15 فیلم خانوادگی جذاب و دیدنی که می‌توانید در ایام قرنطینه تماشا کنید

تماشای فیلم درکنار خانواده همیشه لذت‌بخش بوده و یکی از بهترین راه‌ها برای وقت‌گذرانی است؛ این روزها که به دلیل وضعیت خطرناک شیوع ویروس کرونا نمی‌توان از خانه بیرون رفت، بهتر است در ایام قرنطینه خانگی به تماشای انیمیشن و فیلم‌های خانوادگی بنشینیم و در دنیای خیالی و جذاب آنها غرق شویم؛ اگر به دنبال یک اثر سینمایی خوب برای تماشا در کنار خانواده و به‌خصوص بچه‌ها هستید ما در این لیست 15 فیلم و انیمیشن سینمایی مناسب را برایتان آماده کرده‌ایم که امیدواریم از دیدن آنها لذت ببرید؛ با پروشات همراه باشید.


1. کلاوس – ۲۰۱۹ – Klaus

داستان این فیلم درباره پسری تنبل و بی‌عرضه به نام جاسپر است که پدرش رئیس آکادمی پست سلطنتی است و او را مجبور کرده تا آموزش‌های لازم برای تبدیل شدن به یک پستچی را بگذراند. جاسپر که هیچ علاقه‌ای به این کار ندارد، تمام وقتش را به الافی و خوشگذارنی هدر می‌دهد و هیچ هدفی برای ادامه زندگی ندارد. این اوضاع تا جایی ادامه می‌کند که پدر جاسپر تصمیم می‌گیرد او را به منطقه‌ای نزدیک به قطب شمال بفرستد تا بلکه با قرار گرفتن در شرایط سخت، بتواند به یک پستچی خوب تبدیل شده و گلیمش را از آب بیرون بکشد.

همچنین بخوانید: لیست بهترین انیمیشن‌هایی که در این دهه (۲۰۱۰ تا ۲۰۱۹) اکران شدند


2. هوگو – ۲۰۱۱ – Hugo

داستان پسری به نام هوگو که شیفته سینماست و به علت مرگ پدرش مسئول رسیدگی به ساعت یک ایستگاه قطار شده و زندگی‌اش در محفظه کوچک همان ساعت می‌گذرد. اما این همه داستان نیست. کنجکاوی‌ها و پیگیری‌های هوگو و تکمیل کار تعمیری که با پدرش شروع کرده بود و آشنایی‌اش با ایزابل، او را به آشنایی با یک کارگردان بزرگ ولی فراموش‌شده می‌رساند. داستان اثر از روی یک کتاب اقتباس شده و سرگذشت کارگردانی که روایت می‌کند، واقعی است.


3. پارانورمن – ParaNorman – ۲۰۱۲

در شهر کوچکی در نیوانگلندِ بلایت هالو، به‌نام ماساچوست، پسر بچه‌ای به اسم نورمن قادر است تا با مردگان صحبت کند، از جمله مادربزرگ خود و ارواح شهر. متأسفانه هیچ‌کس توانایی‌های او را جدی نمی‌گیرد و او از لحاظ احساسی از خانواده اش طرد شده، در حالی که به خاطر کارهای عجیب او، مورد تمسخر و آزار و اذیت همسایگان و دوستان خود قرار می‌گیرد. اما اوضاع برای نورمن یکسان باقی نمی‌ماند و او خیلی زود به قهرمان شهر خودش تبدیل شده و خانواده‌اش را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

همچنین بخوانید: رتبه‌بندی بهترین انیمیشن‌های خمیری تاریخ سینما که باید تماشا کنید


4. چگونه اژدهای خود را  تربیت کنیم – 2010 – How To Train Your Dragon

سه‌گانه “چگونه اژدهای خود را تربیت کنیم” هر کدام به نوعی دوست‌داشتنی و سرشار از ماجراجویی‌های هیکاپ و دوستانش هستند. داستان این انیمیشن‌ها در دنیایی جریان دارد که انسان‌ها با دسته‌ای از اژدهاهای غول‌پیکر زندگی مسالمت‌آمیزی را پیش گرفته‌اند و در این میان همیشه حوادثی رخ می‌دهد که آنها را در مسیرهای خطرناکی قرار داده و آنها را متوجه اهمیت دوستی، عشق و خانواده می‌کند. بچه‌ها می‌توانند از بامزگی بی‌دندون و داستان زیبا و رنگارنگ این فیلم لذت ببرند و بزرگسالان از مسیر رشد هیکاپ و روابط پنهانی سیاسی در دنیای این فیلم لذت ببرند.


5. بازگشت مری پاپینز – 2018 – Mary Poppins Returns

اتفاقات این فیلم در دهه‌ی سی میلادی و در حالی که ناامیدی تمام لندن را فرا گرفته است رخ می‌دهد. در این اوضاع، مری پاپینز یک پرستار بچه‌ی جادویی، یک بار دیگر وارد زندگی خانواده‌ی بنک می‌شود و از مهارت‌های جادویی و منحصر به فرد خود استفاده می‌کند تا دوباره این خانواده لذت و شگفتی‌های از دست رفته‌ی خود را باز پس بگیرند. این فیلم در رشته‌های بهترین موسیقی متن، بهترین طراحی صحنه و بهترین طراحی لباس نامزد دریافت جایزه اسکار شد. عناصر جادویی و تخیلی و طنز به کار رفته شده در این فیلم، اوقات خوشی را برایتان رقم خواهد زد.


6. کوکو – ۲۰۱۷ – Coco

انیمیشن “کوکو” ژانر موزیکال را به فستیوال مردگان مکزیک پیوند زده و داستان پسری را روایت می‌کند که به دنبال پیدا کردن هویت واقعی خود، دست و پنجه نرم کردن با سنت‌های خانوادگی و مرگ و وراثت است. جشن روز مردگان مکزیکی‌ها برای زیبایی‌های بصری‌اش معروف است و کمپانی پیکسار با استفاده از تصویر پردازی‌های بی‌نظیر صحنه‌های چشم‌نواز و منحصر به فردی را در این انیمیشن خلق کرده است. در انیمیشن کوکو شاهد احترام ویژه‌ای به سنت‌های مکزیکی هستیم و این انیمیشن بیشترین امتیاز را از منتقدان سینما و تلوزیون دریافت کرد. انیمیشن کوکو ثابت کرد که فیلمی منحصر به فرد و زیبا و بی‌همتا از لحاظ بصری است و یک داستان الهام بخش با نتایج اخلاقی مهم است.

همچنین بخوانید: معرفی ۱۰ موسیقی برتر فیلم‌های انیمیشن


7. کوبو و دو تار – ۲۰۱۶ – Kubo and the Two Strings

تکنیک استاپ موشن تکنیکی محبوب است. انیمیشن “کوبو و دو تار” با استفاده از تکنیک‌های استاپ موشن کلاسیک و فناوری‌های کامپیوتری دیجیتال داستانی را از فرهنگ ژاپن روایت می‌کند. جلوه‌های بصری رنگارنگ و عناصر ماجراجویی در داستان برای مخاطبین جوان‌تر جالب هستند و روایت پیچیده و پخته‌ی “کوبو و دو تار” که یک داستان زیبا و تراژیک را روایت می‌کند، برای مخاطبان جدی‌تر و بزرگسال‌تر جالب می‌باشد. این انیمیشن برای جاه طلبی، اصالت و دیدش لایق تحسین بی‌شمار است.


8. جادوگران – 2020 – The Witches

جدیدترین بازسازی برادران وارنر به کارگردانی “رابرت زمیکس” و نقش‌آفرینی آن هتوی،‌ اکتاویا اسپنسر  که شما را وارد دنیای نوجوانان و بچه‌ها می‌کند. این اثر شاید کمی ترسناک باشد اما به همان اندازه هیجان‌انگیز و دوست‌داشتنی هم هست و اوقات خوشی را برای شما و خانوادتان رقم خواهد زد.

داستان این فیلم که بر اساس رمانی به همین نام، نوشته نویسنده‌ی مشهور بریتانیایی، “رولد دان”، ساخته شده‌است، ماجرای پسر بچه‌ی هشت ساله‌ای است که به جادوگران علاقه دارد و دوست دارد درباره‌ی آنها بیشتر بداند و زمانی که همراه با مادربزرگش در تعطیلات تابستانی به سر می‌برد، به طور اتفاقی وارد دنیای جادوگران می‌شود.

همچنین بخوانید: بهترین فیلم‌های سیاه خانوادگی شبیه انیمیشن “کورالاین” (Coraline) که باید تماشا کنید


9. اتل و ارنست – ۲۰۱۶ – Ethel & Ernest

“ریموند بریجز” رمان “اتل و ارنست” را در سال ۱۹۹۸ و با توجه به زندگی واقعی والدین خودش نوشته بود. او در سال ۲۰۱۶ این رمان را به انیمیشن تبدیل کرد و اگرچه به نظر می‌رسید که این انیمیشن یک پروژه شخصی است، موفق شد مستقل از کتاب، داستانی راجع به تاریخ بریتانیا و فرهنگش بگوید که همه افراد از پیر تا جوان با آن احساس همدردی کنند. دیدن اتفاقاتی مانند جنگ جهانی دوم از دریچه چشم زوجی معمولی و فرزند کوچکشان و انیمیشن نرم و زیبای به کار برده شده باعث شده این داستان عمیق و شخصی و زیبا بشود. تعدادی از بزرگترین بازیگران بریتانیایی مانند جیم برادبنت، برندا بلیتین، پم فریس و جون براون در این فیلم صداپیشگی کرده‌اند و این انیمیشن یکی از پرستاره‌ترین فیلم‌های بریتانیایی قرن اخیر است.


10. به‌پیش – 2020 – Onward

دنبال کردن آرزوها، داشتن هدف، لذت بردن از زندگی و قرار گرفتن در موقعیت‌های ریسک‌پذیر از جمله مفاهیمی‌اند که معمولا در انیمیشن‌ها با آنها مواجه می‌شویم. در انیمیشن “به پیش” تمام این موضوعات با چاشنی کمدی و جادو گرد هم جمع شده و نتیجه آن هم داستانی لذت‌بخش و سرگرم‌کننده است که نه فقط برای بچه‌ها بلکه برای بزرگسالان هم تماشایی و آموزنده است.

“به پیش” درباره پسر نوجوانی به نام ایان است که در خردسالی پدرش را بر اثر بیماری از دست داده و اکنون در آرزوی دیدن او به سر می‌برد. در روز تولد هجده‌سالگی ایان، مادرش هدیه‌ای ویژه که پدر ایان برای او و برادرش به ارث گذاشته بود را به او می‌دهد؛ چوب‌دستی‌ای که ایان و برادر بزرگترش بارلی درصورت داشتن قدرت جادوگری می‌توانند با آن پدرشان را برای مدت بیست و چهار ساعت ظاهر کنند. این هدیه که برای آنها مثل یک معجزه است، باعث می‌شود که برای اولین بار از قدرت‌های پنهانی جادوگری‌شان استفاده کنند و به قلمرو شگفت انگیز جادو وارد شوند.

همچنین بخوانید: ۷ انیمیشن جذاب و دیدنی شبیه انیمیشن “به پیش” (Onward) که باید تماشا کنید


11. اسپایدرمن: به درون دنیای عنکبوتی – ۲۰۱۸ – Spider-Man: Into the Spider Verse

این فیلم یکی از الهام‌بخش‌ترین و مهم‌ترین فیلم‌های ژانر ابرقهرمانی است که تا به حال ساخته شده‌است. نقش اول فیلم میلز مولارس است. یک دانش‌آموز دورگه دبیرستانی که در نیویورک زندگی می‌کند. یک عنکبوت او را نیش می‌زند و او قدرت‌های ابرقهرمانی به دست می‌آورد. در ادامه‌ی داستان یک جهان چندگانه پیدا می‌شود که مردان عنکبوتی بسیاری از دنیاهای دیگر را به زندگی مایلز می‌کشاند. همه‌ی این آدم‌ها زندگی متفاوتی دارند و برای مبارزه انگیزه‌های متفاوت دارند و برای نجات دنیا وارد مبارزه می‌شوند. نقطه‌ي اوج فیلم رابطه‌ی بین مایلز و پیتر پارکری است که از یک دنیای دیگر به این دنیا آمده‌ است و دچار بحران میانسالی شده‌ است و با دودلی با تربیت کردن مرد عنکبوتی جوان موافقت می‌کند. این فیلم داستانی دوست‌داشتنی، بامزه و احساساتی دارد که بر دوستی و روحیه‌ی قهرمانی تاکید دارد و فضای مثبتی به فیلم داده ‌است.


12. شهر اشباح – 2001 – Spirited Away

انیمه “شهر اشباح” بعد از گذشت نونزده سال هنوز هم یکی از برترین آثار ژانر خود و کارگردان آن یعنی میازاکی محسوب می شود که حتی می توانید بارها آن را تماشا کنید و لذت ببرید. داستان و عناصر فانتزی به کار رفته شده در این انیمه آنقدر جذاب و دیدنی هستند که هرکدامشان دنیایی از معنی و مفهوم را به شکلی زیبا و دوست‌داشتنی به مخاطب نشان می‌دهند. در پس هرکدام از اتفاقات و تمثیل و جادو این انیمه،‌ معانی مثل عشق، اشتیاق به زندگی و تلاش نهفته است که با روایت داستانی دیدنی به نمایش درآمده است.

داستان این اینمه درباره یک دختر ۱۰ ساله به نام چیهیرو اگینو است که در شرایط دشوار به یک محله جدید یا شهر اشباح، وارد می‌شود. پس از اینکه یوبابای جادوگر والدین او را به خوک تبدیل کرده، چیهیرو در حمام او کار می‌کند تا برای آزاد کردن خود و والدین اش و بازگشت به دنیای انسان‌ها راهی پیدا کند. فیلم احساسات و عواطف مختلف و بلوغ را نشان می‌دهد.

همچنین بخوانید: معرفی ۱۰ فیلم جذاب و دیدنی شبیه انیمه “شهر اشباح” (Spirited away)


13. چگونه گرینچ کریسمس را دزدید – 2000 – How The Grinch Stole Christmas

تقریباً هرکس که نسخه کارتونی سال ۱۹۹۶ آن را تماشا کرده، به آن علاقه دارد. فیلمی درباره شخصیت منزوی و مطرود گرینچ (جیم کری) که در بیرون یک شهر جادویی به نام وویل زندگی می‌کند. او از کریسمس متنفر بوده، و می‌خواهد کریسمس را در این شهر زنده نابود کند.

این درام کمدی کریسمسی هم برای نوجوانان آوانگارد دیدنی است، و هم برای بزرگسالان مدرن و امروزی. گرینچ هم مثل بادی فیلم “الف” یک شخصیت منزوی حساس است، اما هوش و ذکاوت بیشتری دارد. این فیلم اقتباسی از کتابی به همین نام توسط “ران هاوارد” کارگردانی شد. “جیم کری” نقش اصلی را برعهده داشته و یکی از پرانرژی‌ترین نقش‌آفرینی‌هایش را تحویلمان می‌دهد.


14. موانا – ۲۰۱۶ – Moana

انمیشین “موانا” که راجع به افسانه‌های قدیم مردم پولینزیایی است، ب‌ه‌زیبایی داستان را با استفاده از ستارگان مطرح هالیوودی مانند دواین جانسون و دیگر بازیگران کمتر شناخته شده روایت می‌کند. موانا به‌خوبی یک افسانه کلاسیک را با استفاده از داستان گویی کلاسیک موزیکال دیزنی برای مخاطبان مدرن بازسازی کرده است.  نقطه قوت این فیلم شخصیت موانا است که برای پیدا کردن یک شخصیت خداگونه راهی سفری می‌شود و با آهنگ‌هایی که اجرا می‌کند سعی در متقاعد کردن او دارد. این فیلم موفق شد زیبایی‌های بی‌نظیر پلی نزی را در قالب انیمیشن به نمایش در بیاورد و فرم و محتوا را برای منتقل کردن مفاهیم فیلم به خدمت بگیرد.

همچنین بخوانید: معرفی پرفروش‌ترین فیلم‌های انیمیشن تاریخ پیکسار


15. هری پاتر و سنگ جادو – Harry Potter and the Philosopher’s Stone – ۲۰۰۱

نه فقط قسمت اول مجموعه فیلم‌های “هری پاتر” که هر هشت قسمت آن را می‌توانید بارها و بارها تماشا کنید و از دنیال کردن داستان هیجان‌انگیز و دوست‌داشتنی‌اش لذت ببرید. این فیلم‌ها با به تصویر کشیدن دنیایی کاملا جادویی و فانتزی شما را از تنش‌های موجود در دنیای امروزی به کلی فاصله می‌دهند و برای ساعاتی سرگرمتان می‌کنند.

اما فیلم “هری پاتر و سنگ جادو” به‌عنوان اولین قسمت از این مجموعه فوق‌العاده، همیشه جایگاهی نوستالژیک برای بینندگان داشته و تماشای دوباره آن خاطرات زیادی را برایمان زنده می‌کند. در این فیلم جلوه‌های ویژه تصویری و بازی بازیگران آن که هنوز در سنین پایین‌تر هستند آنقدر لذت‌بخش است که هیچوقت از تماشای آن خسته نمی‌شویم.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید؛ منتظر شنیدن نظراتتان هستیم.

                               

دیدگاه‌ها (4)

بستن فرم

  1. هوصین

    بهمن 28, 1401

    اخه کارتون که فیلم نمیشه . ا

    پاسخ

  2. kowsar

    آذر 14, 1399

    کی خانوادگی کارتون میبینه ؟ 😐

    پاسخ

    • بببب در پاسخ به kowsar

      آذر 22, 1399

      همه به جز شما. خانوادگی کارتون دیدن چیز عجیبی نیست همه کارتونا که قرار نیست مثل کارتونای شبکه پویا برای بچه های ۵ ساله باشن

      پاسخ

    • هوصین در پاسخ به kowsar

      بهمن 28, 1401

      ایول اخه کارتون

      پاسخ