بهترین سریال‌های کمدی مشابه “ساینفلد” (Seinfeld) که باید تماشا کنید

نمی‌توان با هر سریال کمدی ارتباط برقرار کرد و لذت برد، چون این موضوع به شرایط و دیالوگ‌ها بستگی دارد. در این سریال‌ها معمولاً بازیگران تکراری هستند، حرکت دوربین جزئی است و فقط باید به ارتباط بین شخصیت‌ها بسنده کنید. با اینکه بعضی از سریال‌های کمدی به موفقیت نمی‌رسند، اما “لری دیوید” (Larry David) و “جری ساینفلد” (Jerry Seinfeld) با سریال “ساینفلد” به موفقیت ماندگاری دست یافته‌اند. می‌توان گفت ژانری که از سریال کمدی “عاشقتم لوسی” (I Love Lucy) به دست آمد در این سریال زیبا به اوج رسید. اگر از دیدن جری خسته نمی‌شوید در اینجا بهترین سریال‌های کمدی مشابه “ساینفلد” را معرفی می‌کنیم. با پروشات همراه باشید.


10. تئوری بیگ بنگ – The Big Bang Theory – 2007-2019

یک سریال کمدی به یادماندنی با یک آسانسور خراب که هرگز تعمیر نمی‌شود. داستان درباره چهار مغز متفکر دنیای علم است که زندگی روزمره خود را دارند. شلدون و لئونارد همخوانه هستند. شلدون  بیشتر وقت‌ها توی خانه است و لئونارد هم از همسایه‌اش پنی خوشش می‌آید. هاوارد و راج هم دوستان این دو هستند که به آنها ملحق می‌شوند. اگر ماجراهای “ساینفلد” را دوست داشتید پس این سریال هم شما را میخکوب می‌کند.

همچنین بخوانید: پنی در سریال تئوری بیگ بنگ و 10 حقیقت جذاب و خواندنی درباره آن


9. بروکلین نه-نه – Brooklyn Nine-Nine – 2013-2021

سریالی در ژانر پلیسی درباره جیک و تیم او، تری و چارلز و روزا و ایمی و بقیه در بروکلین. این سریال با ماجراجویی‌های جذاب و هالووینی خود خنده را به لبتان می‌نشانند. اگر نمی‌توانید “ساینفلد” را فراموش کنید پس این سریال مناسب شماست.


8. آشنایی با مادر – How I Met Your Mother – 2005-2014

یکی از بهترین سریال‌های کمدی مشابه “ساینفلد” ساخته “کارتر بیز” (Carter Bays) و “کریگ توماس” (Craig Thomas). داستان درباره شخصیتی به نام تد موزبی است که داستان آشنایی با همسرش را برای بچه‌هایش تعریف می‌کند. این نحوه داستان گویی جذابیت سریال را دوچندان می‌کند و اجرای زیبای “نیل پاتریک هریس” (Neil Patrick Harris) در نقش بارنی یکی از جذابیت‌های سریال است. با این که پایان سریال جالب نبود اما رضایت تماشاگران را جلب کرد. اگر تم خانوادگی “ساینفلد” را دوست داشتید از این سریال هم خوشتان می‌آید.


7. بلک‌ادر – Blackadder – 1983-1989

یکی از عجیب‌ترین سریال‌های جهان ساخته “ریچارد کرتیس” (Richard Curtis) و “روآن اتکینسون” (Rowan Atkinson) که به خاطر زمان‌پریشی دیدنی شد. این سریال به ماجراجویی‌ها و بدشانسی‌های ادموند بلک‌ادر می‌پردازد. او از دادگاهی به دادگاه دیگر می‌رود و همیشه هم شوخ طبعی‌اش را به همراه دارد. اتکینسون برای طرفداران طنز به معرفی نیاز ندارد و درون مایه‌های طنز بریتانیایی این سریال را دیدنی می‌کند. اگر به نظرتان دیالوگ‌های “ساینفلد” دیدنی بود  پس از این سریال هم خوشتان می‌آید.


6. سیمپسون‌ها – The Simpsons – 1989

نمی‌شود از انیمیشن‌های کمدی حرف زد و از این سریال ساخته “مت گرینیگ” (Matt Groening) درباره یک خانواده از هم پاشیده حرف نزد. این سریال یک اثر تاریخی نیست اما حتماً دیگر می دانید وقتی اتفاقی می‌افتد می‌گوییم سیمپسون‌ها آن را نشان دادند. شخصیت‌های سریال جلوه کامل طبقه متوسط آمریکا هستند. جالب‌تر این که سریال مثل شکسپیر کلی کلمات جدید به فرهنگ واژگان انگلیسی اضافه کرد. به طور کلی این سریال یکی از بهترین سریال‌های کمدی مشابه “ساینفلد” است که باید تماشا کنید.

همچنین بخوانید: رتبه‌بندی 10 پایان‌بندی جذاب و دیدنی سریال سیمپسون‌ها (The Simpsons)


5. اداره – The Office – 2001-2003

شاید نسخه آمریکایی “اداره” را تماشا کرده باشید، اما مثل همیشه بهتر است به سراغ نسخه اصلی بروید. این سریال ساخته “ریکی جرویز” (Ricky Gervais) و “استیون مرچنت” (Stephen Merchant) درباره کارهای روزانه شرکت ورنهام هاگ در برکشایر است. با این که سریال کمدی است اما به مضامین انسانی، مضامین پیش پا افتاده، افسردگی، خشم، ناراحتی و بیچارگی هم می‌پردازد. پس اگر “ساینفلد” باعث شد به ناامنی‌های خود بخندید پس حتماً “اداره” را هم تماشا کنید.


4. استاد هیچی – Master of None – 2015

“عزیز انصاری” (Aziz Ansari) کمدین و “آلن یانگ” (Alan Yang) نویسنده این سریال رئال و جذاب را ساختند. داستان درباره دو شاه با بازی انصاری است که می‌خواهد به عنوان بازیگر شروع به کار کند. فصل سوم هم یک رمان نویس دگرباش به نام دنیز را معرفی می‌کند. این سریال با شخصیت‌های جذاب و دیالوگ‌های شنیدنی سه جایزه ایمی و یک گلدن گلوب دریافت کرد. اگر از جنبه انسانی “ساینفلد” خوشتان آمده این سریال را تماشا کنید.


3. شاهزاده جدید بل ایر – The Fresh Prince of Bel-Air – 1990-1996

یک سریال کمدی ساخته “اندی” و “سوزان بوروویتز” (Andy and Susan Borowitz) که بین شخصیت‌های آن ارتباط جادویی هست. “ویل اسمیت” (Will Smith) نقش شاهزاده بل ایر را برعهده دارد. سبک زندگی خیابانی قهرمان با اقوام ممتاز او متفاوت است و همین موضوع به صحنه‌های طنز منجر می‌شود. اجرای درخشان “ویل اسمیت” برای دیدن این سریال کافی است.


2. زیاد ذوق‌زده نشو – Curb Your Enthusiasm – 2000

سریالی از “لری دیوید” (Larry David) با داستانی که لری نقش نسخه تخیلی او را ایفا می‌کند و ماجراهای روزمره او صحنه‌های خنده دار ایجاد می‌کند. این سریال ده فصلی با تحسین منتقدین مواجه شد. هرچند که نمی‌توان جادوی “ساینفلد” را تکرار کرد، اما “زیاد ذوق‌زده نشو” هم صحنه‌های طنز زیادی دارد.

همچنین بخوانید: 10 فیلم کمدی سیاه دیدنی که احتمالا فراموششان کرده‌اید


1. نمایش مری تایلر مور – The Mary Tyler Moore Show – 1970-1977

قبل از تولید “ساینفلد” این سریال “نمایش مری تایلر مور” بود که با دیالوگ‌های بامزه خود این ژانر را دگرگون کرد. سازندگان آن “جیمز آل. بروکس” (James L. Brooks) و “آلن برنز” (Allan Burns) این سریال را براساس اسم بازیگر اصلی نامگذاری کردند. قهرمان این داستان یک زن مستقل است که در تلویزیون سال‌های 70 می‌درخشد. این سریال جوایز مختلف کسب کرد، از جمله بیست و نه جایزه ایمی و اسپین آف‌های مختلف هم از آن ساخته شد. اگر می‌خواهید بدانید جنبه ردال “ساینفلد” از کجا گرفته شد باید این سریال را تماشا کنید.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم