معرفی 14 فیلم جذاب و دیدنی “آل پاچینو” (Al Pacino) براساس امتیاز IMDB

آل پاچینو” یکی از پرکارترین بازیگران سینماست که آثار موفقی دارد. همکاری اخیر او با بزرگانی چون تارانتینو و اسکورسیزی موفق بوده، اما آثار کوچکتر او هم تاثیرگذار هستند. پاچینو به خاطر استعداد بازیگری خود هنوز پرکار است.

در کارنامه او نقش‌های مهمی دیده می‌شود، اما او در دهه 90 بیش از هر زمان دیگر پرکار بود. اغلب آثار او در آن دهه به یادماندنی هستند و در آن زمان اجراهای خیره کننده‌ای به یادگار گذاشت. در اینجا برترین فیلم‌های او براساس امتیاز IMDB را معرفی می‌کنیم. با پروشات همراه باشید.


14. فرانکی و جانی – Frankie And Johnny – 1991 – 6.8

“گری مارشال” (Garry Marshall) کارگردان به خاطر ساخت فیلم‌های جذاب عاشقانه شهرت داشت و این فیلم او متفاوت است. زیرا از یک نمایشنامه جذاب و هوشمندانه اقتباس شد. کمتر پیش می‌آید که یک اثر اقتباسی موفق باشد، خوشبختانه این اثر موفق است. پاچینو و هم بازی‌اش “میشل فایفر” (Michelle Pfeiffer) رابطه خوبی دارند و داستان عاشقانه واقعی هم دلنشین است.

همچنین بخوانید: رده‌بندی بهترین فیلم‌های آل پاچینو بر اساس امتیاز راتن تومیتوز


13. هر یکشنبه کذایی – Any Given Sunday – 1999 – 6.9

فیلم‌های ورزشی معمولاً شبیه هم هستند و نتایج متفاوتی دارند، اما این فیلم بسیار رئال است و داستان را صادقانه نشان می‌دهد. دلیل اصلی‌اش علاقه فیلمساز به بازی فیلم است. کارگردانی “الیور استون” (Oliver Stone) بازی‌های یک تیم فوتبال حرفه‌ای را نشان می‌دهد و صحنه‌های اکشن آن واقعی به تصویر کشیده شده‌اند. گرچه فیلم اغراق‌هایی دارد، اما ارزش تماشا کردن دارد. این فیلم بازیگران خوبی هم دارد.


12. وکیل مدافع شیطان – The Devil’s Advocate – 1997 – 7.5

یک تریلر ماورایی که با جسارت از جزئیات گرافیکی استفاده کرده. اجرای پاچینو به یادماندنی است و با کمی بی دقتی می‌توانست به راحتی شکست بخورد. این فیلم با استفاده هوشمندانه از یک قهرمان وکیل نبرد اخلاقی را نشان می‌دهد. گرچه عناصر خشونت آمیز و جنسی فیلم زیاد هستند، اما هرگز در آن زیاده روی نمی‌شود. این عناصر بسیار واقعی به نظر می‌رسند. پاچینو به انسجام فیلم کمک کرده و حتی وقتی روی صحنه حضور ندارد هم تاثیرش حس می‌شود.


11. پدرخوانده 3 – The Godfather: Part III – 1990 – 7.6

یک درام جنایی دست کم گرفته شده که دنباله روی سری‌های قبلی خود است. این فیلم بر فیلم‌های مافیایی بعدی تأثیر گذاشت و حتی چند بازی ویدیویی هم براساس آن ساخته شد. داستان مایکل کورلئونه مثل همیشه جذاب است و او با مشکلات افزایش سن مواجه می‌شود. او به دنبال این است که برای خود نامی دست و پا کند و در این کار تلاش می‌کند. در این بین او با آسیب فیزیکی و حس گناه نیز مواجه است. مایکل و روابط او جنبه احساسی فیلم هستند و پاچینو با وجود شرایط زندگی سعی دارد انسانیتش را حفظ کند. با وجود اجرای زیبای سایر بازیگران، اجرای پاچینو خیره کننده است.


10. گلن‌گری گلن راس – Glengarry Glen Ross – 1992 – 7.7

یک فیلم اقتباسی دیگر از یک نمایشنامه که نمایش منبع بار سنگینی روی دوش این فیلم و عوامل آن می‌گذاشت. با این حال اجرای بازیگران و مهارت آنها بیننده را خلع سلاح می‌کند. بازیگران فیلم با اجرای بی نظیر خود که دیالوگ کمی دارد، تماشایی هستند. حس ناامیدی و رقابت به خوبی در فیلم حس می‌شود.

همچنین بخوانید: 10 فیلم جذاب و دیدنی شبیه فیلم گانگستر آمریکایی (American Gangster) که باید تماشا کنید


9. دانی براسکو – Donnie Brasco – 1997 – 7.7

یکی از معدود اقتباس‌های ادبی که یک اثر عمیق و دیدنی است. تعداد معدودی از اقتباس‌های سینمایی توانستند درخشش داستان را نشان دهند. یک فیلم تماشایی با جزئیات فراوان و اجراهای به یادماندنی. این فیلم در نمایش فعالیت‌های پلیسی روش واقعی را دنبال کرده و بیشتر بر عناصر درام فیلم تمرکز دارد تا عناصر شوکه کننده و ترسناک. این موضوع در ژانر گانگستری کمتر دیده می‌شود. یک فیلم ددینی و پیچیده، با الهام از حوادث واقعی، فیلمی مافیایی با ترجیح محتوا بر سبک.


8. نفوذی – The Insider – 1999 – 7.8

فیلمی به کارگردانی “مایکلمان” (Michael Mann) که چون از حوادث واقعی گرفته شده، مدت زمان بلند آن هرگز خسته کننده نمی‌شود. فیلم‌های مشابه بسیاری وجود دارد، اما هیچکدام نتوانسته‌اند داستان واقعی را با عناصر تریلر متعادل کنند.

روزنامه نگاری، طمع و واقعیت عناصر این فیلم هستند و به همین دلیل هرگز فراموش نمی‌شود. از آنجاییکه فیلم بر روابط نزدیک تمرکز دارد، اجراهای آن بسیار مهم بوده و خوشبختانه بازیگران تماشایی ظاهر شدند.


7. راه کارلیتو – Carlito’s Way – 1993 – 7.9

گرچه پس از موفقیت چندگانه “پدرخوانده” در هر فیلم گانگستری نقشی به پاچینو پیشنهاد شد، هرکدام از آنها در نوع خود موفق بودند. یک درام دیدنی به کارگردانی “برایان دی پالما” (Brian De Palma)، یکی از طرفداران هیچکاک، که امضای او در آن پیداست.

یک اثر دیدنی و تاثیرگذار با قهرمانی که با او حس همدردی می‌کنیم و در برابر دنیای جنایی مبارزه می‌کند. روش خاص دی پالما در این اثر به خوبی حس می‌شود.


6. بوی خوش یک زن – Scent Of A Woman – 1992 – 8

یکی از نقش‌های مهم پاچینو که به خاطر سوتفاهم درباره یک عبارت مشهور شده است. با این حال، شخصیت پاچینو بسیار مهم است و بنابراین ارزش آن از بین نمی‌رود. یک اجرای تاثیرگذار با لایه‌های جدی و طنز. یک فیلم خاص و تماشایی که اگر به گونه دیگر ساخته می‌شد می‌توانست تماشایی نباشد.

همچنین بخوانید: نگاهی به بهترین آثار برایان دی پالما از صورت زخمی تا عملیات غیرممکن


5. بعدازظهر سگی – 1975 – 8 – Dog Day Afternoon

این فیلم ماجرایی واقعی از سرقت یک بانک را روایت می‌کند و در یک اثر کاملا منحصر به‌ فرد در ژانر دزدی محسوب می‌شود زیرا به دزدها شخصیت و انگیزه‌های انسانی داده است. آل پاچینو نقش سانی ورتزیک را بازی می‌کند که یکی از دزدها است. او تا به حال هیچ عمل خلافی انجام نداده‌ است و تنها می‌خواهد مقداری پول برای جراحی تغییر جنسیت معشوق‌اش به دست‌بیاورد. دزدی آن‌ها ابتدا خوب پیش‌ می‌رود اما خیلی زود همه‌چیز به هم‌‌ می‌ریزد. پلیس‌ها به محل دزدی می‌آیند و سانی که نمی‌داند چرا همه‌چیز خراب‌شد سعی می‌کند با مذاکره کردن همه‌چیز را به خوبی به پایان‌ ببرد. نکته‌ی طلایی این فیلم نقش‌آفرینی‌های درجه اولی هستند که ماجرای فیلم را به پیش می‌برند.


4. مخمصه – Heat – 1995 – 8.2

فیلمی درباره بازی موش و گربه با مضامین پیچیده و چالش برانگیز. نقش پاچینو خیره کننده است، اما فیلم هم به مسائل مهمی مانند خودکشی و خیانت می‌پردازد.

گرچه داستان همدردی با سارقین را نشان می‌دهد، و بسیاری از چهره‌های جنایی نمایش داده می‌شوند، اما پاچینو مخالف این موضوع است. شخصیت او باهوش و دوست داشتنی است. از آنجاییکه پاچینو و “رابرت دنیرو” (Robert De Niro) در نقش‌های خود می‌درخشند و مقابل هم هستند، بیننده نمی‌داند طرف کدام یک را بگیرد.


3. صورت زخمی – 8.3 – 1983 – Scarface

یکی از برترین فیلم های گانگستری ساخته شده با اجرای دیدنی آل پاچینو. این فیلم نشان می دهد پول و قدرت چگونه می تواند یک مرد را تغییر داده و بر شما و مردم اطرافتان تاثیر بگذارد. همچنین زندگی یک گانگستر را به خوبی به تصویر می کشد. چه برای اولین بار این فیلم را تماشا کنید چه برای دهمین بار در هر صورت دیدنی است.

صورت زخمی یکی از فیلم‌هایی است که از زمان خود جلوتر بوده، اما در زمان انتشار مورد کم لطفی قرار گرفت، اما حالا به عنوان یک اثر هنری برجسته سینمایی تلقی می‌شود. این فیلم درباره یک پناهنده کوبایی به نام “تونیمونتانا” است که به همراه دوستش یک امپراطوری مواد مخدر می‌سازد.


2. پدرخوانده دو – 1974 – 9 – The Godfather Part II

یکی از برترین فیلم های گانگستری ساخته شده با اجرای دیدنی آل پاچینو. این فیلم نشان می دهد پول و قدرت چگونه می تواند یک مرد را تغییر داده و بر شما و مردم اطرافتان تاثیر بگذارد. همچنین زندگی یک گانگستر را به خوبی به تصویر می کشد. چه برای اولین بار این فیلم را تماشا کنید چه برای دهمین بار در هر صورت دیدنی است.

صورت زخمی یکی از فیلم‌هایی است که از زمان خود جلوتر بوده، اما در زمان انتشار مورد کم لطفی قرار گرفت، اما حالا به عنوان یک اثر هنری برجسته سینمایی تلقی می‌شود. این فیلم درباره یک پناهنده کوبایی به نام “تونیمونتانا” است که به همراه دوستش یک امپراطوری مواد مخدر می‌سازد.


1. پدرخوانده – 9.2 – 1972 – The Godfather

این فیلم که سالهاست به عنوان یکی از بزرگترین فیلم‌های تاریخ سینما شناخته‌ می‌شود، داستان خانواده‌ی کورلئونه را بیان می‌کند که همگی مجرم و خلافکار بودند. تمرکز این فیلم روی پسر یاغی خانواده به نام مایکل است که آل پاچینو نقشش را بازی می‌کند. ویتو پدر خانواده به بقیه پسرهایش اجازه داده که وارد دنیای جرم و جنایت بشود اما می‌خواهد که مایکل زندگی شرافتمندانه‌ای داشته باشد. مایکل تحصیل‌کرده‌است و به تازگی از جنگ برگشته و آینده‌ي درخشانی در پیش‌رو دارد. اما یک سوقصد به جان پدرش و فرصت قتل یک پلیس فاسد باعث کشیده شدن مایکل به دنیای خلافکاری می‌شود. مایکل کورلئونه بهترین قهرمان تراژیک سینما است.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (11)

بستن فرم

  1. رسوای زمانه

    مرداد 9, 1399

    😑😑😑

    پاسخ

  2. Sam Asi

    مرداد 8, 1399

    خیلی دوست دارم بدونم نویسنده این مقاله کی بوده! بعد از ظهر سگی کو؟ اصن هیچی پدرخوانده ها ( ۱ & ۲ ) کجان؟ اونا هیچی Scarface که با بازی ال جاودانه شد کجاست؟ مجبور نیستین که مقاله بنویسین ، اونم غلط!

    پاسخ

    • زهرا اکیما در پاسخ به Sam Asi

      مرداد 8, 1399

      سلام،
      کاربر محترم این لیست براساس امتیاز هر فیلم تو سایت imdb تهیه شده، اگر فیلم مورد نظر شما یا بقیه دوستان توی این لیست نیست دلیلش غلط بودن کل مقاله و کم‌کاری تیم ما نیست!

      پاسخ

      • Sam Asi در پاسخ به زهرا اکیما

        مرداد 9, 1399

        چرا اتفاقا اشکال از شما و تیمتون بود چون اون فیلمهایی که گفتم بر اساس نمره IMDB بود!
        Scarface : 8.3 , Godfather : 9.2 , Godfather II : 9 و بعد از ظهر کسی با نمره ۸
        وقتی کوچکترین اطلاعی از نمرات ندارین الکی نیاید مقاله بنویسید! جالبه بعدشم دوباره به اشتباه جواب منو میدید!

        پاسخ

        • زهرا اکیما در پاسخ به Sam Asi

          مرداد 9, 1399

          متاسفانه با اینکه ما همیشه از پیشنهادات کاربرها در بهتر شدن لیست‌ها استقبال می‌کنیم و فیلم‌های گفته شده رو به لیست‌هامون اضافه می‌کنیم باز هم مورد بی‌مهری قرار می‌گیریم. شما هم اگر از اول با لحن مناسبی درخواستتون رو مطرح کرده بودید حتما زودتر بررسی می‌کردیم.

          به هرحال فیلم‌های مدنظرتون به این لیست اضافه شد، امیدوارم راضی بوده باشید.

          پاسخ

  3. شایان

    مرداد 7, 1399

    اشتباه بود.
    پدرخولنده۱,پدرخوانده۲٬،صورت زخمی،مخمصه،

    پاسخ

  4. پژمان محمدی

    مرداد 7, 1399

    سلام اگه در زمینه سینما و بازی موبایل نویسنده میخواید به صورت رایگان باهاتون همکاری میکنم

    پاسخ

  5. mm1386

    مرداد 7, 1399

    بی خوابی چی؟

    پاسخ

  6. Mohammmad

    مرداد 6, 1399

    این لیست که اشتباهه😐😐

    پاسخ