بهترین فیلم‌های هالووین و بهترین شخصیت‌های این فیلم‌ها برای طرفداران این ژانر

هیچ هالووینی بدون کدو تنبل کامل نمی‌شود. به همین دلیل در فیلم‌های هالووینی هم امکان ندارد کدو تنبل و شخصیت‌های کدو تنبل هالووین را نبینیم. کدوی هالووین نماد هالووین محسوب می‌شود. به همین دلیل در فیلم‌های این ژانر یا به صورت یک کدو حضور دارد یا به صورت یک شخصیت. امروز می‌خواهیم بهترین فیلم‌های هالووین و بهترین شخصیت کدوی هالووین را به شما معرفی کنیم. با پروشات همراه باشید.


8. این کدو تنبل بزرگ است، چارلی براون – It’s The Great Pumpkin Charlie Brown – 1966

هالووین می‌آید و می‌رود اما هیچکس مثل چارلی براون نمی‌شود. شاید او در مقایسه با شخصیت‌های ترسناک امروزی قابل مقایسه نباشد اما چهره بامزه او که عکس کدوی هالووین را پشت آن کشیدند در ژانر هالووین پابرجا می‌ماند.

همچنین بخوانید: رتبه‌بندی پوسترهای فیلم‌های هالووین براساس میزان ترسناک بودن


7. شهر هالووین – Halloweentown – 1998

یکی از بهترین فیلم‌های هالووین ساخته دیزنی که هیچکس کدوی هالووین میدان شهر را از یاد نمی‌برد. بچه‌های دهه نود از این فیلم خاطره دارند و “دبی رینولدز” (Debbie Reynolds) هم اجرای درخشانی نشان داد. با این که کدو تنبل این فیلم فقط در فیلم اول و آخر این چندگانه دیده شد اما نماد هالووین محسوب شده است.


6. بازگشت به از – Return To Oz – 1985

یکی از معدود فیلم‌هایی که یک کدو شخصیت اصلی آن است. جک یکی از اولین شخصیت‌هایی است که به همراه دوروتی ماجراجویی نجات شهر زمردی را شروع می‌کنند. با این که شاید این شخصیت مغز درست و حسابی نداشته باشد، اما شجاعت و احساساتش این کمبود را جبران می‌کند. در این داستان تاریک از دیزنی جک با دوروتی و دوستانش همراه می‌شود تا پادشاه را شکست بدهند. چون او می‌خواهد شهر از را به یک ویرانه تبدیل کند.


5. اسلیپی هالو – Sleepy Hollow – 1999

هیچ کارگردانی به اندازه “تیم برتون” (Tim Burton) عاشق هالووین نیست. در فیلم‌های او همیشه چند روح و اسکلت و موجود شرور دیده می‌شوند. بنابراین دیدن یک مترسک کله کلدویی در شروع فیلم اسلشر او موضوع عجیبی نیست. بدتر این که انگار کل شهر اسلیپی هالو از این مترسک‌ها پر است. شاید وجود چنین شخصیت‌هایی فیلم را کلیشه کنند، اما برتون به زیبایی از آنها استفاده کرده است.

همچنین بخوانید: بهترین سریال‌های کمدی مشابه ساینفلد (Seinfeld) که باید تماشا کنید


4. ماجراهای آقای وزغ و ایچابود – The Adventures Of Ichabod And Mr. Toad – 1949

بدون شک اگر به خاطر این فیلم نبود هرگز “تیم برتون” فیلم “اسلیپی هالو” و مترسک‌های کله کدویی را نمی‌ساخت. اسب سوار به خودی خود ترسناک است، اما وجود یک شخصیت کله کدویی که تازه کله‌اش شعله ور است می‌تواند وحشت بیننده را دوچندان کند. از دیدگاه انیمیشنی که فیلم را بررسی کنیم به خوبی توانسته با یک پایان تاریک بیننده را راضی کند.


3. تریک آور تریت – Trick R’ Treat – 2007

یکی از بهترین فیلم‌های هالووین که با الهام از انبوه فیلم‌های هالووینی قبل از خودش ساخته شد. شخصیت اصلی فیلم سم است که در زیر نقاب او یک کله جهش یافته کدویی وجود دارد. شاید اگر هرکس دیگری این فیلم را می‌ساخت سم به یکی از شخصیت‌های کلیشه و خسته کننده تبدیل می‌شد، اما در اینجا به موجودی عجیب ترسناک تبدیل شده است.


2. کابوس قبل از کریسمس – The Nightmare Before Christmas – 1993

فیلم دیگری از “تیم برتون” که انگار مترسک‌های کله کدویی “اسلیپی هالو” از این فیلم الهام گرفتند. شاید جک به اندازه مترسک “اسلیپی هالو” ترسناک نباشد، اما بی شک فراموش نشدنی است. صحنه‌ای که مترسک زنده می‌شود و جک را می‌بینیم یکی از بهترین صحنه‌های دیزنی است. حتی بازی ویدیویی Oogie’s Revenge از این فیلم الهام گرفته است.

همچنین بخوانید: بهترین فصل‌های سریال دوستان (Friends) به ترتیب رتبه بندی که باید تماشا کنید


1. هالووین – Halloween – 1979-2018

در هر دو نسخه فیلم “هالووین” شروع اثر با نمایش یک کدوی هالووین همراه است که به اندازه ماسک و چاقوی مایکل آن را می‌شناسیم. در حقیقت بینی و چشم او شبیه مایکل مایرز است. این صحنه ترسناک به خوبی می‌تواند مخاطب را برای حوادث بعدی داستان آماده کند.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم