبرپانک را هم نشان می‌دهد.

همچنین بخوانید: بهترین انیمه ها با پایان زودهنگام که باید ادامه پیدا می‌کردند


5. حمله به تایتان – Attack On Titan – 2013

یکی از بهترین و محبوب‌ترین سریال‌های انیمه که چشم انداز خود را وسیع‌تر کرده و آثار زیان بار جنگ در بلندمدت و تأثیر چنین شرایطی بر شخصیت‌ها را نشان می‌دهد. “حمله به تایتان” به خودی خود اثری بزرگ است، اما وجود هیولاها و توانایی درمان مردم یادآور “بدل نیئا” است.


4. موبایل سوت گاندام – Mobile Suit Gundam – 1979

با وجود تعداد زیاد انیمه‌های مکا “موبایل سوت گاندام” را پدرخوانده این ژانر می‌دانند و ربات‌های غول پیکر دنیای انیمه از این اثر الهام گرفتند. دنیای “گاندام” سری‌های مختلف دارد، اما نسخه 1979 آن نمایانگر جنگ‌های مختلف است. تمرین‌های آمورو و تجربه‌های جنگی او یادآور اندرویدهای YoRHa است.


3. پیکان برگشت – Back Arrow – 2021

یک انیمه جدید با ترکیبی از عناصر مکا، هیولاها و فساد سیاسی درباره جامعه‌ای که با دیوار احاطه شده و شهروندان آن دیوار را خدا می‌دانند. این انیمه در هر قسمت پیچیده‌تر شده و در عین حال به “نیئا” شبیه‌تر می‌شود. مردم بین دیوارها اصلاً نمی‌دانند آن طرف دیوار چه خبر است و افراد ساده لوحی هستند. بنابراین این انیمه اهمیت زیرسوال بردن روایت را نشان می‌دهد.


2. از دنیای نو – From The New World – 2012

در برخی شرایط انتظارات زیاد فشار را بیشتر می‌کند و این انیمه هم چنین تنش‌هایی را نشان می‌دهد. دنیای این انیمه یک مدینه فاضله است و بچه‌ها برای ایفای نقش‌های خاص پرورش پیدا می‌کنند. گرچه میزان عناصر اکشن و هیولاهای سریال به اندازه “نیئا” نیست، اما به همان اندازه تماشایی است.

همچنین بخوانید: بهترین انیمه های وفادار به منبع که باید تماشا کنید و لذت ببرید


1. نئون جنسیس اونگلیون – Neon Genesis Evangelion – 1995

بیشتر از 25 سال از عمر این انیمه گذشته و هنوز هم یکی از چالش برانگیزترین و دیدنی‌ترین انیمه هاست. در این سریال مکا ربات‌ها با هیولاهایی به نام اونگلیون مبارزه می‌کنند، اما این مضامین پیچیده و پوچ گرای سریال است که شخصیت‌ها را متمایز می‌کند. این انیمه با وجود انگیزه شخصیت‌ها و جامعه داستان یکی از بهترین انیمه‌های مشابه انیمه “بدل نیئا” است.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (1)

بستن فرم

  1. ناشناس

    مرداد 19, 1400

    سلام
    ببخشید مگه Nier Replicant انیمه داره؟

    پاسخ