معرفی 7 فیلم جذاب و دیدنی شبیه فیلم پسران بد” (Bad Boys) که باید تماشا کنید

با تبدیل شدن سینما به نوعی از هنر، طی سال‌ها ژانرهای مختلف پدید آمده‌اند، و براساس تفاوت در شیوه روایت داستان، به ژانرهای فرعی بدل شده‌اند. از بین ژانرهای فرعی، اکشن و پلیسی در سال‌های اخیر محبوب‌تر شده‌اند.

دلیل محبوبیت این فیلم‌ها می‌تواند این باشد که این فیلم‌ها با نمایش دوستی میان دو شخصیت باعث آرامش ما می‌شوند. یکی از محبوب‌ترین فیلم‌های این ژانر فرعی “پسران بد” به کارگردانی “مایکل بی” است.

این فیلم با حضور “ویل اسمیت” و “مارتین لارنس” در نقش‌های اصلی، به ماجراجویی‌های مختلف مایک لوری و مارکوس برنت می‌پردازد. سری فیلم‌های “پسران بد”، جالب، دیدنی و اکشن بوده و شما را شگفت زده می‌کند. اگر از تماشای “پسران بد” لذت برده‌اید، در اینجا می‌خواهیم فیلم‌های دیگر را به شما معرفی کنیم. با پروشات همراه باشید.


7. خیابان جامپ شماره ۲۱ – 21 Jump Street – 2012

در این فیلم کمدی-اکشن اقتباسی از سریالی به همین نام، “چنینگ تیتوم” و “جونا هیل” نقش دو پلیس به نام‌های جنکو و اشمیت را ایفا می‌کنند. شخصیت‌های آن دو به عنوان دانش آموز به یک دبیرستان وارد می‌شوند تا موادفروش‌هایی را که دانش آموزان را مشتری هدف خود قرار داده‌اند، دستگیر کنند.

این فیلم به منبع خود وفادار بوده، و کلیشه‌های دهه 80 تلویزیون را نشان می‌دهد. این فیلم با وجود طنز و داستان پرماجرایش نظرتان را جلب می‌کند.

همچنین بخوانید: 10 فیلم برتر دهه 80 هالیوود که باید تماشا کنید


6. مخمصه – The Heat – 2013

یکی از معدود فیلم‌های پلیسی با حضور زنان که “ساندرا بولاک” و “ملیسا مک کارتی” در آن حضور دارند. بولاک نقش مأمور اف بی آ سارا، را بازی می‌کند که در یک مأموریت خطرناک برای دستگیری یک مافیای مواد مخدر به بوستون می‌رود.

با این حال باید با دت. شانون مالینز کار کند، و هیچ کدام از آنها از این وضعیت راضی نیستند. با این حال باید تفاوت‌ها را کنار گذاشته، و برای حل پرونده با هم کار کنند. گرچه داستان فیلم قابل پیشبینی است، اجرای بازیگران نقش اصلی از خسته کننده شدن آن پیشگیری می‌کند. مک کارتی و زمان بندی جالب او بهترین جنبه‌های فیلم هستند.


5. تانگو و کش – Tango And Cash – 1989

در سال‌های 1980، “سیلوستر استالونه” و “کرت راسل” جز بزرگ‌ترین ستاره‌های هالیوود بودند، و قرار گرفتن آنها در کنار هم برای طرفداران دنیای اکشن خوشایند بود. داستان فیلم درباره ری تانگو (استالونه) و همراهش گیب کش (راسل) است که در لس آنجلس علیه مافیا مبارزه می‌کنند.

با این حال، زمانی که مدارک اشنباه آن‌ها را به دردسر انداخته و پشت میله‌ها می افتند، باید تمام تلاششان را به خرج دهند تا از زندان آزاد شده، و مردی را که مسبب بدبختی‌شان بود را پیدا کنند. سبک فیلمسازی و اجرای دو بازیگر در نقش اصلی نقاط قوت فیلم هستند.

همچنین بخوانید: لیست بهترین فیلم‌های سیلوستر استالونه (Sylvester Stallone) بر اساس امتیاز راتن تومیتوز


4. گریز نیمه‌شب – Midnight Run – 1988

داستان پیچیده یک پلیس با حضور “رابرت دنیرو” در نقش اصلی جک والش شکارچی که باید حسابدار سابق مافیا، جاناتان دوک ماردوکاس (چارلز گوردین) را دستگیر کند.

والش برای این کار برنامه ریزی کرده، و باید به سرعت او را دستگیر کند. درحالی که کارکشته‌ترین سربازش را از نیویورک به لس آنجلس می‌آورد، میان آنها دوستی ایجاد می‌شود. به زودی خود را در توطئه شکل گرفته توسط مافیا و اف بی آی می‌بینند. گرچه داستان فیلم جدید نیست، اما به خوبی ساخته شده است. رابطه خوب میان دو شخصیت نیز فیلم را دیدنی‌تر می‌کند.


3. 48 ساعت – Hours – 1982

در فیلم کمدی-اکشن به کارگردانی “والتر هیل”، “نیک نولتی” و “ادی مورفی” در کنار هم قرار می‌گیرند. مورفی نقش یک سارق به نام رگی را ایفا می‌کند که مخفیانه از زندان خارج می‌شود تا به پلیسی به نام جک کیتس کمک کند تا رفقای قدیمی‌اش که زندان فرار کرده‌اند را بیابد.

رگی باید در عرض 48 ساعت به زندان فرستاده شود تا مشکلی پیش نیاید. به این معنا که این دو باید تفاوت‌هایشان را پذیرفته، و تا حد ممکن سریع کار کنند. این فیلم به ژانر خود پایبند بوده، و تمام عناصر لازم این فیلم‌ها را به نمایش می‌گذارد. مورفی و نولتی هر دو در نقش‌های خود دیدنی هستند.

همچنین بخوانید: معرفی 16 سریال تلویزیونی زیبا و دیدنی دهه 90 میلادی که نباید از دست بدهید


2. اسلحه مرگبار – Lethal Weapon – 1987

یکی از معروف‌ترین فیلم‌های پلیسی درباره داستان مارتین ریگز (مل گیبسون) و شریکش راجر مرتا (دنی گلاور) که به عنوان دو پلیس نقطه مقابل هم هستند. درحالی که مارتین عاشق خشونت بوده و پس از مرگ همسرش دیوانه شده، راجر یک مرد خانواده است که مقررات را رعایت می‌کند.

با این حال، پاره‌ای از حوادث این دو را به هم نزدیک کرده، و آنها را به بهترین دوستان هم تبدیل می‌کند. فیلم این دو را درحالی نشان می‌دهد که باید یک راکت پر از ماده مخدر را به زمین بنشانند. صحنه‌های اکشن در کنار شخصیت پردازی‌های خوب و لحظات احساسی، این فیلم را به یک اثر افسانه‌ای تبدیل کرده است.


1. ساعت شلوغی – Rush Hour – 1998

در میان بسیاری از فیلم‌های پلیسی که طی سال‌ها اکران شده‌اند، بدون شک “ساعت شلوغی” از لحاظ فرهنگی مهم‌ترین است. اولاً، به این دلیل که با استفاده از یک داستان شرق و غربی توانسته گره این ژانر را افزایش دهد. دوما، “جکی چان” را به عنوان یکی از بزرگ‌ترین ستاره‌های اکشن استفاده کرد، و در یک فیلم انگلیسی زبان به کار برد.

فیلم شخصیت‌های لی (چان) و کارتر (کریس تاکر) را به عنوان دو پلیس از هنگ کنگ تا لس آنجلس نشان می‌دهد، که می‌خواهند پرونده مربوط به ربوده شدن دختر یک دیپلمات چینی را حل کنند. این فیلم با وجود لحظات طنز و اجرای این دو بازیگر، بسیار لذت بخش و به یادماندنی بوده، و در فرهنگ عامه به جا ماند.

همچنین بخوانید: 10 فیلم برتر جکی چان که ارزش چند بار دیدن را دارند


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید؛ منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم