رتبه بندی رسمی شرورترین ویلن‌های دنیای دیزنی

همه ما می‌دانیم که ویلن‌ها بهترین بخش فیلم‌های دیزنی هستند. بهترین آهنگ‌ها، به یادماندنی‌ترین دیالوگ‌ها، و حتی چندگانه‌های اختصاصی در اختیار آنها قرار می‌گیرد. حتی برخی از ویلن‌ها از قهرمان‌ها هم محبوب‌تر شدند. با این حال برخی هم به شرورترین کارها دست زده‌اند.

این لیست بر شرارت این ویلن‌ها تمرکز دارد نه بر خوبی‌شان و به همین دلیل اسم ویلن را به خود گرفته‌اند. بنابراین می‌خواهیم این ویلن‌ها را به ترتیب شرارت به شما معرفی کنیم. با پروشات همراه باشید.


41. گرگ بدجنس (سه خوک فسقلی – The Three Little Pigs)

گرگ بدجنس ویلنی است که در کمال بی شرمی کنترلش را از دست می‌دهد. او شخصیتی بدجنس است، اما آیا بدترین ویلن محسوب می‌شود؟ شاید نه، چون ویلن‌های بدتری هم هستند.

همچنین بخوانید: رتبه‌بندی قوی‌ترین و تاثیرگذارترین پرنس‌های دیزنی


40. ایمِس اسلید (روباه و سگ شکاری – The Fox And The Hound)

او یک شکارچی است و شغلش همین است. با این حال به خاطر مهربانی‌اش با دیدن روباه او را نمی‌کشد. بنابراین می‌توان گفت یکی از بهترین ویلن‌های دیزنی است.


39. سی و ام (بانو و ولگرد – The Lady And The Tramp)

ویلن واقعی این فیلم کمی کلیشه است. گربه‌های سیامی کمی موذی و لیدی کوکر اسپنیل صادق و اشرافی است. با این حال در مقابل این رفتار خوب آن گربه‌ها همیشه شیطنت می‌کنند. در این فیلم سی و ام بیشتر دردسرساز هستند تا ویلن.


38. ادگار بَلتازار (گربه‌های اشرافی – The Aristocats)

ادگار بیشتر به خاطر دست و پا چلفتی بودنش شهرت دارد تا شرارتش. سعی می‌کند گنج کارفرمایش را بدزدد اما در نهایت خودش گرفتار می‌شود.


37. جان راستگو و جدعون (پینوکیو – Pinocchio)

این دو در انجام هیچ کاری موفق نیستند چه برسد به شرارت. بلکه فقط برای پینوکیو دردسر درست می‌کنند، او را در مسیر اشتباه قرار می‌دهند تا به دنیای بازی برود.


36. مادام مدوسا (نجات دهندگان – The Rescuers)

او عاشق الماس است، مخصوص الماس چشم شیطان و به همین دلیل به کارهای بد دست میزند. او همه چیز می‌دزدد اما عاشق الماس است و به همین دلیل نمی‌تواند یک ویلن تمام عیار باشد.


35. پرنس جان (رابین هود – Robin Hood)

پرنس جان به عنوان فرزند یک شخصیت بد، بزرگ‌ترین جرمش مالیات گرفتن از فقراست. او به هیچ خون و خونریزی دست نمی‌زند و حماقتش نشانه ضعیف بودن اوست.

همچنین بخوانید: معرفی 10 لایو اکشن پرفروش تاریخ دیزنی در باکس‌آفیس


34. پت بوگندو (داستان اسباب بازی دو – Toy Story 2)

هر مرد یا زن یا اسباب بازی که بخواهد وودی را از اندی دور کند شخصیت منفی محسوب می‌شود، اما پت بوگندو تاثیرگذارترین ویلن است. او بیشتر عمرش را در یک جعبه گذرانده و درباره عشق یک کودک چیزی نمی‌داند. بنابراین همانطور که هست او را می‌پذیریم.


33. مادام میم (شمشیر در سنگ – The Sword In The Stone)

گرچه مادام میم قدرت‌هایی دارد اما بزرگترین ضعفش غرورش است. مرلین در “دوئل جادوگر” به راحتی او را کنار میزند، او شبیه یک بچه موذی است که در همه چیز تقلب می‌کند.


32. اسکرین اسلیور (شگفت انگیزان 2 – Incredibles 2)

اسکرین اسلیور علیه ابرقهرمان‌هاست و برای آنها نقشه می‌کشد. با این حال چنین انتقامی نمی‌تواند یک ویلن تمام عیار بسازد.


31. ته کا (موانا – Moana)

ته کا می‌تواند اهریمن آتشفشان ه باشد اما به ندرت حساب شده کار می‌کند. قلبش از او ربوده شده و وقتی موانا آن را پس می‌دهد، او دوباره به ته فیتی بدل می‌شود.


30. پگ لگ پت (میکی موس – Mickey Mouse)

پگ لگ پت به عنوان ویلن دیزنی شهرت دارد و مینی را اذیت می‌کند. به تدریج میزان شرارت او کم می‌شود که در Goof Troop و Mickey Mouse Clubhouse می‌بینیم. به همین دلیل در این جایگاه قرار دارد.

همچنین بخوانید: بدترین انیمیشن‌های ساخته شده توسط دیزنی در دهه اخیر بر اساس امتیاز راتن تومیتوز


29. سید (داستان اسباب بازی – Toy Story)

سید واقعاً نمی‌داند که اسباب بازی‌هایی که خراب می‌کند زنده هستند. گرچه او شبیه یک قاتل سریالی است، اما در واقعیت کارش خرابکاری است تیشرتش با جمجمه سفید هم بعد از 15 سال هنوز ترسناک است.


28. راتیگان (کارآگاه موش بزرگ – The Great Mouse Detective)

او مثل یک ویلن شیطانی لباس می‌پوشد و حرکات رباتیک انجام می‌دهد. اما فارغ از لباس خاصش فقط یک موش بدجنس است با شخصیتی از هم پاشیده است.


27. بیل سایکس (الیور و دوستان – Oliver & Company)

او یک آدم مال دوست است که خون مردم را می‌مکد اما بیشتر خشونتش پشت صحنه است. آنچه می‌بینیم این ات که بیل سایکس برای هرکاری به نوچه‌هایش نیاز دارد.


26. موردو (شجاع – Brave)

مودو خرسی مرگبار و ویرانگر در اساطیر اسکاتلند است. با این حال او قبلاً یک پرنس بود که به خاطر خیانت به برادران به خرس تبدیل شد و آن موقع شرارتش بیشتر بود.


25. کلایتون (تارزان – Tarzan)

یک شکارچی که عاشق شکار گوریل است ما چندان زیرکی و نیرنگ در او دیده نمی‌شود. به ندرت می‌توان او را ترسناک دانست، بیشتر فراموشکار است.

همچنین بخوانید: لیست بهترین فیلم‌های کمپانی دیزنی در این دهه (2010 تا 2019)


24. پرسیوال سی.مک لیچ (امدادگران: مأموریت زیرزمینی – The Rescuers Down Under)

یک شکارچی دیگر که به دنبال شکار یک گونه نادر از عقاب طلایی است. او کودی کوچولو را گرفته و می‌خواهد او را غذای تمساح‌ها کند. او هم باید یاد بگیرد که در دنیای دیزنی همیشه حیوانات برنده هستند.


23. کاپیتان هوک (پیتر پن – Peter Pan)

یک دزد دریایی بی رحم که در تلاش است تا کودکان را به قتل برساند اما رهبر همان بچه‌ها یعنی پیتر پن دستش را بریده و آن را طعمه تمساح‌ها می‌کند. گرچه کاپیتان هوک نیز برای انتقام تند می‌رود اما پیتر پن هم چندان بی گناه است.


22. لاتسو (داستان اسباب بازی 3 – Toy Story 3)

لاتسو با مشت آهنین بر سانی ساید دی کر حکمرانی کرده و وودی، باز و بقیه را به اتاق کودک می‌فرستد که به منزله سیاه چال اسباب بازی‌هاست. حتی وقتی قربانیان عطوفت به خرج می‌دهند بازهم به فکرشان نیست.


21. نامادری (سیندرلا – Cinderella)

او ظالم است، نه قاتل. او دختر ناتنی‌اش را برده کرده و مانع رفتن او به مهمانی پادشاه می‌شود، گرچه از اول هم نمی‌خواست به او اجازه رفتن بدهد. نامادری از اول هم با سیندرلا بد بود.


20. پادشاه شاخ دار (دیگ سیاه – The Black Cauldron)

یکی از فیلم‌های کمتر تماشا شده دیزنی، که البته افرادی که آن را تماشا کرده‌اند پادشاه شاخ دار را خوب به یاد دارند. انگیزه‌های او ترسناک هستند، و او با استفاده از جادوی سیاه ارتش سربازان زنده شده را بیدار می‌کند.

همچنین بخوانید: نگاهی به زندگی و میراث والت دیزنی


19. ملکه قلب‌ها (آلیس در سرزمین عجایب – Alice In Wonderland)

هرکسی که عاشق سر زدن بقیه باشد یک ویلن است. با این حال تمام ویلن‌های دیزنی به دنبال چیزی مانند قدرت، زیبایی و غیره هستند و برایش نقشه می‌کشند. از سوی دیگر ملکه قلب‌ها چنین نقشه‌ای ندارد. فقط وقتی که خواسته‌اش اجابت نشود می‌گوید: “گردنش رو بزنید!”


18. فرماندار رتکلیف (پوکاهانتس – Pocahontas)

یک شخصیت طمع کار که برای رسیدن به ثروت از همه اطرافیانش سواستفاده می‌کند. اغلب ویلن‌ها کمی مهربانی دارند اما رتکلیف به ندرت مهربانی به خرج می‌دهد. او کاریزمای مثبت ویلن‌های دیزنی را ندارد، و به همین دلیل افراد خودش با او مقابله می‌کنند.


17. یزما (زندگی جدید امپراتور – The Emperor’s New Groove)

یزما اولین کارمندی نیست که می‌خواهد از رئیسش انتقام بگیرد، اما شاید اولین کسی است که با یک سم رئیسش را به یک لاما تبدیل می‌کند. ممکن است از او قتل سربزند؟ بله. آیا او یک ویلن جدی است؟ شاید.


16. مالیفیسنت (زیبای خفته – Sleeping Beauty)

خب، فرو بردن اورورا به خواب ابدی شرورانه است. البته دعوت نشدن به مهمانی هم دردناک است. می‌توان گفت مالیفیسنت به خاطر حسادت بیش از حد واکنش نشان داده است.


15. سندرم (شگفت انگیزان – The Incredibles)

تلاش برای نابودی حرفه ابرقهرمان‌ها شرارت آمیز است، اما آیا شیطانی‌ترین کار ممکن است؟ نه، اما از بین بردن اغلب آن‌ها واقعاً شرورانه است.

همچنین بخوانید: بهترین فیلم های کمپانی دیزنی که در سال 2019-2020 اکران خواهند شد


14. پروفسور کالاگان (شش قهرمان بزرگ – The Incredibles)

آقای پروفسور کالاگان به خاطر از دست دادن دخترش برایمان ترحم برانگیز است، اما شرارت و خشونت راهی برای تسکین خود نیست. تلاش او برای کشتن تاداشی از او یک شرور می‌سازد.


13. مادر گاتل (گیسو کمند – Tangled)

مادر گاتل که می‌خواهد همچنان جوان بماند راپونزل کوچولو را اسیر کرده و نمی‌گذارد از برج بیرون برود. این کار خبیثانه و شیطانی است. مادر گاتل با این شرارتش مشکلی ندارد و حاضر است هرکسی را از سر راهش بردارد.


12. پرنس هانس (یخ زده – Frozen)

این فرد خودخواه با استفاده از قدرتش ابتدا به آنا ابراز علاقه می‌کند اما در اصل می‌خواهد او و خواهرش السا را بکشد. او از آزار افراد ضعیف لذت می‌برد و وقتی هویتش فاش می‌شود برای اذیت کردن خواهرها هرکاری می‌کند.


11. هادس (هرکول – Hercules)

تمایل برای دستیابی به قدرت مردان و زنان را فاسد می‌کند و هادس هم از این موضوع مستثنا نیست. ربودن ارواح، کودکان و برادر کشی از جمله کارهای اوست. با این حال برخلاف ویلن‌های دیگر همیشه به قولش عمل می‌کند، مثلاً قدرت‌های هرکول را به او برمی گرداند. بنابراین نمی‌توان او را 100% شرور دانست.


10. شان یو (مولان – Mulan)

شان یو به عنوان رهبر ارتش هان، به قتل دست میزند. گرچه احتمالش کم است اما این تمایل می‌تواند از او یک قاتل و شرور بسازد.

همچنین بخوانید: رده بندی تمام فیلم های کمپانی دیزنی که در سال 2018 اکران شدند


9. دکتر فاسیلیر (شاهدخت و قورباغه – The Princess And The Frog)

این پزشک جادوگر و تشنه پول، برای نقشه‌های خود از حیله‌های مختلف استفاده می‌کند. هرجا که بخواهد شرارت به خرج می‌دهد، مثلاً شاهزاده ناوین را به یک قورباغه تبدیل می‌کند. او می‌خواهد با کشتن بیگ ددی ثروتمند شود و بنابراین به یکی از ویلن‌ها بدل می‌شود.


8. کلاد فرولو (گوژپشت نتردام – The Hunchback Of Notre Dame)

او یکی از ویلن‌های جالب دیزنی نیست. چون کازیمودو را تحقیر می‌کند یا می‌خواست اسمرالدا را زنده بسوزاند چون به احساسات او اعتنا نمی‌کرد، بنابراین این رفتار شرارت آمیزش برای فیلم‌های کودکانه مناسب نیست.


7. گستین (دیو و دلبر – Beauty And The Beast)

نمونه کامل یک شخصیت مردانه سمی در دیزنی، شخصیتی خودشیفته که معنای نه را نمی‌فهمد، و برای مقابله با این موضوع هرکاری می‌کند. او به یک موجود خشمگین تبدیل شده که می‌خواهد دیو را بکشد. اگر او با یک آینه ازدواج می‌کرد خوشبخت‌تر نبود؟


6. اورسلا (پری دریایی – The Little Mermaid)

اورسلا ارواح دیگران را جمع می‌کند و با آریل شرط می‌بندد و صدایش را می‌دزدد. سپس می‌خواهد با این کار روح پرنس اریک و آریل را بدزدد.


5. ملکه شیطانی (سفیدبرفی و هفت کوتوله – Snow White And The Seven Dwarfs)

جاه طلبی به جنون منجر می‌شود. ملکه شیطانی می‌خواهد سفید برفی را مسموم کرده و بکشد. او مانند یک ملکه شرور یا جادوگر پیر لباس می‌پوشد و یک کابوس زنده است.

همچنین بخوانید: 10 پرنسس محبوب دخترها در دنیای انیمیشن های دیزنی


4. جعفر (علاءالدین – Aladdin)

جعفر شرورترین ویلن دیزنی است. او چه بخواهد سلطان شود یا با پرنسس یاسمن ازدواج کند، برای رسیدن به خواسته‌اش حتی به قتل هم دست میزند. سلطان باید می‌دانست هرکس که یک عصا با سر مار داشته باشد حتماً ویلن است.


3. اسکار (شیرشاه – The Lion King)

بی رحمی اسکار حد و مرز ندارد. او برای سلطنت در پراید راک حتی برادرش موفاسا را می‌کشد که بی رحمانه ترین مرگ ممکن است. همه ما در دوران کودکی از او می‌ترسیدیم.


2. چرنابوگ (فانتازیا – Fantasia)

این ویلن یک فیلم کودکانه است؟ اغلب ویلن‌های دیزنی حداقل کمی انسانیت دارند اما چرنابوگ یک هیولای مطلق است که برای رسیدن به خواسته‌اش از مرگ کمک می‌گیرد. مسلماً این هیولا می‌تواند خواب هر کودکی را به کابوس بدل کند.


1. کروئلا دوئل (101 سگ خالدار – 101 Dalmatians)

همه کسانی که از شرارت او خبر دارند می‌دانند چرا این شخصیت یک ویلن واقعی است و در جایگاه اول قرار دارد. مد مهم است اما اینکه برای یک کت خز توله سگ‌های بامزه را بکشد واقعاً شرورانه است.

همچنین بخوانید: 3 قانون دیزنی برای راضی نگه داشتن مشتری


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (6)

بستن فرم

  1. a

    خرداد 14, 1402

    ممنون از مطلبتون

    پاسخ

  2. Aryaman

    اردیبهشت 5, 1400

    وای وای وای وای پروفسور کالاهان باید رتبه اول رو کسب میکرد…اینقدر که من ازین بشر بدم میاد…دلم میخواد فقط پولدار شم برم با دیزنی قرارداد ببندم و فیلم ابر قهرمان های دو رو بسازم و این کالاهان رو جزغاله کنم و کارب کنم که بقیه فک کنن تاداشی نمرده و واقعا زنده باشه☹

    پاسخ

  3. Maker

    دی 22, 1399

    رتبه یک حقشه

    پاسخ

  4. سیاوش

    دی 22, 1399

    واقعا لیست عالی بود و تقریبا با همه رتبه بندی ها موافقم البته بجز بعضی ها بنظرم خرس بنفشه تو داستان اسباب بازی 3 میتونست یکم بالاتر قرار بگیره
    اسکار رتبه یک واقعا لایقشه

    پاسخ

    • هامون دولتی در پاسخ به سیاوش

      مهر 13, 1400

      دقیقا اسکار بخاطر کشتن برادرش و نابود کردن زندگی یه بچه و البته بدبخت کردن یک سرزمین و یک گله باید رتبه سه می بود

      پاسخ

  5. mm1386

    شهریور 31, 1399

    واو عالی بود

    پاسخ