بهترین فصل‌های سریال “دوستان” (Friends) به ترتیب رتبه بندی که باید تماشا کنید

سریال “دوستان”، نماد فرهنگ عامه در سال‌های 1990، یکی از آن سریال‌هایی است که تا همیشه شناخته می‌شود. اکنون با گذشت بیش از بیست و پنج سال از زمان ساخت سریال هنوز هم تماشاگران شیفته آن هستند و درباره‌اش صحبت می‌کنند. شخصیت‌ها، داستان و عناصر و طنز و عاطفی این سریال را دیدنی می‌کند. در اینجا بهترین فصل‌های سریال “دوستان” را معرفی می‌کنیم. با پروشات همراه باشید.


10. فصل 9 از سال 2002 تا 2003

این فصل 24 قسمتی لحظات خوبی داشت. صحنه‌های شعرخوانی راس برای نوزاد دخترش، صحنه‌های حضور خواهر ریچل و مهمانی شب شکرگزاری مونیکا دیدنی بودند. با این حال بعضی از قسمت‌ها، داستان‌ها و شوخی‌ها زیاد دلچسب نبود. مسخره‌تر از هر چیز احساس ریچل به جویی بود که تماشاگران را ناراحت کرد. صحنه‌ای که جویی نمی‌داند با زنی که آشنا شده قبلاً بوده یا نه، و داستان رأس، ریچل، جویی و چارلی هم جالب نبودند.

همچنین بخوانید: صحنه‌های تاثیرگذار سریال دوستان (Friends) که شاید برای طرفداران جالب باشد


9. فصل 1 از سال 1994 تا 1995

این فصل 24 قسمتی چون اولین فصل سریال بود خیلی‌ها دوستش داشتند. با این حال سریال هنوز مسیر مشخصی نداشت و در افت و خیز بود. هر چند در کل این فصل دائم می‌خندیدیم. البته داستان‌های مربوط به ریچل، و پایان فصل که ریچل متوجه می‌شود رأس او را دوست دارد، این فصل را دیدنی کردند. از سوی دیگر در فصل اول به مسائل جدی مربوط به شخصیت‌ها پرداخته شد. به خصوص به جویی، فیبی و ریچل. این شخصیت‌ها در آن زمان به خاطر کلیشه بودنشان زیاد دلچسب نبودند. داستان مارسل، میمون راس، هم جالب نبود. “دیوید شویمر” (David Schwimmer) هم در تجدید دیدار اعتراف کرد که از کار با آن میمون متنفر بود.


8. فصل 7 از سال 2000 تا 2001

این فصل 24 قسمتی زیاد بد نیست. چون یکی دو تا قسمت بد بیشتر ندارد و طرفداران “دوستان” آن را متوسط می‌دانند. از لحظات خوب آن می‌توان راس در لباس آرمادیلو یا لبخند چندلر را نام برد. پایان دو قسمتی فصل، قبل و حین ازدواج مونیکا و چندلر، هم هیجان انگیز، احساساتی و خنده دار بود. از قسمت‌های بد این فصل هم می‌توان قسمت‌های The One with All the Candy و The One with Ross and Monica’s Cousin را نام برد که عجیب بودند.


7. فصل 2 از سال 1995 تا 1996

فصل دوم سرانجام انتظار تماشاگران را برطرف کرد و ریچل و راس را کنار هم نشان داد. اما همین زوج بهترین و بدترین صحنه‌های فصل را رقم زدند. قسمت اول این فصل قدرت طنز “جنیفر آنیستون” (Jennifer Aniston) را نشان داد. با این حال جذاب‌ترین صحنه سریال تماشای فیلم جشن فارغ التحصیلی ریچل و مونیکاست. به علاوه فلش بک سریال از اینجا شروع شد و در فصل‌های بعدی صحنه‌های جذابی رقم زد. از صحنه‌های بد سریال هم ماجرای لیست و دوست پسر جدید ریچل که شبیه راس است، هستند که اصلاً جالب نبودند.


6. فصل 10 از سال 2003 تا 2004

فصل آخر سریال یکی از بهترین فصل‌های سریال “دوستان” بود که انتظارات تماشاگران را رفع کرد. قسمت آخر آن هم اشکمان را درآورد و هم لبخندمان را. تصویر پایانی شش کلید روی کانتر آشپزخانه هنوز هم گریه‌مان می‌اندازد. صحنه‌های مربوط به راس و برنزه کردنش جالب بودند. تماشاگران حضور “پل راد” (Paul Rudd) در نقش مایک را دوست داشتند. قسمت The One with Princess Consuela جز بهترین قسمت‌های مربوط به فیبی و مایک بود. با این وجود قسمت اول فصل جز بدترین‌ها بود که ماجرای بعد از بوسه جویی و ریچل را نشان داد.

همچنین بخوانید: تغییرات جالب شخصیت‌های سریال دوستان (Friends) تا فصل آخر


5. فصل 6 از سال 1999 تا 2000

فصل 6 با 25 قسمت لحظات طنز و احساسی زیادی داشت. آنقدر که نمی‌توانیم یکی دو قسمت بهترش را اسم ببریم. هرچند مثلاً پایان دو قسمتی خواستگاری چندلر دیدنی است. مهم‌ترین نکته‌ای که فصل 6 را به یکی از بهترین فصل‌های سریال “دوستان” تبدیل می‌کند این است که همه شخصیت‌ها لحظات خیره کننده‌ای دارند. فیبی در پاتری بارن. ریچل و ترایفل گوشت. جویی و برادر دوقلویش. رابطه مونیکا و چندلر و خواستگاری. و البته راس و طلاق سومش.


4. فصل 3 از سال 1996 تا 1997

سریال “دوستان” از فصل سوم روی غلتک افتاد. این فصل هم صحنه‌های عاطفی داشت هم ناراحت کننده و لبته طنز. در این فصل یاد می‌گیریم کوسن بخش مهمی از صندلی است و هرگز نباید لباس زیر کسی را قایم کنیم. با دستگاهی که یک مرد برهنه مرده را از بالکن هل می‌دهد آشنا می‌شویم. جام گلر، مرغ و اردک به سریال وارد می‌شوند. مهم‌تر از هر چیز دیالوگ “We were on a break” محصول این فصل است که به نماد رابطه راس و ریچل تبدیل شد.


3. فصل 8 از سال 2001 تا 2002

اگر احساسات جویی به ریچل را نادیده بگیریم می‌توانیم بگوییم فصل هشت بی نقص بود. باید بگوییم این اولین باری بود که “دوستان” جایزه ایمی بهترین سریال کمدی را دریافت کرد. داستانی که هویت پدر بچه ریچل را فاش کرد عالی بود. واکنش رأس به خبرهای تازه اجرای بی نظیر “دیوید شویمر” را نشان داد. قسمت جالب دیگر نوار ویدیویی است که جزئیات ماجرا را به ما نشان می‌دهد. قسمت The One with the Baby Shower یکی از بهترین قسمت‌هاست. داستان هالووین و حضور “برد پیت” (Brad Pitt) در مراسم شکرگزاری هم دیدنی هستند.


2. فصل 2 از سال 1997 تا 1998

یکی از بهترین فصل‌های سریال “دوستان” با صحنه‌های جذاب و دیدنی. از بارداری فیبی گرفته تا باخت مونیکا و ریچل در مقابل جویی و چندلر از صحنه‌های خوب این سریال هستند. داستان نیش عروس دریایی و ماجراهای چندلر هم صحنه‌های خنده داری خلق کردند. پایان دو قسمتی ازدواج رأس و امیلی که عشق ریچل به رأس را نشان می‌دهد، جز بهترین قسمت‌های سریال است. صحنه‌ای که راس حین ازدواج اسم ریچل را صدا می زند جز بهترین صحنه‌های تاریخ سریال است.

همچنین بخوانید: چرا ریچل بهترین شخصیت سریال دوستان (Friends) است؟


1. فصل 5 از سال 1998 تا 1999

از بین ده فصل سریال “دوستان” فصل پنجم بهترین قسمت‌ها را دارد. عصبانیت راس به خاطر طلاق دومش خنده دار است. رابطه مخفی چندلر و مونیکا هم صحنه‌های جالبی ایجاد می‌کند. قسمت مربوط به عید شکرگزاری هم جز ده قسمت برتر مربوط به عید شکرگزاری است. داستان وگاس هم جز بهترین پایان‌هاست. با این حال قسمتی که همه متوجه رابطه چندلر و مونیکا می‌شوند یکی از شیرین‌ترین و بهترین لحظات را خلق می‌کند. داستان، شخصیت پردازی و طنز از دلایل برتری این فصل هستند.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم