7 سریال جذاب و دیدنی شبیه سریال “اتاق 104” (Room 104)

آنچه که می توان درباره اغلب سریال های تلویزیونی گفت این است که همیشه تلاش می کنند همان ژانری را که در آغاز انتخاب کردند، دنبال نمایند. اگر فضا، حالت و ساختار سریال به یک شکل پیش رفت، نمی توان ناگهان آن را تغییر داد تا همه چیز جدید باشد. حتی در سریال هایی که هر قسمت داستان متفاوتی را بیان می کند نیز سازندگان تنها یک ژانر را دنبال می کنند. تفاوت سریال “اتاق 104” از کانال اچ بی او دقیقا همین است. این سریال در هر قسمت داستان متفاوتی را بیان کرده و تنها وجه شباهت قسمت ها این است که همه داستان در یک اتاق هتل ساخته می شوند. هر قسمت به جزئیات زندگی ساکنین اتاق می پردازد. ژانر سریال می تواند از علمی تخیلی تا درام و ترسناک متفاوت باشد. نقطه قوت سریال این است که نمی دانیم در هر قسمت باید منتظر چه باشیم.

با این که تمام داستان های سریال “اتاق 104” یکسان نیستند، اما خوش ساخت بودن سریال همه شان را دیدنی می کند. اگر از دیدن این سریال لذت برده اید و دوست دارید سریال های مشابه را تماشا کنید، در این لیست می خواهیم همین کار را انجام دهیم. با پروشات همراه باشید.


7. اساتید وحشت – Masters Of Horror – 2005-2007

اگر طرفدار ژانر ترسناک هستید اما از فیلم های تکراری و جلوه های ویژه آن خسته شده اید، این سریال را تماشا کنید. “اساتید وحشت” یک سریال ترسناک دوفصلی است که هر قسمت داستان خاصی را بیان می کند. فیلمساز آن، “میک گریس” در شامی که با کارگردان های ژانر وحشت دیگر، مانند “توب هوپر”، “جان لندیس”، “بیل ملون”، “گی‌یرمو دل تورو”، “جان کارپنتر” و دیگران داشت، به فکر ساخت این سریال افتاد. او به زودی با کارگردان های دیگر نیز ملاقات کرد تا هر کدام کارگردانی یک قسمت یک ساعته آن را برعهده بگیرند. مهم ترین نکته این سریال این است که می توانید ویژگی های وحشت در هر قسمت را که توسط یک کارگردان اعمال شده، باهم مقایسه نمایید.

همچنین بخوانید: اگر از طرفداران گیلرمو دل تورو هستید این ۱۰ فیلم را نباید از دست دهید!


6. خواب های الکتریکی – Electric Dreams – 2017-2018

یک سریال اقتباسی از آثار علمی تخیلی “فیلیپ کی.دیک” که حاصل همکاری میان کانال 4 و آمازون پرایم است. کیفیت تولید این سریال باعث شده که هر قسمت دیدنی باشد. بازیگران نیز درخشان بوده و در هر قسمت افرادی چون “برایان کرانستون“، “ویرا فرمیگا” و “استیو بوشمی” حضور دارند. در این سریال با ربات های انسانی دارای هوش و احساس، آینده پادآرمان شهری پر از ترس و تکنولوژی و غیره، سروکار داریم. تخیل “فیلیپ کی.دیک” است که این سریال را دیدنی می کند. اگر ژانر علمی تخیلی را دوست دارید و هنوز این سریال را تماشا نکرده اید، اکنون وقت آن رسیده است.

همچنین بخوانید: معرفی هوشمندانه ترین فیلم های ترسناکی که در قرن 21 اکران شده اند


5. بعد 404 – Dimension 404 – 2017

یک سریال علمی تخیلی با داستان های متفاوت که تا حدی از سریال هایی چون “منطقه نیمه‌روشن” (The Twilight Zone) و محدودیت های بیرونی” (The Outer Limits) الهام گرفته است. همانطور که همه می دانیم 404 نام خطایی است که در هنگام پیدا نشدن صفحات توسط موتور جستجوگر نمایش داده می شود. در این سریال 404 منطقه رمزگذاری شده دنیای فضایی است که در آنجا موجودات هولناکی زندگی می کنند. داستان درباره مردمی است که در این منطقه به دام افتاده و تجربه ترسناکی را پشت سر می گذارند. از روان شناسی که یک سوپرکامپیوتر افسرده را درمان می کند، تا یک دانشجوی پزشکی که در پی یافتن دلیل فراموش کردن کارتون موردعلاقه خود در دهه 90 است، هر شش داستان این سریال دیدنی است.

همچنین بخوانید: معرفی 16 سریال تلویزیونی زیبا و دیدنی دهه 90 میلادی که نباید از دست بدهید


4. منطقه نیمه روشن – The Twilight Zone – 1959

این سریال داستان های ترسناک، علمی تخیلی و کافکایی که بازی با واقعیت است را نشان می دهد. خالق این سریال، “راد سرلینگ” درباره آن می گوید: بعد پنجمی وجود دارد که برای انسان شناخته شده نیست. این بعد مانند فضا وسیع بوده و زمان در آن بی معناست. این بعد ما بین نور و سایه، ما بین علم و خرافات و ما بین ترس و دانش انسانی است. این بعد تخیلی است. ناحیه ای که آن را منطقه نیمه روشن می نامیم.” به طور خلاصه از این جمله متوجه می شویم که با کمک تخیل می توان به نقاطی دست یافت که با کمک دانش غیرممکن است. با کمک تخیل می توان به نقاطی مابین واقعیت و تخیلی رسید که باورکردنی نیست. سریال “منطقه نیمه روشن” از زمان خود جلوتر بود و به خاطر جسارت و بلندپروازی مضمونی خود باید دیده شود.

همچنین بخوانید: لیست بهترین سریال های سال 2019 (تا به اینجا)


3. آینه سیاه – Black Mirror – 2011

یکی از بهترین سریال هایی با داستان های متفاوت در تاریخ، که آسیب پذیری کماکان زندگی در قرن 21 را نشان می دهد. هر داستان این سریال تهدید تکنولوژی بر انسان در صورت کنترل نکردن آن را نشان می دهد. از اپلیکیشن های آشنایی تا بدافزارها و ابزارهای جاسوسی، همه و همه می توانند زندگی و جامعه ما را به خطر بیندازند. نمی توان با اطمینان این سریال را پادآرمان شهری نامید، زیرا بخش اعظم تکنولوژی نمایش داده شده در این سریال در حال حاضر مورد استفاده قرار می گیرد. فصل اول، دوم و پنجم سریال دارای سه قسمت است، درحالی که فصل سوم و چهارم دارای شش فصل هستند. درحالی که سریال “آینه سیاه” ابتدا از کانال 4 پخش شد، نتفلیکس از فصل سوم به بعد آن را در احتیار گرفت و حتی در سال 201 نیز فیلم جایگزین “آینه سیاه: بندراسنچ” (Bandersnatch) را پخش کرد.

همچنین بخوانید: معرفی 10 فیلم ترسناک دیدنی و جدید که احتمالا تماشا نکرده اید


2. محدودیت های بیرونی – The Outer Limits – 1963-1965

سریال “محدودیت های بیرونی” به عنوان یک سریال علمی تخیلی الهام بخش بسیاری از سریال های علمی تخیلی بعدی بوده است. داستان درباره نبردهای یک مرد با هیولاهای ترسناکی است که در نتیجه آزمایش های علمی خلق شده اند. برخی از این هیولاها در سریال “استار ترک” (Star Trek) مجددا استفاده شدند. این سریال علاوه بر سرگرم کننده بودن، محدودیت های تلویزیون را کنار میزند. همچنین یکی از سریال هایی است که سوالات فلسفی ایجاد نمود، چیزی که در “منطقه نیمه روشن” دیده بودیم. هر قسمت با یک پیام عجیب آغاز شده و به ما می گوید که سریال تلویزیونی با یک صدای پنهان کنترل شده که ما را به “محدودیت های بیرونی” می برد.

همچنین بخوانید: معرفی 17 فیلم ترسناک و عذاب آور که نمی توانید بیش از یک بار تماشا کنید


1. داخلی شماره.9 – Inside No. 9 – 2014

تنها سریال کمدی این لیست با داستان های متفاوت که به سریال “اتاق 104” شباهت داشته و شماره 9 در هر داستان تکرار می شود. مضمون هر داستان سریال متفاوت است اما طنز تلخ و تاریک موضوع مشترک تمام آنها محسوب می شود. هر داستان سریال به خوبی توسط “ریس شیراسمیت” و “استیو پمبرتون” نوشته شده و ما را به دنیایی می برد که فضا و شخصیت ها اصلا به هم شباهت ندارند. اجراها دیدنی هستند. منتقدین از این سریال تحسین کرده و اکنون یکی از بهترین سریال های کمدی تلویزیون در سال های اخیر می باشد.

همچنین بخوانید: معرفی 20 فیلم ترسناک مورد انتظار که در آینده نزدیک اکران خواهند شد


امیدواریم از مطالعه ی این مقاله لذت برده باشید؛ منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم