بهترین فیلم‌های لایواکشن ژاپنی که با اقتباس از مانگا ساخته شدند و باید تماشا کنید

فیلم‌های لایواکشن وسترن با اقتباس از کمیک، مثل “انتقام جویان” (The Avengers) مارول در سال‌های اخیر محبوب شده‌اند، و هالیوود هم فیلم‌های اقتباسی بسیاری ساخته است. با این حال فیلم‌های لایواکشن اقتباسی از مانگای ژاپنی کمتر شناخته شده هستند چون بودجه کمتری داشته و زبان انگلیسی نیستند. با این حال این فیلم‌های لایواکشن به خودی خود جذاب و هیجان انگیز هستند. در اینجا می‌خواهیم بهترین فیلم‌های لایواکشن ژاپنی که با اقتباس از مانگا ساخته شده‌اند را به شما معرفی کنیم. با پروشات همراه باشید.


9. رورونی کنشین – Rurouni Kenshin – 2012-2014

در روزهای جنگ میان نیروهای فئودال و امپریال مزدوری به نام هیتوکیری زندگی می‌کرد که دشمنان امپریالیست‌ها را از بین می‌برد و نیروی آنها را می‌گرفت. اما در پایان جنگ کارش را رها کرد و ناپدید شد. او سپس به عنوان مردی به نام هیمورا در سراسر ژاپن سفر کرد و شمشیری با لبه برعکس داشت تا هرگز دست به قتل نزند. سه گانه “روانی کنشین” (Rurouni Kenshin: Origins (2012), Rurouni Kenshin: Kyoto Inferno (2014), Rurouni Kenshin: The Legend Ends (2014)) در آغاز دوره میجی آغاز می‌شوند. همچنین سلاح‌های معروفی را به نمایش می‌گذارند.

این سه لایواکشن از مانگا اقتباس شده و بسیاری آن را بهترین لایواکشن اقتباسی می‌نامند. صحنه‌های شمشیربازی، اکشن و اجرای بازیگر اصلی تحسین شده‌اند. بسیاری بودجه زیاد برادران وارنر را دلیل موفقیت این اثر می‌دانند که با استودیو سوان همکاری کرد.

همچنین بخوانید: بهترین انیمه های دهه 90 که باید تماشا کنید و از دیدنشان لذت ببرید


8. انگل – Parasyte – 2014-2015

یک فیلم اکشن و ترسناک علمی تخیلی و یکی از بهترین فیلم‌های لایواکشن که با فیلم دیگر به همین نام ارتباطی ندارد. در این فیلم بیگانه‌ها مغز انسان را آلوده کرده و از درون آنها را می‌خورند. ایزومی دانش آموز دبیرستانی است که نصف شب بیدار شده و بیگانه‌ای را می‌بیند که از دستش تغذیه می‌کند. او که وحشت کرده با سیم هدفونش بیگانه را متوقف می‌کند. او مغزش را از دست نمی‌دهد که بیگانه بر دستش مسلط می‌شود. بنابراین به زودی با بیگانه دوست شده و اسمش را میگی می‌گذارد که به معنای “راست” است. میگی همراه خوبی است، اما به زودی بیگانه‌ها از رابطه خوب بین آنها خبردار می‌شوند.

بیگانه‌ها علاوه بر تلاش برای از بین بردن این دو در سطوح مختلف جامعه، از جمله مدرسه و دولت نفوذ دارند. این فیلم دو قسمتی با اقتباس از مانگایی ساخته شد که از سال 1989 تا 1995 خلق شد. انیمه محبوب آن هم سال 2014-2015 پخش می‌شود.


7. ال دی کی – L DK – 2014

یکی از بهترین فیلم‌های لایواکشن درباره یک دانش آموز دبیرستانی به نام نیشیموری که در آپارتمانی در توکیو تنها زندگی می‌کند. چون والدینش برای کار به شهر دیگری رفته‌اند. روزی بهترین دوستش علقه اش را به پسر محبوب مدرسه، شوسی، اعتراف می‌کند. اما پسرک دست رد به سینه او می زند. شوسی به آپارتمان نیشیموری آمده و همسایه او می‌شود. اوضاع زمانی بهم ریخته می‌شود که نیشیموری تصادفاً آپارتمان شوسی را بهم می‌ریزد.

بنابراین شوسی حین تعمیر آپارتمان خودش به خانه نیشیموری می‌رود. در این گیر و دار دخترک عاشق او می‌شود. عنوان فیلم، “ال دی کی”، یعنی “نشیمن، اتاق پذیرایی، آشپزخانه” و البته عبارت ژاپنی زندگی مشترک.


6. نارنجی – Orange – 2015

در بهار سال 2015 ناهو، دانش آموز دبیرستانی، از خود آینده‌اش نامه‌ای دریافت می‌کند. او که اول شک دارد رفته رفته باور می‌کند نامه‌ها از خود آینده‌اش هستند. خود آینده می گویند دانش آموز جدید کلاس کاکرو آخر سال خودکشی می‌کند و حالا دلش برای او تنگ شده. ناهو برای جلوگیری از این اتفاق هرکاری می‌کند و از دوستانش کمک می‌گیرد. این فیلم تاثیرگذار براساس مانگایی به همین نام ساخته شد و یکی از پرفروش‌ترین فیلم‌های ژاپنی در سال 2016 است.

همچنین بخوانید: معرفی بهترین فیلم‌های ژاپنی جدید در سال 2021 که باید تماشا کنید


5. کاکگوروی – Kakegurui – Compulsive Gambler – 2019

در آکادمی 122 ساله هیاکو رتبه دانش آموزان براساس پیروزی‌های آنها در قمار مشخص می‌شود. بزرگان مدرسه به قماربازان شهرت و اعتبار می‌بخشند. یومکو دانش آموز جدید آکادمی با زیبایی‌اش چشم‌ها را خیره می‌کند. اما در پس این نقاب او قماربازی قهار است که دوست دارد در تمام بازی‌ها بدرخشد. این فیلم براساس مانگای سال 2014 ساخته شد.


4. توکیو غول – Tokyo Ghoul – 2017-2019

در توکیوی موازی غول‌ها در شهر زندگی کرده و از انسان‌ها تغذیه می‌کنند. آن‌ها کاملاً شبیه انسان بوده و به عنوان هیولاهای آدم خوار زندگی می‌کنند. کن کانکی جوانی درونگرا و شیفته کاب است که در کافه زن زیبایی به نام ریز را می‌بیند و با او قرار می‌گذارد. اما ریز یک غول است. اما پیش از اینکه مرد را بخورد، مرد بی حال می‌شود.

او در بیمارستان به هوش آمده و متوجه می‌شود طی جراحی قسمت‌هایی بدن ریز را در او قرار داده‌اند. پس حالا او یک غول گرسنه است. حالا او که برخلاف میلش به دنیای غول‌ها وارد شده تلاش می‌کند از آخرین ذرات انسانیت در وجودش بهره برده و زنده بماند. فیلم براساس مانگایی به همین نام ساخته شد که در سال‌های 2011 تا 2018 توزیع می‌شد. سیکوئل Tokyo Ghoul S (2019) غولی را نشان می‌دهد که قبلاً برای تغذیه آدم می‌خورد و حالا از بوی کانکی خوشش آمده است.


3 زندگی فاجعه بار سایکی کوسو – Psychic Kusuo: The Disastrous Life of Saiki K. – 2017

سایکی با قدرت‌های روانی متولد شد اما به خاطر تجربه بد دوران کودکی‌اش آن را نشان نمی‌دهد. حالا سایکی دانش آموزی 16 ساله است که برخلاف خواسته‌اش برای دوری کردن از بقیه و زندگی عادی، همکلاسی‌ها رهایش نمی‌کنند. سایکی از نشان دادن قدرت‌هایش طفره می‌رود و ماجراهای خنده دار شکل می‌گیرد. این کمدی علمی تخیلی براساس مانگایی که از سال 2012 تا 2018 توزیع می‌شد، ساخته شده است.

همچنین بخوانید: 10 فیلم آخرالزمانی جذاب و دیدنی که باید تماشا کنید


2. ماجراجویی جوجو بیزار : الماس شکستنی نیست – JoJo’s Bizarre Adventure: Diamond Is Unbreakable Chapter 1 – 2017

یکی از بهترین فیلم‌های لایواکشن ژاپنی درباره جوسوکه که قدرت‌هایی ماورایی دارد. این قدرت‌ها ارثی هستند که او را به یک ابرقهرمان تبدیل می‌کنند. بعد از قتل‌های زنجیره‌اش در شهر جوسوکه تحقیقات را شروع می‌کند. وقتی پدربزرگش توسط ابرقهرمان دیگری مثل او کشته می‌شود، جوسوکه باید انتقام بگیرد. مانگای اصلی از سال 1987 چاپ شد و به خاطر جلد خاص، صحنه‌های دراماتیک و مدل موهای مسخره شهرت داشت. فیلم هم سبک مانگا را دنبال می‌کند و به همین دلیل دیدنی است.


1. آنساتسو کیوشیتسو – Assassination Classroom – 2015-2016

هیولایی 70% ماه را ویران کرده و ارتش ژاپن می‌خواهند زنده یا مرده دستگیرش کنند. با این حال او معلم دبیرستانی در ژاپن است و دولت هم باید همکاری کند. در این کلاس اتفاق‌های عجیب رخ می‌دهد و دولت به بچه‌ها وعده داده تا در ازای کشتن معلم به آنها پول بدهد. این موجود خودش را کورو سنسی می‌نامد. کشتن این موجود آنقدرها آسان نیست، چون او قدرت‌های ابرقهرمانی دارد، مثل سرعت بالا، پوست ارتجاعی و نبوغ. تلاش کلاس برای کشتن این موجود صحنه‌های جالب ایجاد می‌کند.

گرچه تمام تلاش‌هایشان شکست می‌خورد اما متوجه می‌شوند که از کارشان لذت برده و به لطف این معلم برای انجام تکلیفی تلاش کرده‌اند. این فیلم زیبا یکی از پرفروش‌ترین فیلم‌های ژاپنی بود که به مانگای اصلی شباهت دارد. سیکوئل آن با نام Assassination Classroom: Graduation در سال 2016 پخش شد. داستان آن 6 ماه بعد از داستان اول است که دانش آموزان هنوز مشغول تلاش هستند. چون سنسی می‌خواهد زمین را نابود کند و بچه‌ها دیگر وقت ندارند.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید؛ منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم