معرفی 10 اووک از دنیای جنگ ستارگان

دلتان بخواهد یا نخواهد، اووک ها (Ewok) بخش مهمی از شخصیت‌های “جنگ ستارگان” (Ewoks) هستند که به سقوط ستاره مرگ 2 کمک می‌کنند. گرچه در این دنیا ستاره‌های مرگ بسیار وجود دارند، بنابراین این موفقیت دست کم گرفته می‌شود. اووک ها موجودات خرس مانند بامزه با ترفندهای هیولاوار بودند که برای امپراتور تهدید محسوب می‌شوند. آن‌ها جبهه رهایی بخش دنیای “جنگ ستارگان” هستند. بنابراین در اینجا می‌خواهیم 10 اووک دنیای جنگ ستارگان را به شما معرفی کنیم. با پروشات همراه باشید.


10. فلیتچی – Flitchee

فلیتچی در هنر جنگ استاد است. ظاهراً فلیتچی قصد داشت استورم تروپر مسلح را بکشد و با ایجاد انفجاری در میدان جنگ برای همیشه به این موضوع خاتمه دهد. خز تیره بدنش باعث می‌شود به راحتی لابلای درخت‌ها پنهان شود و مانند رمبو خود را از دشمن پنهان کند. نامش طنین جنگل و مهارت‌هایش افسانه‌ای هستند. موفقیتش در مقابل دشمنان باعث می‌شود هیچکس نتواند در مقابلش بایستد.

همچنین بخوانید: 10 فیلم جذاب و دیدنی که شخصیت‌هایی فراموش‌نشدی دارند


9. واریک عجیب – Widdle Warrick

او آدم عجیب و بامزه‌ای است، نه؟ واریک را نه با هنرمند موزیسین اشتباه بگیرید نه با برادر بزرگترش ویکت واریک، او یکی از سه فرد مسئول در ربودن ای تی در نبرد اندور است. خز قهوه‌ای و سفید او بوی شکلات می‌دهد و گاهی اوقات همرنگ شکلات است. واریک عجیب کمی دردسرساز بود و در لحظه مهمی از نبرد بچگانه رفتار کرد.


8. نیکی – Nicki

نیکی رن مککورمک روستای اووک است. او همان رقصنده خاکستری رنگی است که با ویکت می‌رقصد، و در جشن اووک پایان “بازگشت جدای” (Return of the Jedi) جست و خیز می‌کند. گرچه حرکاتش با آهنگ Yub Nub همخوانی دارد، اما با آهنگ “Victory Celebration” از “جان ویلیامز” هم ترکیب خوبی ایجاد می‌کند. در فیلمی که به خاطر اکران مجدد به یادماندنی شد، نیکی اووک جاوادنه ماند.


7. رومبا – Romba

رومبای بیچاره. او در میدان نبرد چیزهایی دیده که از تحمل هر اووکی خارج است. رومبا دوست تنها اووک “بازگشت جدای” بود. او نزدیک بود توسط ای تی منفجر شده و تکه تکه شود. سپس فوری تلاش کرد سرباز همرایش را بیدار کند، اما بی فایده بود. بنابراین کنار جسد او ماند و عزاداری کرد. این صحنه بسیار دردناک بود.


6. نیپت – Nippet

نیپت پیش از بیبی یودا وجود داشت. نیپت اووک تحسین برانگیزی است و در روستای اووک نقش مهمی دارد. با دستگیری لوک اسکای واکر و دارودسته اش توسط اووک ها، و در خطر قرار گرفتنش، او اووک ها را فریب می‌دهد تا باور کنند سی-3 پو یک خدای خشمگین است.

در این لحظه نیپت جوان می‌ترسد و متوجه می‌شود داستان‌هایی که مادرش گفته واقعیت دارند. بدون شک یک خدای طلایی بود و خشمش گریبان همه را می‌گرفت، اما ایمان نیپت باعث شده از همان ابتدا پیرو وفاداری باشد.

همچنین بخوانید: مقایسه شخصیت‌های گرگ و میش با هری پاتر


5. لاگری – Logray

لاگری ارباب روستای از انسان‌ها تغذیه می کنداووک بود که شورشی‌ها را دستگیر کرد. او که فقط به خدا خدمت می‌کرد، و تصور می‌کرد سی-3 پو از انسان‌ها تغذیه می‌کند، دستور کشتار انسان‌ها را می‌داد. پس از خشم خدا مجبور شد از قربانی کردن انسان‌ها دست بردارد. او در جلسات به شرکت نکردن در نبرد اندور رأی داد.

در اصل لاگری مرگبارترین اووک است و برای خدایان حاضر است هرکسی را به شمشیر بکشد. معلوم نیست چند سرباز قربانی شده‌اند، اما از آنجاییکه در صحنه رقص از کلاه‌های استورم تروپر استفاده شده، پس تعدادشان زیاد است.


4. تیبو – Teebo

تیبو شکارچی برتر روستا بود و تله او بود که شورشی‌ها را دستگیر کرد. در زمان رأی گیری، به شورشی‌ها کمک کرد تا با امپراتوری مبارزه کند. پس از دستگیری شورشی‌ها در امپریال بانکر، او دستور حمله اووک به امپریال را داد، جان بسیاری را نجات داد و بسیاری را هم دستگیر کرد. کلاهخود او جمجمه یک هیولای بزرگ است که احتمالاً به دست او کشته شده است. این جمجمه می‌تواند نماد امپراتوری هیولاگونه باشد.


3. چیرپای اعظم – Chief Chirpa

چیرپای اعظم، رئیس روستای بزرگ اووک به نام Bright Tree بود که مواجهه با دارودسته لوک در زمان او رخ داد. ظاهراً او سیاست انزوا را پیش گرفته بود و به همین دلیل امپراتوری از وجود روستای او خبر نداشت. حالت چهره او در زمان فهمیدم تاریخچه جنگ‌های ستارگان توسط سی-3 پو و تصمیم او مبنی بر شرکت در مبارزه نشان دهنده شنوا بودن و خرد او به عنوان رهبر و برپایی عدالت در کهکشان است. اگر او به مردمانش اجازه مبارزه با شورشی‌ها را نمی‌داد، ستاره مرگ 2 هرگز نابود نمی‌شد.


2. پاپلو – Paploo

پاپلو استاد نیرنگ و حیله بازی و جز مبارزین روستای Bright Tree بود. زمانی که در مقر امپریال دیده بانی می‌کرد یکی از موتورهای پرسرعت آنها را ربود و با آن در جنگل پیش رفت. کارش نتیجه داد چون یکی از سربازها او را دنبال کرد. او با اینکه تا به حال سوار این موتور نشده بود اما با چنان سرعتی در جنگل پیش رفت که ترسناک بود. همانطور که هان سولو گفت: “واس یک گلوله پشمی اونقدر بد نیست.”

همچنین بخوانید: دزدان دریایی کارائیب: 10 جزئیات پنهان درباره شخصیت الیزابت سوآن


1. ویکت دبلیو.واریک – Wicket W. Warrick

بدون شک ویکت مهم‌ترین و معروف‌ترین اووک کهکشان بود که برای اولین بار او را به عنوان معرفی گونه اووک استفاده کردند و معرفی بسیار خوبی برای فرهنگ اووک بود. یک اووک درونگرا، خشن، فعال، خرافاتی، منطقی و لوس. همانطور که یودا لوک را دید و غذای او را خورد، ویکت هم لیا را در جنگل دید و غذایش را خورد و قوی شد.

ویکت در تمام وقایع رخ داده در اندور حضور داشت. شورشی‌ها را دید، آن‌ها را دستگیر کرد، و در مشاوره‌ها، نبردها و حزب حضور داشت. در حقیقت او در “جنگ ستارگان: خیزش اسکای‌واکر” (The Rise of Skywalker) کمیو داشت و پدر پسری به نام پامت بود که به خودش شباهت داشت.

اما ویکت لباس لیا را از کجا آورد؟ اووک ها لباس مرده‌ها را برمی دارند یا خودشان آن را می‌دوزند؟ شاید هم جادوی اووک واقعی باشد؟ در حقیقت نابود نشدن اووک ها در انفجار ستاره مرگ دو یک معجزه است. امیدواریم اووک ها هم فیلم مخصوص به خود را داشته باشند و آنها را در فیلم‌ها و کارتون‌ها بیشتر ببینیم.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (1)

بستن فرم

  1. یک نفر

    تیر 30, 1400

    هیچ وقت فکر نمیکردم روزی به مقاله ای با این عنوان بربخورم. چه مقاله جالبی بود

    پاسخ