معرفی 20 سریال جذاب و دیدنی شبیه “ریک و مورتی” (Rick and Morty)

“ریک و مورتی” یکی از سریال های انیمیشنی خوب تلوزیون است. چون انیمیشنی است، برخی فکر میکنند برای کودکان ساخته شده. صادقانه بگویم، درون مایه آن کاملا برای بزرگسالان ساخته شده است. اما “ریک و مورتی” چیزی بیشتر از یک سریال با شوخی های عامیانه است. این برنامه خلاقیتی جدید، در ساخت برنامه های تلوزیونی است. طنز آن خاص است و دنیای علمی ای که به تصویر می کشد، هم هیجان انگیز و هم خطرناک است. اما ریک همیشه موفق می شود همه را نجات دهد و اوضاع را درست کند. بهترین قسمت آن این است که ریک را به عنوان دانشمندی بی عیب نشان می دهد، در حالی که نوه او مورتی تنها یک دانش آموز معمولی است که مدام وارد ماجراجویی های پدربزرگش می شود.

در طی سال ها، کمدی های آمریکایی متعددی تماشا کرده ایم که هم از نظر موضوعی و هم از نظر سبکی به داستان این سریال سرگرم کننده شبیه بوده اند. اما هیچ یک از آنها آزادی هنرمندانه ای که “ریک و مورتی” به تصویر می کشد را ندارند. اما آن مجموعه ها هم به همان اندازه جالب اند و از آن گذشته همه برنامه هایی کمدی انیمیشنی هستند. با همه این ها، در اینجا لیستی از بهترین برنامه های شبیه به “ریک و مورتی” را برایتان آماده کرده ایم، امیدواریم لذت ببرید. با پروشات همراه باشید.


20. بیویس و بات هد ‒ Beavis and Butthead ‒ 1993-2011

اگر به دنبال انیمیشنی می گردید که مانند “ریک و مورتی” برایتان جذاب باشد، نباید “بیویس و بات هد” افسانه ای را از قلم بیندازید. این موجموعه، که در اصل در شبکه MTV پخش می شد، مجموعه ای است که همه کودکان دهه نودی آن را به عنوان وقت استراحت بین تکالیف شان به یاد میاورند. داستان درباره دو نوجوان خلافکار به نانم های “دیویس” و “بات هد” می باشد که بدون سرپرستی بزرگسال هر جور شده به زندگی خود ادمه می دهند و باید بگویم، ترکیبی از سریال تلویزیونی و موزیک ویدیو خواهیم بود. برای آنها هر چیزی که از قوانین “باحال بودن” پیروی کند، باحال است، در غیر این صورت چرند محسوب می شود. “بیویس و بات هد” سریالی ساده، بامزه و بسیار سرگرم کننده است و جایگزینی عالی برای ریک و مورتی می باشد.

همچنین بخوانید: 7 انیمیشن زیبا شبیه به Angry Birds


19. گربه بد ‒ Bad Cat ‒ 2016

فیلم ترکی “گربه بد” درباره یک گربه بد دهن به نام “شرو” (به سبک سرو) است که با دو دوست خود که یک موش و مرغ دریایی هستند دور می زند. سرو و تیمش مانند گروه های مطرود دیگر عیاشی می کنند و در خیابان های استانبول مشروب می نوشند. افراط گری آنها زمانی به پایان می رسد که آنها با انسانها هم مسیر می شوند، خصوصا “سزار” که صاحب گربه ای به نام “پیترا” است که سرو عاشق اوست. در این فیلم که در آن حیوانات مانند انسانها راه می روند و حرف می زنند، دنبال کردن شیطنت های سرو و گروه ارازلش ارزش امتحان کردن را دارد.


18. برگری باب ‒ Bob’s Burgers ‒ 2011

هواداران “اچ. جان بنجامین” دنبال چیز دیگری نگردید چرا که “برگری باب” اینجاست. یکی دیگر از تصویرسازی های فوق العاده “بنجامین” از یک شخصیت انیمیشنی، “برگری باب” داستان خانواده “بلچر” (اسمی بسیار مستعدانه) را روایت می کند که صاحب رستورانی به نام برگری باب هستند. همبرگرها توسط باب و خانواده او آماده می شوند و بسیار خوشمزه و درجه یک هستند، اما بچه های باب در فروش همبرگرها کمکی نمی کنند. در نتیجه، تمام مشتریان به رقبای دیگر باب مراجعه می کنند، حالا او مانده است که خانواده اش را ترک کند یا آنها را بکشد. این انیمیشن ترکیبی کامل از کمدی و گستاخی زیبای بنجامین است. حتما آن را تماشا کنید.

همچنین بخوانید: اگر انیمیشن مولان (Mulan) را دوست دارید این 8 فیلم را ببینید


17. مهاجم زیم ‒ Invader Zim ‒ 2001-2006

“مهاجم زیم” در واقع از معدود انیمیشن هایی است که شرارت و مفهوم فضا را مانند “ریک و مورتی” به تصویر می کشد. این فیلم که از سال 2001 تا 2006 در شبکه Nickelodeon پخش شد، برنامه ای مناسب برای کودکان است، و چیزی که ما “شرارت خالص” می نامیم را در بر دارد. زیم یکی از شخصیت هایی است که نمیتوانید با آن ارتباط برقرار کرده و او را دوست نداشته باشید. این برنامه که برنده جایزه امی شد اکنون به یک اثر کلاسیک تبدیل شده است.


16. شهر مون بیم ‒ Moonbeam City ‒ 2015

“شهر مون بیم” که با تقلید از سریال پلیسی دهه 90 “میامی وایس” (Miami Vice) تقلید شده است، درباره یک پلیس بی مسئولیت، احمق و خودپرست به نام “دزل نواک” (راب لو) است. نواک برای اینکه به بهترین مبارز با جرم و جنایت تبدیل شود، با قطب مخالف خود “کریسالیس” (کیت مارا) که معمولا از عواقب عدم صلاحیت شریکش رنج می برد، همکاری می کند. در این سریال کمدی، شاهد کپی زیراکسی از “تیرانداز استرلینگ” خواهید بود که میخواهد ثابت کند که از همتای جاسوس خود احمق تر است.

همچنین بخوانید: معرفی 16 فیلم برتر درباره مسابقات اتومبیل رانی خیابانی


15. دانه سیب ‒  Appleseed ‒ 2004

“دانه سیب” فیلمی انیمیشنی که اقتباسی از یک مانگا است، از جایی شروع می شود که پس از رخداد جنگ جهانی سوم، بیشتر جمعیت زمین از بین رفته اند. “نوت” جنگجویی است که در شهری به نام “اولیمپیوس” زندگی می کند که سایبورگ هایی بیومکنیکی به نام “بیوروید” در آن زندگی می کنند. “دانه سیب” حافظه ای پر از اطلاعات درباره جمعیت بیورویدها است. علاوه بر گروه حکومت که شامل وزیر، ژنرال، و شورای بزرگان است، اولیمپیوس گروهی از افراد ستیزه جو به فرماندهی “سرهنگ هیدز” نیز دارد. ادامه فیلم در پس درگیری های بین گروه حاکمان و مخالفان رخ می دهد که نوت در بین آنها گرفتار شده است. “دانه سیب” به دلیل داستان پیچیده و شخصیت های متعددی که دارد نظرات متفاوتی دریافت کرد، اما اجرا و انیمیشنی آن با تحسین مواجه شد.


14. آبشار جاذبه ‒ Gravity Falls ‒ 2012-2016

“آبشار جاذبه” از نظر سبک و سیاق تقریبا شبیه به “مهاجم زیم” است. بنابراین، به طور مداوم مقایسه هایی بین این دو برنامه در جریان بوده است. اما  اینکه کدام سریال بهتر است، به مخاطبین یستگی دارد. خب از همه چیز گذشته، “دیپر و میبل  پینز” دو کودک معمولی هستند که در یک تعطیلات تابستانی خود و خانواده شان را در میان حوادثی ماورا طبیعی پیدا می کنند.

همچنین بخوانید: 15 فیلم تاریخ سینما که رکوردها را جابجا کردند


13. هوی متال ‒ Heavy Metal ‒ 1981

این فیلم سینمایی ادبی درباره یک گوی سبز درخشان است که دختری را با داستان های تخیلی عجیب و غریب و شهوت پرستی اش به وحشت می اندازد. داستان به چند قسمت مجزا از داستان های مختلف بر اساس چندین روایت که در مجله هوی متال منتشر شده، تقسیم شده است. ممکن است این فیلم در بعضی از قسمت ها قدیمی به نظر برسد اما به دلیل موسیقی متن و فضای قوی آن بسیار جذاب و سرگرم کننده است. این فیلم صحنه های متعددی را به نمایش می گذارد که در آنها صحنه های جنسی و خشونت بسیار صریح به تصویر کشیده می شوند، و توسط استودیوهای انیمیشنی متعددی روی آنها کار شده است.


12. ترافیک سنگین ‒ Heavy Traffic ‒ 1973

“ترافیک سنگین” داستان یک کارتونیست جوان عجیب و غریب است که برای الهام گرفتن برای هنرش از شخصیت های نامتعارف و عجیب استفاده می کند. کنترل مقتدرانه “رالف بکشی” را میتوان در هر بخش از این فیلم احساس کرد، چرا که او فیلمی اصیل، تحریک آمیز و چالش برانگیز اما شخصی و صمیمی میسازد که در آن هیچگونه زیاده روی به کار نرفته است. فیلم در زمان خودش به دلیل ماهیت صریح بصری خود، از انجمن فیلم های انیمیشنی آمریکا رتبه X را دریافت کرده بود، اما موفقیتی بزرگ کسب کرد و همچنین جزو یکی از بزرگترین کارهای “رالف بکشی” بوده است.

همچنین بخوانید: معرفی 12 فیلم جذاب و دیدنی شبیه شیرشاه (The Lion King)


11. پدر آمریکایی ‒ American Dad ‒ 2005

“پدر آمریکایی” درباره سبک زندگی یک مامور سازمان سیا که فردی عجیب و بی تربیت است می باشد، همچنین نامزد جایزه امی بهترین فیلم انیمیشنی بوده است. با حضور “ست مکفارلین” که نقش فردی مشهور را ایفا می کند، سریال داستان “استن” یک مامور سیا است که باید هر روز با خانواده عجیب و غریبش سر و کله بزند و همچنین تهدیدات بزرگی که کشور را تهدید می کند را نیز حل کند. رابطه و پویایی بین اعضای مختلف خانواده مانند همسرش، دختر نوجوانشان “هیلی”، یک ماهی سخنگو و یک فضایی که استاد تغییرقیافه است، به سریال هیجان، سرگرمی و طنز خاصی می بخشد.


10. شجاع ترین مبارزان ‒ Bravest Warriors ‒ 2009

این انیمیش توسط فردی که “وقت ماجراجویی” (که در ادامه درباره آن صحبت خواهیم کرد) را ساخته، خلق شده است. “شجاع ترین مبارزان” وقتی صحبت از استفاده از مفهوم علم می شود، شباهت های خود را به “ریک و مورتی” دارد. داستان درباره چهار قهرمان نوجوان است که دور تا دور جهان پیچ و تاب میخورند و سعی می کنند تا موجودان فضایی دوست داشتنی را نجات دهند (و ما هم میدانیم که موجودات فضایی تنها در فیلمی مانند ای تی و انیمیشن های کودکانه دوستداشتنی هستند). به همین دلیل است که ممکن است این فیلم بخشی از کودکی مان باشد نه زمان حال. با این وجود، این سریال بسیار سرگرم کننده است و باعث می شود مدت زیادی به تلوزیون مخکوب شده و آن را تماشا کنید.

همچنین بخوانید: 5 فیلم برتر ابرقهرمانی که از کتاب های کمیک اقتباس نشده اند


9. آرچر ‒ Archer ‒ 2009

“آرچر” زمینه ای متفاوت از “ریک و مورتی” دارد. اما ممکن است محتوای طنز عمومی و مختص بزرگسالان آن شما را به یاد ریک و مورتی بیندازد. داستان درباره هشت مامور مخفی ناکارآمد است (که نام یکی از آنها آرچر است)، “آرچر” یکی از تاریک ترین فیلم های انیمیشنی است که تا به حال تماشا کرده ایم و با این حال، همزمان سرگرم کننده نیز هست. این نمایش در سال های گذشته به طور قابل توجهی مورد ستایش قرار گرفته شده است.


8. نمایش خانواده کلیولند ‒ The Cleveland Show ‒ 2009-2013

این برنامه که به عنوان دنباله ای از سریال انیمیشنی “مرد خانواده” (Family Guy) ساخته شده، با اینکه در فرهنگ آمریکایی به کند و کاو پرداخت، مخاطبان خود را پیدا کرد. این سریال درباره موضوعات مهم بحث می کند و در عین حال شما را به خنده وا می دارد (که با اینکار احساسات هیچکسی خدشه دار نمی شود). داستان سریال درباره دو خانواده نامتعارف به نام خانواده “براون” و خانواده “تاب” است، این سریال به دلیل داشتن محتوای آشکار، قسمتی از بعدازظهر بسیاری از بینندگان آمریکایی بوده است.

همچنین بخوانید: لیست بهترین فیلم های سال 2020 + تریلر و خلاصه داستان


7. آزمایشگاه دکستر ‒ Dexter’s Laboratory ‒ 1996-1999 , 2001-2003

“آزمایشگاه دکستر” معروف به “Dexter’ s Lab” به بخشی از خاطرات کودکان دهه نود تبدیل شده است. نیازی به کفتن نیست که این سریال باعث شد شبکه “Cartoon Network” همچنان شبکه محبوب پخش کارتون باقی بماند.


6. بوجک هورسمن ‒ BoJack Horseman ‒ 2014

“بوجک هورسمن” که کاملا شبیه به “ریک و مورتی” است از هر گونه مسائل علمی خالی است اما یادآور دیگر جنبه های “ریک و مورتی” است. چیزی که باعث برجستگی آن می شود، این است که این سریال کمبود طنز دارد اما با پرداختن به مشکلات بحث برانگیز متفاوتی مربوط به جهان آن را جبران می کند. همچنین، شخصیت های داستان بسیار سرزنده اند و افراد زیادی شبیه ریک را در آن مشاهده خواهید کرد. رقابت بزرگی بین این دو سریال وجود دارد و هر دو مخاطبان دیگری را جذب خود می کند، که به نظر استراتژی خوبی برای بازاریابی نیست. اما برای ما بینندگان بسیار سرگرم کننده است.

همچنین بخوانید: 101 فیلمی که هر کسی باید در زندگی اش تماشا کند (بخش اول)


5. تئوری بیگ بنگ ‒ The Big Bang Theory ‒ 2007

میدانیم که “تئوری بیگ بنگ” یک سریال انیمیشنی نیست. اما در زمینه علمی و چگونگی به تصویر کشیدن شخصیت های اصلی دو سریال، که “ریک” و “شلدون” هر دو خود را از دیگر افراد معمولی بالا تر میدانند، با “ریک و مورتی” منطبق است. به علاوه، طنز و شخصیت های داستان در هردوی این مجموعه ها تقریبا شبیه به هم است. در هر دوی این مجموعه ها، شخصیت هایی وجود دارند که دانش زیادی ندارند (پنی و جری). در کل، اگر یک برنامه وجود داشته باشد که حتما باید بعد از “ریک و مورتی” آن را تماشا کنید، “تئوری بیگ بنگ” است.


4. فینیاس و فرب ‒ Phineas and Ferb ‒ 2007-2015

“فینیاس” و “فرب” در دنیای کارتون ها دو شخصیت محبوب هستند که با شگفتی های معماری خود که همه را در حیاط پشتی شان انجام می دادند، همیشه کودکان را تحت تاثیر قرار می دادند. به ویژه قسمتی که خواهرشان “کندیک” پدر و مادرشان را آورد تا اختراعات آنها را ببینند، اما قبل از اینکه پدر و مادرشان برسند، آنها ناپدید شدند. یعنی پوف !!! اما، “پری پلاتیپوس” و رقیب دوست داشتنیش “دکتر دوفنشمیرتز” (چه اسم بلندی) قسمت برجسته این برنامه بودند.

همچنین بخوانید: معرفی 10 فیلم و سریال برتر برایان کرانستون


3. مرد خانواده ‒ Family Guy ‒ 1999

با توجه به موضوع و داستان “مرد خانواده” (که هیچ چیز غیر عادی ای ندارد)، حتما با خود فکر میکنید که چرا در این قسمت از لیست وجود دارد. دلیل آنکه این انیمیشن، یکی از طولانی مدت ترین برنامه های آمریکایی، در رده سوم این لیست قرار دارد این است که محتوای آن بسیار مرتبط است. زیرا کل داستان درباره یک خانواده معمولی به نام “گریفین” و سگ سخنگویشان “برایان” است. اما طنز آن، چیزی است که این برنامه را سرگرم کننده و اعتیادآور می کند.


2. وقت ماجراجویی ‒ Adventure Time ‒ 2010

“پندلتون وارد” یک نابغه است. او دو سریال انیمیشنی تلوزیونی خلق کرد که هر دوی آنها در این لیست حضور دارند. ایده اینکه یک انسان یک نابرادری سگ دارد که میتواند اندازه و شکل خود را هر وقت که بخواهد تغییر دهد، باعث شده که این سریال به یکی از بهترین ها تبدیل شود. “وقت ماجراجویی” از بازی “سیاهچاله ها و اژدهایان” (Dungeons and Dragons) الهام گرفته شده است. میزان قدردانی ها و ستایشی که تا به امروز این فیلم به دلیل طنز و داستان خاص خود دریافت کرده غیرقابل تصور است.

همچنین بخوانید: 14 سریال برتر شبکه HBO در این دهه


1. سیمپسون ها ‒ The Simpsons ‒ 1989

و حالا برنامه ای دیگر درباره یک خانواده معمولی؛ با این تفاوت که سیمپسون ها از دور معمولی به نظر می آیند در حالی که از نزدیک یک دسته آدم وحشی هستند. عکس نوشته هایی برای آنها ساخته شده است. پوستر “پایان نزدیک است” (The End is Near)  از “هومر” در مکان های مختلفی استفاده شده است. “سیمپسون ها” که بلندترین و در اوج ترین مجموعه تلوزیونی آمریکایی است، پر از دیوانگی و دلایل مختلف است که میتواند شما را به خنده وا دارد. میپرسید که از چه لحاظ شبیه به “ریک و مورتی” است؟ خب، دیگر کجا میتوانید چنین درجه ای از دیوانگی و ماجراجویی پیدا کنید؟ اگر تماشای “ریک و مورتی” را به پایان رساندید، “سیمپسون ها” باید اولین اولویت تان باشد.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید؛ منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (12)

بستن فرم

  1. ی رهگذر خدا

    مرداد 14, 1402

    ابشار جاذبه و برگری باب از همشون بهتره

    پاسخ

  2. همشون سبک ریک مورتی بودن مخصوصا سیمپسون‌ها و پدر امریکایی و موجک هورسمن و مرد خانواده نمایش خانواده کیلیوند و ابشار جاذبه و برگردی باب
    این هشتا خدان امیر یازده ساله از تاسو تخت دوست دارم

    پاسخ

  3. shayan

    اسفند 9, 1399

    سریال بیگ بنگ تئوری بینظیر بود
    و صد برابر فضاش بهتر از فضای سوررئال، تئوریک،آرزومندانه و غیرشفاف(برای مثال دستگاه رو نشون میده و کاری ک میکنه اما عملکرد دقیقیو نشون نمیده و اصن علمیو بهت اضافه نمیکنه و همش تئوریکه.)بود.
    ممنون بابت مقاله.

    پاسخ

  4. sethgdfbsrthfgdb

    آبان 12, 1399

    هیچ کدوم شبیه ریک اند مورتی نبود:/ اصلا اینارو دیدین؟؟؟ :/

    پاسخ

    • آا در پاسخ به sethgdfbsrthfgdb

      آذر 22, 1399

      اتفاقا هستن

      پاسخ

    • 484_ در پاسخ به sethgdfbsrthfgdb

      آذر 22, 1399

      درباره انیمیشن هایی که اینجا گذاشتین بیشتر مطلب بزارین مثل آبشار جاذبه و وقت ماجراجویی. ممنون

      پاسخ

    • مهدی در پاسخ به sethgdfbsrthfgdb

      اردیبهشت 27, 1400

      برو طلسم شدگان نگاه کن از ریک و مورتی هم قشنگ تر وباحال تر. 😉

      پاسخ

      • علی در پاسخ به مهدی

        خرداد 13, 1400

        برای چی جزیره آرزوها رو نزاشتین

        پاسخ

      • میترا در پاسخ به مهدی

        آذر 22, 1400

        دقیقا

        پاسخ

      • غلام حسین در پاسخ به مهدی

        دی 30, 1401

        قسمت های دوبله شده بی نظیره

        پاسخ

  5. KJ

    آبان 2, 1398

    South park هم میتونه تو لیست باشه

    پاسخ

    • jk12 در پاسخ به KJ

      خرداد 24, 1399

      no

      پاسخ