معرفی 12 فیلم جذاب و دیدنی شبیه “مالنا” (Malèna)

فیلم مالنا از جوزپه تورناتوره یک شاهکار زیباست که باید آن را تماشا کرده و به قدرت سینمایی یا سادگی پیچیده آن پی ببرید. افرادی که این فیلم را تماشا کرده اند حتما به مضامین مختلف فیلم و معصومیت و شدت آن ها پی برده اند. در داستان فیلم که در سال 1940 سیسیل روستایی رخ می دهد، شاهد زندگی مالنا هستیم که زیبایی اش به نفرین او تبدیل شده، شهوت مردان و حسادت زنان را برانگیخته و از سوی دیگر رناتوی 13 ساله با بیداری جنسی و فانتزی های خود به عشق زودگذر رسیده است.

اگر از عمق حسی و تاثیر ققوی این فیلم خوشتان آمده، می توانید فیلم های مشابه مالنا که در این لیست معرفی می شود را تماشا کنید. با پروشات همراه باشید.


12. بچه های کوچک – Little Children – 2006

فیلمی که برخلاف فیلم های دیگر این لیست در زمان معاصر رخ داده، کیت وینسلت، پاتریک ویلسون و جنیفر کانلی در آن نقش آفرینی می کنند. فیلم داستان شخصیت های مختلف، دو عاشق که در ازدواج های اشتباه گیر افتاده اند و همچنین یک متجاوز جنسی را نشان می دهد. هر کدام از این شخصیت ها عمق عاطفی و احساسی روح و روان انسان را نشان می دهند. یک فیلم ساده و زیبا که با یک نگاه محترمانه و باشکوه به مسائل مختلف نگاه می کند.

همچنین بخوانید: اگر به فیلم های شکافته (Split) و شیشه (Glass) علاقه دارید، این 12 فیلم را از دست ندهید


11. کتابخوان – The Reader – 2008

یکی از بهترین فیلم های این لیست درباره رابطه دو نفر که فاصله سنی میان شان تفاوت ایجاد کرده است. در فیلم مالنا فانتزی جنسی رناتو در حد یک فانتزی مانده و عملی نمی شود، اما در این فیلم این فانتزی جنسی، حقیقی، فیزیکی و دوطرفه است. نیاز جنسی مایکل، یک نوجوان 15 ساله توسط هانای 36 ساله رفع شده و درعوض او نیز هرشب برای هانا کتاب می خواند. با این حال با اضافه شدن حقایق تاریخی این داستان عاشقانه به یک تراژدی زیبا تبدیل می شود.

همچنین بخوانید: معرفی فیلم های رو به اکران آنجلینا جولی در آینده نزدیک


10. و مادرت را هم – Y Tu Mama También – 2001

فیلمی به کارگردانی آلفونسو کوارون درباره رازهای جنسی نوجوانان که در پشت این مضمون حقایق دیگری را نیز به نمایش می گذارد. جولیو و تنوک دو دوست هستند که در مکزیک زندگی می کنند و دوست دخترهایشان برای تعطیلات به خارج از کشور می روند. پس از ملاقت با همسر پسرعمودی تنوک، درحالی که آن زن هم به خیانت همسرش پی برده، او را به سفر جاده ای با خود ترغیب می کنند. در این سفر، رابطه جنسی و دوستی به اکتشافات جدید، تغییرات و خودشناسی، منجر می شود.

همچنین بخوانید: 10 فیلم پیشنهادی از ژانر های مختلف که می توانید آخر هفته تماشا کنید + تریلر


9. آنچه که هر زن فرانسوی می داند – What Every Frenchwoman Wants – 1986

یک فیلم فرانسوی-ایتالیایی با نام دیگر Exploits of A Young Don Juan، درباره بیداری جنسی یک نوجوان 16 ساله و ماجراجویی های مختلف بعدی او. راجر پس از عدم موفقیت در این موضوع، درحالی که براثر جنگ جهانی اول اغلب مردان به جنگ رفته اند، با زنان مختلف دیدار کرده و تفریح می کند. اما این تجربه های جنسی او به بارداری زنان متعدد که با او رابطه داشته اند منجر می شود. این فیلم برخلاف تراژدی مالنا و فانتزی های رناتو، یک فیلم جالب و گاها طنز درباره دردسرهای افزایش هورمون یک نوجوان است.

همچنین بخوانید: معرفی فیلم های رو به اکران جنیفر لارنس در آینده نزدیک


8. در زیر نور آفتاب – In The Heat Of The Sun – 1994

فیلمی به کارگردانی جیانگ ون که برخلاف مالنای ایتالیایی یک اثر چینی بوده و به انقلاب فرهنگی می پردازد. فیلم درباره گروهی از نوجوانان به رهبری چیائوجونگ است که در پکن زندگی کرده و شبانه روز آزاد هستند. چیائوجونگ در یک تابستان داغ عاشق یک دختر بزرگ تر از خودش شده که متاسفانه او از دوستش خوشش می آید. بنابراین بار دیگر شاهد بیداری جنسی یک نوجوان و احساسات و عواطف مختلف او هستیم.

همچنین بخوانید: نگاهی به 15 فیلم برتر جان فورد، یک وسترن ساز تمام عیار


7. همه چیز عادلانه است – All Things Fair – 1995

آخرین فیلم از بو وایدربرگ در سوئد در زمان جنگ جهانی دوم که اینبار به شمال قاره اروپا می رود و داستان عشق و امیال جنسی را نشان می دهد. استیگ یک نوجوان 15 ساله است که عاشق بلوغ و جذابیت معلم زیبای خود می شود. این معلم که دو برابر او سن دارد به دلیل اعتیاد همسرش به الکل به پسر نزدیک می شود و رابطه جنسی برقرار می کنند. اما این رابطه غیرعادی مشکلاتی داشته و همه چیز خوب پیش نمی رود.

همچنین بخوانید: اگر به فیلم های هری پاتر علاقه دارید این 12 فیلم را از دست ندهید


6. آمارکورد – Amarcord – 1973

فیلمی از فدریکو فلینی که بهترین فیلم او محسوب شده، جوایز مختلف به دست آورده و جایزه بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان اسکار را دریافت کرده است. یک فیلم نیمه زندگی نامه ای درباره تیتای بالغ و شخصیت های برونگرایی که در ایتالیای فاشیست سال های 1930 در اطرافش دیده می شوند. شخصیت های این داستان تحت تاثیر سیاست موسیلینی و کلیسای کاتولیک در دوره سختی از تاریخ زندگی کرده و این مسائل بر روحیات شان تاثیر می گذارد. نابغه سینمای ایتالیا با کمک تکنیک های عجیب و اغراق آمیز این مضامین را نشان داده و بار دیگر استعداد خود را ثابت می کند.

همچنین بخوانید: اگر به سه گانه ارباب حلقه ها علاقه دارید این 12 فیلم را از دست ندهید


5. ستاره ساز – The Star Maker – 1995

آیا بهتر نیست به جای تماشای مکرر یک فیلم به فیلم های مشابه آن کارگردان بازگشته و آثار دیگر او را مشاهده کنید؟ جوزپه تورناتوره از آن دست کارگردان هایی است که با استفاده از مضامین، فضا و فیلمبرداری خاص، یک سبک مخصوص خود را خلق کرده است. در این فیلم مجددا به فضای روستایی و زیبای سیسیل بازگشته و شاهد داستان مردی به نام جو مورلی هستیم که از ساکنان تست گرفته و ادعا می کند درحال ساخت یک فیلم بزرگ است. اما دروغ می گوید و در بین این افراد با بیتا آشنا شده و عاشق او می شود. این یک اثر سینمایی زیباست که تا مدت ها از یاد نمی برید.

همچنین بخوانید: اگر فیلم الدبوی (Oldboy) را دوست دارید این 12 فیلم را تماشا کنید


4. جسیکا – Jessica – 1962

گرچه این فیلم ظلم و وحشیانه گری ذاتی انسان و عمق حسی و عاطفی فیلم مالنا را به نمایش نمی گذارد اما از لحاظ شخصیت اصلی مشابه آن فیلم است. یک زن زیبای بلوند به نام جسیکا که همسرش در سیسیل از دنیا رفته، تصمیم می گیرد در آن جزیره ماند و ماما باشد. با این حال بازهم مردان عاشق او شده و زنان به او حسادت می کنند، درنتیجه او را به برقراری رابطه جنسی با همسران شان متهم کرده و از آنجاییکه به ماماگری او نیاز ندارند او را به ترک جزیره محکوم می کنند.

همچنین بخوانید: اگر به فیلم لالالند علاقه دارید این 12 فیلم را از دست ندهید


3. باریا – Baarìa – 2009

یک بار دیگر شاهد یک اثر زیبا و دیدنی از جوزپه تورناتوره هستیم که با روایت و جلوه های بصری خاص خود بیننده را به تحسین وادار می کند. یک بار دیگر شاهد یک داستان متفاوت در سیسیل هستیم که مانند مالنا، شخصیت های متفاوت را به رخ کشیده و عمق تاریخی، حسی و بصری خاصی را به نمایش می گذارد. این فیلم در زادگاه جوزپه تورناتوره، سه نسل از یک خانواده را نشان می دهد، از چیکو تا پپینو و پیترو، که به دنبال رویاهای خود بوده و می خواهند بر موانع و مشکلات غلبه کنند.

همچنین بخوانید: اگر به فیلم های اره (Saw) علاقه دارید این 12 فیلم را از دست ندهید


2. مالیزیا – Malizia – 1973

مضمون مشابه فیلم مالنا، جایی که زیبایی یک عیب بوده و باعث شهوت و بیداری جنسی مردان دیگر می شود. یک فیلم به کارگردانی سالواتوره سامپری درباره داستان هایی که پس از مرگ مادر در یک خانواده رخ می دهد. مرده بیوه که با 3 فرزند تنهاست یک خدمتکار زیبا استخدام می کند که به زودی هدف میل جنسی این مرد و 3 پسرش است. او که یک زن ساده و خام است روش هایی را به کار می گیرد که اوضاع را بدتر می کند. گرچه برخی از صحنه های فیلم سوال برانگیز است با این حال شاهد یک روایت زیبا هستیم.

همچنین بخوانید: اگر فیلم جان ویک (John Wick) را دوست دارید این 14 فیلم را تماشا کنید


1. سینما پارادیزو – Cinema Paradiso – 1988

فیلمی از کارگردان مالنا، یک اثر کلاسیک ایتالیایی که ما را به دوران پس از جنگ سیسیل روستایی بازمی گرداند و از طریق داستان سالواتوره، مرد جوانی که در سینمای کوچک پارادیزو به عشق خود به سینما پی می برد، جادوی سینما را نشان داده و ان را تحسین می کند. سالواتوره داستان دوران کودکی و جوانی خود را بازگو می کند که با کمک آلفونسو، سینماگردان روستا، عشق خود به سینما و فیلم را بیدار می کند. این شاهکار سینمایی با کمک موسیقی انیو موریکونه و پایان زیبایش، می تواند اوج هنر سینما باشد. یک فیلم که عاشق آن خواهید شد.

همچنین بخوانید: اگر فیلم تلقین (Inception) را دوست دارید این 30 فیلم را تماشا کنید


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم