بهترین فیلم‌های ترسناک سال 2020 که باید تماشا کنید و لذت ببرید

با تغییر فیلم‌های ترسناک سنتی فیلمسازان و استودیوها با این ژانر بازی می‌کنند. به همین دلیل اخیراً فیلم‌های ترسناک تغییرات زیادی داشته‌اند و معمولاً فضاهای واقعی را نشان می‌دهند. بنابراین فیلمسازان می‌توانند عمیق‌ترین تمایلات درونی خود را به تصویر بکشند. در سال 2020 فیلم‌های ترسناک زیبا و دیدنی ساخته شدند. در اینجا می‌خواهیم بهترین فیلم‌های ترسناک سال 2020 را به شما معرفی می‌کنیم. با پروشات همراه باشید.


15. 1 بی آر – 1BR

ترکیبی از فیلم “برو بیرون” (Get Out)، “دعوت” (The Invitation) و “میدسامر” (Midsommar) که در یک آپارتمان رخ می‌دهد. گرچه مثل “برو بیرون” و “میدسامر” سنگین یا مثل “دعوت” غیرقابل پیشبینی نیست، اما هنوز زیباست. در این فیلم ایده‌های مختلف باهم ترکیب شده‌اند و اجرای “نیکول برایدون” (Nicole Brydon) در نقش سارا دیدنی است. او نقش آفرینی درخشانی داشته و توانسته به خوبی از پس نقش خود بربیاید.

همچنین بخوانید: بهترین فیلم‌های ژانر روانشناختی و ترسناک که حتما باید تماشا کنید


14. برای این خون بریز – BLEED WITH ME

فیلمی از “اِمیلیا موزز” (Amelia Moses) که در یک کلبه متروک رخ می‌دهد و رفته رفته ترسناک‌تر می‌شوند. اما در اینجا ترس از درون است نه از بیرون. ناامنی‌های روابط دوستی وحشت ایجاد می‌کند. روان (لی مارشال “Lee Marshall”) متقاعد شده که دوستش امیلی (لورن بیتی “Lauren Beatty”) مواد مصرف می‌کند و در خواب خون او را می‌دزدد. این فیلم با وجود صحنه‌های رؤیایی‌اش دیدنی است.


13. خانه او – HIS HOUSE

یکی از بهترین فیلم‌های ترسناک سال 2020 ساخته “رمی ویکز” (Remi Weekes) که با وجود استعاره‌های ترسناک خود توانسته تجربه دلهره آوری را به تصویر بکشد. داستان درباره زوجی است که از سودان درگیر جنگ فرار می‌کنند تا زندگی بهتری داشته باشند اما ترس‌هایشان آنها را رها نمی‌کند. این فیلم نماد اهریمنی است که درون ما زندگی می‌کند.


12. میزبان – HOST

فیلم از این نظر ترسناک است که به یکی از تماس‌های ویدیویی ما در زمان قرنطینه شبیه است. شاید در دنیای واقعی امکانش نباشد اما اگر بتوانیم داستان فیلم را باور کنیم می‌تواند ترسناک باشد. این فیلم 57 دقیقه‌ای درباره شش دوست است که یک تماس آنلاین دارند اما اشتباهاً یک روح شرور با آنها تماس دارد. بنابراین می‌بینید که با یک دوربین‌های وب هم فیلم ساخت.


11. نفرین لیورونا – LA LLORONA

“جیرو بوستامانته” (Jayro Bustamante) با استفاده از کلیشه‌های ترسناک توانست یک گفتمان سیاسی خلق کند و بنابراین روایتی سیاسی ترسناک خلق نمود. این فیلم ترسناک به وقایع بعد از دیکتاتوری می‌پردازد. این فیلم برگرفته از داستان‌های عامیانه آمریکای لاتین درباره خانواده‌ای است که توسط ارواح گذشته آزار می‌بینند. این فیلم با استفاده از مشکلات جوامع طاعون زده توانست مشکلات یک دیکتاتوری را نشان دهد.

همچنین بخوانید: 10 فیلم ترسناک جذاب و دیدنی از کشور کانادا


10. متصرف – POSSESSOR

یکی از بهترین فیلم‌های ترسناک سال 2020 از “برندون کراننبرگ” (Brandon Cronenberg) درباره مزدوری که با تکنولوژی کاشت مغز از جسم دیگران استفاده می‌کند. طعمه او افراد ممتازی هستند که فکر می‌کنند جهان را قبضه کرده‌اند. کراننبرگ با استفاده از تصاویر ترسناک و خشن پیام خود را منتقل می‌کند. درحالی که مضامین فیلم تا حدی نمایش داده می‌شوند و طبقه کارگر تا حدی مسلط می‌شود، تصاویر جذاب فیلم هم شما را با خود همراه می‌کنند.


9. یادگار – RELIC

ادنا گم شده. دختر و مادربزرگش در جستجوی او به خانه‌اش می‌روند. در این خانه حقایقی از گذشته و حال باعث می‌شود کنترل خودشان را از دست بدهند. این فیلم ترسناگ استعاره‌ای از زوال عقل است. در این فیلم روحی وجود ندارد اما فضای خلق شده توسط “ناتالی اریکا جیمز” (Natalie Erika James) تجربه‌ای ترسناک را به شما نشان می‌دهد.


8. قدیسه ماد – SAINT MAUD

در سال‌های اخیر ژانر ترسناک تغییراتی داشته و شاهد ساخت فیلم‌های مستقل بوده‌ایم. دلیل جذابیت “قدیسه ماد” همین است. درحالی که فیلم برای نمایش وحشت از مضمون‌های کاتولیک بهره می‌برد، همه فیلم عناصر ترسناک دیگری هم دارد. فیلمی درباره افسردگی و مشکلات یک زن که حس گناه ترس را در او بیدار می‌کند. جلوه‌های بصری در ایجاد شرارت و فضای تاریک تاثیرگذار است. با تماشای این فیلم به دنیای تاریکی وارد می‌شود.


7. او فردا می‌میرد – SHE DIES TOMORROW

یکی از بهترین فیلم‌های ترسناک سال 2020 با اقتباس از رمان “ایمی سیمتز” درباره ترس و تنهایی که با وجود پاندمی پشت سر گذاشته کاملاً قابل درک بود. فیلم نمایی از وحشت است که استعاره‌های ترسناک آن کم کم همه گیز می‌شوند و بیننده هم از شر آن در امان نمی‌ماند. گرچه فیلم از عناصر رایج فیلم‌های ترسناک بهره می‌برد اما آن را به شکلی نشان می‌دهد که شما را به هیجان بیاورد.

همچنین بخوانید: 10 فیلم ترسناک توقیف شده که باید تماشا کنید


6. خواب – SLEEP

فیلمی با حضور “زاندرا هولر” (Sandra Huller) در نقش مارلن، یک خدمه پرواز که بعد از دیدن کابوس‌های تکراری زندگی‌اش به هم می‌ریزد. اما نمی‌تواند این خواب‌ها را فراموش کند، آنقدر که تصمیم می‌گیرد در واقعیت به آن مکان سفر کند. این فیلم به نویسندگی و کارگردانی “مایکل ونوس” (Michael Venus) آنقدر با کلیشه‌های رؤیا و حقیقت بازی می‌کند که مرز بین آن دو را برهم میزند. یک اثر عجیب روانشناسانه که می‌تواند ترکیبی از آثار کوبریک و لینچ باشد.


5. بلعیدن – SWALLOW

یکی از بهترین فیلم‌های سال 2020 که با وجود قرارگیری در ژانر وحشت اثر پیچیده‌ای است. پیام داستان بیننده را گیج می‌کند. اما درخشش فیلم‌های “کارلو میرابلا-دیویس” (Carlo Mirabella-Davis) در همین نکته نهفته است. داستان مثل قهرمانش درباره تنهایی و روان زخم است و نشان می‌دهد که چرا یک زن باید بر جسمش تسلط داشته باشد.


4. خانه ساحلی – THE BEACH HOUSE

یک فیلم ترسناک با بودجه کم که از کلیشه‌ها به نفع خود استفاده می‌کند. یک زوج با اجاره خانه‌ای ساحلی می‌خواهند رابطه‌شان را بهتر کنند اما حوادثی که در ادامه رخ می‌دهد پایان تکان دهنده‌ای به جا می‌گذارد. “جف ای.براون” (Jeffrey A. Brown) با این فضا یک طنز ترسناک به جا می‌گذارد. فیلمبرداری، موسیقی من و اجرای “لیانا لیبراتو” (Liana Liberato) آن را به اثری دیدنی بدل کرده است.


3. کلبه – THE LODGE

“ورونیکا فرانتس” (Veronika Franz) و “سورین فیالا” (Severin Fiala) فیلمسازان استرالیایی با ساخت فیلم “شب بخیر مامان” (Goodnight Mommy) به شهرت بین المللی رسیدند. گرجه این فیلم به ارتباط مادر و پسران دوقلو می‌پردازد، “کلبه” درباره یک نامادری است که می‌خواهد با بچه‌ای مادری که خودش را کشته آخت شود. این فیلم ترسناک وحشت خود را به صورت تدریجی نشان می‌دهد تا حقیقت ترسناکی را به رخ بکشد. یک اثر هوشمندانه و ترسناک که اجرای “رایلی کیو” (Riley Keough) در نقش اصلی یک زن جوان آن را دیدنی‌تر کرد.

همچنین بخوانید: بهترین فیلم‌های ترسناک سال 2020 که باید تماشا کنید


2. پلتفرم – THE PLATFORM

یکی از بهترین فیلم‌های ترسناک سال 2020 ساخته “گالدر گازتلو-اوروتیا” (Galder Gaztelu-Urrutia) که با کمک استعاره‌های خود به نقد جامعه می‌پردازد. با این حال این فیلم ترسناک می‌تواند بیننده را میخکوب کند. این فیلم از فیلم کوتاه “طبقه بعدی” (Next Floor) ساخته “دنی ویلنوو” (Denis Villeneuve) الهام گرفته است. در این فیلم شخصیت‌ها در یک سیستم عمودی قرار دارند که هر کدام از شخصیت‌ها روی یک پلتفرم قرار گرفته و هر 30 روز طبقه‌شان عوض می‌شود. در شرایط پاندمی تماشای چنین سیستمی رعب آور است.


1. ویواریوم – VIVARIUM

یک زوج در جستجوی خانه‌ای مناسب با یکک پیچ اشتباهی به یک مشاور املاک می‌رسند که آنها را به خانه‌ای مرموز می‌برد. این خانه مرموز کم کم ترسناگ تر شده و به یک جهنم زنده تبدیل می‌شود. این فیلم از “لورکن فینیگن” (Lorcan Finnegan) گرچه معماگونه یا غم انگیز نیست اما به رویای آمریکایی نگاه انتقادی دارد. در حقیقت فینیگن با نمایش خرید خانه‌ای که مشکلات خود را دارد به مسائل امروز نگاه طنز می‌اندازد. همین موضوع این فیلم را دیدنی می‌کند.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید؛ منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (1)

بستن فرم

  1. آرمین حسام

    اردیبهشت 17, 1400

    اگه دنبال فیلمی هستید که در لحظه به لحظه زندگی روزمره اون فیلم و مفاهیمش و اون چیزی که از فیلم یاد گرفتی جلو چشمات بیاد و بعضی وقتا حسرت میخورم که ای کاش هیچ وقت این فیلم نمیدیدم.
    در یه جاهایی از فیلم تصمیم میگیرید ادامشو نبینید ولی بعد چند روز نمیتونی و از همه کارات میزنی که ادامشو ببینی باز یه صحنه هایی هست که اول صحبتشو میکنن بعد که احساس میکنی صحنه هایی مربوط به اون عقیده ها و حرف ها رو میخاد نشون بده چشماتو میبندی که هیچ وقت نبینی اون صحنه رو و واقعا من چند جایی رو در حد هفت هشت ثانیه تصویر ندیدم ولی صداش شنیدم چند جایی هم صدا رو قطع کردم هم تصویر ندیدم که رد بشه.
    هنوزم نمیخام اون تایم هارو ببینم که تشخیص دادم نباید چشمام ببینه و گوشام بشنوه.
    بعد از پایان فیلم دیگاه های منفی من نسبت به چند چیز به کلی ویرایش شد و شخصیتم در اون مسائل تغییر کرد و خیلی خوبه این. ولی بعضی چیزارو هیچ کس نمیتونه هضم کنه.
    حتی نمیخای دربارش فکر کنی … هم لعنت به کارگردانش هم دمش گرم.اسم فیلم (یک فیلم از مجارستان) هست.
    از خودتون مطمن نیستید با کسی فیلم ببینید که باهاش رودربایستی و حیا دارید و با حضور اون بعضی جاها رو نمیبینید چشماتون میبندید

    پاسخ