فیلم‌های جنگی شبیه “نبرد فراموش‌شده” (The Forgotten Battle) که باید تماشا کنید

“نبرد فراموش‌شده” یک فیلم جنگی هلندی است که از زمان اکران سروصدای زیادی به پا کرده است. این فیلم اقتباسی از یک فیلمنامه گروهی داستان یک خلبان بریتانیایی، کارگر مقاومت و سربازی نازی هلندی است که در نبرد شلده روبروی هم قرار می‌گیرند. اگر فضای اپیزودیک فیلم را دوست داشتید در اینجا بهترین فیلم‌های جنگی شبیه “نبرد فراموش‌شده” را به شما معرفی می‌کنیم. با پروشات همراه باشید.


7. ترانزیت – Transit – 2018

یک فیلم اقتباسی از رمانی به همین نام نوشته “آنا زگرس” در سال 1944 که توسط “کریستین پتزولد” (Christian Petzold) کارگردانی شد.داستان حال و هوای شوکه کننده و تاریکی دارد. نیروهای فاشیست پاریس را تصاحب می‌کنند و یک فراری سیاسی آلمانی با هویت یک نویسنده به مکزیک فرار می‌کند. با این وجود وقتی عاشق همسر نویسنده مرده می‌شود همه چیز تغییر خواهد کرد. این فیلم با فیلمنامه دیدنی و فیلمبرداری قوی حال و روز جامعه فعلی ما را خوب نشان می‌دهد. اگر فضای پادآرمان شهری “نبرد فراموش‌شده” را دوست داشتید این فیلم را هم تماشا کنید.

همچنین بخوانید: لیست بهترین فیلم‌های جنگی تاریخ سینما که باید تماشا کنید


6. نجات سرباز رایان – Saving Private Ryan – 1998

“استیون اسپیلبرگ” (Steven Spielberg) در ژانرهای مختلف از علمی تخیلی تا اکشن و ماجراجویی فعالیت داشته است. درام جنگی “نجات سرباز رایان” یکی از بهترین فیلم‌های اوست. داستان ما را به نبرد نرماندی می‌برد. “تام هنکس” (Tom Hanks) نقش کاپیتان میلر را بازی می‌کند. همه برادران رایان در جنگ کشته شده‌اند و حالا کاپیتان می‌خواهد این سرباز را سالم به خانه برساند. اگر طرفدار فیلم‌های جنگی هستید با این فیلم به میدان جنگ می‌روید و گرد و خاک و نبرد و اجساد را می‌بینید. این فیلم یکی از بهترین فیلم‌های جنگی شبیه “نبرد فراموش‌شده” است که باید تماشا کنید.


5. بانکدار مقاومت – The Resistance Banker – 2018

این درام هلندی جنگ جهانی دوم به شکل گیری نیروی مقاومت هلند در دوران جنگ اشاره دارد. فیلم با اقتباس آزاد از زندگی “والراون ون حال” بانکدار ساخته شد. او برای تهیه بودجه مقاومت هلند حرفه‌اش را به خطر می‌اندازد. فیلم می‌خواهد تأثیر جنگ بر خط مقدم هلند را نشان دهد. این فیلم که پربیننده‌ترین فیلم هلندی سال بود نماینده هلند برای بخش فیلم‌های غیرانگلیسی زبان نود و یکمین اسکار محسوب می‌شود. هر چند نتوانست به خاطر رقابت بالا به رقابت پایانی راه پیدا کند. با این وجود از آنجاییکه فیلم مورد تحسین و تمجید طرفداران قرار گرفت نباید شما را ناامید کند. پس اگر بعد از دیدن “نبرد فراموش‌شده” دنبال فیلم هلندی دیگری هستید این فیلم را تماشا کنید.


4. دانکرک – Dunkirk – 2017

یک فیلم حماسی جنگی ساخته “کریستوفر نولان” (Christopher Nolan) که فصل تاریکی از جنگ جهانی دوم را به ما نشان داد. داستان درباره یک سرباز بریتانیایی است که در نبرد سواحل دانکرک از هم دسته‌ای‌های خود جدا افتاده است. در این فیلم بازیگرانی مثل “تام هاردی” (Tom Hardy) و “کیلین مورفی” (Cillian Murphy) حضور دارند. موسیقی متن آن را “هانس زیمر” ساخت. اگر فضای اپیزودیک “نبرد فراموش‌شده” را دوست داشتید پس این اثر کلاسیک جنگی را هم تماشا کنید.

همچنین بخوانید: معرفی 10 فیلم درباره سفر در زمان که قبل از فیلم Tenet از کریستوفر نولان باید ببینید


3. والس با بشیر – Waltz With Bashir – 2008

یک فیلم مستند جنگی انیمیشن ساخته فیلمساز اسرائیلی “آری فولمن” (Ari Folman). فولمن نسخه انیمیشنی خودش را بازی می‌کند که کابوس‌های جنگ لبنان در سال 1982، که در آن زمان سرباز بود، اذیتش می‌کند. فیلم از طریق داستان بقیه تاریخ و خاطرات را نمایش می‌دهد. انیمیشن تاریک با موسیقی متن “مکس ریشتر” و پایان غافلگیرکننده فیلم را دیدنی می‌کند. اگر دوست دارید در گذشته کند و کاو کنید و از جنبه‌های روانشناسانه “نبرد فراموش‌شده” خوشتان آمد، پس این فیلم را دوست خواهید داشت.


2. اینک آخرالزمان – Apocalypse Now – 1979

درام جنگی روانشناسانه “فرانسیس فورد کاپولا” (Francis Ford Coppola) که با اقتباس آزاد از رمان “دل تاریکی” نوشته “جوزف کنراد” ساخته شد. فیلم به جنگ ویتنام می‌پردازد. کاپیتان ویلارد در جنگل‌های تاریک و خطرناک در جستجوی کلنل کرتز است. رفته رفته حقیقت جنگ یک دنیای پادآرمان شهری عجیب را نشان می‌دهد. “مارتین شین” (Martin Sheen) و “مارلون براندو” (Marlon Brando) از بازیگران این فیلم هستند.


1. بیا و بنگر – Come And See – 1985

تصور کنید جنگ از دید یک بچه روایت شود. نویسنده روسی “الم کلیموف” داستان تاثیرگذاری از زندگی‌های از دست رفته در جنگ نوشته که به یک فیلم ضدجنگ امپرسیونیست منجر شده است. آلمانی‌ها در خانه همه را می‌کوبند و پسر جوانی خانواده‌اش را ترک می‌کند تا به نیروی مقاومت روسیه ملحق شود. ماجراجویی او تماشاگر را شوکه می‌کند. این فیلم جنگی طوری ساخته شده که با دیدن آن اذیت شوید و خوابتان نبرد. اگر دوست دارید یکی از شاهکارهای جنگی را تماشا کنید این فیلم توصیه می‌شود. چون به عنوان یکی از بهترین فیلم‌های جنگی شبیه “نبرد فراموش‌شده” پازل گمشده دیگری از تاریخ را به شما نشان می‌دهد.

همچنین بخوانید: معرفی 10 اووک از دنیای جنگ ستارگان


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (1)

بستن فرم

  1. mobin rajabi

    آبان 20, 1400

    لیست خوبی بود سپاس از شما ✅

    پاسخ