معرفی 35 فیلم غم‌انگیز عاشقانه و تأثیر گذار که با احساسات مخاطب بازی می‌کنند – بخش اول

فیلم‌های عاشقانه ناراحت کننده، از آن دسته فیلم‌هایی هستند که برای دیدنشان باید حال و هوای غم داشت باشید. یک فیلم ناراحت کننده بد، باعث می‌شود در انتها غمگین باقی بمانید. در عوض بهترین فیلم‌های غم انگیز، در قلبتان باقی مانده و باعث می‌شوند درک تازه‌ای از عشق به دست آورید.

در اینجا، لیستی از بهترین فیلم‌های رمانتیک کلاسیک و مدرن که باعث می‌شوند به گریه بیفتید برایتان آماده کردیم. امیدواریم از آن لذت ببرید. با پروشات همراه باشید.


35. تایتانیک – Titanic

در اواخر دهه 90، “تایتانیک” بهترین نمونه یک فیلم عاشقانه بود. این فیلم افسانه عشق بین یک زن ثروتمند و یک مرد فقیر است که به مرگ منجر می‌شود. موسیقی متن فوق العاده بوده، صحنه‌های جنسی آن بسیار جذاب هستند. همچینین لئو (Leo) نیز اجرایی بی نقص از خود به تصویر کشید.

اگر به دنبال یک فیلم عاشقانه کلاسیک هستید حتماً “تایتانیک” را در نظر بگیرید، این فیلم باعث می‌شود با اشتیاق آن را تا انتها دنبال کنید.

همچنین بخوانید: بیوگرافی کامل لئوناردو دیکاپریو به همراه فیلم‌شناسی


34. دفترچه خاطرات – The Notebook

در میان فیلم‌های عاشقانه‌ای که تولید می‌شوند، همیشه فیلم‌هایی که داستان عشقی ممنوعه و پر دردسر را روایت می‌کنند برای مخاطب از جذابیت بیشتری برخوردار بوده و خیلی زود مشهور می‌شوند. “دفترچه خاطرات” یکی از همین فیلم‌هاست که در دهه‌ی گذشته طرافداران زیادی زیادی را به خود جذب کرده است. داستان این فیلم درباره دختری به نام “الی” است که به همراه خانواده‌اش برای گذراندن تعطیلات تابستانی به شهر کوچکی می‌روند و در آنجا با پسری به نام “نوآ” آشنا شده و عاشق یکدیگر می‌شوند. اما این رابطه از نظر والدین “الی” غیرممکن است و آنها با ازدواج آن دو به شدت مخالفت کرده و نامه‌های “نوآ” را از دید دخترشان مخفی می‌کنند. اما بعد از مدتی و با رخ دادن اتفاقاتی، “الی” عشق خود به “نوآ” را به یاد می‌آورد و حالا باید تصمیمی جدی برای ادامه زندگی‌اش بگیرد.


33. کوهستان بروکبک – Brokeback Mountain

 

قرار نسیت فیلم‌های عاشقانه همیشه بر عشق بین زوج‌های دگرجنسگرا را پوشش دهند. پس از انتشار “کوهستان بروکبک” در اوایل سال 2000، این فیلم نوآورانه ثابت کرد که غم عشق فراتر از عشق بین زوج‌های علاقمند به جنس مخالف می‌باشد.

دو پسر گاوچران، عشقی ممنوعه و منظره‌های طبیعی زیاد، چیزی هم در آن هست که دوستش نداشته باشید؟


32. شبح اپرا – The Phantom of the Opera

مطمئنیم فقط ما نیستم که فکر می‌کنیم این فیلم موزیکال گریه آور است، خصوصاً وقتی به رفتار خواستگارهای “کریستین” توجه کنید. کریستین می‌خواست آواز بخواند و به عنوان “فرشته موسیقی” فارق التحصیل شود.

او با مردی آشنا شد که به محض دیدنش به او دل باخت و عاشقش شد. مشخص است که “شبح” نیز به او علاقمند است، اما می‌داند که نمی‌تواند او را حفظ کند. تعادل عجیب بین کشمکش‌های روانی، وسواس و مثلث عشقی آن، چیزی است که آن را به داستانی غم انگیز تبدیل می‌کند.


31. با عشق، سایمون – Love, Simon

“کوهستان بروکبک” در به تصویر کشیدن و قبول جامعه رنگین کمانی‌ها پیشگام بوده است، اما آیا “با عشق، سایمون” را تماشا کرده‌اید؟ در این فیلم، “سایمون” با امید به رابطه‌ای عاشقانه به دنبال “بلو” می‌گردد.

این فیلم بسیار ناراحت کننده است خصوصاً زمانی که مادر سایمون به او توضیح می‌دهد که همجنسگرا است. درست است، دستمال کاغذی را بردارید.

همچنین بخوانید: 11 سریال جذاب و دیدنی شبیه سریال آی‌زامبی (iZombie) که باید تماشا کنید


30. پیاده روی به یادماندنی – A Walk to Remember

هر کسی که این فیلم را تماشا کرده باشد، می‌داند حتماً باید آن را در این لیست قرار داد. “پیاده روی به یادماندنی” یکی از کمتر فیلم‌هایی است که باعث می‌شود از ته دل گریه کنید. این فیلم یک داستان تجربی است که کاراکترهای دوستداشتنی و صحنه‌های غم انگیز زیادی دارد.

نمی‌خواهیم خرابش کنیم، اما باید بگوییم کارولینای شمالی هرگز برای فیلم‌های رمانتیک مناسب نبوده، و هیچوقت پیش زمینه خوبی برای آنها نبوده است.


29. ولنتاین غمگین – Blue Valentine

بسیاری از این فیلم‌ها کاری می‌کنند عشق واقعی را با پوست و گوشت خود باور کنید، اما این یکی نه. “ولنتاین غمگین” درباره زوجی است که عاشق هم می‌شوند، اما پس از مدتی رابطه‌شان از هم می‌پاشد.

این فیلم برای کسانی که به تازگی از یک رابطه عشقی خارج شده‌اند مناسب می‌باشد، و باعث می‌شود فکر کنید آیا عشق حقیقت دارد و اینکه برخی چیزها خیلی زود از هم می‌پاشند.


28. پسرها گریه نمی‌کنند – Boys Don’t Cry

“پسرها گریه نمی‌کنند” بسیار ناراحت کننده بوده و برای ترنس ها تلخ است. این فیلم به دلایل مختلف، قلبتان را می‌شکند. شخصیت اصلی دوستداشتنی داستان عاشق کسی می‌شود، و آن فرد عشق او را زیر پایش له می‌کند.

داستان واقعی مردی که به جرم ترنس بودن کشته شد، هم شوکه کننده است، و هم باعث می‌شود به یاد داشته باشید افراد برای دوست داشته شدن در بدنی که شانس داشتنش را نداشتند، کشته می‌شوند.


27. مرا به یاد داشته باش – Remember Me

“مرا به یاد داشته باش”. حتی عنوان داستان حسی ناراحت کننده، شوم و حزن انگیز را انتقال می‌دهد. هر دو کاراکتر در ابتدا قبل از عاشق شدن، نشان می‌دهند که غم بزرگی را پشت سر گذاشته‌اند. به نظر امیدوار کننده است، نه؟

اگر “مرا به یاد داشته باش” در حادثه 11 سپتامبر نیویورک اتفاق نمی‌افتاد، می‌توانست امیدوار کننده باشد. اما اینطور نیست. پس دستمال بردارید.

همچنین بخوانید: بهترین سریال های کره ای عاشقانه و درام که نباید از دست بدهید


26. عشق – Amour

همه ما درباره به خوبی و خوشی تا آخر عمر زندگی کردن شنیده‌ایم، اما اگر یکی از زوج‌ها به ناچار از دنیا برود، چه می‌شود؟ “عشق” درباره زوجی در دهه 80 زندگیشان می‌باشد که بیشتر عمرشان را با هم گذرانده‌اند. وقتی یکی از آنها دچار سکته قلبی می‌شود، این دو باید با واقعیت مرگ روبرو شوند.

این سناریویی است که اگر خوش شانس باشیم و فردی را برای ادامه زندگی پیدا کنیم، همه‌مان آن را تجربه خواهیم کرد. همین موضوع باعث می‌شود این فیلم ناراحت کننده تر هم باشد.


25. بالا – Up

وقتی افراد در توصیف “بالا” جمله “فیلمی رمانتیک و ناراحت کننده” را می‌شنوند، انتظار متفاوتی دارند. اما بگذارید بگوییم، دلیل تمام تلاش پیرمرد برای سفرش با بادکنک‌ها همسر او بوده است.

تمام طول فیلم نشان می‌دهد که او چقدر به همسر مرحومش علاقه داشته و عاشقش بوده است. این موضوع قلب هر کسی را آب می‌کند.


24. روح – Ghost

عشقی داشته‌اید که از دنیا رفته باشد؟ اگر همینطور است، تماشای “روح” برایتان سخت خواهد بود. این فیلم عاشقانه درباره یک زوج است که به دلیل مرگ یکی از آنها زندگی زیبای دو نفره شان پایان می‌یابد.

“مالی” زنده می‌ماند، اما “سم” موفق به زنده ماندن نمی‌شود. با اینکه سم مرده است، اما هنوز به صورت روح در کنار همسر غم زده‌اش باقی می‌ماند. این فیلم همزمان متأثرکننده و دلپذیر می‌باشد.


23. رومئو و ژولیت – Romeo + Juliet

در این لیست فیلمی هم هست که از مشهورترین افسانه عاشقانه که تا به حال نوشته شده، شایسته باشد؟ “روئو و ژولیت” رویه‌ای مدرن‌تر از نمایشنامه “شکسپیر” را به تصویر می‌کشد.

این داستان کلاسیک بوده و در آن عشقی وحشیانه و جنگ‌های بزرگ جای گرفته‌اند، که همه اینها از دشمنی بین مونتاگوها و کاپولتها سرچشمه می‌گیرد.

همچنین بخوانید: معرفی 10 فیلم جذاب و دیدنی شبیه کتاب سبز (Green Book)


22. تاوان – Atonement

“تاوان” یکی از فیلم‌های عاشقانه کمیاب است که با دیدن آن تحسینش خواهید کرد، اما نه برای نوع فیلمبرداری آن. داستان درباره زوجی عاشق است که در میانه جنگ، به دلیل دروغ خواهری حسود از یکدیگر جدا می‌شوند.

پس از آنکه این زوج از یکدیگر جدا می‌شوند، آن خواهر حسود به نام “بریونی” که باعث جدایی آنها بود برای بخشش التماس می‌کند. آیا او واقعاً می‌تواند نابود شدن زندگی آنها را جبران کند؟ این فیلم داستانی شگفت انگیز درباره بقای عشق می‌باشد.


21. هرگز رهایم مکن – Never Let Me Go

خب، باید بگوییم دستمال‌هایتان را نزدیک بگذارید چرا که این فیلم، دیوانه کننده است! “هرگز رهایم مکن” هم ناراحت کننده است و هم عاشقانه. این داستان علمی-تخیلی در یک مدرسه عالی اتفاق میفتد، که در آن اهدا کنندگانی حضور دارند که بچه به دنیا می‌آورند، تا اعضای آنها به افراد ثروتمند اهدا شوند.

در این دنیا، اهداکنندگان به چشم انسان دیده نمی‌شوند. آن‌ها حق ندارند عاشق شوند، فقط باید تا زمانی که زنده هستند، تا جایی که امکان دارد اعضای بدنشان را اهدا کنند، و بله، خودشان هم از این موضوع خبر دارند. خب، اگر اهداکنندگان عاشق شوند چه اتفاقی میفتد؟ آیا می‌توانند از اهدای عضو اجباری فرار کنند؟


20. همسر مسافر زمان – The Time Traveler’s Wife

اگر به ژانر علمی-تخیلی علاقه دارید، اما از تاریکی “هرگز رهایم مکن” خوشتان نمی‌آید، پس این فیلم را تماشا کنید. یک خانم پس از اینکه متوجه می‌شود همسرش مبتلا به اختلالی است که باعث می‌شود بتواند در طول زمان سفر کند، به دردسر میفتد.

این فیلم غم انگیز اما دارای صحنه‌های اکشن است. داستان آن متأثرکننده و همزمان شوکه برانگیز می‌باشد.


19. زندگی زیباست – Life Is Beautiful

جنگ جهانی دوم باعث شد میلیون‌ها داستان اکشن و وحشتناک و بد به وجود آیند. ممکن است “زندگی زیباست” تنها یکی از ناراحت کننده ترین فیلم‌های رمانتیکی باشد که از آن دوره تاریخ ساخته شده است.

این فیلم، درباره زندگی زوجی است که قبل از جنگ با یکدیگر ملاقات می‌کنند، و در زمان به قدرت رسیدن هیتلر به کمپ کار اجباری فرستاده می‌شوند، و تلاش می‌کنند از آنجا فرار کنند. پدر خانواده برای آنکه پسرش را نجات دهد خود را قربانی می‌کند و تمام اینکارها را با یک لبخند بر روی صورتش انجام می‌دهد.

همچنین بخوانید: لیست بهترین فیلم‌های جنگی تاریخ سینما که باید تماشا کنید


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

بخش دوم این مقاله را در لینک زیر بخوانید:

معرفی ۳۵ فیلم غم‌انگیز عاشقانه و تأثیر گذار که با احساسات مخاطب بازی می‌کنند – بخش دوم

                               

دیدگاه‌ها (6)

بستن فرم

  1. Siyavash

    اردیبهشت 28, 1399

    سلام…عباس جان سال تولید فیلم هام اگه درج شه بد نیستا…

    پاسخ

    • عباس حسن زاده در پاسخ به Siyavash

      اردیبهشت 28, 1399

      سلام سیاوش جان،
      اکثر لیست هامون سال تولید دارن، توی این لیست از دستمون در رفته،
      سعی میکنیم منبعد تو تمام لیست هامون بذاریم،
      مرسی بابت فیدبک

      پاسخ

  2. امیرمهدی

    اردیبهشت 26, 1399

    با عرض سلام و خسته نباشید فکر میکنم خلاصه داستانی رو که برای the notebook نوشتید اشتباه است این خلاصه داستان برای فیلم the vow با بازی ریچل مک ادمز و چنینگ تیتوم هست
    با تشکر

    پاسخ

    • علی در پاسخ به امیرمهدی

      اردیبهشت 26, 1399

      داداش چی میگی این خلاصه داستان دقیقا خلاصه نوت بوک با بازی رایان گالسینگه
      نمی دونم چرا ادما میخوان تو همه چی نظر بدن

      پاسخ

      • امیرمهدی در پاسخ به علی

        اردیبهشت 27, 1399

        دوست عزیز زمانی که من این پیامو گذاشتم این خلاصه داستان نبود نویسنده محترم ما تصمیم گرفته خلاصه رو عوض کنه و درستشو درج کنه بدون اینکه جواب کامنت منو بده
        موفق باشی

        پاسخ

        • عباس حسن زاده در پاسخ به امیرمهدی

          اردیبهشت 28, 1399

          سلام امیرمهدی جان،
          بله درسته خلاصه داستان اشتباه درج شده بود که اصلاح شد،
          ممنون که اطلاع دادید،
          و بابت اینکه فراموش کردیم پاسخ شمارو بدیم عذر میخوام 🙏

          پاسخ