معرفی بهترین فیلم‌های سینما با بدترین شخصیت‌های اصلی که باید تماشا کنید

معمولاً فیلم‌های سینمایی شخصیت‌های دوست داشتنی دارند، اما اگر یک فیلم شخصیت اصلی منفی داشته باشد اصلاً چرا باید آن را تماشا کنیم؟ چون شخصیت‌های اصلی منفی لایه‌های عمیق‌تری به داستان اضافه می‌کنند. در اینجا بهترین فیلم‌های سینما با بدترین شخصیت‌های اصلی را به شما معرفی می‌کنیم. با پروشات همراه باشید.


10. پرتقال کوکی – A Clockwork Orange – 1971

در آغاز فیلم “الکس دلارج” و گروهش به هر جرم و جنایی از جمله کتک کاری و تجاوز دست می‌زنند. سرانجام الکس دستگیر و زندانی می‌شود. در آنجا در ازای شرکت در آزمایشی برای اصلاح رفتار محکومیتش کاهش می‌یابد. او پس از شرکت در این آزمایش تسلیم شده و به شخصی آرام بدل می‌شود. ظاهراً او هویتش را از دست داده اما شات پایانی نشان می‌دهد که شاید اینطور نباشد.

همچنین بخوانید: رتبه‌بندی باهوش‌ترین ویلن‌های فیلم‌های ترسناک تاریخ سینما


9. ستوان بد – Bad Lieutenant – 1992

ستوان بد با بازی “هاروی کایتل” (Harvey Keitel) در این فیلم از “آبل فرارا” (Abel Ferrara) به دنبال مردانی است که به یک راهبه تجاوز کرده‌اند و وقتی آنها را می‌گیرد، 30،000 دلار به آنها داده و سوار اتوبوسشان می‌کند. او طی فیلم در صحنه‌های جرم مواد دزدیده و زنان را به فعالیت‌های جنسی وادار می‌کند. او یکی از بدترین شخصیت‌های اصلی است.


8. پدرخوانده 2 – The Godfather Part II – 1974

در اولین فیلم “پدرخوانده” ساخته “فرانسیس فورد کاپولا” (Francis Ford Coppola) شخصیت “مایکل کورلئونه” را دیدیم که از یک سرباز به یک مجرم تبدیل می‌شود. در آغاز سری دوم این فیلم از انسانیت مایکل اثری نیست. پس از مشاهده ماجرای آغاز فعالیت خانوادگی‌شان در نیویورک، می‌بینیم که او برادرش را می‌کشد.


7. گرگ وال استریت – The Wolf Of Wall Street – 2013

در آغاز فیلم “جردن بلفورت” را می‌بینیم که با پول‌های بادآورده‌اش خوش گذرانی و عیاشی می‌کند. اما همسر دارد و هم کودک. این فیلم از “مارتین اسکورسیزی” (Martin Scorsese) به خاطر نمایش زندگی پرزرق و برق بلفورت نقد شد، اما در پایان فیلم او را تک و تنها می‌بینیم. نبود عدالت نشان دهنده نبود عدالت در زندگی جنایی بلفورت است.


6. انسان سگ را گاز می‌گیرد – Man Bites Dog – 1992

قهرمان فیلم یک قاتل سریالی سنگدل است که با شخصیت خاصش قربانی را مجذوب کرده و بعد جانش را می‌گیرد. فرمت مستندگونه فیلم حال و هوای رئال ایجاد می‌کند. شکستن دیوار چهارم بیننده را با خود همراه می‌کند.

همچنین بخوانید: معرفی عجیب‌ترین ویلن‌های فیلم‌های ترسناک


5. صورت زخمی – Scarface – 1983

فیلمنامه “الیور استون” (Oliver Stone) برای این بازسازی بحث برانگیز از “برایان دی پالما” (Brian De Palma) درباره یک مهاجر کوبایی در میامی معاصر است. او در عرصه قاچاق مواد مخدر فعالیت کرده و به قوی‌ترین مجرم آمریکا تبدیل می‌شود.

“تونی مونتانا” کوکائین قاچاق می‌کند، با عزیزانش بدرفتار است  و روابط اجتماعی کمی دارد و بر سر همه فریاد می‌کشد. همین رفتارها او را به یکی از بدترین شخصیت‌های اصلی تبدیل می‌کند.


4. خون به پا خواهد شد – There Will Be Blood – 2007

شاهکار حماسی “پل توماس اندرسن” (Paul Thomas Anderson) با حضور “دنیل دی-لوئیس” (Daniel Day-Lewis) در نقش “دنیل پلینویو”، یک سرمایه گذار نفتی که کلی پول به جیب زده. ثروت او انسانیتش را از بین برده. پس از اینکه مردی خود را برادر گمشده او معرفی می‌کند، مرد را از بین می‌برد. وقتی پسرش در آتش سوزی مجروح می‌شود او را در قطار رها می‌کند.


3. هنری: تصویر یک قاتل زنجیره‌ای – Henry: Portrait Of A Serial Killer – 1986

“مایکل روکر” (Michael Rooker) پیش از حضور در “مردگان متحرک” (The Walking Dead) و “نگهبانان کهکشان” (Guardians of the Galaxy)، در فیلم “هنری: تصویر یک قاتل زنجیره‌ای” نقش یک قاتل را ایفا کرد. این فیلم آنقدر خشن و آزاردهنده بود که بهه خاطر ممانعت توزیع کنندگان از اکران آن، چهار سال طول کشید تا پخش شود.


2. گاو خشمگین – Raging Bull – 1980

“جیک لاموتا” هم در رینگ خشن بود هم در خانه. “مارتین اسکورسیزی” و “رابرت دنیرو” (Robert De Niro) هم در نمایش خشونت او از کاری دریغ نکردند. صحنه‌های مینیمال “گاو خشمگین” که با صحنه‌های برجسته سینمایی متمایز شده، بر زشت‌ترین عواطف انسانی، یعنی عصبانیت، حسادت و نفرت، دست می‌گذارد.

همچنین بخوانید: رتبه بندی رسمی شرورترین ویلن‌های دنیای دیزنی


1. ام – M – 1931

این فیلم از “فریتس لانگ” (Fritz Lang) یکی از بدترین شخصیت‌های اصلی را دارد، یعنی کودکی قاتل به نام “هانس بکرت”. او به خاطر جرائم خود مجرمین و پلیس را به دنبال خود می‌کشاند. پس از اینکه متوجه می‌شود مجرمین و پلیس به دنبالش هستند، از دست عدالت فرار می‌کند. لانگ این فیلم را نقطه عطف کارنامه‌اش می‌داند.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (3)

بستن فرم

  1. شرلوک هلمز

    اردیبهشت 20, 1400

    ولمون کن با این پستت حضرت تونی مونتانا از بهتریناس

    پاسخ

  2. آرمان

    اسفند 28, 1399

    فیلم shame هم باید می‌بود

    پاسخ