جعبه‌های مادر دی سی در مقابل دستکش بی‌نهایت مارول: کدام سلاح قدرتمندتر است؟

طرفداران کنونی ابرقهرمانان با توجه به موفقیت فیلم “انتقام‌جویان: پایان بازی” (Avengers: Endgame) شناخت زیادی از دستکش بی‌نهایت دارند. اما این طرفداران ممکن است با توجه به استقبال کم از فیلم لیگ عدالت (Justice League) شناخت زیادی از جعبه‌های مادر نداشته باشند. توانایی‌ها و امکانات این سلاح‌ها بسیار شبیه به یکدیگر است.

در این لیست سعی کردیم عمدتا کاربردهای این سلاح‌ها را درنظر بگیریم. همچنین تلاش کردیم تعداد اشخاصی که قادرند از این سلاح‌ها استفاده کنند نیز درنظر داشته باشیم. اما سوال اصلی این است: کدام سلاح قدرتمندتر است؟ جهت پی بردن به پاسخ این سوال با پروشات همراه باشید.


10. ایمنی برای استفاده: جعبه مادر

اگر نتوانید از دستکش بی‌نهایت استفاده کنید این سلاح چه اهمیتی برای شما خواهد داشت؟ استفاده همیشگی از قدرت‌های دستکش بی‌نهایت تقریبا غیرممکن است. حتی قدرتمندترین افراد نیز نمی‌توانند در مقابل نیروی شدید این سلاح مقاومت کنند. درواقع دستکش‌ بی‌نهایت مانند یک شمشیر دولبه است.

جعبه‌های مادر از این بابت عالی هستند که اگر شخصی از آن‌ها استفاده کند دیگر نباید نگران عوارض جانبی‌اش باشد. ما می‌بینیم حتی انسان‌های عادی مانند بتمن نیز می‌توانند به‌راحتی از تمام قدرت جعبه‌های مادر استفاده کنند. از آنجایی که اگر بخواهید از سلاحی استفاده کنید تا آسیبی به شما وارد نکند، جعبه‌های مادر می‌تواند انتخابی واضح برای شما باشد.


9. قدرت تخریبی: دستکش بی‌نهایت

جعبه‌های مادر می‌توانند تاثیر زیادی در فلج و ناتوان کردن یک دشمن داشته باشند. اما استفاده از آن فقط در جاهایی کاربرد دارد که نیازی به قدرت کامل و ویران‌کننده نباشد. به‌همین دلیل کاراکترها به گزینه‌های هجومی بیشتری تکیه می‌کنند.

دستکش بی‌نهایت حکم یک تک تیر را برای پیروزی دارد. این سلاح با بهره بردن از سنگ قدرت می‌تواند با یک حرکت ساده جان هزاران فرد را بگیرد. دامنه حمله این سلاح نیز گسترده است. استفاده‌کننده دستکش بی‌نهایت می‌تواند انفجارهایی کوچک رها کند و یا می‌تواند تصمیم بگیرد یک سیاره را منتقل یا کاملا نابود کند.


8. انتقال: برابر

بیشتر افراد تصور می‌کنند جعبه‌های مادر تنها برای انتقال خوب هستند؛ بنابراین بدون ذهنیت این یک ویژگی برتر برای آن‌ها محسوب می‌شد. با این حال دستکش بی‌نهایت نیز می‌تواند این کار را به‌لطف سنگ مکان تقریبا به همان اندازه عالی انجام دهد.

درواقع اگر بخواهید از انتقال به‌عنوان یک عنصر یورشی استفاده کنید، دستکش بی‌نهایت می‌تواند انتخاب بهتری برای شما محسوب شود. اما اگر بخواهید با تعداد بیشتر و بزرگتری کار انتقال را انجام دهید، جعبه‌های مادر بر دستکش بی‌نهایت ارجحیت دارد. در هرصورت هم جعبه‌های مادر و هم دستکش بی‌نهایت در زمینه انتقال ابزارهایی عالی به‌حساب می‌آیند.


7. استفاده: جعبه‌های مادر

پوشیدن دستکش بی‌نهایت وظیفه سنگینی محسوب می‌شود که تنها اشخاصی خاص و با قدرت زیاد می‌توانند بار آن را تحمل کنند. مسئله دیگر مربوط به حمل این دستکش بزرگ و سهولت سرقت آن است.

جعبه‌های مادر دارای اندازه‌های مختلفی هستند. اندازه‌های کوچک آن (مانند آن‌هایی که در دنیای انیمیشنی دی سی شاهدش بودیم) می‌توانند برای هر شخصی قابل استفاده باشند. این ویژگی مزایایی حیاتی به قهرمانان جهت فریب دشمنان قدرتمندشان اعطا می‌کند. دستکش بی‌نهایت صاحبش را محدود می‌کند؛ زیرا تنها کاری که فرد می‌تواند به‌هنگام استفاده این سلاح انجام دهد تلاش برای روشن نگه داشتن آن است.


6. قدرت‌های اولیه: دستکش بی‌نهایت

با توجه به وجود سنگ‌ها به‌عنوان یکی از اولین خلقت‌ها در دستکش‌بی‌نهایت، این سلاح به مالک خود اجازه می‌دهد به روح هر شخصی که می‌خواهد ضربه بزند. در فیلم انتقام‌جویان: جنگ ابدیت (Avengers: Infinity War) تانوس توانست به کمک همین سلاح روح دکتر استرنج و مرد آهنی را شناسایی کند و آن‌ها را شکست دهد. در کمیک‌ها نیز او با استفاده از دستکش بی‌نهایت از نبیولا یک زامبی متحرک ساخت.

جعبه‌های مادر نمی‌توانند چنین کنترلی بر روح افراد داشته باشند. پس اگر قرار باشد در این حوزه دو سلاح موردنظر را با یکدیگر مقایسه کنیم، دستکش بی‌نهایت با اختلافی بالا پیروز می‌شود.


5. پیشگویی: جعبه‌های مادر

جعبه‌های مادر با ارتباط به منبع هستی به صاحب خود توانایی‌های مختلفی را در حوزه جادوگری اعطا می‌کنند. یکی از همین توانایی‌های جادویی، توانایی این سلاح در پیشگویی آینده است. برخلاف پیش‌بینی‌های طبیعی، جعبه‌های مادر احتمال وقوع وقایع مختلف را نشان می‌دهند که این موضوع همیشه برای این سلاح درست عمل کرده است.

دستکش بی‌نهایت نیز به‌لطف سنگ زمان قادر است آینده را مشاهده کند. اما مالک این سلاح جهت تماشای آینده مجبور است به‌لحاظ ذهنی در تمام احتمالات زندگی کند. اما کار با جعبه‌های مادر به‌مراتب آسان‌تر است و شخص می‌تواند در کنار افراد دیگر در این قابلیت سهیم شود.


4. تغییر واقعیت: دستکش بی‌نهایت

جعبه‌های مادر قادر به بازسازی ماده در خود هستند و همچنین می‌توانند موجودات قدرتمندی چون دارک‌ساید را نیز بهبود ببخشند. این سلاح قادر است ذهن افراد را کنترل کند، میدان‌های نیرو خلق کند و بر انواع فناوری‌ها کنترل داشته باشد. اما این هنوز با قدرت کنترل واقعیت قابل مقایسه نیست.

هنگامی که صحبت از تغییر واقعیت و دستکاری آن‌ می‌شود دستکش بی‌نهایت قادر است بدون هیچ حدومرزی این کار را انجام دهد. این سلاح به‌کمک سنگ واقعیت می‌تواند همه‌چیز را تغییر دهد و هیچ شخصی قادر نیست در مقابل آن کاری انجام دهد. به‌این‌ترتیب مهم نیست که موضوع مرگ و زندگی باشد؛ دستکش‌ بی‌نهایت واقعیت را پشت سر گذاشته و تمام دلایل و منطق‌‌ها را بی‌معنی می‌کند.


3. استخراج نیرو: جعبه‌های مادر

قدرت و دانش استخراج شده توسط جعبه‌های مادر شاهکارهای فوق‌العاده‌ای را برای زندگی به‌ارمغان آورده است. به‌عنوان مثال ترکیب جعبه‌های مادر می‌تواند موجودی با قدرت بی‌حدوحصر مانند Infinity-Man را احضار کند. در دنیای سینمایی دی سی سایبورگ به‌کمک یک جعبه مادر وارد زندگی شد.

ما می‌خواهیم برای بررسی این نکته سنگ‌های بی‌نهایت را کنار بگذاریم؛ زیرا خود دستکش به‌شکل ذاتی دارای قدرتی نیست و نمی‌توان از آن جهت استخراج نیرو به هر چیز دیگری استفاده کرد. دوام بسیار بالای این دستکش تنها قدرت منحصربه‌فرد آن است که با جعبه‌های مادر قابل مقایسه نیست.


2. بزرگ‌ترین شاهکار: دستکش بی‌نهایت

از دستکش‌ بی‌نهایت در داستان‌های مختلفی به‌عنوان سلاح نهایی استفاده شد؛ ما مشاهده کردیم که این سلاح با یک بشکن در دنیای سینمایی مارول و کمیک‌ها چگونه نیمی از موجودات جهان را نابود کرد. در تمام داستان‌هایی که دستکش نهایی در آن‌ها حضور داشت شاهد فاجعه‌های بسیار بزرگی بودیم.

البته جعبه‌های مادر نیز دارای قدرت‌های ضدزندگی بودند؛ اما این سلاح هیچ‌گاه به‌مانند همتایش یعنی دستکش بی‌نهایت دارای قدرت تخریبی سطح بالا نبود.


1. برنده: مساوی (بستگی به کاربرد)

ممکن است شخصی به‌دنبال سلاحی بسیار قدرتمند باشد؛ دراین‌صورت این فرد دستکش‌ بی‌نهایت را انتخاب خواهد کرد. بااین‌حال جعبه‌های مادر کاربردی‌تر به‌نظر می‌رسند و دارای مزایای خاصی هستند که می‌توانند با دستکش بی‌نهایت رقابت کنند.

درمجموع باید گفت دستکش‌ بی‌نهایت با تمام سنگ‌هایش و حتی برخی از آن‌ها می‌تواند آسیبی شدید به جهان و موجودات مختلف وارد کند؛ اما درمقابل بسیاری از افراد می‌توانند از مزایای جعبه‌های مادر استفاده کنند. درنتیجه جعبه‌های مادر سلاح کاربردی‌تری محسوب می‌شوند.

بنابراین اگر موجوداتی چون تانوس و دارک‌ساید باشید، دستکش‌ بی‌نهایت انتخاب معقولانه‌تری برای شما محسوب می‌شود؛ اما اگر به‌اندازه این افراد قدرتمند نیستید، جعبه‌های مادر می‌توانند کمک زیادی به شما بکنند.


به‌نظر شما کدام سلاح قدرتمندتر است؟ نظرهای خود را در بخش نظرات با ما درمیان بگذارید!

                               

دیدگاه‌ها (11)

بستن فرم

  1. علی

    بهمن 3, 1399

    دقیقا چجوری میشه که مخرب ترین سلاح عامل مارول با مادر باکس دی سی برابری کنه دستکش بینهایت انقدر قدرتمنده که میتونه کل عالمو نابود کنه و دوباره از اول بسازه. اگه مادرباکسا تونستن کل عالمو نابود کنن و دوباره از اول بسازن اونوقت باهم برابر میشن

    پاسخ

  2. iman spidey

    بهمن 3, 1398

    مقاله خوب بود. فقط یه مشکلی داشت این بود که در مورد وابستگی حرف نزدین با اینکه در مورد ۳ بهش اشاره کردین. اگه یه مورد رو وابستگی می نوشتین مادرباکس برنده می شد چون دستکش بینهایت به سنگ ها وابسته است و اگه دستکش خالی از سنگ ها باشه به در شکست دادن هیچ کس نمیخوره مرسی از مقالتون

    پاسخ

  3. avengers

    دی 18, 1398

    سلام و خسته نباشى يه سوال از دوستان داشتم ، به نظرتون نسخه ى کینگ ثور پیر فینیکس (Old King Phoenix Thor ) از نسخه ى نکرو ثور ( Necro Thor ) قويتر است يا خير ??? قطعا روى كينگ ثور از كينگ ثور فينيكس قويتره اما در سايت https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=13&ved=2ahUKEwiAqMSiy_TmAhVRalAKHe8DDIUQFjAMegQIARAB&url=https%3A%2F%2Fwww.superherodb.com%2Fold-king-phoenix-thor-vs-rune-king-thor%2F90-285900%2F&usg=AOvVaw3SSWD9_Jb2tMyyJs0vuIoV زده بود كه كينگ ثور پير فينيكس از روى كينگ قويتره ( البته طبق راى ) با اختلاف هم بود فاصلشون ، نود به ده بود ، به نظرتون چرا كينگ ثور پير فينكس در اين سايت با اختلاف برنده شده ..????????????
    موفق باشيد ،

    پاسخ

    • shayan در پاسخ به avengers

      دی 18, 1398

      داداش آخر میخوای بدونی بین رون کینگ ثور و کینگ ثور فینکس کدوم قویتره یا بین کینگ ثور فینکس و نکرو ثور؟؟؟
      خب اول از همه بگم کینگ ثور فینکس و نکرو ثور با هم فک نکنم بتونن رون کینگ ثور رو شکست بدن و اینکه بعضیا باور دارن کینگ ثور فینکس در حد رون کینگ ثوره کلا اشتباهه ک اگ کسی خواست میتوته بپرسه چرا.
      دوم اینکه نکرو ثور تا جایی ک میدونم ترکیب کینگ ثور با شمشیر نکرو هست و کینگ ثور فینکس هم کینگ ثور(البته هر دو نیروی اودین رو هم دارن)و نیروی ققنوس.
      در کمیک جنگ های پنهان مشخص شد که نیروی ققنوس اصلا در حدی نیست که بتونه به قدرت بیاندرز حتی نزدیک هم باشه و خیلی ضعیفتره ولی همینشم در حدی قویه که من نمیتونم با ی شمشیر مقایسش کنم…
      البته قدرت شمشیر نکرو رو اصلا انکار نمیکنم ولی هر چی هم که باشه احتمالا به گرد پای نیروی ققنوس نمیرسه.
      درباره اون سایت هم بگم بطور کلی زیاد به اون مقایسه ها اطمینان نکن چون از اینجور چیزا زیاد توشونه…راستشو بخوای من سایتی که(منظورم همین سایتیه که لینکشو فرستادی)رون کینگ ثور رو با والای همگان مقایسه کنه قبول ندارم.

      پاسخ

      • avengers در پاسخ به shayan

        دی 19, 1398

        ممنون از پاسخ شما شايان ، متشكرم
        موفق باشيد

        پاسخ

      • Sina در پاسخ به shayan

        خرداد 15, 1399

        سلام من خوندم که سلاح نکرو قدرت هر خدایی که بکشه رو میگیره و نکرو ثور در روز های اولیه گرفتن نکرو تمام خدایان نه قلمرو رو کشته پس قدرت تمام خدایان رو داره و اگه این درست باشه از رون کینگ ثور خیلی قوی تر میشه

        پاسخ

      • اوتاکو * در پاسخ به shayan

        شهریور 28, 1400

        نکرو ثور قویتره اون شمشیر باعث شده اودین بترسه و قدرت اودین هم اضافه بشه خیلی قوی میشه و ثور میتونه بخوبی از اون استفاده کنه ولی چون باعث فاسدیه استفاده نمیکنه پس بهتره تو مقایسه استفاده نشه

        پاسخ

    • استیو راجرز در پاسخ به avengers

      دی 19, 1398

      سلام avengers .
      ابتدا راجب قسمت اول سوالت بگم که در این مورد اختلاف نظر هایی وجود داره ؛ اما به نظر شخصی من ، شخصیت Old King Phoenix Thor ، قدرتمندتر از شخصیت Necro Thor هست . خوب طبیعتا من فکر میکنم که (( نیروی فونیکس )) بسیار قدرتمندتر از سلاح نکرو هست و در نتیجه چنین موضوعی استنباط میشه .
      در مورد شخصیت Rune King Thor ، باید بگم که طبق شواهد و مدارک موجود قدرتمندتر و قادرتر از شخصیت Old King Phoenix Thor ، هست . اکثر طرفدارانی که با دقت کمیک های ثور را دنبال میکنند ، این موضوع رو تایید میکنند و در واقع چنین نظری دارند .
      حالا اینکه چرا در سایت superhero datebase ، طرفداران و کاربران اینطوری رای داده اند میتونه علت های خیلی زیادی داشته باشه . یک مورد اینکه در این سایت امتیاز شخصیت Old King Phoenix Thor بیشتره ، که این هم احتمالا نظر شخصی یک عده از مدیران و دستندرکاران این سایت هست و خوب خیلی از کاربران وقتی ببینند که امتیاز یک شخصیت بیشتر هست ، به همان شخصیت رای میدهند . یک علت دیگه میتونه در نیروی فونیکس باشه . یعنی اینکه نیروی فونیکس بسیار شناخته شده هست و همه طرفداران به چشم یک نیروی خیلی قدرتمند بهش نگاه میکنند ( که البته واقعا هم قدرتمند هست . ) و وقتی نیروی فونیکس رو ببینند سریع رای میدهند . این در حالی هست که این دسته از کاربران ، خیلی خوب با شخصیت Rune King Thor ، آشنایی ندارند و احتمالا حداقل اکثر آنها از تئوری بیاندر بودن « سایه نشینان بالا » ، اطلاع ندارند . و علت های گوناگون دیگر … .
      در کل منابع و طرفدارانی که به خوبی با همه نسخه ها و حالت های شخصیت ثور ، آشنا هستند ، معتقدند که شخصیت Rune King Thor ، قدرتمندتر و تواناتر هست . مثلا در خیلی از ویدئو های یوتویوب در مورد مقایسه نسخه ها و حالت های مختلف شخصیت ثور و البته در نظر طرفداران و کاربران سایت هایی مثل کوارا و … ، میتوانید چنین موضوعی را مشاهده کنید .
      البته شخصیت Old King Phoenix Thor ، هم طبیعتا به خاطر اینکه 2 نیروی بسیار قدرتمند یعنی « نیروی اودین » و «نیری فنیکس » ، را در اختیار دارد بسیار قدرتمند هست .
      البته در پایان باید بگم که در کمیک هیچ چیز قطعی و ثابتی وجود نداره و خیلی از موارد و مسائل ، فقط احتملات رو تشکیل میدهند و در واقع جزئی از احتمالات هستند و نه قطعی . در کمیک اکثر موارد به نویسنده بستگی داره و نویسنده میتونه مطابق با میلش هر شخصیتی رو بر دیگری برتری بده . مثلا در کل تصور میشه که گالاکتوس قدرتمندتر از تانوس هست ، اما میبینی که در یک کمیک تانوس میاد و با قدرت های زیادش تقریبا همه دنیای مارول رو میکشه و از جمجمه گالاکتوس برای خودش تخت پادشاهی میسازه . !! حتی شخصیتی مثل دختر سنجابی ، میاد و گالاکتوس رو شکست میده . ! مثلا دو روز دیگه دیدی که تانوس اومد و بدون هیچ شیئ خارجی و بدون هیچ اسلحه ای والای همگان رو هم کنار زد و خودش والای همگان شد ، تعجب نکن . !!!
      یعنی اینکه چنین قانونی وجود نداره که مثلا شخصیت A قدرتمندتر از شخصیت B ، هست و هیچ وقت شخصیت B در یک مبارزه برنده نمیشه .
      امیدارم پاسخ سوالتون رو گرفته باشید .
      موفق باشید .

      پاسخ

    • علی در پاسخ به avengers

      بهمن 3, 1399

      نکرو ثور از کینگ ثور پیر با نیروی فونیکس قوی تره

      پاسخ

  4. استیو راجرز

    دی 15, 1398

    تقریبا با محتویات مقاله موافقم .
    به نظر شخصی خود من هم ، اگر فردی قدرت و دوام لازم برای استفاده از دستکش بینهایت و سنگ های ابدیت را داشته باشد ( مثلا در فیلم پایان بازی دیده شد که استفاده از دستکش بینهایت و سنگ های بینهایت ، آیرون من ( تونی استارک ) را به کام مرگ فرستاد . ) ، این سلاح قدرتمند تر از جعبه های مادر ( mother box ) ها به حساب میاد . در غیر این صورت جعبه های مادر انتخاب مناسبتری هست .

    پاسخ