لیست بهترین مینی‌سریال‌های تلوزیونی که می‌توانید تنها در چند روز تماشا کنید

این روزها همه به دنبال راهی برای گذراندن زمان هستیم. می‌توانیم برای وقت‌گذرانی و سرگرم شدن در خانه یکی از این مینی‌سریال‌ها را انتخاب کنیم و تماشا کنیم.

با اینکه بسیاری از سریال‌های خوب در چند سال اخیر تولید شده‌ است،‌ همیشه نمی‌خواهیم که سریالی چند صد قسمتی را نگاه کنیم. پیدا کردن سریال جدیدی که داستانش تمام شده است و به راحتی در دسترس است عالی است؛ اما نگاه کردن یک سریال طولانی وقت‌گیر است و کار بزرگی به حساب می‌آید. اما مینی‌سریال‌ها اینگونه نیستند. این سریال‌ها تقریبا یک فصل با قسمت‌های کوتاه هستند و داستانشان در همان چند قسمت تمام می‌شود. ما در قالب تماشاگر با اینکه دلمان می‌خواهد باز هم داستان این سریال‌ها را ببینیم همزمان از تمام‌شدنشان حس رضایت و آرامش را تجربه می‌کنیم. این سریال‌ها را می‌توانیم در یک روز یا یک آخر هفته تماشا کنیم. در لیست زیر تعدادی از بهترین مینی‌سریال‌های ساخته شده را برایتان آماده کرده‌ایم. با پروشات همراه باشید.

یادداشت نویسنده: برای تهیه این لیست رتبه‌بندی خاصی را مدنظر قرار ندادیم و شماره‌گذاری صرفا برای رعایت ترتیب بوده‌است.


1. هالیوود – 2020 – Hollywood

مینی سریال هالیوود، محصول شبکه نتفلیکس، سریالی با تم تاریخی است که از بحران‌ها و مشکلات گروهی از بازیگران و فیلمسازان هالیوودی، بعد از جنگ جهانی دوم حرف ‌می‌زند. این گروه قصد دارند به هر قیمتی که شده‌است، نامی برای خود دست و پا کنند. این سریال هفت قسمتی که رایان مورفی (Ryan Murphy) از سازندگان اصلی آن می‌باشد، از فضاسازی و داستان جذابی برخوردار بوده و موفق به جلب رضایت مخاطبان نیز شده‌است.


2. میلدرد پیرس – 2011 – Mildred Pierce

مینی سریال “میلدرد پیرس” در یکی از حساس‌ترین دوران اقتصادی کشور آمریکا در جریان است و سعی کرده در کنار داستان درام خود، به رکود عظیم اقتصادی آن دوران بپردازد. داستان این سریال درباره زنی به نام میلدرد (با بازی کیت وینسلت) است که از همسرش جدا می‌شود و حالا باید در شرایط سخت اقتصادی هزینه‌ی زندگی خود و دو دخترش را تامین کند. میلدرد به لطف شغل همسرش تا به امروز زندگی مرفه و تمام و کمالی داشته است و از همین رو روبرو شدنش با شرایطی که مجبور است در آن به کارهای پیش پا افتاده بپردازد سخت و طاقت‌فرسا است.


3. شکسته – 2017 – Broken

“شکسته” با محوریت بازی دیدنی شان بین در نقش یک کشیش میانسال، ما را در شش قسمت و با چند داستان مختلف که همگی آنها سعی در نشان دادن ضعف‌ها و خطاهای ریز و درشت انسانی دارند، همراه می‌کند. این مینی سریال از ابتدا تا انتها درحال به چالش کشیدن شخصیت‌های داستان خود و همچنین بیننده است و همین امر باعث می‌شود با تماشای هر قسمت از آن به فکر فرو روید و حتی “شکسته” را اثری ارزشمندتر از یک اثر تلوزیونی بدانید.


4. دفاع از جیکوب – 2020 – Defending Jacob

“دفاع از جیکوب” یک مینی سریال درام-جنایی است که بر اساس رمان “ویلیام لندی” (William Landay) با همین نام ساخته شده است. داستان این سریال درباره مرده به نام “اندی باربر” (با بازی کریس ایوانز) دستیار وکیل مدافع، ناحیه نیوتاون ماساچوست و همسرش “لوری” است که با اتهام به قتل پسر ۱۴ ساله‌شان “جیکوب” درگیر هستند. وقتی جسد همکلاسی جیکوب “بن ریفکین” که تا حد مرگ چاقو خورده و به قتل رسیده در پارک پیدا می‌شود، به این دلیل که جیکوب همیشه در مدرسه با خود چاقو حمل می‌کرده و اثر انگشتش نیز روی لباس ریفکین بوده، مظنون اصلی این پرونده می‌شود. اندی بین دنبال کردن قانون و عشق به پسرش بین دو راهی قرار می‌گیرد. این مینی سریال پیچیده بوده و پر از هیجان می‌باشد و از هر طریق توجه بیننده را به خود جلب می‌کند.

همچنین بخوانید: ۷ سریال جذاب و دیدنی شبیه سریال “دفاع از جیکوب” (Defending Jacob) که باید تماشا کنید


5. وقتی آن‌ها ما را دیدند – 2019 – When They See Us

وقتی آن‌ها ما را دیدند یکی از سریال‌های نتفلیکس است که در سال ۲۰۱۹ منتشر شد. این سریال چهار قسمت دارد که راجع به ماجرای واقعی گروهی از مردان جوان است که پس از اینکه به اشتباه به تجاوز کردن به یک زن در سنترال پارک متهم‌شدند، به نام پنج نفر سنترال پارک معروف شدند. این سریال ماجرای دادگاه این پنج نفر را از زمان محکوم شدن تا تبرئه شدن در سال ۲۰۰۲ روایت می‌کند. نتفلیکس همینطور یک قسمت ویژه با همکاری اپرا وینفری، یکی از تهیه‌کنندگان این سریال، منتشرکرده‌است که در آن اپرا در سال ۲۰۱۹ و بعد از پخش این سریال با سازندگان و بازیگران این سریال مصاحبه کرده‌ است.


6. ناراست‌کیش – 2020 – Unorthodox

سریالی اقتباسی از زندگی‌نامه “دبورا فلدمن” با نام “ناراست‌کیش: طرد پرجنجال ریشه‌های حسیدی من” درباره زن جوانی به نام استی که مجبور شده ازدواج و زندگی برنامه ریزی شده را قبول کند. سپس تصمیم می‌گیرد همه چیز را رها کرده و به برلین فرار کند، تا به مادرش بپیوندد. او با تجربه آزادی و مدرنیته شهر جدید لذت می‌برد، اما همسرش در نیویورک متوجه می‌شود که او باردار است. بنابراین بازهم به برلین می‌آید تا او را پیدا کند.


7. چرنوبیل – 2019 – Chernobyl

چرنوبیل مینی‌سریالی است که در سال ۲۰۱۹ و در پنج قسمت از شبکه‌ی اچ‌بی‌او پخش شد. این سریال داستان فاجعه‌ی نیروگاه اتمی چرنوبیل در سال ۱۹۸۶ را تعریف‌ می‌کند. این سریال در کنار تعریف‌کردن داستان فاجعه‌ی چرنوبیل به بیان دلایل این اتفاق و ماجراهایی که پس از آن اتفاق‌ افتاد می‌پردازد. در آن زمان و پس از حادثه مردم سعی کردند محیط را تمییز کنند و به نوعی با زباله‌های اتمی کنار بیایند و تاثیرش بر محیط‌زیست، حیوانات و مردم را کنترل‌ کنند. با اینکه ماجرای حادثه‌ی چرنوبیل و تغییر یافتن همیشگی آن ناحیه برای بسیاری از مردم ماجرای آشنایی است، در این سریال ماجراهای کمتر گفته‌ شده و هیجان‌انگیزی بیان‌ می‌شوند که برای بینندگان جذاب هستند.


8. داستان جنایی آمریکایی – ۲۰۱۶ – American Crime Story

هر قسمت از سریال داستان جنایی آمریکایی برای خود ماجرای جداگانه‌ای دارد و این یعنی هر فصل این سریال براساس یک داستان جنایی واقعی مستقل است که به داستان قبلی ربط‌ ندارد. پخش این سریال در سال ۲۰۱۶ آغاز شد و قرار است در سال ۲۰۲۰ فصل سوم آن هم پخش شود. در فصل اول سریال به روایت ماجرای او.جی.سیمپسون می‌پرداخت و از حضور در دادگاه تا نظرات مردم راجع به این پرونده را که در اداره‌ی پلیس لس آنجلس ضبط‌ شده‌ بود و بقیه‌ی اتفاقات که هیت منصفه را متقاعد کرد که سیمپسون بی‌گناه است را بررسی می‌کرد. فصل دوم داستان جنایی آمریکایی به بررسی قتل طراح معروف فشن جیانی ورساچه در سال ۱۹۹۷ می‌پردازد.


9. آلیو کیتریج – 2014 – Olive Kitteridge

در مینی سریال “آلیو کیتریج” با داستان زنی همراه می‌شویم که شاید شخصیت و رفتارهای او برای خیلی‌ها جالب نباشد؛ زنی که نه خوش‌اخلاق است و نه حتی برایش اهمیت دارد که حرف‌ها و رفتارهایش چه احساسی در دیگران به وجود می‌آورد. آلیو زن جا افتاده‌ای است که همراه همسر و پسرش در شهر کوچکی زندگی می‌کنند. مینی سریال “آلیو کیتریج” ار دهه نود میلادی آغاز می‌شود و در زمان حال به پایان می‌رسد؛ در این مدت زندگی خانوادگی آلیو فراز و نشیب‌های زیادی را دنبال می‌کند که در مرکز آن شخصیت آلیو قرار دارد؛ شخصیتی که بدون کوچکترین تحول و تغییری بر خواسته‌ها و عقایدش پافشاری کرده و از قدرتش به عنوان یک مادر و همسر، صرفا در جهت رسیدن به خواسته‌های خودش استفاده می‌کند.


10. چمبرز – 2019 – Chambers

جمبرز قرار نبود که یک مینی‌سریال باشد اما پس از یک فصل توسط نتفلیکس کنسل شد. خوشبختانه در همان یک فصل بسیاری از سوالات داستان پاسخ‌ داده‌ شده‌ بود و فصل اولش بی‌معنی تمام نمی‌شد. درنتیجه تماشاگران می‌توانند این سریال ۱۰ قسمتی را تماشا کنند و مطمئن باشند که داستان در پایان فصل تمام می‌شود. ماجرای این سریال راجع به ساشا دختر نوجوانی است که وقتی یک شب با دوست‌ پسرش است دچار حمله‌ی قلبی می‌شود و بعد از دریافت پیوند قلب زندگی‌اش دستخوش ماجراهای عجیبی می‌شود که باعث می‌شود که ساشا به خانواده‌ای که قلب را به او اهدا کرده‌ بودند نزدیک شود و دنبال جواب اتفاقات عیجب بگردد. اما متاسفانه هرچه که بیشتر راجع به آن فرد اطلاعات به دست می‌آورد اتفاقات عجیب زندگی‌اش هم بیشتر می‌شوند.


۱۱. 11.22.63 – 2016

این سریال براساس رمانی به همین نام نوشته‌ی نویسنده‌ی معروف ژانر وحشت استفن کینگ است. این سریال در هشت قسمت از شبکه‌ی هولو در سال ۲۰۱۶ پخش‌شد. این سریال یک سریال درام علمی-تخیلی است که ماجرای مردی به نام جیک اپینگ را تعریف می‌کند که جیمز فرانکو نقش او را بازی کرده‌است. جیک می‌تواند در زمان سفر کند و ماموریت پیدا می‌کند به گذشته برود و جلوی ترور شدن جان.اف.کندی را بگیرد. اما او می‌فهمد که تغییر دادن گذشته تبعات بد و زیان‌باری دارد.


12. بحران در شش صحنه – 2016 – Crisis in Six Scenes

داستان سریال “بحران در شش صحنه” که در دهه پرتلاطم شصت میلادی (که ایالات متحده با چالش‌های بزرگی همچون به قدرت رسیدن و ترور جان اف کندی، گسترش اعتراضات به جنگ ویتنام، گسترش اقدامات جنبش حقوق مدنی درگیر بود) روایت می‌شود و اوضاع خانواده‌ی سنتی و محافظه کار طبقه متوسط ساکن در حومه شهر نیویورک را به تصویر می‌کشد که با ورود مهمانی ناخوانده (با بازی مایلی سایرس) به منزل‌شان، با بحران و مشکلات جدی روبه رو می‌شوند و باورهایشان توسط این تازه وارد مهمان به چالش کشیده می‌شود.


13. مجنون – ۲۰۱۸ – Maniac

مجنون یکی از مینی‌سریال‌های اورجینال نتفلیکس است که در سال ۲۰۱۸ در این پلتفرم منتشر شد. داستان فیلم در دنیایی موازی با دنیای امروز می‌گذرد که در آن همه‌چیز حال‌ و هوای فیلم‌های تخیلی دهه هشتاد را دارد. اما استون و جونا هیل بازیگران این سریال هستند و در نقش دو غریبه به نام‌های آنی و اون بازی می‌کنند. این دو نفر زمانی که برای یک آزمایش پزشکی داوطلب می‌شود با یکدیگر ملاقات می‌کنند.

این مینی‌سریال ده قسمت دارد و اگر شما از طرفداران فیلم‌های علمی-تخیلی قدیمی هستید حتما از این سریال خوشتان‌ خواهد‌ آمد. با اینکه این دو نفر در فیلم سوپر بد هم هم‌بازی بودند در این سریال برای اولین بار رابطه‌ی جالب و زیبایی شکل داده‌اند.


14. کاراگاه حقیقی – 2014 – True Detective

سریال کاراگاه حقیقی بیشتر از آنکه یک مینی‌سریال باشد یک سریال کامل است. اما از آنجا که هر فصل این سریال داستان مختص خودش را با شخصیت‌ها و مکان و زمان متفاوت دارد، می‌توانیم هر فصلی که دوست داریم را انتخاب کنیم و پشت سر هم تماشا کنیم. هر فصل کاراگاه‌ حقیقی داستان گروهی متفاوت از کاراگاه‌ها را روایت می‌کند که روی پرونده‌ای متفاوت کار می‌کنند. بهترین قسمت این سریال این است که می‌توانید با هر ترتیبی که دوست دارید فصل‌های این سریال را تماشا کنید یا تنها چند فصلش را ببینید.


15. پاتریک ملروز – 2018 – Patrick Melrose

“پاتریک” (با بازی بندیکت کامبربچ) فردی بسیار ثروتمند با جایگاه اجتماعی ویژه‌ای است که به انواع مواد مخدر اعتیاد دارد؛ اعتیاد او به الکل و هروئین به حدی زیاد است که ممکن است با هر بار مصرف، زندگی‌اش را برای همیشه از دست بدهد.

این سریال درام در پنج قسمت داستان پنج سال از زندگی پاتریک را روایت می‌کند؛ اما با فلش‌بک‌هایی که به دوران کودکی این شخص دارد، ما را در جریان اتفاقات چهل سال اخیر زندگی خانوادگی او قرار می‌دهد. سریال از زمانی شروع می‌شود که کسی خبر فوت پدر پاتریک را پای تلفن به او می‌گوید و از همان واکنش ابتدایی پاتریک در مواجه با این خبر می‌توان حدس زد که با چه داستان غم‌انگیز و شوکه کننده‌ای روبرو هستیم.


16. دروغ‌های کوچک بزرگ – 2017 – Big Little Lies

سریال دروغ‌های کوچک بزرگ سریالی دراماتیک است که در سال ۲۰۱۷ پخش آن از شبکه اچ‌بی‌او آغاز شد. با اینکه در واقع این سریال به عنوان یک مینی‌سریال ساخته‌شده بود، فصل دومش هم در سال ۲۰۱۹ به نمایش درآمد. با این حال باز هم هر دوفصل خیلی کوتاه هستند در نتیجه می‌توان در یک هفته هر دو فصل را تماشا کرد.

داستان‌ این سریال در مونتری کالیفورنیا اتفاق می‌افتاد که جایی است که به نظر می‌رسد ساکنانش بسیار خوشبخت هستند و زندگی کاملی دارند. اما بعد از اینکه یک قتل اتفاق می‌افتد گروهی از مادرانی که بچه‌هایشان به یک مدرسه می‌روند و مشکلات زندگی ‌آن‌ها مرکز توجه همه قرار می‌گیرند.


17. اسلشر – 2016 – Slasher

هر فصل این سریال هم مانند سریال کاراگاه حقیقی داستان مجزایی دارد و یک مینی‌سریال نیست. اما تمام فصل‌های این سریال کوتاه هستند و از بقیه‌ی فصل‌ها مجزا هستند در نتیجه می‌توانید هر فصلی را که بیشتر دوست دارید انتخاب کنید و در چند روز تماشا کنید.

اسلشر یکی از سریال‌های اورجینال شبکه نتفلیکس است که تمام فیلم‌های محبوب ترسناک را در قالب یک سریال جمع‌آوری کرده‌است. هر فصل این سریال ماجرای گروه جدیدی از کاراکترها را روایت می‌کند که ناگهان متوجه می‌شوند خودشان و عزیزانشان تحت تعیب یک قاتل مرموز هستند و تلاش می‌کنند قبل از آنکه خیلی دیر شود خودشان را نجات دهند.


18. آن شب – 2016 – The Night Of

سریال آن شب در سال ۲۰۱۶ از شبکه‌ي اچ‌بی‌او و در قالب هشت قسمت پخش شد. این سریال برای کسانی خوب است که داستان‌های جنایی تاریکی و ترسناک را دوست دارند و با اینکه یک سریال کوتاه است به اندازه‌ی کافی تنش‌زا است که بتواند بیننده را دنبال خود تا روشن شدن رازهای داستان بکشاند.

داستان این سریال راجع به دانشجوی پاکستانی‌ای به نام ناز است که برای جرمی که معلوم نیست انجام داده‌است یا نه به زندان افتاده‌است. او شبی را با دختر غریبه‌ای که در راه رفتن به یک مهمانی دیده است گذرانده است و در صبح روز بعد جسد دختر که با چاقو کشته‌ شده‌بود پیدا شده است و ناز به عنوان مضنون درجه اول دستگیر شده است. چه کسی آندریا را کشته؟ برای دانستن جواب این سوال باید آن شب را تماشا کنید.


19. مردم عادی – 2020 – Normal People

در شهر کوچکی در غرب ایرلند، کانل یک دانش آموز خوب و ورزشکار است، درحالی که ماریان هم دختری ساکت و درونگراست که استبداد را زیرسوال می‌برد. این سریال تعادل میان این دو را نشان می‌دهد، آن هم از زمانی که کانل برای برداشتن مادرش به خانه ماریان می‌رود و بین آن دو رابطه‌ای شکل می‌گیرد. شاید سریال یک عاشقانه نوجوانی به نظر برسد، اما رفته رفته عمیق‌تر و غنی‌تر می‌شود.

همچنین بخوانید: ۶ سریال جذاب و دیدنی شبیه سریال “مردم عادی” (Normal People) که باید تماشا کنید


20. کیپرز – ۲۰۱۷ – The Keepers

اگر به جای سریال‌های داستانی به دنبال سریال‌های مستند هستید می‌توانید از بین محصولات نتفلیکس چند مستند سریالی خوب پیدا کنید. کیپرز یکی از مینی‌سریال‌های مستند است که در هفت قسمت در سال ۲۰۱۷ از نتفلیکس منتشر شد و در زمان کوتاهی یکی از بهترین آثار جنایی و مرموز شناخته شد.

این سریال داستان روبوده شدن و قتل یک راهبه‌ و یک معلم در مدرسه‌ی کاتولیک به نام کتی سلنیک را روایت می‌کند. این اتفاق در دهه‌ی شصت میلادی افتاده‌ است و این سریال اطلاعات بسیار بیشتری را در کنار اطلاعات این پرونده‌ی حل نشده‌ی قتل روایت میکند. وحشتناک‌ترین قسمت این داستان شاید شرایط مدرسه در زمان ناپدید شدن سلنیک و هویت کشف‌نشده‌ی قاتل باشد.


21. چیزهای تیز – 2018 – Sharp Objects

چیزهای تیز یکی از مینی‌سریال‌های شبکه‌ي اچ‌بی‌او و براساس داستانی ازگیلان فلین با همین نام است. اگر طرفدار حس تعلیق و داستان فیلم دختر گمشده که آن‌ هم نوشته‌ی فیلن بود هستید، باید این مینی‌سریال ۸ قسمتی را هم تماشا کنید.

ایمی آدامز در نقش دختری به نام کامیل بازی می‌کند که یک ژورنالیست است که ماموریت پیدا‌ کرده به شهر زادگاهش برود و گزارشی راجع به یک رشته از قتل‌های هولناک که در این شهر کوچگ اتفاق‌ افتاده گزارش تهیه کند. کامیل برای این سفر دودل است زیرا خودش روابط و خاطرات دردناکی را در زادگاهش تجربه‌ کرده‌است اما به هرحال با این سفر موافقت می‌کند. سریال چیزهای تیز تاریک و پیچیده است و در انتها شما را شوکه خواهد کرد.


22. باورنکردنی – 2019 – Unbelievable

باورنکردنی مینی‌سریالی محصول نتفلیکس است و در هشت قسمت در سال ۲۰۱۹ پخش شده‌ است. تونی کولت، کتلین دنور و مریت ویور در این درام جنایی تاریک بازی‌ می‌کنند.

داستان این سریال راجع به نوجوانی به نام مری است که یک آزارجنسی که خودش هم قربانی آن بوده را گزارش می‌کند. اما مدتی بعد گزارش را پس می‌گیرد و به دروغ گفتن راجع به آن حادثه متهم می‌شود. اما بعد از اینکه افراد بیشتری با همان داستان مری به اداره‌ی پلیس می‌آیند و همان آزارجنسی را گزارش می‌کنند، ماجرا ترسناک‌تر و عجیب‌تر می‌شود و کاراگاه‌ها برای یافتن حقیقت و اینکه آیا مری راست می‌گفته یا نه وارد کار می‌شوند.


23. تو – 2018 – You

سریال تو سریالی دراماتیک است که در شبکه‌ی لایف‌تایم به نمایش‌ درآمد و بعد توسط نتفلیکس خریداری شد و به شهرت رسید. این سریال در واقع مینی‌سریال نیست و فصل دوم آن هم پخش شده است، اما فصل اول به نوعی تمام می‌شود که داستان را جمع می‌کند و تماشاگر می‌تواند بدون تماشا کردن فصلی دیگر فصل اول را تماشا کند.

داستان سریال تو راجع به کتاب‌فروشی به نام جو است که بلافاصله پس از ملاقات یک مشتری به نام بک عاشق او می‌شود. جو برای به دست‌آوردن دل بک مصمم است و هیچ چیز جلودارش نیست.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید؛ منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (4)

بستن فرم

  1. علی

    آبان 1, 1399

    چیزهای عجیب یکی از روانشناختی ترین سریال های تاریخه و موضوعش خیلی عجیب و جذاب بود برام

    پاسخ

  2. محمد

    اردیبهشت 30, 1399

    سریال you خیلی فوق العادست کافیه یه قسمت ببینید تا…
    از مدیران سایت میخوام چنتا سریال مثل سریال you معرفی کنن واقعا هرجا گشتم به جایی نرسیدم با تشکر از شما .

    پاسخ

  3. علی

    اردیبهشت 22, 1399

    مینی سریال Tut در مورد مصرباستانه پیشنهاد میشه

    پاسخ

  4. VidA

    اردیبهشت 6, 1399

    واقعا به همچین لیستی نیاز داشتم ازتون خیلی ممنونم….

    پاسخ