بهترین فیلم‌های ترسناک سال 2020 که باید تماشا کنید

با وجود فیلم‌های سال 2020 دلمان برای فیلم‌های ترسناک تنگ می‌شود. درحالی که فیلم‌های معروفی مانند “شکار” (The Hunt) را در قرنطینه دیدیم، فیلم‌های دیگری هم بودند که به خاطر اکران خانگی چندان موردتوجه قرار نگرفتند و درباره‌شان صحبت نشد. در این مقاله می‌خواهیم بهترین فیلم‌های ترسناک سال 2020 که باید تماشا شوند را به شما معرفی کنیم. این فیلم‌ها در نمایش وحشت موفق عمل کردند. با پروشات همراه باشید.


10. میزبان – Host

این فیلم فقط به خاطر قرنطینه در این لیست قرار دارد و از آن دست فیلم‌هایی است که در بیکاری قرنطینه می‌توانید تماشا کنید. فیلمی نه چندان کامل، با شخصیت‌های آزاردهنده، که به خاطر شباهت داستان به شرایط فیلم و تولید موفق تماشای آن خالی از لطف نیست.

همچنین بخوانید: رتبه‌بندی تمام فیلم‌های ترسناکی که نامزد جایزه اسکار شدند


9. دروغ – The Lie

پدری دختر و دوست دخترش را به کمپ رقص می‌رساند اما تراژدی به سراغشان می‌آید. در این فیلم به تماشای شرایط سخت یک خانواده دعوت می‌شویم. اجراها، تنش، و مناظر زمستانی این فیلم را تماشایی می‌کنند.


8. کلبه – The Lodge

دو بچه پس از خودکشی مادرشان باید دوست دختر جدید پدرشان را قبول کنند. آن‌ها برای کریسمس به کلبه‌ای سفر می‌کنند اما پدر دائم با زنی است که مسبب خودکشی مادرشان بود. فیلمی تاریک درباره غم و ناراحتی که فیلمبرداری صحنه‌های سورئال خلق کرد و اجرای دو بازیگر کودک هم درخشان است.


7. مرد نامرئی – The Invisible Man

دومین فیلم موفق بازسازی شده یونیورسال مانستر که قبل از شیوع در سینما اکران شد. آیا دوست پسر میلیاردر دیوانه نامرئی است یا شخصیت زن دیوانه است؟ فیلمی جذاب با جلوه‌های ویژه و یکی از بهترین اجراهای “الیزابت ماس” (Elisabeth Moss).


6. بلعیدن – Swallow

از سال‌های 1950 به بعد در رسانه‌های آمریکایی شاهد خانواده‌هایی هستیم که زنان تنها در نقش مادری مهربان ظاهر می‌شوند. زن‌های خانه دار سال‌های 1950 از غم خود حرف نمی‌زدند. این فیلم به این مفهوم نگاه ویژه‌ای انداخته و قهرمانی را نجات می‌دهد که برای کنترل زندگی خود اشیا را می بعد. سبک فیلم از سال‌های 1950 الهام گرفته و در کنار طراحی صحنه و صحنه‌های زیبا دیدنی است.

همچنین بخوانید: 10 فیلم ترسناک که با بودجه کم ساخته شدند


5. نفرین لیورونا – La Llorona

فیلم داستان شخصیت مستبدی را روایت می‌کند که حس می‌کند به نفرین لیورونا دچار شده، لیورونا زنی گریان در افسانه‌های آمریکای لاتین است که فرزندانش غرق شده‌اند. این داستان ترسنا ک با اشاره به کشتار واقعی رخ داده در گواتمالا دیدنی است و البته کارگردان خوب تحقیق کرد تا مطمئن شود کدام ژانر فروش بیشتری خواهد داشت. فیلمی تاریک با پیام‌های قدرتمند و جلوه‌های دیدنی.


4. یادگار – Reli

یک فیلم ترسناک گوتیک درباره زنی که به همراه مادرش به خانه روستایی مادربزرگش در استرالیا می‌رود چون مادربزرگ گم شده. خانه جنگلی متروک و ترسناک است و اتفاقاتی که در آنجا رخ می‌دهد آنها را به این باور می‌رساند که شاید روح مادربزرگ در خانه است. تنش‌ها و جلوه‌های گرافیکی این فیلم را جذاب می‌کند.


3. متصرف – Possessor

تریلری درخشان که مفهوم تسخیر را برای همیشه دگرگون کرد. یک مزدور با فرستادن ذهن خود در بدن دیگری او را تسخیر می‌کند، بنابراین فیلمی اسلشر با صحنه‌های اکشن و جلوه‌های بصری خلق می‌شود. این فیلم درباره تسخیر سؤالات مختلف ایجاد کرد.


2. خانه او – His House

در رسانه‌ها درباره مهاجرت به بریتانیا و آمریکا زیاد صحبت می‌شود اما آیا صدای خود مهاجرین را هم می‌شنویم؟ این فیلم چنین زاویه‌ای دارد و به یک زوج مهاجر از سودان جنوبی می‌پردازد که در بریتانیا زندگی تازه‌ای را آغاز کرده‌اند. این زوج علاوه بر نژادپرستی باید با تجربه‌های تلخی که در خانه پشت سر گذاشتند و هنوز دست از سرشان برنمی دارد، روبرو شوند. تصویر خانه رو به ویرانشان و موجوداتی از دل تاریکی این فیلم را به یک نقد اجتماعی تبدیل کرده است.

همچنین بخوانید: رتبه‌بندی بهترین خانه‌های تسخیرشده در فیلم‌های ترسناک


1. خانه گرگینه – The Wolf House

فیلم با بخش کوتاه مستندگونه ای درباره فرقه مذهبی منزوی در شیلی است تا با عقاید آنها آشنا شویم. در دنباله آن شاهد فیلمی چندلایه هستیم که دنیای بیرون را مکانی ترسناک و خطرناک نشان می‌دهد. نمادهای مذهبی و فرهنگی نشانه‌هایی هستند تا بفهمیم چه کسانی این دنیا را جایی تاریک نشان دادند. شاید فیلم برای افرادی که جز فرقه نباشند ترسناک نباشد، اما تصاویر آن ناراحت کننده و الهام بخش هستند، و سبک سورئال آن هم در نوع انیمیشن استاپ موشن است.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (1)

بستن فرم

  1. محمد رضا

    دی 24, 1399

    درود بر سایت خوب پاروشات.بعضی فیلمهاای که پیشنهاد میدین … تو سایتها نیست….تو google هم سرچ میکنی بدون زرنویس هست…..اگه شاخص باشند نباید لااقل تو سایت ها راحت پیدا بشن یا زیرنویس بشن!!! فیلمهای زرشک طلایی راحت تر پیدا میشن

    پاسخ