اگر طرفدار هری پاتر هستید این 10 کتاب را بخوانید

خواندن کتاب های هری پاتر می تواند یک تجربه لذتبخش باشد. اما اگر می خواهید از دنیای جادویی جی.کی.رولینگ به یک دنیای بزرگ تر وارد شوید، باید بدانید که کتاب های مانند هری پاتر کم نیستند و می توانید به سراغ آن ها بروید. شاید در این داستان ها از هاگوارتز و دامبلدور خبری نباشد اما پر از عناصر جادویی و جادوگران مختلف است. با پروشات همراه باشید تا با 10 کتاب جادویی آشنا شوید.


قطب نمای طلایی (The Golden Compass) اثر فیلیپ پولمن

اولین کتاب از سری تخیلی “نیروی اهریمنی اش” از فیلیپ پولمن خواننده را به یک دنیای جادویی می برد که در آن انسان با قدرت های ماورایی به دنیا آمده و می تواند خود را به شکل حیوان ناطق یا اهریمن درآورد. داستان با لیرا بلاکای یازده ساله آغاز می شود که با کنجکاوی درباره ذرات جادویی یک ماجراجویی حماسی به سمت شمال را آغاز می کند. او پس از تلاش برای نجات دوستانش از بچه دزدانی به نام گابلرها، در دنیای خارج از آکسفورد با یک جهان جدید آشنا می شود که توسط جادوگران و خرس های قطبی اداره شده است.

همچنین بخوانید: نگاهی به بازیگران هری پاتر پس از 16 سال


جادوگران (The Magicians) اثری از لو گروسمن

زمانی که کوئنتین کلدواتر ناخواسته به یک راز و کالج جادو وارد می شود، متوجه خواهد شد که علاقه شدیدش به رمان های فانتزی کودکانه پوچ نبوده است. اما زمانی که با حقایق تاریک و خطرناک فضای جادویی کتاب های موردعلاقه اش آشنا می شود، گویی دیر شده است.

همچنین بخوانید: 25 تفاوت میان فیلم‌های هری پاتر و کتاب‌های آن


پرسی جکسون: دزد آذرخش (The Lightning Thief) اثری از ریک ریوردن

پرسی جکسون 12 ساله از نیویورک که به خوانش پریشی و اختلال کم توجهی مبتلاست، همیشه حس طرشدگی داشته است. اما پس از اینکه معلم جبرش به یک روح باستانی یونانی تبدیل شده و به او حمله می کند، جکسون به هویت خود پی برده و متوسط می شود که یک نیمه خدا و فرزند پوزئیدون است. کتاب اول در دنیایی است که کوه المپوس در طبقه ششصد ساختمان امپایر استیت قرار داشته و جکسون به ایالات متحده فرستاده می شود تا آذرخش زئوس را که دزدیده شده یافته و از جنگ اساطیری پیشگیری کند.

همچنین بخوانید:  لیست کامل بهترین فیلم های سال 2019 به همراه تریلر و خلاصه داستان


ناکجاآباد (Neverwhere) اثری از نیل گایمن

ریچارد میهیو یک تاجر لندنی از طبقه متوسط است که پس از توقف برای یک دختر خونی در خیابان های لندن به زیر زمین افتاده و خود را در یک جای عجیب و ناآشنا می یابد. او باید یاد بگیرد که در این دنیای زیرزمینی در بین هیولاها، قاتلان و فرشته ها زنده مانده و برای بازگشت به دنیای حقیقی راهی بیابد.

همچنین بخوانید: 5 کتاب که با خواندنشان زندگی‌تان متحول می‌شود


سایه و استخوان (Shadow and Bone) اثری از لی بردوگو

“اگر تاریکی یک مکان باشد آن وقت چه؟ اگر در زیر تخت یا کمدتان هیولاها و اهریمن هایی باشند که از آنچه تصور می کنید وحشتناک تر به نظر برسند، آن وقت چه؟” همین فکرها بود که باعث شد لی بردوگو یک دنیای تاریک و خیالی به وجود آورد که دست مایه سه گانه پرفروش او یعنی “گریشا” شد. پس از اینکه الینا استارکوف یتیم و دوستش مال در حین کمک به ارتش راوکا مورد حمله قرار می گیرند، نیروی خاموش الینا برخواسته و باعث می شود که بتواند نور را احضار نماید. این کار او را به یک شخصیت جادویی تبدیل می کند.

همچنین بخوانید: 10 فیلم برتر اقتباسی از کتاب‌ها


ملکه اشک ها (The Queen of the Tearling) اثری از اریکا یوهانسون

رمان یوهانسون ما را به 300 سال پس از نابودی دنیای مدرن توسط تغییرات محیط زیستی میرد، زمانی که در آینده یک جامعه قرون وسطایی پدید آمده و پرنسس کلسیا رالی گلین باید از تبعید بازگردد و تاج و تخت مادرش را احیا کند. در نتیجه قلمروی خود را ساخته و ملکه شیطانی سرخ را شکست می دهد. اگر تا به اینجا کنجکاو نشده اید باید بدانید که اما وتسون – هرمیون گرنجر هری پاتر – تهیه کننده و ستاره فیلم اقتباسی از این داستان خواهد بود.

همچنین بخوانید: 10 کتاب برتر که جهان را دگرگون کردند


کیمیاگر (The Alchemyst) اثری از مایکل اسکات

اگر از شخصیت نیکلاس فلامل در “هری پاتر و سنگ جادو” خوشتان آمده است، باید بدانید شش کتاب فانتزی مایکل اسکات درباره دوقلوهایی به نام سوفی و جاش نیومن است که با کیمیاگران سروکار دارند. کتاب اول یک کتاب طلسم است که راز حیات جاودانه را پنهان نگه داشته است و توسط جادوگری به نام دکتر جان دی از فلامل دزدیده می شود.

همچنین بخوانید: 25 حقیقت درباره بازیگران هری پاتر


شهر استخوان ها (City of Bones) اثری از کاسندرا کلر

زمانی که کلاری فری 15 ساله با دنیای سایه ها – مبارزان اهریمنی مخفی – آشنا می شود، متوجه خواهد شد که خودش هم از نسل نیمه فرشته و نیمه انسان می باشد. پس از اینکه مادرش توسط یک شکارچی سایه دزدیده می شود، کلاری با کمک جس ویلند می خواهد او را بازگرداند. اما با ایجاد احساساتی میان آن دو داستان به گونه ای پیش می رود که تصورش را نمی کردند.

همچنین بخوانید: حقایق جالبی درباره اما واتسون که شاید نمی‌دانستید + تصاویر


سیرک شب (The Night Circus) اثری از ارین مورجنسترن

“سیرک بدون اخطار از راه می رسد” آغازگر رمان جذاب مورجنسترون است. در این سیرک می توانید شاهد عجایبی چون درخت آرزوها و استخر اشک باشید. دو ستاره این سیرک یعنی سلیا و مارکو در حالی در کقابل هم قرار می گیرند که تنها یکی از آن ها باید زنده بمانند.

همچنین بخوانید: برترین فیلم‌های قرن بیستم در مورد جادو و تردستی


کشف جادوگران (A Discovery of Witches) اثری از دبرا هارکنس

پس از اینکه دایانای تاریخ دان در کتابخانه آکسفورد یک اثر جادویی پیدا می کند، مجبور می شود حقیقت جادوگرانی را که همیشه وجود آن ها را نفی کرده، بپذیرد. در سری نخست سه گانه هراکنس، دایانا در مقابل خون آشامی به نام متیو کلرمونت و در دل یک نبرد ماورایی قرار می دهد که زندگی هردویشان را تهدید می کند.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (12)

بستن فرم

  1. ابوالفضل

    بهمن 17, 1400

    م کتاب جادوگران رو خوندم کتابی خیلییییییییی خوبیه

    پاسخ

  2. mohadeseh poter

    اردیبهشت 25, 1400

    هیچ کتابی جای هری پاتر رو هرگز نمیگیره….

    پاسخ

    • رهام در پاسخ به mohadeseh poter

      اردیبهشت 25, 1400

      چرا داوش برو دارن شان بخون

      پاسخ

    • رهام در پاسخ به mohadeseh poter

      اردیبهشت 25, 1400

      از نظر من مجموعه ی دارن شان سرزمین اشباح حماسه ی دارن شان پ حماسه ی لارتن کرپسلی از هری پاتر خیلی بهترن من که سر مرگ کرپسلی تو حکاسه ی دارن شان خیلی گریه کردم همین طور سر پایان داستانش واقعا غم انگیز بودن

      پاسخ

      • ginny در پاسخ به رهام

        خرداد 1, 1400

        هیچی به گرد پای هری پاتر نمیرسه

        پاسخ

        • Maker در پاسخ به ginny

          خرداد 1, 1400

          حالا نمی‌دونم از بی اطلاعی شماست یا نه ولی خیلی از مجموعه های فانتزی از هری پاتر بهتر هستند

          پاسخ

        • رهام در پاسخ به ginny

          خرداد 1, 1400

          خوب هر کسی نظری داره دلیل نمیشه چون تو دوستش داشتی منم دوست داشته باشم

          پاسخ

    • Rs در پاسخ به mohadeseh poter

      اردیبهشت 25, 1400

      به جز ارباب حلقه ها، نغمه اتش و یخ، استورم لایت، شاه کش، صومعه درخت پرتقال، چرخ زمان و ……….

      پاسخ

      • ۰۰۰۰۰ در پاسخ به Rs

        بهمن 22, 1401

        اینایی که گفتی مخصوصا استورم لایت یا همون طریق شاهان و اینا فانتزی اسطوره ای یا فانتزی دارکن
        هری پاتر فانتزی جادوییه فرق دارن

        پاسخ

    • نگار قیصری در پاسخ به mohadeseh poter

      شهریور 17, 1400

      بله واقعا هیچی…

      پاسخ

  3. پنجگانه پرسی جکسون واقعا عالیه بعد از اون سه گانه قهرمانان المپ میاد بعد سه گانه وقایع نگاری کین و بعد سه گانه مجازات های اپولو و سه گانه مگنس چیس واقعا واقعا همشون فوق العاده‌ان (پشت سر همن و به هم ربط دارن به زیاد بودنشون توجه نکنید عاشقشون میشید*~*)
    من خوره کتابم و بعد از هری پاتر واقعا عاشق نوشته های ریک ریوردان هستم♡
    حتی اگه از کتابایی مثل هری پاتر که فانتزی و تخیلی ان خوشتون نمیاد (واقعا؟! کسی هست هری پاتر دوست نداشته باشه؟؟) کتابای ریک ریوردان نظرتون رو جلب میکنه!
    طنز پردازی خیلی خیلی خوب، شرح بینظیر جنگیدن، ماجراجویی های خیلی جالب، غرق شدن تو دل داستان، نجات دادن دنیا، لحظات یه دفعه‌ای عاطفی، پیشگویی های معمایی، ترس، هیجان انگیز ،سخترین کار مدرن کردن خدایان جدی قدیمی با ظاهر امروزی باحال و حتی یاد گرفتن اسطوره ها و افسانه ها فقط با خوندن کتاب و…
    و اینا تنها نمونه های کوچیکی هستن کتابای ریک دختر و پسر بزرگ و کوچیک نداره *-*
    ولی فیلمش خیلی خیلی افتضاحه:/
    شما سه تا کتاب اول پرسی جکسون رو بخونید عاشقش میشید مطمئن باشید :)))
    لطفا نظر من رو بزاریدD:

    پاسخ

    • ابنبات ترش در پاسخ به brain seaweed (Ry_Gh_isy)

      دی 28, 1400

      ووووووویییییی پرسی عالیههه تو یه PJO فن واقعیی که کلشو خوندی من منگوسو نصفه خوندمممم

      پاسخ