لیست بهترین فیلم ها با موضوع بیگانگان و فضایی ها که در سال 2018 اکران شدند

بدون شک یکی از مهمترین سوالات مردم در جوامع علمی این است که بیگانه ها در کجا قرار دارند؟ به این معنا که دیگر از خود سوال نمی کنیم که آیا بیگانه وجود دارند یا نه، زیرا از نظر منطقی در این جهان پهناور، تنها نیستیم. اگراینگونه فکر نکنید پس تخیل تان چندان قوی نیست. مفهوم وجود بیگانه ها فرصت های هنری بسیاری را خلق می کند. از نویسندگان کلاسیک گرفته تا فیلمسازان مدرن، داستان گویان همیشه به ظهور بیگانه ها پرداخته و روش زندگی و برخورد آن ها با انسان را حلاجی کرده اند. در گذشته های دور فیلمسازان معدودی این موضوع را انتخاب کرده و درنتیجه فیلم های مربوط به بیگانگان انگشت شمار بودند. اما در حال حاضر گویی تخیل (و البته بودجه فیلمسازی) محدودیت ندارد. اگر شما هم به فیلم های بیگانگان علاقه دارید، در اینجا می خواهیم برترین فیلم های 2018 در این ژانر را به شما معرفی کنیم. فیلم های اکشن بیگانه ای، فیلم های ترسناک بیگانه ای، فیلم های کمدی بیگانه ای و فیلم های وحشت بیگانه ای، در این فهرست قرار دارند. با پروشات همراه باشید.


11. ماده خاسکتری – Gray Matter – 2018

در بخش های مختلف جهان عده ای ادعا کرده اند که با بیگانه ها مواجه شده اند و به همین دلیل آزمایشاتی انجام گرفته شده. این رو یا رویی ها درباره مواجهه با سفینه های فضایی است، گرچه عده ای این سخنان را باور می کنند، اما عده ای هم آن را رد کرده و جدی نمی گیرند. شاید این مسئله هنوز حل نشده باشد اما فیلم “ماده خاکستری” این موضوع را حقیقی می داند. مردم می دانند که بیگانه ها هرازگاهی به ما سر می زنند. مردم دراین باره نگران اند زیرا می دانند که این پدیده می تواند آغازگر حمله بیگانه ها باشد. اما اگر اتفاق دیگری در شرف وقوع بوده و این موجودات بخواهند ما را نجات دهند آن وقت چه؟

همچنین بخوانید: 7 فیلم رو به اکران ساموئل ال جکسون که منتشر تماشای آنها هستیم


10. حرفه – Occupation – 2018

در صورت حمله بیگانگان ارتش اولین مدافع خواهد بود و سربازهای ارتش به سمت بیگانگان حمله خواهند کرد. اما اگر آن ها دیر برسند یا بدتر اینکه، نرسند، چه رخ می دهد؟ در آن صورت شهروندان باید جهان را نجات دهند، درست مانند این فیلم. در یک شهر کوچک استرالیایی بیگانگان حمله کرده و اکنون مردم باید شهر را نجات دهند. گروهی از مردم سلاح و هرچه در دسترس است را جمع آوری کرده تا با بیگانه ها مبارزه کنند.

همچنین بخوانید: معرفی20 فیلم برتر سینما که ذهن بیننده را به چالش می کشند


9. بامبلی – Bumblebee – 2018

“تبدیل شوندگان” (Transformers) هرگز چندگانه ایده آلی نبودند مخصوصا فیلم های آغازین آن. اما اخیرا هم اشتباهاتی رخ داده و این چندگانه بدتر شده، مانند “تبدیل شوندگان: آخرین شوالیه” (Transformers: The Last Knight). اما همه چیز ناامیدکننده نیست، اگر بخواهیم یک شخصیت محبوب در این چندگانه را معرفی کنیم که از اپتیموس پرایم دوست داشتنی تر باشد آن بامبلی است، ربات زردرنگی که در کنار تمام شخصیت های اصلی چندگانه بوده. مشکلی که این چندگانه اخیرا با آن درگیر بود، توجه صرف به طراحی بود، که سپس متوجه شدند در این مسیر آینده ای نخواهند داشت.

سپس خالقین این شخصیت ها به عقب برگشته و تصمیم گرفتند به داستان یکی از مهم ترین شخصیت هایشان بپردازند. سال 1987 است و بامبلی هنوز صاحب خود در آینده، یعنی سام ویتویکی را ملاقات نکرده است. او در ساحل شهر جونکیارد در گل و لای گیر کرده تا اینکه دختر جوانی او را یافته و به خانه می برد. بامبلی هنوز نمی داند تنها نیست، اما پس از اینکه ربات های دیگر را یافته، سعی می کند با آن ها ارتباط برقرار کند. اما تمام بیگانه ها خوب نیستند. حتی نسبت به او.

همچنین بخوانید: بزرگ ترین شکست های باکس آفیس در سال 2018 به کدام فیلم ها تعلق گرفت؟


8. انقراض – Extinction – 2018

رویاها جادویی هستند. گرچه سعی می کنیم آن ها را تعبیر کنیم و دراین باره نظریه های مختلفی ارائه شده، اما هنوز نمی توانیم به طور کامل آن را بیان کنیم. بدون شک رویاها یکی از عجیب ترین تجربه های انسانی هستند. واقعیت مجازی و دنیای عجیب اش هم نتوانسته رویاها را کنار بزند. پیتر در زندگی اش مشکلی نداشته و طرفدار فیلم های بیگانه هم نبود. اما زمانی که رویاها بر زندگی اش تاثیر منفی گذاشتند تصمیم می گیرد بر روی خودش مطالعه کند و متوجه می شود شخص دیگری هم رویاهای او را دارد. پس از حمله بیگانه ها رویاهای آن دو رنگ واقعیت به خود می گیرند. اما بیگانه ها آنطور که پیتر تصور کرده بودند نیستند.

همچنین بخوانید: معرفی 25 فیلم با پیچیده ترین پایان بندی ها در تاریخ سینما


7. ونوم – Venom – 2018

درحالی که ما درباره بیگانه ها و سبک زندگی شان فیلم می سازیم، از کجا مطمئنیم آن ها به همین شکل اند؟ یک مرکز تحقیقاتی فضایی به نام Life Foundation یک سفینه را به فضا فرستاده تا دنبال بیگانه ها باشند. آن ها در یک ستاره دنباله دار چیزی یافته و چهار نمونه از آن را به زمین می آورند تا درباره آن آزمایش کنند. یکی از این نمونه ها در مسیر باعث انفجار سفینه می شود. اما فضانوردان این مشکل را حل کرده و از نمونه ها دیگر محافظت می کنند. تااینکه متوجه می شوند این نمونه ها سلول هایی هستند که با همزیستی انسان زنده می مانند. اما از آنجاییکه نمی توانند این شرایط را مهیا کنند گفته می شود که فضانوردان به همراه نمونه ها از بین رفتند. ادی بروک روزنامه نگاری است که از این واقعه مطلع شده و از آنجاییکه از همه چیز خبر ندارد تصمیم می گیرد درباره آن تحقیق کند. درنتیجه به مرکزی می رود که روی یک زن آزمایش انجام گرفته و از لحاظ فیزیکی خوب پیش نمی رود. ادی برای کمک به زن، سلول را به خود متصل کرده و اکنون آن دو باید برای بقای یکدیگر تلاش کنند.

همچنین بخوانید: معرفی 10 فیلم شبیه پالپ فیکشن (Pulp Fiction) که باید ببینید


6. حاشیهٔ اقیانوس آرام: طغیان – Pacific Rim: Uprising – 2018

دنباله فیلم “حاشیه اقیانوس آرام” در سال 2013، که وقایع ده سال بعدی را نشان می دهد. در آخرین فیلم، استکر پنتکاست در نبرد بریچ جهان را نجات داد. اکنون پسرش جیک پنتکاست با چنین سرنوشتی رودررو است. اما پیش از آغاز ماجراجویی او، متوجه می شویم که پس از مرگ پدر زندگی او به تراژدی تبدیل شده است. او یک خلبان با مهارت بوده که پس از مرگ پدر رویایی خلبان شدن را کنار گذاشته است. کنار شدن تعالیم اش باعث شده به مسیر دیگری رو آورده و یک خلافکار شود. اما یک فاجعه در شرف وقوع است و او باید زندگی خود را تغییر دهد. جیک با همراهی خواهرش می خواهد انسان را نجات دهد زیرا او تنها شانس بشر است.

همچنین بخوانید: رده بندی فیلم های گای ریچی از بدترین تا بهترین


5. غارتگر – The Predator – 2018

اولین باری که غارتگر را دیدیم، زمانی بود که آرنولد شوارتزنگر برای نجات گروگان ها به جنگلی در آمریکای مرکزی رفت و متوجه شد غیر از مار و تمساح موجودات خطرناک دیگری هم در آنجا وجود دارند. پس از یک یا دو دهه، شخصیت آدرین برودی و چندین تن دیگر به مکانی رفته و توسط غارتگران مورد حمله قرار می گیرند. اکنون پس از گذشت هشت سال نسخه دیگری به بازار آمده است. یک سفینه بیگانه ها به زمین برخورد کرده و غارتگران را آزاد می کند. یک گروه ارتش برای مبارزه رفته اما اغلب شان توسط غارتگران کشته می شوند. با اینکه غارتگر را دستگیر کرده و به آزمایشگاه می آورند، اما بازهم همه چیز را نابود کرده و از دست شان می گریزد. اکنون ارتش باید آن را دستگیر کرده و از بین ببرد، پیش از اینکه خودشان نابود شوند.

همچنین بخوانید: لیست غم انگیزترین فیلم هایی که در سال 2018 اکران شدند


4. سولو: داستانی از جنگ ستارگان – Solo: A Star Wars Story – 2018

دنیای جنگ ستارگان بسیار وسیع و پهناور است و به همین دلیل است که برخی از تماشگران آن را درک نکرده و از سوی دیگر اقتباس های زیادی از آن پدید آمد. یکی از دلایل آن هم وجود شخصیت های متمایز و جذاب است. از لوک اسکای واکر گرفته تا چوباکا، هرکدام از شخصیت ها اهمیت خود را داشته و داستان متمایز خود را دارند که به نوعی برای تماشاگر جذاب است. شخصیت سان هولو یکی از این شخصیت ها بود. در فیلم های “جنگ ستارگان” گرچه او را دیدیم اما درباره زندگی اش چیز زیادی نمی دانستیم. گرچه یکی از شخصیت های اصلی بود اما درباره گذشته اش سوالات بسیاری در ذهن مان نقش بسته بود. این فیلم داستان هان سولو است. از کودکی، زندگی در جوانی و چگونگی تبدیل شدنش به یکی از اعضای شورشگر، مخصوصا ماجراجویی اش با چوباکا.

همچنین بخوانید: معرفی 10 فیلم برتر برادران کوئن که نباید از دست بدهید


3. انتقام جویان: جنگ بی نهایت – Avengers: Infinity War – 2018

“انتقام جویان: جنگ بی نهایت” فیلمی است که طرفداران سال ها منتظر آن بودند، یک شاهکار سینمایی که آغاز یک پایان محسوب می شود. مارول به مدت ده سال روی آن کار کرد و با اعمال تغییرات مختلف به این جا رسید. درنتیجه پس از گذشت هجده فیلم شخصیت ها توانستند در کنار هم قرار بگیرند. یک داستان زیبا از ادامه “ثور: رگنراک” (Thor: Ragnarök) . با سفر فضایی ثور با مردم آسگاردیا برای یافتن یک خانه جدید برای آن بر روی زمین، تانوس که به دنبال شش سنگ بی نهایت است، او را متوقف می کند. این اتفاقات قهرمان ها و ابرقهرمان های سیارات مختلف را گرد هم می آورد تا با تانوس مبارزه کنند، پیش از اینکه او بتواند جهان و بشریت را نابود کند.

انتظارات بیننده از این فیلم بسیار زیاد بود و با این حال گویا این اثر توانست انتظارات را برآورده نماید. این اثر تمام مشخصه های یک اثر دیدنی را داراست. یک فیلم غیرقابل پیشبینی، جالب (ارتباط داستان با شخصیت ها) و با یک پایان دیدنی که بیننده را متعجب می کند.

همچنین بخوانید: معرفی 10 فیلم شبیه دزدان دریایی کارائیب که نباید از دست بدهید


2. مکان آرام –  A Quiet Place – 2018

یکی از بحث برانگیزترین و پرسروصداترین فیلم های سال که در آینده نه چندان دور روی می دهد. اتفاق مهیبی رخ داده، موجوداتی به زمین آمده و بشریت را نابود می کنند. آن ها بسیار سریع بوده، کشتنشان غیرممکن است و مهم از هرچیز، قدرت شنوایی بالایی دارند. اگر کوچک ترین صدایی از شما خارج شود، از راه دور آن را شنیده (که البته در فیلم مشخص نمی شود که از چه فاصله ای قادر به شنیدن هستند) و پیش از اینکه برای فرار راهی بیابید به سراغ تان می آیند. لی ابوت و خانواده اش در چنین دنیایی زندگی می کنند و هر روز مراقب اند تا بدون کوچک ترین سروصدا زندگی کرده و زنده بمانند.

آن ها برای این سبک زندگی باید بسیار احتیاط کنند، برای مثال کف پوش چوبی خود را علامت دار کرده اند تا بر قسمت هایی که صدا می دهد قدم نگذارند. اما همه چیز تحت کنترل شان نیست و قضیه زمانی بدتر می شود که همسر لی باید زایمان کند. لی در عین آموزش به پسرش برای زندگی در این شرایط باید برای دختر ناشنوایش یک دستگاه شنوایی ایجاد کند.

همچنین بخوانید: لیست 30 فیلم برتر آخرالزمانی در تاریخ سینما که باید ببینید


1. نابودی – Annihilation – 2018

الکس گارلند یک کارگردان بزرگ است که با آثار خود این موضوع را ثابت نموده است. او پیش از کارگردانی یک فیلمنامه نویس بود و فیلمنامه آثاری چون “28 روز بعد” (28 Days Later)، “درد” (Dredd)، “هرگز رهایم مکن” (Never Let Me Go) و “طلوع آفتاب” (Sunshine) و همچنین رمان معروف “ساحل” را نوشته است. اولین اثر کارگردانی او “اکس ماشینا” (Ex Machina) بود که با وجود سه چهار شخصیت و یک مکان محدود، یک اثر دیدنی به وجود آورد. او با ساخت فیلم “نابودی” بار دیگر نبوغ خود را ثابت کرد.

یک فیلم اقتباسی از رمانی به همین نام نوشته جف وندرمیر، درباره داستان لنا، یک زیست شناس که پس از اعلام مرگ همسرش، اکنون او بازگشته است. اما رفتار عجیب و بیماری او باعث شده لنا برای یافتن حقیقت و محل اختفای همسرش در این یک سال تلاش کند. او متوجه می شود که پس از برخورد یک شهاب سنگ به یک فانوس دریایی، یک منطقه تغییر کرده است و اکنون دولت در آن جستجو می کند. او به همراه چند دانشمند دیگر به آنجا می رود تا به فانوس دریایی رفته و از نابودی بیشتر منطقه پیشگیری کنند.

همچنین بخوانید: لیست بهترین فیلم های جنایی که در سال 2018 اکران شدند


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم