لیست بهترین فیلم های دنیل ردکلیف (Daniel Radcliffe) که باید تماشا کنید

دنیل ردکلیف معمولا به اسم واقعی اش خوانده نمی شود. به این دلیل که اکثر مردم او را به عنوان کسی که هری پاتر را به وجود آورد می شناسند. این بازیگر بریتانیایی فیلم های زیادی بازی کرده اما این سریال او را در جهان شهره کرد. به هر حال در هر فیلمی که تا کنون بازی کرده مهارت بازیگری خود را نشان داده است. معمولا گفته می شود بازیگران بزرگ توانایی خود را در مراحل اولیه نشان می دهند. آغاز بازیگری به عنوان هنرمند خردسال و دستیابی به شهرت واقعی به این معناست که ردکلیف در سن 28 سالگی در تمام جنبه ها تبدیل به یک ستاره شده است. حرفه او گواهی بر توانایی های زیاد و بازیگری جدی اوست.

همینطور که در این فهرست می بینید ممکن است فکر کنید فقط  بخش هایی از سری فیلم های هری پاتر با هم در رقابت هستند. تمام سری های هری پاتر موفق بوده اند اما تعداد کمی از آن ها منتقدان را تحت تاثیر قرار داده اند. اما در اینجا فیلم های دیگری را هم نام برده ایم که به جرئت می گوییم آثار بهتری هستند. ضمنا این فهرست بیشتر در مورد فیلم هایی غیر از هری پاتر است که نشان می دهند او چگونه با نقش هایش ارتباط برقرار می کند. که از تعداد پروژه های آینده ای که در دست دارد مشخص است بازیگری با درخواست های فراوان است. این هم فهرستی از بهترین فیلم های دنیل ردکلیف که از کارنامه فیلمشناسی درخشان وی انتخاب شده اند. با پروشات همراه باشید.


18. هری پاتر و جام آتش –  Harry Potter and the Goblet of Fire – 2005

فیلمی که بدترین فروش را در بین فیلم های هری پاتر داشت. دلیل آن هم شباهت به فیلم زندانی آزکابان(Prisoner of Azkaban) بود. یک فیلم فوق العاده موفق. البته نیازی به گفتن نیست که فیلمنامه ضعیف و نبود کمک بازیگران خوب باعث سقوط امتیاز این فیلم شد. گرچه فیلم از سوی منتقدان پذیرفته نشد، اما گیشه خوبی داشت و اثر دیگری به کارنامه ردکلیف اضافه کرد.

همچنین بخوانید: 8 وِرد جادویی هری پاتر که دوست داشتیم واقعی باشند


17. هری پاتر و یادگاران مرگ، قسمت های اول و دوم Harry Potter and the Deathly Hallows – -2011،2012

فیلم دیگری که فیلمنامه ضعیفی داشت اما با فروش بالا مواجه شد. ترجیح میدهیم در مورد هر دو قسمت حرف بزنیم زیرا کم و بیش شبیه هم هستند. هر دوی آن ها رکورد گیشه را شکستند ( یکی از دیگری پیش افتاد) و داستان از یکی به دیگری ادامه پیدا کرد. اما هر دوی آن ها فاقد ویژگی خاصی فیلم های هری پاتر هستند. حتی با این وجود پرفروش بود و همه ما در پایان فیلم و زمانی که موسیقی متن هری پاتر پخش می شد چشمان اشکباری داشتیم.


16. هری پاتر و محفل ققنوس – Harry Potter and the Order of the Phoenix – 2007

محفل ققنوس بد نبود. اما زمانی که با بقیه فیلم های این سری مقایسه می شود آنقدرها راضی کننده نیست. ظاهرا پایان فوق العاده ای نداشت اما شروع پر از بلاتکلیفی و تاریکش جبرانی برای پایان فیلم بود. جدا از این، فیلم بیشتر در مورد دانش آموزان جوان هاگوارتز (Hogwarts) بود که سعی داشتند در غیاب “دامبلدور” خودشان مسائل را حل کنند. این نکته ای است که تازگی زیادی به فیلم اضافه کرد و طرفداران جوان را هیجان زده نمود. در نهایت فیلم خوبی بود که در کنار فیلم های دیگر چندان خوب به نظر نمی رسید.

همچنین بخوانید: معرفی 12 فیلم جذاب و دیدنی شبیه مجموعه هری پاتر (Harry Potter)


15. هری پاتر و شاهزاده دورگه – Harry Potter and the Half-Blood Prince  – 2009

تاکنون 4 مورد از فهرست در مورد هری پاتر بوده است. اما از جایی که این فهرست بر اساس شایستگی فیلم هاست است باید همینگونه باشد. هری پاتر و شاهزاده دورگه از نظر داستانش تاریک و پخته است اما تنها همین ویژگی ها را دارد. در نهایت هری دامبلور را از دست می دهد که مرحله جدیدی شروع می شود و همه ماجراها تغییر می کنند. این فیلم جذاب و سرگرم کننده است. گرچه همه این فیلم ها این چنین هستند.


14.  اکنون مرا می‌بینی ۲ – Now You See Me 2  – 2016

اکنون مرا می‌بینی بهترین فیلم جادویی دنیاست. به قدری موفق بود که ادامه اش نتوانست طبق انتظارات پیش برود. اکنون مرا می‌بینی ۲ کماکان فیلم خوبی است که دنیل ردکلیف را به عنوان شرور بیرحم و زیرکی که نشان می دهد که اسب سواران را به زانو در می آورد. شخصیت او، والترمابری در حالی که جادوگر نیست سختی های زیادی به آن ها تحمیل می کند. فیلم از نظر بصری فوق العاده است اما از خیلی جنبه ها به پای فیلم قبلی نمی رسد و در پایین فهرست قرار می گیرد.

همچنین بخوانید: اگر طرفدار هری پاتر هستید این 10 کتاب را بخوانید


13. هری پاتر و تالار اسرار – Harry Potter and the Chamber of Secrets – 2002

این فیلم آخرین حضور “ریچارد هریس” به عنوان پروفسور دامبلدور بود که در قسمت های بعدی جایگزین شد. هری در حالی که مشکلات بزرگتری در انتظارش هستند به هاگوارتز برمی گردد. گروه سه نفره اجراهای خوبی ارائه می دهند و فیلمنامه هم به اندازه کافی راضی کننده است.یکی از بهترین فیلم های سری هری پاتر است و بسیار عجیب است که این فیلم را در بین بقیه فیلم ها به درستی درک نکردند.


12. فاجعه – Trainwreck – 2015

وقتی فیلم پر ستاره امی شومر در حال ساخت بود دنیل ردکلیف در نیویورک در حال پیاده روی با سگ هایی که قلاده شان به کمر وی بسته شده بود دیده شد. بسیاری از مردم فکر کردند شیرین کاری ستاره جوان برای  پاپاراتزی ها بوده است، که در واقع معلوم شد فیلمبرداری “فاجعه” بود که ردکلیف در آن حضور افتخاری  داشت. او حضور زیادی در این فیلم زن- محور نداشت جز اینکه به عنوان نگهبان سگ ها بازی کرد. اما این ستاره بسیار خوشحال بود که در میان گروه بازیگران حضور داشت، گروهی که شامل ستاره کشتی کج جان سینا، متیو برودریک، گوینده ورزشی مارو آلبرت و جمعی از بقیه بزرگان با حضور کوتاه بود.

همچنین بخوانید: نگاهی به بازیگران هری پاتر پس از 16 سال


11. عزیزانت را بکش – Kill Your Darlings – 2013

دنیل ردکلیف در اولین فیلم زندگی نامه ای خود به کارگردانی جان کروکیداس حضور پیدا کرد و حقیقتا تمام زندگی شاعر آمریکایی آلن گینزبرگ از نسل بیت ( نسلی پس از جنگ جهانی دوم که نویسندگان در مورد آزادی جنسی، استفاده از داروهای روان گردان، دنبال کردن  عوالم روحانی و  شناسایی های  مذهبی می نوشتند که به شدت فرهنگ آمریکایی را تحت تاثیر قرار داد) را بازی کرد. ردکلیف بازی مهار شده ای در فیلم ارائه کرد که به ماجرای قتلِ کمتر شناخته شده ای در زندگی گینزبرگ جوان اشاره داشت که به آگاهی اجتماعی ختم شد.


10. ویکتور فرانکنشتاین – Victor Frankenstein – 2015

فیلم محصول 2015 با بازی جیمز مک‌آووی و دنیل ردکلیف بر اساس داستان اغلب بازآفرینی شده ی مری شلی از هیولای  فرانکنشتاین بود، که این بار از دیدگاه یک دانشمند روایت می شد. گرچه این فیلم علمی تخیلی فروش فوق العاده ای داشت، اجرای ردکلیف از ایگور استراسمن، شاگرد و دستیار دانشمند دیوانه جوایزی برای وی به همراه داشت. دوستی بین دو بازیگر اول مرد فیلم را جذاب کرد اما پیچ و تاب های بی هدف در داستان فیلم را به موفقیت چندانی نرساند و در نهایت به اثری آشفته تبدیل شد.

همچنین بخوانید: 25 تفاوت میان فیلم‌های هری پاتر و کتاب‌های آن


9. مرد ارتشی سوئیسی – Swiss Army Man – 2016

اجرای نقش جسد در یک فیلم از آنچه تصور می کنید دشوارتر است. دنیل ردکلیف در این فیلم نشان می دهد چطور این کار را انجام داده. در حالی که پل دینو و مری الیزابت وینستد نقش خود را به خوبی ایفا می کنند اما درکلیف در نقش جسدی به اسم منی تمام توجهات را به خود جلب کرد. داستان مرد افسرده ای که به دنبال دوستی با یک جسد است به اندازه کافی عجیب است اما دینو و ردکلیف واقعا پیوندی میان فیلم و تماشاگران ایجاد کردند.


8. زن سیاهپوش – The Woman in Black – 2012

همانطور که در این فیلم فیلم فراطبیعی ترسناک قابل مشاهده است ردکلیف به نقش های غیرعادی علاقه دارد. فیلم با حضور وی به عنوان یک وکیل داستان مردی را می گوید که به دنبال زن غیرطبیعی سیاهپوشی ست که در زندگی ساکنان شهر مداخله می کند. این فیلم انگلیسی که اقتباسی از رمان پر فروش سوزان هیل است بیشتر متکی بر هنرمندی ردکلیف است و اکثر اعتبار موفقیت و نقدهای مثبت باید به او داده شود.

همچنین بخوانید: 25 حقیقت درباره بازیگران هری پاتر


7. جنگل – Jungle – 2017

فیلم دلهره آور روانشناختی که بر اساس داستان زندگی واقعی ماجراجوی اسرائیلی یوسی گینزبرگ است که برای عبور از قسمت جدا نشده ی جنگل های آمازون به بولیوی سفر کرده بود و دنیل ردکلیف به عنوان نقش اول یعنی یوسی در فیلم حضور داشت.  داستان واقعی نشان می دهد یوسی چطور هفته ها بدون هیچگونه تجهیزات برای بقا و آموزش فنون در جنگل انبوه زنده ماند. ردکلیف داستان هفت خوان یوسی را اجرا می کند و نشان می دهد چگونه با اعتماد به نفس زیاد از خطرات طبیعت جان سالم به در برده است. توانایی هایش به عنوان بازیگر به همراه روایت داستان نمایش فوق العاده ای را خلق کرد.


6. امپراتوری – Imperium – 2016

در  امپراتوری ردکلیف به عنوان مامور اف ­بی­ آی که در تلاش است نقشه تروریست ها را نقش بر آب کند توانایی همه کاره بودن خود را نشان می دهد. ظاهر وی به علاوه بازیگری اش برگ برنده فیلم می شود و اثر به موفقیت بزرگی می رسد. در حالی که سام ترمل و تونی کلت در نقش های خود به خوبی ظاهر می شوند داستان پر تنش و هیجان انگیز مخاطبان را جذب می کند.

همچنین بخوانید: 10 فیلم جذاب و دیدنی شبیه داستان اسباب بازی (Toy Story)


5. هری پاتر و سنگ جادو – Harry Potter and the Philosopher’s Stone – 2001

همه چیز از این فیلم شروع شد. تمام کودکان جهان توانستند از  دنیای جادویی هری پاتر و سری اتفاق های زیبای فیلم لذت ببرند. نه تنها فیلم بسیار موثر  و آغاز یک دوره ی جدید بود بلکه شروع فوق العاده ای برای بازیگران جوانی مانند دنیل ردکلیف،

، روپرت گرینت بود. گروه انتخاب بازیگران حتما دلایلی داشتند که این سه نفر را انتخاب کردند، زیرا این سه نفر باقی ماندند و مرکز تمام مشکلات جادوگری در قسمت های بعدی شدند.


4. حرف اف – 2013 – The F Word

کمدی رمانتیک کانادایی شاد که در تمام بخش های دنیا با اسم “اگر چه؟” (What If) منتشر شد. در در کانادا به اسم حرف اف پخش شد دو دوست خوب را نشان می داد که در طول فیلم نسبت به هم احساساتی پیدا می کنند. فیلم دنیل ردکلیف را به عنوان پسری خجالتی و مردود شده در دانشکده پزشکی معرفی می کند  که در گذشته روابط ناموفقی داشته و کم کم به دختری که به عنوان دوست در زندگی اش است علاقمند می شود. شرایط این دو نفر را مجبور می کند تمام مدت کنار هم باشند و در عین حال هرگز احساسشان را به هم ابراز نکنند. فیلم یکی از جذاب ترین اجراهای ردکلیف بود و او نقش پسری را داشت که در نهایت صداقت و پختگی عاشق بهترین دوستش شده بود.

همچنین بخوانید: نگاهی به ۲۰ شاهکار برتر سینمای بریتانیا (بهترین فیلم های سینمای بریتانیا)


3. پسران دسامبر – December Boys- 2007

در این فیلم درام استرالیایی راوی داستان بلوغ، دنیل ردکلیف به عنوان یک بچه یتیم زندگی می کند. فیلم داستان چهار پسر یتیم را روایت می کند که در ماه دسامبر متولد شده اند و زمانی که برای تعطیلات کریسمس همراه با زوجی به ساحل سفر می کنند زندگی شان متحول می شود. همینطور که داستان به پیش می رود فیلم مضامین عشق، دوستی و اهمیت خانواده را عمیق تر واکاوی می کند که احساسی در بیننده زنده می کند. فیلم اولین نقش اصلی ردکلیف است که ( گرچه یک فیلم تک قهرمان نیست) با شنل خود ظاهر نمی شود، عینک نمیزند و چوب جادویی خود را در دست ندارد.


2. شاخ ها- Horns – 2014

دنیل ردکلیف که نقش پسر جادویی را داشت در فانتزی تاریک به کارگردانی الکساندر آژا ظاهر شد که اقتباس آزادی از رمانی به همین نام از جو هیل است. این فیلم معمایی ردکلیف را مرد جوانی نشان می دهد که شب ها برجستگی های شاخ مانندی روی سرش دارد که قدرت جادویی شان مردم را وادار می کند بدترین اسرار خود را برای او فاش کنند. او از این قدرت شیطانی برای به دام انداختن قاتل دوست دخترش استفاده می کند که اوج فیلم را تشکیل می دهد. گرچه فیلم از نظر بصری فوق العاده بود اما روایت آن فاقد قدرت چندانی بود و به همین دلیل در بین بینندگان با استقبال چندانی رو به رو نشد. ردکلیف هرگز چنین نقشی ایفا نکرده بود و بابت این نقش پریان گونه مورد تمجید قرار گرفت.

همچنین بخوانید: بهترین فیلم های کوتاه در تاریخ سینما که ذهن مخاطب را تکان می‌دهند


1. هری پاتر و زندانی آزکابان – Harry Potter and the Prisoner of Azkaban – 2004

وقتی مجوز هری پاتر سال 2001 گرفته شد تنها به عنوان فیلمی برای کودکان شناخته شد. سختی کار این بود که با بزرگ شدن شخصیت ها پختگی و بلوغ به داستان افزوده شود. اینجاست که مشخص می شود سومین بخش فیلم از همه بهتر است. سه نقش اصلی را بالغ تر از همیشه می بینید ( البته به جز رون)، اما با معرفی متحدان جدید به هری تغییر کاملی در روند داستان مشاهده می کنید. افزدون شخصیت منفی سیریوس بلک و قرار دادن آن در جبهه هری حرکت عاقلانه ای بود زیرا تنها چیزی که او احتیاج داشت یک پدرخوانده بود. نیازی به گفتن نیست که دنیل ردکلیف مانند همیشه نقش خود را خوب ایفا کرد و فیلم را به اثر با ارزشی تبدیل کرد.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (18)

بستن فرم

  1. Rezi

    اردیبهشت 21, 1401

    دنیل واقعا بازیگر فوق العاده ایه
    ولی تو فیلماش هری پاتر از همه بهتره به نظرم از ۱ تا ۸ باید هری پاتر می‌بود
    امیدوارم زودتر هری پاتر و فرزند نفرین شده ساخته شه:)

    پاسخ

  2. فردین

    بهمن 15, 1400

    قسمت ۹فیلم هری پاتر کی میاد

    پاسخ

    • یکتا در پاسخ به فردین

      تیر 11, 1401

      عزیزم تموم شده هری پاتر دیگ 9 نداره

      پاسخ

  3. مهشید

    شهریور 31, 1400

    دنیل یه بازیگر فوق‌العاده است
    تو فیلم هری پاتر نقش هاش رو به خوبی بازی کرد من خیلی دوس داشتم

    پاسخ

  4. ناشناس

    مرداد 29, 1400

    من تقریبا همه فیلما رو دیدم ( البته چنتاش رو تا نصفه ) و از دنیل خوشم میاد میشه گفت خیلی خوب بازی میکنه ☺

    پاسخ

  5. حسین

    اسفند 11, 1399

    هری پاتر بهترین فیلم دنیا

    پاسخ

  6. S.pmgv

    اسفند 10, 1399

    دنیل خیلی خوب بازی میکنه من تو هری پاتر باهاش آشنا شدم و سعی میکنم همه فیلماشو ببینم عالیهه

    پاسخ

  7. فاطمه

    بهمن 30, 1399

    ب نظرم بابازی هایی ک بعداز هری پاتر انجام داد نشون داده ک واقعن کارشو بلده و مث خیلی های دیگ ک تو بچگی ی فیلم بازی میکنن وبعدفراموش میشن نیس

    پاسخ

  8. آرمین

    دی 29, 1399

    به نظر من دنیل یک بازیگر فوق العاده هستش و در فیلم های هری پاتر درخشید
    من دوست دارم هری پاتر و فرزند نفرین شده ساخته شه و دنیل و اِما و روپرت در آن بازی کنن

    پاسخ

  9. مهتا

    دی 20, 1399

    به نظر من دنیل یعنی همون هری پاتر فیلمش رو خوب بازی میکنه مخصوصا در فیلم هری پاتر من فقط فیلم هری پاتر رو دیدم و او را دوست دارم و عالی بازی می کند👌

    پاسخ

  10. ممنون از اطلاعات خوبتون

    پاسخ

  11. سروش

    آذر 21, 1399

    عالی😍😍😍

    پاسخ

  12. سروش

    آذر 21, 1399

    به نظر من دنیل رد کلیف یک بازیگر عالی من عاشق فیلم های هری پاتر هستن و خیلی دوست دارم هری پاتر فرزند نفرین شده ساخته شه

    پاسخ

  13. ناشناس

    آبان 21, 1399

    واقعا همه فیلم هاش عالی و بی نظیره من که کیف کردم بهتر از این نمیشه دنیل خیلی نقشش رو خوب بازی میکنه😍

    پاسخ

  14. Tasnim

    شهریور 3, 1399

    چرا فیلم اسلحه های آکیمبو رو توش ندارین؟
    اونم خیلی فیلم قشنگیه

    پاسخ

  15. H

    مرداد 20, 1399

    چرا what if رو ترجمه کردین حرف اف؟

    پاسخ

    • زهرا اکیما در پاسخ به H

      مرداد 20, 1399

      سلام دوست عزیز،
      همونطور که در توضیحات فیلم هم اشاره شده، این فیلم دوتا عنوان داره که توی تیتر به اشتباه اسم فارسی فیلم با عنوان دومش نوشته شده بود که اصلاح شد. ممنون 🙂

      پاسخ

  16. سارا

    فروردین 17, 1399

    من همه فیلم دنیل را می بینم واقعا قشنگ بازی می کنند

    پاسخ