6 سریال شبیه سریال “ساکن برج بلند” (Man in the High Castle) که حتماً باید آنها را تماشا کنید

“ساکن برج بلند” (Man in the High Castle) یک مجموعه تلوزیونی تحسین شده است که اولین فصل آن در سال 2015 از شبکه آمازون پخش شد. این مجموعه داستان تاریخی-تخیلی متناوبی است که بر اساس رمان “فیلیپ کی. دیک” ساخته شده است.

محیط تفکر برانگیز سریال چیزی است که باعث جلب توجه بینندگان شد. این مجموعه مکانی موازی را نشان می‌دهد که در آن نیروهای متحدین در جنگ جهانی دوم پیروز شده و بر دنیا حکومت می‌کنند. ایالات متحده آمریکا به دو منطقه تقسیم شده و در بین آنها یک منطقه میانی وجود دارد. بخش شرقی ساحل و بخش میانی شمال آمریکا توسط دولتی اداره می‌شود که مستقیماً توسط نازی‌های آلمان کنترل می‌شود. این منطقه به شکل یک کلونی از نازیان به نام “آمریکای نازی” و یا “ناحیه آمریکا” معروف است. از سوی دیگر نیمه غربی شمال آمریکا توسط امپراتوری ژاپن معروف به “ایالات متحده آرام” اداره می‌شود. در دنیایی دو قطبی مشابه چیزی که در جنگ سرد شاهد آن بودیم، ژاپن و آلمان دو بلوک قدرت می‌باشند. این دو برای تسلط بر دنیا با هم رقابت می‌کنند.

این واقعیت موازی با ظلم و ستم خدشه دار شده است. وقتی “جولیانا کارین” زنی ساکن سان فرانسیسکو در ایالت آرام، فیلمی دریافت می‌کند که در آن نشان می‌دهد متفقین در جنگ جهانی دوم پیروز شدند، به احتمال موفق شدن شورش ایمان می‌آورد.

داستان این مجموعه جالب توجه است و محیط آن به طرزی حماسی بازسازی شده است و از سوی منتقدان با تحسین زیادی روبرو شد. حالا که اعلام شده است چهارمین فصل این مجموعه آخرین فصل است، قطعاً طرفداران احساس ناراحتی می‌کنند. فیلمنامه فیلم جذاب است و شخصیت‌های آن در دنیایی تفکری قرار دارند. در اینجا لیستی از مجموعه‌های مشابه “ساکن برج بلند” برایتان آماده کرده‌ایم که از دیدنشان لذت خواهید برد. با پروشات همراه باشید.


6. اس اس- جی بی ‒ SS-GB ‒ 2017

این مجموعه سال 2017 در دنیای نظری مشابه “ساکن برج بلند” اتفاق میفتد. این سریال بر اساس رمانی با همین نام اثر “لی دالتون” است و داستان آن درباره تاریخی است که در آن در دوران جنگ جهانی دوم، آلمان نازی بریتانیای کبیر را تحت سلطه خود دارد. در این واقعیت موازی، “وینستون چرچیل” اعدام شده و شاه جورج ششم زندانی شده است.

داستان بر یک کارآگاه انگلیسی اسکاتلندی به نام “داگلاس آرچر” تمرکز دارد که از سوی فرماندهان آلمانی دستور می‌گیرد و بر این باور است که مقاومت در برابر مهاجمان آلمانی بیهوده است. با این وجود، وقتی مأموریت تحقیق درباره یک قتل سیاسی بر عهده او قرار می‌گیرد، متوجه می‌شود که عشقش برای جنبش مقاومت کار می‌کند و در توطئه درگیر می‌شود.

همچنین بخوانید: معرفی 7 سریال جذاب و دیدنی شبیه سریال ری داناوان (Ray Donovan) که باید تماشا کنید


5. همتا ‒ Counterpart ‒ 2017-2019

“همتا” یک سریال مهیج علمی-تخیلی است که فصل اول آن در سال 2017 پخش شد. داستان این سریال بسیار جالب است و درباره دروازه‌ای مخفی است که به دنیای ساختگی دانشمندان شرقی آلمان راه دارد. شخصیت اصلی “هاوارد سیلک” با ایفای نقش “جی کی سیمونز” در دفتر تبادل که یک سازمان جاسوسی مشغول به کار است. این سازمان مسئول حفاظت از نقطه تقاطع این جهان موازی است که دقیقاً یک کپی از دنیای واقعیست.

داستان از آن جایی شروع می‌شود که یک قاتل با لیست بلند بالایی برای کشتن، از جمله همسر شخصیت اصلی، از این جهان موازی عبور می‌کند. این سریال موضوع هویت را مورد بررسی قرار می‌دهد و از بینندگان سؤال‌هایی می‌پرسد، “اگر می‌توانستیم زندگی متفاوتی داشته باشیم چه؟”


4. نگهبانان ‒ Watchmen ‒ 2019

“نگهبانان” سریالی ابرقهرمانی است که فصل اول آن در سال جاری منتشر شد. این سریال بر اساس یک داستان مجموعه کتاب مصور ساخته شده است. با این حال، اقتباس مستقیمی از این کتاب صورت نگرفته است. در عوض درمان جهان و با شخصیت‌های متفاوت اتفاق میفتد. در این واقعیت متناوب، وجود ابر قهرمانان و افراد قانون شکن به عنوان “واچمن” شناخته شده است و همانطور که می‌دانیم وقایع دنیای واقعی را به طور قابل توجهی تغییر می‌دهند. برای مثال، ایالات متحده آمریکا در جنگ ویتنام پیروز می‌شود.

این مجموعه تلوزیونی که 34 سال پس از اتفاقات کتاب مور اتفاق میفتد، دنیایی را به تصویر می‌کشد که براثر برتری سفیدپوستان و تنش‌های نژادی در سراسر آمریکا، خدشه دار شده است و در عین حال “واچمن” به خاطر تصویر ضعیفشان در انظار عمومی بی اعتبار شده‌اند.

همچنین بخوانید: 7 سریال جذاب و دیدنی شبیه سریال نگهبانان (Watchmen)


3. وست ورلد ‒ Westworld ‒ 2016

این مجموعه علمی-تخیلی شبکه HBO که تحسین زیادی دریافت کرد، آینده‌ای نزدیک را نشان می‌دهد. “وست ورلد” توسط برادر “کریستوفر نولان” یعنی “جاناتان نولان” کارگردانی شده است و فرضیه‌ای خارج از این دنیا دارد. فصل اول آن در “وست ورلد” یک پارک تفریحی آینده نگرانه اتفاق میفتد که توسط شرکت “دلوس” اداره می‌شود.

“وست ورلد” نوعی پارک تفریحی شبیه به غرب قدیم و کابوی‌هاست که مملو از ربات‌های اندرویدی شبیه به انسان‌ها می‌باشد و شخصیت‌های مختلفی را به تصویر می‌کشند. افراد واقعی که از این پارک دیدن می‌کنند می‌توانند مانند دیگر انسانهای عادی با این ربات‌های اندرویدی ارتباط برقرار کنند و اجازه دارند هر طور که می‌خواهند با آنها رفتار کنند: می‌توانند با آنها صحبت کنند، آن‌ها را بزنند، یا با آنها را بطه جنسی برقرار کنند.


2. کلونی ‒ Colony ‒ 2016-2018

“کلونی” یک مجموعه تلوزیونی علمی-تخیلی است که آینده ویرانه‌ای را نشان می‌دهد که در آن نیرویی بیگانه لس آنجلس را تسخیر کرده است. برخی افراد در این دنیا تصمیم می‌گیرند تا با دولتمردانی که به این بیگانگان خدمت می‌کنند، همکاری کنند و برخی دیگر سعی می‌کنند مقاومت نشان دهند. داستان درباره خانواده “بومن” است، “ویل بومن” مأمور سابق اف بی آی است و همسرش به طور مخفیانه جزو جنبش مقاومت می‌باشد که به دنبال شورش علیه مهاجمان بیگانه است.

همچنین بخوانید: معرفی 12 سریال جذاب و دیدنی شبیه آینه سیاه (Black Mirror)


1. مسافران ‒ Travelers ‒ 2016-2018

این سریال کانادایی-آمریکایی با همکاری شبکه نتفلیکس و یک شبکه کانادایی به نمایش گذاشته شد. در دنیایی ویرانه و پسا‌آخرالزمانی که در آینده قرار دارد، فناوری‌ای ساخته شده که می‌تواند “هوشیاری” را به گذشته ببرد. با استفاده از این تکنولوژی هزاران عامل هوشیاری خود را به سپاه میزبان قرن 21 می‌برند. در واقع استفاده از این فناوری به فرد اجازه می‌دهد تا در زمان سفر کند، حالا این عاملان مأموریت دارند که از رخ دادن این فاجعه که باعث شد جامعه آینده از بین برود، جلوگیری کنند.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم