7 سریال جذاب و دیدنی شبیه سریال “پایان دنیای لعنتی” (The End of the F***ing World)

ممکن است تعجب کنید که چرا فردی اگزیستانسیال، هیچ انگار، خودخور و قاتل با ترسی بی‌اندازه می‌تواند با حضور در یک سریال آنقدر مشهور شود. با این‌حال، این موضوع از الگوریتم صحیح نتفلیکس نشات می‌گیرد که می‌خواهد بداند مردم دوست دارند چه چیزی را تماشا کنند. بیشتر نوجوانان ممکن است فوراً با آن ارتباط برقرار کنند، هر چند که ممکن است این تفکر کمی ترسناک به نظر بیاید.

این سریال که بر اساس داستانی کمیک نوشته “چارلز فورسمن” ساخته شده، داستانی درباره دو نوجوان است که از همه افراد فاصله گرفته و با هم خوب کنار می‌آیند. “الکس لاوتر” در نقش “جیمز”، پسری لاغر اندام و 24 ساله بازی می‌کند که می‌تواند به خاطر پول به “هانیبال لکتر” تبدیل شود. او باور دارد که یک روانی است و برخی کارهای او باعث می‌شود شما نیز همین فکر را بکنید. یکی از خصمانه‌ترین کارهای او این است که حیوانات را می‌کشد تا بتواند حسی خاص را تجربه کند. اما او نیز مانند دیگر نوجوانان جاه طلبی‌هایی دارد. او می‌خواهد چیزی بزرگتر از یک حیوان را بکشد…

اینجاست که او با “آلیسا” ملاقات می‌کند. “جسیکا باردن” در نقش آلیسا دختری است که فکر می‌کند عاشق جیمز شده است چرا که او در کنار ویژگی‌های دیگر، ماشین نیز دارد. اما از آنجایی که جیمز از کشتن حیوانات خسته شده، در این فکر است که او را بکشد. یکی از اولین عاشقانه‌های جنسی آنها (واقعاً راه دیگری برای توصیف این موضوع نیست) در قسمت اول، زمانی اتفاق می‌افتد که آلیسا برهنه شده و از جیمز می‌خواهد تا با او رابطه جنسی برقرار کند، اما جیمز در این فکر است که بهترین زاویه برای پاره کردن گلوی او کجاست. با این رابطهٔ عجیبی که بین آنهاست، آلیسا، جیمز را راضی می‌کند تا سفری جاده‌ای را شروع کنند و اینجاست که همه چیز جدی می‌شود.

نتفلیکس دومین فصل از سریال “پایان دنیای لعنتی” را چندی پیش منتشر کرد. اگر فصل اول آن حرفی برای گفتن داشت، فصل دوم چیزی جز تجربه‌ای ترسناک و کمدی که زیاد هم لذتبخش نیست نخواهد بود. طرفداران مشتاقند که بدانند پس از پایان معمایی فصل یک چه اتفاقات دیگری رخ داده است. اگر به دنبال سریال‌هایی مشابه این سریال کمدی انگلیسی هستید، حتماً به این لیست نگاهی بیندازید. با پروشات همراه باشید.


7. دهان گنده ‒ Big Mouth ‒ 2017

صحبت از نوجوانان و هورمونهایشان شد، اگر هورمون‌های ما به شکل هیولاهایی دوستانه در آیند که می‌توانند ما را ببینند و با ما صحبت کنند چه؟ سریال انیمیشنی نتفلیکس با استفاده از این ایده ابتکاری، نگاهی تازه به ژانری پر ازدحام می‌اندازد. جدا از مفهوم غیرملموس داستان، هورمون‌ها به طور منحصر به فردی، قدرت باورپذیر شخصیت‌های داستان هستند. “دهان گنده” بینندگان زیادی را به خود جذب کرد و انتظار می‌رود که هر سال، فصل جدیدی از آن منتشر شود. با اینکه شخصیت‌ها مدرسه‌ای هستند، اما هدف داستان بزرگسالان هستند و هر کسی که این سریال را تماشا می‌کند با دژاوویی قدرتمند روبرو خواهد شد.

همچنین بخوانید: معرفی 7 سریال جذاب و دیدنی شبیه سریال بوجک هورسمن (BoJack Horseman)


6. فریکس و گیکس ‒ Freaks and Geeks ‒ 1999-2000

تضمین می‌کنیم که هرگز شاهد جمع شدن این همه ستاره در یک برنامه تلوزیونی نخواهید بود. “فریکس و گریکس” با ایفای نقش ستارگانی مانند “جیسون سیگل”، “جیمز فرانکو” و “ست روگن”، ثابت می‌کند که سریالی کمدی کاملاً بازیگر محور درباره نوجوانی است که مرحله ساده اما پیچیده رشد کردن را کشف می‌کند. با اینکه برای برنامه‌ای با این حجم، کمی ناپختگی است که تنها یک فصل داشته باشد، اما همان چند قسمت برای ثابت کردن آن کافی بوده است. این سریال با بازیگران فوق العاده و فیلمنامه عالی که دارد، در هر لیستی که باشد باید حتماً آن را تماشا کنید.

همچنین بخوانید: معرفی 20 سریال جذاب و دیدنی شبیه ریک و مورتی (Rick and Morty)


5. آن مای بلاک ‒ On My Block ‒ 2018

این سریال شبکه نتفلیکس با موضوع کمتر بحث شده، درباره بزرگ شدن به عنوان نوجوانی سیاه پوست در محله‌ای از افراد با رنگ‌های مختلف در آمریکاست و به همین دلیل دیدنی است. با اینکه این سریال  عشق نوجوانی و ناشیگری اجتماعی را به همراه دارد، این بحث‌ها بخشی از کشمکش‌هایی جدی از خشونت دسته‌های جنایتکاران می‌باشد. این فیلم با نشان دادن تصویری خطرناک، جامعه آمریکا را از زاویه‌ای که قبلاً دیده نشده بود، به نمایش می‌گذارد.

همچنین بخوانید: 14 سریال برتر شبکه HBO در این دهه


4. ناجورها ‒ Misfits ‒ 2009-2013

این سریال انگلیسی، پایه‌ای کاملاً آمریکایی دارد؛ یعنی ابرقهرمان‌ها! اما چیزی بیشتر از صحنه‌های اکشن را به نمایش می‌گذارد و آن هم لباس‌های پرزرق و برق است. “ناجورها” جدا از داستان جذاب‌اش، به دلیل داشتن عناصر انسانی آن مورد تحسین قرار گرفته است. داستان حول محور گروهی از نوجوانان مجرم است، که مجازاتشان انجام خدمات اجتماعی است. این داستان در ژانر نوجوانانه ساخته شده و قدرت‌های ماورایی و توانایی‌های ابرقهرمانی و کشمکش برای انجام کار درست، چاشنی آن می باشد. یکی دیگر از دلایلی که باید این سریال را تماشا کنید، “ایوان رون” می‌باشد، که برای بازی در نقش “رمزی” در سریال “بازی تاج و تخت” مورد نفرت قرار گرفت. شخصیت‌های “ناجورها” مانند جیمز و آلیسا در “پایان دنیای لعنتی” رفتارهای متناقض دارند.

همچنین بخوانید: توضیح کامل نقشه سریال بازی تاج و تخت (Game of Thrones)


3. اسکینز ‒ Skins ‒ 2007-2013

یکی دیگر از برنامه‌های نوجوانانه انگلیسی “اسکینز” می‌باشد که از نظر منتقدان یکی از بهترین سریال‌ها درباره مشکلات پیچیده نوجوانان مانند بیماری روانی، سوء استفاده از مواد، اختلالات شخصیتی و مسائل دیگر می‌باشد. با داشتن عواملی تاثیرگذار و فعال، شخصیت‌ها هر چند سال جایگزین می‌شوند تا برای کشمکش‌های تازه‌تر دامنه ایجاد شود. از بین برخی از بازیگران مشهوری که در این سریال حضور داشته‌اند می‌توان به “دو پتل”، “نیکولاس هولت”، و “جک او کانل” اشاره کرد. این برنامه به قدری در سطح جهانی مشهور شد که شبکه‌ ام تی وی یک بازسازی آمریکایی از آن ساخت، اما این سریال به دلیل کمبود بیننده که به تعداد بینندگان همتای اصلی انگلیسی آن نزدیک نبود، با شکست مواجه شد.

همچنین بخوانید: 7 سریال جذاب و دیدنی شبیه سریال اتاق 104 (Room 104)


2. آموزش جنسی ‒ Sex Education ‒ 2019

اگر “پایان دنیای لعنتی” نوجوانان دهه 20 را به خود جذب کرده، سریال “آموزش جنسی” شبکه نتفلکیس به پریشانی‌های هورمونی که “پرنده‌ها و زنبورها” برای نوجوانان ایجاد می‌کنند، نگاهی سرگرم کننده می‌اندازد. نگرانی درباره جهت گیری‌های جنسی، تکرار خودارضایی و دیگر موضوعات می‌توانند کمی ترسناک باشند. اینجاست که این برنامه برتری خود را نشان می‌دهد. این سریال به همه چیزهایی که در این دوره در ذهن می‌گذرد نگاهی گستاخانه می‌اندازد.

داستان درباره “اوتیس” می‌باشد. پسر یک درمانگر جنسی که مادر بیش از حد راحت او باعث می‌شود که او در زمینه جنسی استاد باشد و برای همکلاسی‌هایش در مدرسه خدمات درمانی جنسی ارائه دهد. با اینکه اوتیس به اندازه جیمز در “پایان دنیای لعنتی” دیوانه نیست، اما به همان اندازه بدبین است و از آنجایی که ما به دنبال تشابهات هستیم، یک تشابه جالب بین آنها وجود دارد: جیمز هر یک هفته یکبار خودارضایی می‌کند تا اجازه ندهد مشکلی برایش پیش بیاید، در حالی که اوتیس برگ‌های دستمال را در کنار تختش رها می‌کند تا مادرش گمان کند شهوت او معمولی است.

همچنین بخوانید: معرفی 8 سریال جذاب و دیدنی با مدت زمان 20 تا 30 دقیقه


1. فلیبگ ‒ Fleabag ‒ 2016-2019

ممکن است “پایان دنیای لعنتی” برای بینندگان انگلیسی داستان تازه‌ای نباشد چرا که قبل از آن این سریال کمدی را تماشا کرده‌اند. این سریال اقتباسی از فیلمنامه‌ای نوشته بازیگر نقش اصلی “فیبی والاس- بریج” درباره زندگی “فیلبگ” زنی صریح و انتقاد کننده است که سعی می‌کند در لندن زندگی کند. ظاهراً “فیلبگ” اسم واقعی او نیست. این اسمی است که او به خودش داده و بینندگان اسم واقعی او را نمی‌دانند. اولین مردی که با او می‌خوابد “مردک بیشعور” نام دارد و مرد بعدی نیز “موش اتوبوس” می‌باشند. اما خلاقیت این برنامه از همین جزئیات مبتکرانه نشات می‌گیرد.

صحبت‌های درونی فیلبگ مشابه جیمز و آلیساست، به غیر از آنکه فیلبگ همیشه دیوار چهارم را می‌شکند. با این حال، سبک و ژانر هر دو سریال، کاملاً شبیه به هم است و تنها تفاوت میان سن شخصیت‌ها می‌باشد. “پایان دنیای لعنتی” پر از احساسات نوجوانانه است در حالیکه “فیلبگ” درباره مشکلات بزرگسالان می‌باشد. “فیلبگ” برنده چهار جایزه‌ امی شد، از جمله جایزه سریال برجسته کمدی، و جایزه بهترین بازیگر زن در جوایز سریال‌های کمدی.

همچنین بخوانید: 7 سریال جذاب و دیدنی مشابه سریال وایکینگ ها (Vikings)


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید؛ منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم