7 سریال جذاب و دیدنی شبیه سریال “ویچر” (The Witcher) که باید آنها را تماشا کنید

زمانی که اثری را تماشا می‌کنید و آن اثر تمام انتظاراتتان را بر آورده می‌کند، باید آن زمان را گرامی بدارید و بدانید که “ویچر” دقیقاً همین کار را می‌کند. اقتباس شبکه نتفلیکس از سری داستان‌های “آندره ساپکوفسکی” با همین نام، فراتر از انتظارات بینندگان رفته و بیش از آن تحسین شده است. این سریال که گفته شده بود قرار است “بازی تاج و تخت” بعدی باشد، خود را به سرعت از دیگر سریال‌های تخیلی متمایز کرده و ثابت کرد ارزش هر پنی خرجی که برای آن شد را داشته است.

داستان درباره “گرالت ریویا” است، یک “ویچر” که قدرت‌های ماورایی دارد و در ازای دریافت پول، موجودات خارق العاده را می‌کشد. “هنری کویل” نقش این شخصیت را ایفا می‌کند. ریویا خیلی زود توسط سرنوشت با یک جادوگر قدرتمند و یک شاهدخت که رازی انقلابی را مخفی می‌کند آشنا می‌شود. اگر شما هم مانند ما تمام قسمت‌های این سریال را در یک روز تماشا کردید (برای دفاع از خودمان باید بگویم، هر فصل این سریال کمتر از هشت ساعت است و کل آن از 24 ساعت کمتر می‌شود.) پس حتماً الان احساس پوچی می‌کنید. در حالی که با بی صبری تمام منتظر فصل جدید هستید، پیشنهاد می‌کنم سریال‌های این لیست که مشابه ویچر هستند را تماشا کنید و لذت ببرید. با پروشات همراه باشید.


7. سرگذشت ندیمه ‒ The Handmaid’s Tale ‒ 2017

داستان‌های علمی تخیلی ضمیمه‌های اولیه داستان‌های تخیلی هستند. اما هر دوی این ژانرها چند مؤلفه اصلی از یک دسته بزرگتر هستند که بارزترین آنها ساخت جهان‌های تخیلی است. “سرگذشت ندیمه” از رمان “مارگارت آتوود” با همین نام اقتباس شده است و در دنیایی نابود شده اتفاق میفتد که طبقه‌های اجتماعی به گونه‌ای سفت و سخت مشخص شده‌اند و زنان تحت کنترل هستند، همچنین بسیاری از آنها وادار شده‌اند تا به عنوان برده‌های جنسی و وسیله‌ای برای تولید مثل مردان طبقه بالا زندگی کنند.

“سرگذشت ندیمه” ماهیت فمینیستی دارد اما مرکز خود یعنی جامعه‌ای مبنی بر جنسیت را به طرزی کاملاً استادانه تفسیر کرده و به تصویر می‌کشد. “ویچر” نیز با تصویری که از نقش‌های جنسی و مفهوم زیبایی دارد، تفسیری خلاقانه از فمنیسم را نشان می‌دهد.

همچنین بخوانید: 7 سریال جذاب و دیدنی مشابه سریال دیدن (See)


6. نگهبانان ‒ Watchmen ‒ 2019

تماشای “نگهبانان” آنقدرها هم آسان نیست. به دلیل پیچیدگی این شخصیت‌ها و تفاسیر اجتماعی که این سریال دارد، معمولاً تماشای آن را پیشنهاد نمی‌کنیم. با اینکه “نگهبانان” از کتاب مصور “آلن مور” با همین نام اقتباس شده، اما ضمیمه‌هایی غیر تقلیدی دارد.

این سریال، داستانی ابرقهرمانی معمولی نیست و به دلیل تفسیر آمریکای گذشته و نژادپرست آن، به عنوان یکی از بهترین محصولات تلویزیونی تاریخ محسوب می‌شود. داستان درباره قانون شکنان ماسکداری است که وقتی موجب ایجاد شورش می‌شوند، دولت آنها را مجرم می‌خواند.

همچنین بخوانید: 7 سریال جذاب و دیدنی شبیه سریال نگهبانان (Watchmen)


5. انجام نشده ‒ Undone ‒ 2019

می‌توان گفت تقریباً هیچ سریال تلویزیونی دیگری نمی‌تواند داستانش را به خوبی “انجام نشده” روایت کند، به اندازه (حتی بیشتر از) “ویچر” انقلابی. به علاوه، تکنیک انیمیشنی روتوسکپی که از آن استفاده شده، باعث شده این سریال حالتی لایو اکشن به خود بگیرد و به یک ضیافت بصری تبدیل شود. ممکن است این موضوع در ابتدا کمی ناخوشایند باشد، اما در ادامه بینندگان را شگفت زده می‌کند.

داستان درباره “آلما”ست، که پس از تصادف با ماشین، می‌تواند زمان را دستکاری کند. حالا او از این توانایی استفاده می‌کند تا واقعیت مرگ پدرش را افشا کند. با اینکه همه چیز در دنیای واقعی اتفاق میفتد، اما فضا بسیار سورئال و تخیلی است. داستان با دقت و ظرافت طراحی شده و سازندگان به قدری سخت تلاش کرده‌اند که امکان ندارد متوجه آن نشوید.

همچنین بخوانید: 6 سریال شبیه سریال ساکن برج بلند (Man in the High Castle) که حتماً باید آنها را تماشا کنید


4. بلور تاریک: عصر مقاومت ‒ The Dark Crystal: Age of Resistance ‒ 2019

” بلور تاریک: عصر مقاومت” یکی دیگر از مجموعه‌هایی است که توانست انتظارات بینندگان را برآورده کند. این جواهر تلویزیونی، تجربه‌ای همه جانبه و بی نظیر برای بینندگان فراهم می‌آورد و عجیب است که این سریال به آن اندازه که باید محبوبیت کسب نکرده است. شاید سبک تصویرسازی عجیب آن موجب شود در نگاه اول آماتورگونه به نظر بیاید، اما این مجموعه بسیار فکر شده عمل کرده است و توجه بیشتری را طلب می‌کند.

این فیلم به عنوان دنباله فیلم “بلور تاریک” محصول سال 1982 در نظر گرفته می‌شود و درباره موجوداتی پری مانند است که متوجه می‌شوند توسط فرمانروایان خود تحت فشارند و تصمیم می‌گیرند کودتا کنند. دنیاسازی این سریال به شکلی استادانه انجام گرفته و برای بینندگان چشم نواز است. نوع پویانمایی آن به عنوان یک شاهکار هنری مورد تحسین قرار گرفته و این سریال با وجود ماهیت دیگر دنیایی بودنش، انسان گرایانه می‌باشد.

همچنین بخوانید: معرفی 12 سریال مستند جذاب و دیدنی در سال 2019 که باید تماشا کنید


3. خدایان آمریکایی ‒ American Gods ‒ 2017

با اینکه “ویچر” افسانه‌ای پیچیده است و خط داستانی سنگینی دارد، اما زمانهایی نیز در آن وجود دارد که به بیننده مهلت استراحت می‌دهد. برای مثال، گرالت در پایان یک اتفاق ناگهان می‌گوید “فاک” و باید بگویم در حین تماشای هیچ سریال فانتزی دیگری پیش نیامده که اینطور خنده دار باشد. “خدایان آمریکایی” یک مجموعه تخیلی است که از رمان “نیل گایمن” با همین نام اقتباس شده است. شخصیت سازی های رمان قطعاً تأثیر زیادی در سبک مجموعه داشته است.

زمینه داستان پیچیده است اما هم رمان و هم سریال بسیار روان و عالی هستند! ممکن است کمی تخیلی بومی به نظر برسد اما نوع روایت داستان کاهیتان را بسیار مدرن کرده است. همه چیز از جایی شروع می‌شود که یکی از خدایان یک مجرم سابق را در بین جنگ بین خدایان قدیمی و جدید استخدام می‌کند.

همچنین بخوانید: معرفی 7 سریال جذاب و دیدنی شبیه سریال ری داناوان (Ray Donovan) که باید تماشا کنید


2. نیروهای اهریمنی‌اش ‒ His Dark Materials ‒ 2019

“نیروهای اهریمنی‌اش” نیز درست مانند “ویچر” قبل از اتمام فصل اول، برای فصل دوم تمدید شد. شباهت این دو مجموعه در موضوع آنهاست: تخیلی- حماسی، و اینکه هر دوی آنها بر اساس داستان‌های تخیلی محبوبی ساخته شده‌اند. با این حال، لازم به ذکر است که ” نیروهای اهریمنی او” برای رده سنی پایین‌تری ساخته شده و خشونت و صحنه‌های جنسی آن کمتر هستند. اما دنیای تخیلی، تاریخی آن به همان اندازه گیرا و باشکوه است.

داستان درباره دختری به نام “لیرا”ست که برای پیدا کردن دوست دزدیده شده‌اش، جستجویی را شروع می‌کند، اما توطئه‌ای را کشف می‌کند. نویسنده ” نیروهای اهریمنی او” هم مانند “ویچر” آزادی عمل زیادی در نوشته‌های خود داشته و قسمت‌های مختلفی از منبع خود را اصلاح کرده، تا مناسب پخش در تلوزیون شود. و هر دوی این برنامه‌ها نشان می‌دهد که گاهی کمی “بی وفایی” راه بهتری است (در صورتی که درست اجرا شود).

علاوه بر این “نیروهای اهریمنی او” مفاهیم رمانی مانند شیاطین (همراهان حیوانی و محرکی هر شخصیت دارد) دارد که توضیح آنها برای بینندگان کم تجربه به زمان و توجه زیادی نیاز دارد. تا به اینجا، این سریال نیز همانند “ویچر” دنیای غنی را نشان می‌دهد و بدون افشای اطلاعات بیش از حد به پیش می‌رود.

همچنین بخوانید: 7 سریال جذاب و دیدنی شبیه سریال پایان دنیای لعنتی (The End of the F***ing World)


1. بازی تاج و تخت ‒ Game of Thrones ‒ 2011-2019

تقریباً تصمیم داشتیم “بازی تاج و تخت” را در این لیست قرار ندهیم، چرا که تشابهات آنها در تناوب و دیگر مسائل حتی قبل از انتشار “ویچر” موضوع بحث همگان بود. اما اگر این کار را می‌کردیم کمی ناعادلانه می‌شد. این مجموعه فانتزی حماسی برگرفته از رمان “ترانه آب و آتش” اثر “جورج آر. آر. مارتین” یکی از بهترین سریال‌های زمان اخیر می‌باشد.

اگر هنوز این سریال را تماشا نکرده‌اید، ممکن است تماشای آن وقت زیادی از شما بگیرد چرا که “بازی تاج و تخت” با دنیایی خیالی و پراکنده که قرار است در آینده به چند پروژه دیگر بسط یابد. با این حال این مجموعه یکی از تحسین شده ترین سریال‌های موجود است که به لطف سرعت مناسب و تاثیرگذار آن، هر فصل بزرگتر و بهتر می‌شود (البته به غیر از فصل آخر، که کاملاً ناامید کننده بود). چیزی که به عنوان داستانی مهیج در یک دنیای پرسیاست و تخیلی قرون وسطایی آغاز می‌شود، خیلی زود به رقابتی خونخوارانه بر سر قدرت تبدیل می‌شود و سطح ارزش تولید شبکه HBO را بالا می‌برد.

اگر کسی این مجموعه را به عنوان داستانی تخیلی و پر از اژدها تلقی کند، سخت در اشتباه است چرا که این سریال پر است از تنش‌های سیاسی، استراتژی جنگ، و شخصیت سازی های ظریف اما بازتابنده‌ای از چندین پدیده اجتماعی تاریخی نیز می‌باشد. صادقانه بگوییم، هر ثانیه که صرف خواندن این متن کردید بهتر است آن را صرف تماشای “بازی تاج و تخت” می‌کردید. به همین دلیل تا همینجا کافیست، ما دیگر توضیح را تمام می‌کنیم و اجازه می‌دهیم بروید و سریال را تماشا کنید.

همچنین بخوانید: 10 فیلم و سریال برتر با حضور مستربین (روآن اتکینسون)


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید؛ منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم