بهترین انیمه های وفادار به منبع که باید تماشا کنید و لذت ببرید

اگر در تماشای انیمه ها تازه کار باشید متوجه می‌شوید اغلب آنها از لایت ناول ها، مانگا، مانهوا یا رمان‌های بصری که ماه‌ها تا سال‌ها موجود بودند، اقتباس شده‌اند. بیشتر اوقات اثر منبع فقط الهام بخش است و قسمت اعظم محصول با آن تفاوت دارد. با این حال همیشه اینطور نیست چون بعضی از انیمه ها کاملاً اثر منبع را دنبال می‌کنند. در اینجا می‌خواهیم بهترین انیمه های وفادار به منبع را به شما معرفی کنیم. با پروشات همراه باشید.


10. سرنوشت/شب بمان – Fate/Stay Night – 2014

یکی از بهترین انیمه های امروز که به همراه Tsukihime شرکت انیمه سازی تایپ-مون را محبوب کرد. رمان بصری اصلی در سال 2004 عرضه شد و سه بخش داشت: Fate، Unlimited Blade Works و Heaven’s Feel. تا سال 2020 هر سه به انیمه تبدیل شدند. اولین آن “سرنوشت” بود که در سال 2006 توسط استودیو دین ساخته شد. دو بخش دیگر هم توسط Ufotable عرضه شدند. هرسه این انیمه به منبع اصلی وفادار بودند.

همچنین بخوانید: بهترین فیلم‌های لایواکشن ژاپنی که با اقتباس از مانگا ساخته شدند و باید تماشا کنید


9. مالیخولیای هاروهی سوزومیا – The Melancholy Of Haruhi Suzumiya – 2006

یک انیمه محبوب در ژاپن که به فرهنگ عامه راه یافت. حتی رقص این انیمه که به رقص هاروهی شهرت دارد هم محبوب شد. این انیمه اقتباسی از یک لایت ناول نوشته “ناگارو تانیگاوا” در سال 2003 عرضه شد و انیمه اقتباسی از آن هم کاملاً به منبع وفادار بود. از همان قسمت اول می‌توانید همه قسمت‌ها و حتی دیالوگ‌ها را با لایت ناول تطبیق دهید. بنابراین جز بهترین انیمه های وفادار به منبع است.


8. وان-پانچ من – One-Punch Man – 2015

انیمه ای آشنا برای طرفداران و انیمه دوستان که قهرمان آن سایتاما از همان اول محبوب انیمه بازان بود. “وان-پانچ من” به عنوان یک وب مانگا کارش را شروع کرد و بعد استودیو مدهاوس ساخت آن را شروع کرد. اگر مانگا را نخوانیده اید اصلاً نگران نباشید چون این انیمه کاملاً به منبع وفادار بود.


7. ماجراجویی عجیب و غریب جوجو – JoJo’s Bizzare Adventure – 2012

یک انیمه محبوب همگان با داستنی و روایتی جذاب که در هر چند فصل قهرمان‌های جدید معرفی می‌کند و سبک هنری خصی دارد. اما شاید ندانید که این انیمه از مانگای “هیروهیکو آراکی” در سال 1987 اقتباس شد که البته در سال 1993 هم انیمه دیگری از آن اقتباس شده بود. هم مانگا و هم انیمه هنوز هم محبوب هستند و انیمه 100% مانگا را دنبال می‌کند.


6. هیولا – Monster – 2004

انیمه دوستان حتماً انیمه “هیولا” را می‌شناسند و دوست دارند. یک داستان تاریک با شخصیت‌های پیچیده که هدف انیمه هم همین بود. اگر طرفدار انیمه های جنایی، درام یا تریلر هستید پس باید مانگا یا انیمه آن را انتخاب کنید. از آنجایی که این انیمه یکی از بهترین انیمه های وفادار به منبع است پس می‌توانید یا مانگا را بخوانید یا انیمه را تماشا کنید.

همچنین بخوانید: معرفی تمام ژانرهای انیمه و مانگا به همراه انیمه لیست و توضیحات کامل


5. آکادمی قهرمان من – My Hero Academia – 2016

اخیراً با محبوبیت آثار مارول ابرقهرمان‌ها در فرهنگ عامه دوباره موردتوجه قرار گرفته‌اند. “آکادمی قهرمان من” یکی از انیمه هایی است که با داشتن ابرقهرمان‌ها طرفداران را سیراب می‌کند. این انیمه یکی از جدیدترین آثار لیست است که کاملاً به منبع وفادار بود.


4. استاینز؛ گِیت – Steins;Gate – 2011

“استاینز؛ گِیت” در ابتدا به عنوان یک رمان بصری عرضه شد و داستان درباره رینتارو است که می‌خواهد مانع مرگ دوستش مایوری شود، اما بعد سفر در زمان و جهان‌های موازی هم به داستان وارد می‌شوند. استودیو وایت فاکس اولین قسمت را در سال 2011 تولید کرد. خوشبختانه استودیو هیچ صحنه‌ای را عوض نکرده است.


3. یونا دختر سپیده دم – Yona Of The Dawn – 2014

انیمه ای درباره پرنسسی که قلمروی خود را از دست داده و برای ایجاد ارتشی برای گرفتن تاج و تخت ماجراجویی شروع می‌کند. این انیمه از یک مانگای شوجو الهام گرفت که در سال 2009 توسط “میزوهو کوسانگی” خلق شد. انیمه بسیار موفق بود و توانست مانگا را به خوبی به تصویر بکشد.


2. دفتر مرگ – Death Note – 2006

از آنجاییکه “دفتر مرگ” مدت‌هاست عرضه شده اقتباس‌های زیادی از آن انجام شده، از فیلم‌های لایواکشن گرفته تا مینی سریال و انیمه اصلی استودیو مدهاوس. داستان اصلی توسط مانگایی در سال 2003 توسط “تاکشی اوباتا” خلق شد. گرچه اقتباس‌ها مختلف هستند اما انیمه “دفتر مرگ” یکی از بهترین انیمه های وفادار به منبع است.

همچنین بخوانید: 10 انیمه با شروع طوفانی و پایان ناامیدکننده که باید تماشا کنید


1. جنگ غذاها – Food Wars – 2015

یک نام آشنا برای انیمه دوستان که با وجود پنج فصل صحنه‌های زیبایی را پیش رویمان گذاشته. اما شاید ندانید انیمه براساس مانگای “شون سائکی” در سال 2012 اقتباس شد. این انیمه بعد از هفت سال در سال 2019 پایان یافت. این انیمه درست شبیه مانگا است.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (2)

بستن فرم

  1. حسین خسروی

    آذر 12, 1400

    سلام اگر اوکاتو بینی معرفی کنید

    پاسخ

  2. حسین خسروی

    آذر 12, 1400

    هاک عشق است

    پاسخ