معرفی 7 سریال جذاب و دیدنی شبیه سریال “بوجک هورسمن” (BoJack Horseman)

بدون شک نتفلیکس درفضای سرگرمی در قرن 21 انقلاب به پا کرد. این شبکه با پخش فیلم‌ها و برنامه‌های تلوزیونی که بینندگان را جذب کرد، سکوی پخش را تغییر داده و همچنین خود برنامه‌هایی تولید کرده که به‌عنوان محصول اصلی نتفلیکس (Netflix Original) از آنها یاد می‌شود. حال که رقابت بین سکوهای پخش شدید شده است، تنها راه برای حفظ محبوبیت یک شبکه، پخش بهترین محتواست. نتفلیکس، با لیست گسترده‌ای از برنامه‌ها و فیلم‌ها توانسته این کار را انجام دهد. نتفلیکس نه تنها آنها را به انگلیسی دوبله کرده، بلکه محتوای اصلی را نیز در بین تمام دنیا از جمله هند، برزیل، آفریقای جنوبی، آمریکا، کانادا و دیگر کشورها پخش کرده است.

مسئولان نتفلیکس علاوه بر اهمیت دادن به پخش لایو اکشن‌ها و برنامه‌های تلوزیونی به همان اندازه به انیمیشن نیز اهمیت می‌دهند. به همین دلیل است که انیمیشن‌های اورجینال مناسب برای کودکان و بزرگسالان در این شبکه پیدا خواهد شد. در بین تعداد زیادی از این برنامه‌هایی که سالها از پخششان می‌گذرد، هیچکدام به اندازه “بوجک هورسمن” مشهور و تاثیرگذار نبوده است.

این مجموعه انیمیشنی مخصوص بزرگسالان، درباره یک اسب انسان گونه است که یک ستاره سابق تلوزیونی است و در حال حاضر در لس آنجلس زندگی می‌کند. حالا که بوجک در حال گذراندن لحظاتی سخت است، تنها کاری که می‌کند آبجو خوردن و افسوس موقعیت گذشته‌اش را خوردن است. بوجک منکر هستی است و به خوبی می‌تواند جامعه مدرن و تجاری سازی افراطی آن را نقد کند. این برنامه زندگی رو به زوال یک ستاره و کمبود ارزش گذاری در دنیای امروز را نشان می‌دهد. بوجک در واقع سخنگوی نسل ماست. “بوجک هورسمن” یک سریال کمدی اجتماعی است که نباید به هیچ قیمتی آن را از دست بدهید. اگر علاقمندید که برنامه‌های بیشتری مانند آن را تماشا کنید، به جای درستی آمدید، در اینجا برایتان لیستی از سریال‌های مشابه را آماده کرده‌ایم که می‌توانید آنها را تماشا کنید. با پروشات همراه باشید.


7. افسون زدایی ‒ Disenchantment ‒ 2018

یکی دیگر از سریال‌های اصلی شبکه نتفلیکس، “افسون زدایی” است که خالق آن “مت گرونینگ” افسانه‌ای یعنی کسی که “سیمپسون‌ها” را ساخته، می‌باشد. گرونینگ تا به حال سه اثر با چنین دنیایی ساخته است؛ “افسون زدایی” که در قرون وسطی اتفاق میفتد، “سیمپسون‌ها” که در زمان حال اتفاق میفتد و “فیوچرما” سریالی که در آینده‌های دور اتفاق میفتد. “افسون زدایی” داستان شاهزاده جوان “بین” است که در پادشاهی ویران “سرزمین رؤیا” زندگی می‌کند. او طوری ساخته شده که تمام تصوراتتان درباره شاهزاده‌های خجالتی دوران قرون وسطی را در هم بشکند. او عاشق مشروب خوردن است و همراهان او یک شیطانک شخصی به نام “لوسی” و یک موجود جن مانند به نام “الفو” هستند. روایت داستان درباره رویارویی آنها با موجودات تخیلی مختلف است. ایده این سریال و شخصیت‌های فوق العاده آن واقعاً قابل ستایش است. این برنامه شوخ طبعی درخشان گرونینگ که همیشه با آن در ارتباط بودیم را نیز به زیبایی به تصویر می‌کشد.

همچنین بخوانید: معرفی 20 سریال جذاب و دیدنی شبیه ریک و مورتی (Rick and Morty)


6. پارک جنوبی ‒ South Park ‒ 1997

یکی از بهترین انیمیشن‌های مخصوص بزرگسالان “پارک جنوبی” است که از سال 1987 که به عنوان “کمدی مرکزی” پخش شد، موفق بوده است. این سریال درباره زندگی چهار پسر است “استن مارش”، “کایل بروفلوسکی”، “آرک کارتمن” و “کنی مک کورمیک” که در یک شهر ناشناخته زندگی می‌کنند. هر یک از این شخصیت‌ها منبع طنز این برنامه هستند. در حالی که استن “مرد همیشگی” سریال است، کایل یک یهودی است که همیشه توسط اریک مورد تمسخر قرار می‌گیرد. اریک با اینکه کلاس چهارم است اما به طور شگفت انگیزی دیدگاه ضد سامی قوی دارد. نکته دیگر اینکه کنی تقریباً در آخرین لحظات هر قسمت می‌میرد، اما سپس بدون هیچ نوع توضیحی از زنده بودنش، دوباره در قسمت بعد حضور می‌یابد. داستان‌های سریال برخی اوقات فراطبیعی و خیالی هستند. “پارک جنوبی” با شخصیت سازی‌ها و طنز خود تا به الان تازه مانده و به راحتی می‌تواند به عنوان نقطه عطفی در برنامه‌ریزی پویانمایی بزرگسالان محسوب شود.

همچنین بخوانید: 35 انیمیشن برتر تاریخ سینما


5. خ مثل خانواده ‒ F Is For Family ‒ 2015

“خ مثل خانواده” زاییده فکر کمدین بزرگ “بیل بور” است که از زندگی او از سال 1970 در یک خانواده ایرلندی الهام گرفته شده است. این مجموعه با موضوع مد و حتی موسیقی که به‌شدت بازتابی از فرهنگ آن دوره دارد، بازگشتی کامل به این دوره می‌باشد. شخصیت اصلی این مجموعه یک کهنه سرباز است به نام “فرانسیس ایکس”. “فرانک مورفی” که در فرودگاه کار می‌کند، شخصی است که به سرعت عصبانی می‌شود و از حرف‌های زشت استفاده می‌کند. دورنمای سیاسی اجتماعی از سال 1970 آمریکا به خوبی نشان داده شده است. ما از جایگاه زنان در جامعه و نقش پدر در خانواده و چیزهای دیگر در آن زمان آگاه می‌شویم. چیزی که این فیلم به تصویر می‌کشد، این است که چطور اهمیت صحت سیاسی به جنبه‌ای بسیار مهم از جامعه مدرن تبدیل شده است که هر کسی در هنگام حرف زدن باید نسبت به احساسات دیگران آگاه باشد.

همچنین بخوانید: 7 انیمیشن زیبا شبیه به Angry Birds


4. آرچر ‒ Archer ‒ 2009

“آرچر” به‌عنوان مجموعه‌ای درباره ماموران مخفی و اسوسی بسیار منحصر به فرد است و همان دفعه اولی که درباره آن می‌شنویم، ما را وادار می‌کند که آن را تماشا کنیم. شخصیت اصلی این مجموعه “استراینگ آرچر” یک مأمور مخفی است که در سرویس اطلاعات مخفی بین المللی ” ISIS ” مشغول به کار است. این شخصیت از “جیمز باند” الهام گرفته شده است، با این تفاوت که او اغواکننده زنان و طرفدار یک زندگی عالی است. ISIS توسط مادر استرلینگ یعنی “ملوری” اداره می‌شود که برای سازمانی کار می‌کند که بخش مهم دیگری از شخصیت‌های داستان در آن هستند. این برنامه دوره زمانی خاصی ندارد و درگیر جنگ سرد می‌شود، مانند موقعیت کنونی. از فصل هشتم به بعد، برخی فصل‌ها در مکان‌های منحصر به فردی قرار گرفته‌اند. برای مثال فصل هشتم این مجموعه فضایی نوآر گونه از سال 1940 لس آنجلس را نشان می‌دهد. فصل 9 در جزیره‌ای در جنوب اقیانوس آرام قرار دارد، در حالی که فصل 10 در فضایی از آینده اتفاق میفتد. “آرچر” با صداپیشگان حرفه‌ای و عالی و فیلمنامه فوق العاده، یکی از بهترین مجموعه‌های انیمیشنی است که تا به حال خواهید دید.

همچنین بخوانید: اگر انیمیشن مولان (Mulan) را دوست دارید این 8 فیلم را ببینید


3. مرد خانواده ‒ Family Guy ‒ 1999

“مرد خانواده” ساخته “ست مک فارلن” یک مجموعه انیمیشنی مخصوص بزرگسالان است که موفق بوده بینندگان را برای دهه‌ها به خود جذب کند. این مجموعه درباره یک خانواده شامل یک مرد، همسرش دو فرزند نوجوان و یک نوزاد و سگشان می‌باشد. رئیس خانواده “پیتر گریفن” یک کارگر است. همسر او بوئیس معلم پیانو است که از خانواده ثروتمندی می‌آید. فرزندان آنها “مگ” و “کریس” در مدرسه محبوب نبوده و مدام مورد قلدری دیگر همکلاسیانشان قرار می‌گیرند. جالب‌ترین شخصیت‌های خانواده “استیو” و سگشان “برایان” هستند. استیو بیشتر از سن خود می‌فهمد. او از عباراتی استفاده می‌کند که معمولاً توسط تبهکاران استفاده می‌شود و همیشه نقشه‌هایی می‌کشد تا دنیا را تسخیر کند. از طرف دیگر برایان، فقط با استیو صحبت می‌کند و عاشق مارتینی (نوعی مشروب) است. تمرکز این مجموعه روی اتفاقات روزمره این خانواده است. “مرد خانواده” عمدتاً زندگی روزمره مردم آمریکا را به تمسخر می‌گیرد.

همچنین بخوانید: معرفی 10 انیمیشن جذاب و دیدنی شبیه انیمیشن بالا (UP)


2. فیوچرما ‒ Futurama ‒ 1999-2013

یکی دیگر از مخلوقات “مت گرونینگ”، “فیوچرما” است که درباره زندگی “فیلیپ جی فرای” صحبت می‌کند که پس از هزار سال منجمد شدن در سال 2999 بیدار می‌شود. فیلیپ در این دنیای کاملاً تغییر یافته به‌عنوان مدیر اجرایی تحویل پیتزای بین کهکشانی مشغول به کار می‌شود. جالب‌ترین جنبه در این مجموعه، پیچیدگی به کار رفته در ساخت دنیای سال 2999 می‌باشد. حالا دیگر نیویورک کاملاً فرق کرده و شهر قدیمی آن در زیر زمین دفن شده است، و حالا به فاضلاب زیرزمینی شهر جدید تبدیل شده است. دین نیز تغییرات زیادی پیدا کرده و در حال حاضر ربات‌ها و اپراها به خدایان جدید تبدیل شده‌اند. این مجموعه نشان می‌دهد که چگونه در طول این سالها درک ما از واقعیت تغییر کرده و چگونه آداب و باورهایمان را اصلاح کرده‌ایم تا با نیاز زمان خود متناسب باشد.

همچنین بخوانید: 14 سریال برتر شبکه HBO در این دهه


1. سیمپسون‌ها ‒ The Simpsons ‒ 1989

یکی از بزرگ‌ترین برنامه‌های تاریخ تلویزیون “سیمپسون‌ها” بوده و به نماد فرهنگی تبدیل شده است که تأثیر آن با “بیتلز” (The Beatles)، “میکی ماوس” (Mickey Mouse)، “دوستان” (Friends) یا “بازی تاج و تخت” (Game Of Thrones) مقایسه می‌شود. این مجموعه در دنیای مدرن اتفاق میفتد و بر خانواده‌ای ناکارآمد که در حومه آمریکا زندگی می‌کند، تمرکز دارد. سبک زندگی طبقه متوسط آمریکا موضوع هجو این مجموعه است. موضوعات بحث برانگیز محیط زیست، سیاست‌ها، آموزش و غیره همیشه در این برنامه پیدا می‌شود. “سیمپسون‌ها” را می‌توان آیینه‌ای دانست که آمریکا برای دهه‌ها خود را در آن می‌بیند.

همچنین بخوانید: 7 سریال جذاب و دیدنی شبیه سریال اتاق 104 (Room 104)


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید؛ منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (3)

بستن فرم

  1. عباس

    فروردین 21, 1400

    به نظر من باب اسفنجی بهترین سریال تاریخه

    پاسخ

  2. شرلوک هلمز

    فروردین 9, 1400

    ریک و مورتی چیشد

    پاسخ

  3. امیر

    آذر 14, 1398

    سلام خوب هستین واقعا توقع داشتم توی لیست سریال های برترتون یا حداقل توی لیست انیمیشن هایی مثل بوجک هورسمن از سریال ریک اند مورتی هم نام برده باشید که توی لیست 250 سریال برتر imdb رتبه ی کمتر از ۱۰ داره و از جالب ترین و موفق ترین سریال های تاریخه

    پاسخ