بهترین فیلم‌های اپرای فضایی مشابه فیلم “تل ماسه” (Dune) که باید تماشا کنید

فیلم “تل ماسه” یک فیلم اپرای فضایی است که براساس یک رمان کلاسیک نوشته “فرانک هربرت” در سال 1956 نوشته شده است. داستان درباره پل (تیموتی شیامالان “Timothée Chalamet”) است. او بعد از مرگ پدرش دوک لتو (اسکار آیزاک “Oscar Isaac”) به سرنوشت مسیح‌وار خود پی می‌برد. وقتی دشمنان به پل نزدیک می‌شوند، او و معشوقه پدرش لیدی جسیکا به کمک بومی‌های سیاره آراکیس فرار می‌کنند. در این سیاره یک ماده مخدر عجیب کشت می‌شود. اگر فیلم “تل ماسه” را دوست داشتید در اینجا بهترین فیلم‌های اپرای فضایی مشابه فیلم “تل ماسه” را معرفی می‌کنیم. با پروشات همراه باشید.


7. فلش گوردون – Flash Gordon – 1980

یک لایو اکشن سینمایی با اقتباس از کمیک‌های “الکس ریموند” که یکی از بهترین فیلم‌های اپرای فضایی با عناصر اکشن، طنز و عاشقانه است. یکی از بازیکن‌های فوتبال به خاطر یک اتفاق عجیب به سیاره مونگو می‌رود. حاکم بی رحم آن سیاره هم دستور جنگ با زمین را صادر کرده است. حالا گوردون باید به کمک چند نفر دیگر جلوی نقشه‌های امپراتور مینگ را بگیرد. بنابراین در اینجا هم مثل “تل ماسه” با یک امپراتور بی رحم روبرو هستیم.

همچنین بخوانید: معرفی 10 حقیقت پنهان درباره فیلم “۲۰۰۱: ادیسه فضایی” (۲۰۰۱: A Space Odyssey)


6. عنصر پنجم – The Fifth Element – 1997

یک فیلم علمی تخیلی به کارگردانی “لوک بسون” (Luc Besson) که داستان آن در سال 2263 اتفاق می افتد. نیرویی شرور به نام اهریمن بزرگ به زمین نزدیک می‌شود. تنها سلاحی که می‌تواند اهریمن بزرگ را شکست دهد شامل چهار عنصر است که توسط چهار عنصر نشان داده می‌شود. عنصر پنجم دختر جوانی است که در یک تابوت‌دان نگهداری می‌شود. این دختر کلون شده حین فرار از خالقین خود به سراغ کوربن دالاس می‌رود. بنابراین این دو ماجراجویی‌شان را شروع می‌کنند. جهان پیچیده، شخصیت‌های عمیق و جنبه‌های فلسفی این فیلم را به “تل ماسه” شبیه می‌کند.


5. استارگیت – Stargate – 1994

فیلم دیگری درباره ایمان. در سال 1928 پدر کاترین در مصر سنگ‌های حکاکی شده و یک استارگیت پیدا می‌کند. در سال 1994 جکسون زبانشناس و مصرشناس از طریق استارگیت به سیاره دیگری سفر می‌کند. ظاهراً این سیاره توسط بیگانه‌هایی کنترل می‌شود که در زمان مصر باستان به عنوان خدای را عبادت می‌شدند. حالا جکسون باید به کمک مردم محلی به حکمرانی را پایان دهد.


4. سرگذشت ریدیک – The Chronicles of Riddick – 2004

ریدیک ضدقهرمان داستان است. او با گروهی از مردم مواجه می‌شود که معتقدند حیات با قوانین جهان سازگار نیست. ریدیک هم با آن‌ها همراه می‌شود. آن‌ها از سیاره‌ای به سیاره دیگر می‌روند و یا مردم آن را با خود همراه می‌کنند یا ساکنین آنجا را می‌کشند. توجه لرد مارشال رهبر این گروه به ریدیک جلب می‌شود، چون قبلاً شنیده بود فردی از همان نژاد او را می‌کشد.

همچنین بخوانید: لیست بهترین فیلم ها با موضوع بیگانگان و فضایی ها که در سال 2018 اکران شدند


3. بازی اندر – Ender’s Game – 2013

یکی از بهترین فیلم‌های اپرای فضایی که از اولین جلد کتاب‌های “آرسن اسکات کارد” اقتباس شده است. داستان فیلم در آینده دور جریان دارد. انسان درگیر جنگ با بیگانه‌هاست. اندر برای این که به یک فرمانده تبدیل شود و کنترل جنگ را برعهده بگیرد در مدرسه مبارزه ثبتنام می‌کند.


2. آواتار – Avatar – 2009

یکی از پرفروش‌ترین فیلم‌های تاریخ ساخته “جیمز کامرون” (James Cameron). داستان فیلم در سیاره پاندورا اتفاق می‌افتاد. در این سیاره انسان‌ها با گونه بومی آنجا مبارزه می‌کنند تا عناصر ارزشمند سیاره را غارت کنند. وقتی برادر دوقلوی جیک در مبارزه کشته می‌شود جیک جانشین او می‌شود. سرانجام او عاشق نیتیری دختر رئیس قبیله می‌شود و تصمیم می‌گیرد به همراه بومی‌ها علیه غارتگران مبارزه کند. در اینجا هم مثل “تل ماسه” جنگ بر سر منابع ارزشمند یک سیاره است.


1. جنگ ستارگان: قسمت چهارم – امید تازه – Star Wars: Episode IV – A New Hope – 1977

یک فیلم اپرای فضایی که طرفداران زیادی دارد. لوک اسکای واکر از سیاره تاتویین است که به همراه پرنسس لیا، هان سولو و جدای ماجراجویی تازه‌ای شروع می‌کند. هدف آن‌ها شکست امپراتوری کهکشانی و پایان دادن به امپراتوری دارث است. فیلم‌های “تل ماسه” و “جنگ ستارگان” هر دو شخصیت‌های مسیح‌وار را نشان می‌دهند.

همچنین بخوانید: لیست بهترین فیلم های فضایی کل تاریخ سینما از ادیسه فضایی تا میان ستاره ای


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (1)

بستن فرم

  1. ריהוט גן

    آبان 15, 1400

    پاسخ